Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Klachten na ruggenprik en of spuit..

 
Profiel   

Dinsdag werd ik geopereerd met een ruggenprik. Het wilde er niet in. Ik heb bechterew en osteopenie, dus vast niet heel gek, maar in 2017 was het nog wel in 1 keer gelukt ( betere kliniek wel )

Ze hebben iemand anders gebeld en die zette hem zo. Maar tijdens het mis prikken voelde ik het al steeds uitstralen naar mn rechter heup en bovenbeen.

Tijdens de operatie bleek een plek niet verdoofd en ben ik na 2x pijnstillers toch onder narcose gebracht.

Toen ik bij kwam was ik erg misselijk en had best veel pijn. Daar tm woensdag steeds wat voor gehad.

De ruggenprik die uiteindelijk gezet is, werkte wel langzaam uit, dus bleeg lang een doof gevoel houden.

Woensdag mocht ik het bed uit en toen ik op de rand van het bed draaide, voelde mn rechter heup en bekken al echt helemaal stijf en als kramp.
Maar was snel weg.

Ik voelde ook een dikke onderhuidse bult op mn rechter boven been, maar ze zeiden dat die van de trombose prik kon komen. Die heb ik in mijn helaas vele zkh opnames al heel vaak gehad en nog nooit een reactie, maar kan natuurlijk.

Ik was woensdag echt ziek, maar mocht naar huis. Nog steeds ziek en gister erg moe, dus nog weinig gedaan. Hele kleine stukjes gelopen en steeds tussendoor bank gehangen.

Vandaag ging het beter, maar begint mijn been ongelooflijk pijn te doen. Ik kan nu niet plaatsen of die onderhuidse bult zo uitstraalt, of de (gemiste )ruggenprik(ken) nog na werken.

De bult ziek je niet, het is niet rood of warm. Alleen hard en ovaal vorm.
In rust minder, maar ook wel scheuten pijn.

Toen ik wat eten wilde maken, gaf mijn been na 20mijn echt op en verging ik vd pijn en werd ik ook echt beroerd. Na 2 min zitten was het al veel beter.

Nu heb ik al veel narcoses gehad, meerdere ruggenprikken en ook spuiten in mijn been, zowel trmobose, als pijnstillers, maar ook prik ik zelf elke 2 weken Humira.

Heb het toen laten zien en verteld, maar werd weggewuifd, zoals veel niet te bespreken lijkt in dit ziekenhuis. Al eerdere slechte ervaringen, maakte het nu ook met zaal genoten mee etc. Maar ik wilde ze het voordeel van de twijfel geven, omdat mijn eigen gynaecoloog een toffe vent is. En die is natuurlijk op vakantie......

Heb nog even contact gehad, maar zal wel een spier zijn of na wee van de ruggenprik en gaat meestal vanzelf over. U mag paracetamol nemen.......
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 01:05 



 
Profiel   

Pff wat vervelend! Ik kan je helaas niet adviseren.
Ik wil je wel heel veel sterkte en beterschap wensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 01:33 



 
Profiel   

Wat naar allemaal. Als de bult van het prikje tegen trombose is, zal dit niet deze klachten veroorzaken. Ik maak af en toe mee dat er een bult ontstaat, dus dat kan wel. Maar het prikje wordt net onder de huid geplaatst, en niet in een spier bijv. Dus echt uitstralende pijn, zo erg als jij nu beschrijft kan daar bijna niet van komen.
De klachten kunnen wel komen van de ruggenprik. Er kan een zenuw geirriteerd zijn door het (mis)prikken. Ook lig je tijdens de operatie stil, en soms in een niet confortabele houding. Ook dit kan deze klachten geven. En ik weet natuurlijk niet wat voor operatie je gehad hebt en of dit ook nog invloed heeft. Het advies, rust en paracetamol, tja veel meer kun je ook niet doen. Helaas! Het kan echt wel een tijdje duren ook. Als je het niet vertrouwd, dan zou ik toch een afspraak afdwingen bij de anestesie, zij kunnen eventueel een mri doen bijv. Of een second opinion bij een ander ziekenhuis.
Beterschap! Hopelijk valt het allemaal mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 03:31 



