How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:48

Pepperrr schreef:
IMANDRA schreef:
Ben je anderhalve kilo per week afgevallen? Vind ik best heftig eigenlijk.
In het begin van je sneller af, maar als je zo veel per week af blijft vallen zou ik er wel voor kiezen om toch iets meer te gaan eten en wat langzamer af te gaan vallen. Dat is gezonder.


De eerste 2 weken heel veel afgevallen inderdaad. Denk vooral vocht wat ik vast hield want ik eet genoeg en ook voldoende vetten