 
Profiel   

Ik heb 13 jaar geleden een ruggenprik gehad, waarbij ze een zenuw hebben geraakt. De ruggenprik werkte toen ook niet goed en tijdens het zetten, kreeg ik ook felle steken in mijn been.
Ik heb zeker 1,5 jaar deze felle steken gehad aan de buitenkant van mijn rechterbovenbeen. Het loopt van mijn knie tot mijn heup.

Loopt ja, ik ben nu 13 jaar verder en alhoewel ik er eigenlijk geen pijn meer aan heb, voelt die plek doof en koud. Bepaalde houdingen of broeken kunnen het erger maken. Dan heb ik tintelingen en een prikkend gevoel net of het slaapt. Ik ervaar geen pijnprikkels op die plek, als ik bijvoorbeeld tegen een hete kachel aan zou staan, voel ik dat niet.

Destijds werd er ook gezegd dat het wel over zou gaan met de tijd, maar helaas heb ik blijvende klachten.

Het is inmiddels wel zo ver genezen dat het me niet hindert in mijn functioneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 04:57 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!

Heb toch google zitten lezen en het zou even kunnen duren inderdaad.

Heb wel meerdere ruggenprikken gehad, zowel epiduraal als spinaal. Wel een heel klein doof plekje van eentje op mn rug, maar nooit dit meegemaakt.
Maar al tijdens het "mis" prikken voelde ik steeds uitstraling naar rechts.

Je wil natuurlijk meewerken en blijft rustig zitten, maar er zitten dus 7!! gaten nu op een rij en het is behoorlijk blauw.

Mijn bloeddruk was ook ontzettend laag dagen. Ik heb veel pijnstilling gehad, maar mag bijv geen NSAID's.
Van de paracetamol werd ik ook goed misselijk. Had al dagen niks gegeten en spugen deed onwijs veel pijn. Dat gaat gelukkig echt beter sinds ik niks neem.

Maar zoals na rust voel ik niks. Ga ik een tijdje staan, krijg ik heftige kramp en valt het gewoon echt uit.

Ze wuiven het weg, dus hier hoef ik echt niet te zijn.

Die bult zou van de trombose prik zelf zijn. Is niet rood of blauw en van buitenaf te zien als ik sta of lig dat er een bobbel zit. Is hard en diep van binnen. Maar kan me niet voorstellen ook zelf dat dit van de ruggenprik komt. Zit zoveel tussen nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:13 



 
Profiel   

Een fijne goede dokter is mooi maar blijkbaar is de rest van het personeel niet zo toppie, toch maar zorgen voor het beste ziekenhuis. Belachelijk dat ze het gebruik van Humira wegwuiven want dat kan nogal van invloed op het genezingsproces zijn. Valt me wel op dat er maar weinig medisch personeel is die weten wat en waarvoor humira dient en waar specifiek op gelet moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:27 



 
Profiel   

bigone schreef
Een fijne goede dokter is mooi maar blijkbaar is de rest van het personeel niet zo toppie, toch maar zorgen voor het beste ziekenhuis. Belachelijk dat ze het gebruik van Humira wegwuiven want dat kan nogal van invloed op het genezingsproces zijn. Valt me wel op dat er maar weinig medisch personeel is die weten wat en waarvoor humira dient en waar specifiek op gelet moet worden.


Nou, daar loop ik continu tegenaan.

Voor 2e keer geopereerd tijdens Humira. Voorgesprek bij Anesthesist beiden keren werd het als niet belangrijk en geen probleem weggewuifd.

Tijdens gesprekken en wanneer ik pijn had, wordt er niet eens naar gekeken dat je dat normaal spuit. Zat nu maar 10dgn tussen en officieel moet 14 dgn.
Het was alleen niet hun probleem, omdat ik tijdens de opname niet hoefde te spuiten. Nou, sws geen probleem, want dat doe ik zelf en altijd zonder problemen.

Ik heb ook een pouch en het staat 100x genoteerd, maar niemand weet wat het is, je legt het 100x uit en het wordt weer weggewuifd.

Ik was woensdag na uitwerken laatste paracetamol nog zo beroerd en pijnlijk dat ze morfine wilden gaan spuiten. Maar mocht naar huis, dus dat gedaan. Thuis doodziek, maar even volgehouden en na flinke beroerde avond, rustige nacht.

Het lijkt mij een ego probleem dat je 7x probeert de spinaal te zetten als het niet gaat. Heb toen al gezegd; laat me dan maar slapen. Maar je zit voorover, zo iemand raakt iets gespannen en je wil niet bewegen.

Ik heb met dit ziekenhuis eerder problemen gehad. Nu toch voordeel van de twijfel gegeven, omdat mijn eigen gyn heel oke is. En het was nu een beetje spoed geworden.

Ziekenhuis scoort altijd hoog, dus dacht dat het aan mij lag steeds. Zelf in meerdere ziekenhuizen gelopen ( ook door verhuizen ) en de manier van communiceren en niet luisteren is echt alleen hier.
Mijn over buurvrouw was honds beroerd. Ze wisten nog niet waarom. Ze moest maar eten en niet zeuren, want dan werd het wel beter. Waren rontgen foto's gemaakt van haar buik.
Ze verging van de pijn en spuugde steeds alles weer uit. Kreeg alleen meer pilletjes. Ze lag gewoon te huilen, een vrouw van 50+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:37 



 
Profiel   

Ik heb een spoedkeizersnede gehad en toen hebben ze 6 keer geprobeerd om een ruggenprik te zetten. Dit is toen niet gelukt. De dag erna was mijn rug bont en blauw en had ikdaar meer last van dan van mijn keizersnede. Gelukkig geen uitstralingspijn. Wel een trauma er van over gehouden want het was een vreselijke anesthesist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:46 



 
Profiel   

corinec schreef
Ik heb een spoedkeizersnede gehad en toen hebben ze 6 keer geprobeerd om een ruggenprik te zetten. Dit is toen niet gelukt. De dag erna was mijn rug bont en blauw en had ikdaar meer last van dan van mijn keizersnede. Gelukkig geen uitstralingspijn. Wel een trauma er van over gehouden want het was een vreselijke anesthesist.


Vreselijk!

Mijn eerste epiduraal werd gezet voor bevalling en mijn man werd echt boos zoals ze mij duwde en toespraken destijds. Maar hij zat wel.

Ze kwamen er niet tussen. Ik heb osteopenie en bechterew. Ik zei dat nog, maar volgens mij werd het een ego ding met het hele team dat op haar stond te wachten. Daarna een oudere ervaren man, die hem zo plaatste. Maar!!!!! dus niet goed, want na een half uur kwamen ze ergens en voelde ik ze behoorlijk knippen of snijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:50 



 
Profiel   

Mijn man mocht er helaas niet bij zijn. Ik was helemaal in paniek en ze houden je natuurlijk in de houdgreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 11:56 



 
Profiel   

corinec schreef
Mijn man mocht er helaas niet bij zijn. Ik was helemaal in paniek en ze houden je natuurlijk in de houdgreep.


Ik zal eerlijk zeggen dat ik toen werd ingeleid vanwege een overleden kindje en mijn man stond erbij. Die werd al beroerd van de prik, maar hield me vast.
Nu hij die gaten ziet en mn rug dacht hij gelijk terug en weet hoe rot het is. Ook al is spinaal anders dan epiduraal.

Nu bleven ze ook zeuren, schouders naar beneden en krom etc etc. Maar ik heb bechterew en osteopenie. Lees mn dossier. Ik vertel het ook steeds weer.......

Vreselijk dat je zo een ervaring hebt gehad hoor. Gelukkig zijn er ook echt wel fijne artsen, want anders bleef ik weg en was ik er vast niet meer.
Maar anesthesisten, mogen echt een lesje sociale omgang krijgen. Heb misschien in al die jaren en na 10 operaties 1 aardige getroffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:18 



 
Profiel   

Misschien is een klacht indienen niet zo verkeerd want dan worden ze in ieder geval met hun manier van omgang met patiënten geconfronteerd .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:14 



 
Profiel   

lein82 schreef
Ik heb 13 jaar geleden een ruggenprik gehad, waarbij ze een zenuw hebben geraakt. De ruggenprik werkte toen ook niet goed en tijdens het zetten, kreeg ik ook felle steken in mijn been.
Ik heb zeker 1,5 jaar deze felle steken gehad aan de buitenkant van mijn rechterbovenbeen. Het loopt van mijn knie tot mijn heup.

Loopt ja, ik ben nu 13 jaar verder en alhoewel ik er eigenlijk geen pijn meer aan heb, voelt die plek doof en koud. Bepaalde houdingen of broeken kunnen het erger maken. Dan heb ik tintelingen en een prikkend gevoel net of het slaapt. Ik ervaar geen pijnprikkels op die plek, als ik bijvoorbeeld tegen een hete kachel aan zou staan, voel ik dat niet.

Destijds werd er ook gezegd dat het wel over zou gaan met de tijd, maar helaas heb ik blijvende klachten.

Het is inmiddels wel zo ver genezen dat het me niet hindert in mijn functioneren.


dit herken ik ook, mijn oudste is nu 6 jaar en nog steeds voel ik het. Hier ook iemand met bechterew... al was de diagnose toen niet gesteld. het zwakt wel iets af maar het is echt altijd aanwezig zelfs als ik slaap. Maar idd wel een klacht indienen, dan moeten ze er ook serieus naar kijken....tuurlijk zal de doofpot wel op tafelstaan maar toch van je laten horen! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 14:47 



 
Profiel   

In 2014 ben ik hier ook geopereerd en is een dagopname een opname van 3 dagen geworden. 's avonds en 's nachts is me toen geweigerd de pijnstillers te geven. Dag erna kwam iemand van de pijnpoli en die verdubbelde de medicatie. Zo kwam ik knetterstoned thuis en heb weken moeten afbouwen. Waar de eerste dosis vast prima had gewerkt.
Ook tijdens de operatie is er veel mis gegaan, anders had het niet zoveel pijn gedaan. Maar ze hebben volkomen genegeerd dat ik toen al 2 buik operaties had gehad en ook verklevingen en littekens.

Wilde toen een klacht indienen maar gesprek met chirurg afgewacht die alles wel recht sprak en het daarbij gelaten.

Nu kwam ik op de afdeling terug, alles prima. Wel misselijk en pijn, maar kreeg er wat voor. 's nachts belde ik 1x en ging ze iemand anders helpen. Ik zeg daarna; sorry, ik had gebeld. Werd zeer onvriendelijk door iemand die mn dochter kon zijn te woord gestaan.
Ik kon echt niet meer slapen van de pijn, maar kwam door dit en dat. Ze wilde niks geven.....Toch rustig gebleven en nog eens verteld en wat gekregen.
Waar ik de dag erop gewoon steeds pijnstilling kreeg zonder enig probleem.

Ik ga verhuizen, dus zal hier nooit meer liggen. Loop er eigenlijk bij 3 poli's en ben er zo zat van.

Dat je Humira spuit negeren ze en er lijkt geen enige communicatie, ondanks alles te lezen is. Zelfde als pouch en bechterew.

Ik snap niet dat ze zo hoog scoren.

Een andere vrouw tegenover me kwam met hoge koorts binnen, is laat geopereerd en lag hele dag te slapen. Moest toch naar huis.

Maar goed, ben echt klaar met de manier van communiceren. Loop helaas al jaren in ziekenhuizen en nog nooit meegemaakt zoals hier.

Had zelf dus een ander ziekenhuis gekozen voor 2 dingen in andere regio, maar huisarts kreeg geen communicatie toen en toen ik voor iets anders weer hier gestuurd werd en een aardige gyn trof, was het lastig dat ik in 2 zkh liep. Mn reumatologe stopte ermee, dus dat overgezet en later mn mdl arts ook maar weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 15:28 



 
Profiel   

Mijn gynaecoloog zei nog dat het maar goed was dat deze anesthesist met slapende mensen werkt omdat hij niet goed met patiënten om kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:19 



 
Profiel   

corinec schreef
Mijn gynaecoloog zei nog dat het maar goed was dat deze anesthesist met slapende mensen werkt omdat hij niet goed met patiënten om kan gaan.


Ja, zo apart dat je vaak per discipline al weet wat je te wachten staat.

Ik heb meerdere voor gesprekken met anesthesisten gehad en dan is het echt rats boem en klaar...Ze luisteren niet, vinden alles wel best en op de ok zijn ze heel onpersoonlijk. Waar de rest van het ok team vaak juist echt wel super vriendelijk zijn.

Ik heb zelf nu 1 iets onvriendelijk gyn ontmoet met de spoed afspraak, maar zowel vroeger als nu, steeds weer hele aardige gehad.

Reumatologen zijn ook steeds weer heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:27 



 
Profiel   

lein82 schreef
Ik heb 13 jaar geleden een ruggenprik gehad, waarbij ze een zenuw hebben geraakt. De ruggenprik werkte toen ook niet goed en tijdens het zetten, kreeg ik ook felle steken in mijn been.
Ik heb zeker 1,5 jaar deze felle steken gehad aan de buitenkant van mijn rechterbovenbeen. Het loopt van mijn knie tot mijn heup.

Loopt ja, ik ben nu 13 jaar verder en alhoewel ik er eigenlijk geen pijn meer aan heb, voelt die plek doof en koud. Bepaalde houdingen of broeken kunnen het erger maken. Dan heb ik tintelingen en een prikkend gevoel net of het slaapt. Ik ervaar geen pijnprikkels op die plek, als ik bijvoorbeeld tegen een hete kachel aan zou staan, voel ik dat niet.

Destijds werd er ook gezegd dat het wel over zou gaan met de tijd, maar helaas heb ik blijvende klachten.

Het is inmiddels wel zo ver genezen dat het me niet hindert in mijn functioneren.


Ik heb hetzelfde, alleen niet met een duidelijke oorzaak. Ik kan er prima mee leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 16:36 



 
Profiel   

Superpony, ik ben het helemaal met je eens anesthesie en reumatoloog ( alhoewel cardiologen ook godcomplexen kunnen hebben hoor.
Bij mij heeft een anesthesist een zenuwblokkade die onder echo geplaatst had moeten worden, uit de losse hand in mijn schouder gezet.
Na paar minuten gingen alle alarmbellen af ( ik lag gelukkig al aan de bewaking op de OK) en bleek ik een toxische shock te hebben.
Er was vloeistof in mijn bloed gekomen ipv alleen in de zenuw en ik was nog allergisch ook.
Maar goed na infuusspoelingen ( nieren hielden er ook mee op door te lage bloeddruk, maar gelukkig kwam dat vrij snel weer goed), toch gewoon geopereerd.
Volgende dag toch naar huis, maar maanden last van duizelingen gehad, en een harde zere plek op mijn schouder.

Kortom kan het geen gelekte vloeistof zijn in je been ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 17:47 



 
Profiel   

Als liquor zou gaan lekken zou ik o.a. flinke hoofdpijn bij TS verwachten en niet een bult op dr been.

Ben je op een manier geopereerd waarbij het kan zijn dat ze je benen omhoog/opzij gelegd hebben? Zoals iemand anders al aangaf zijn de operatietafels verre van comfortabel en zeker als benen in gekke posities geholpen moeten worden kunnen mensen daar echt wel een tijd flink last van houden.
Alhoewel het uit je verhaal meer klinkt alsof ze mogelijk een zenuw geraakt hebben. Kun je niet ergens anders een second opinion laten doen? En dan evt een klacht indienen of nog eens een gesprek aanvragen, evt met bevindingen van de SO?

Wel vervelend dat de communicatie zo rot gelopen is, ook tijdens sommige eerdere zorgmomenten! Maar soms zijn er redenen waarom iets wel of niet kan en hier duidelijke uitleg over geven kan vaak al een hoop schelen. Uit jouw verhaal lijk ik op te maken dat dit niet altijd gebeurt is en dat is jammer. Overigens is een daling van de bloeddruk na een OK heel normaal en vaak loopt dat met een aantal dagen/weken wel weer terug naar normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:58 



 
Profiel   

Ik heb het niet over een liquor lek in TS haar been maar eventueel gelekte vloeistof bij verkeerd inbrengen van systeem met vloeistof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 19:03 



 
Profiel   

proudmama, ik vermoed misschien wel een beetje. Er is 7 keer verkeerd geprikt, duidelijk te zien op mn rug.

Ik heb wel hoofdpijn gehad en ben onwijs duizelig geweest.

Blacky94, ik loop al vele jaren in ziekenhuizen, dus zou echt niet wat zeggen als dit normaal is. Ben inmiddels 10x geopereerd en heb 2x epiduraal gehad en nu 2x spinaal.
Lag 2jr geleden in exact dezelfde houding.

Zou ook wel een hele rare plek zijn vanwege alleen een houding.

Het is echt typisch voor deze omgeving en dit ziekenhuis hoe hier gecommuniceerd wordt. Ik kan ook nog een ervaring vertellen toen mijn moeder hier geopereerd werd en ik werd aangesproken door de verpleging toen ik er met mijn gehandicapte broer was die gewoon thuis woonde en heel rustig was.
Of hoe ze me antwoord gaven toen ik vroeg wat ze mijn moeder gaven voor de operatie. Zou een pijnstiller zijn, maar was een slaapmiddel. 10min later sliep mijn moeder en kon ik niks meer zeggen.

Net zoals de nacht verpleging. Het maakt niet uit waar mijn pijn vandaan komt en of zij dat wil bepalen. Pijn hoeft niet en er zijn afspraken gemaakt voor de nacht. Overdag was het ook bij niemand een probleem.

En nogmaals, ik spuit Humira. Dit moest allemaal wat snel, maar er zat maar 10dgn tussen. Met Humira geneest alles langzamer. Dat hoeft niet in een bijsluiter te staan dat zie ik dagelijks met wondjes.
Dat iets dan meer of langer pijn doet kan gewoon.

Of 10x moeten vertellen dat je een pouch hebt, terwijl alles in de computer staat en ze de hele tijd beschikking hebben over je gegevens.

Cardiologen gelukkig nog geen ervaring mee.

Ben weleens door een chirurg geopereerd en die zei ook gewoon dat hij de poli niks vond en had geleerd om te mogen opereren. Maar hij bleef wel leuk.

Bij mdl artsen wel veel ervaring en daar wisselt het enorm. Heb een super toffe gehad en alles daarna valt tegen.......Maar die was wat ouder en zeer menselijk.

ps, ik heb heel snel een lage bloeddruk, ook bekend. Ja, rechtop helpt vaak iets, maar niet voldoende.

En ik ben 800ml bloed verloren. En voor de operatie nog behoorlijk wat. Mn laatste hb check was 9 en voor mijn doen bizar hoog. Nu 6 en doen ze niks aan, terwijl ik dan echt niks meer kan.
Heb een hb van 4 gehad ooit en moest toen een bloedtransfusie. Nu als ik rond de 6 kom vaak ijzer infuus. Maar nee, was nog niet erg genoeg, terwijl ik me suf hijg. Bij mij is 6 echt niet voldoende en dat weet mijn mdl arts. Zou ergens moeten staan.
Het scheelt ook enorm in je herstel als dat ook goed is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 21:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen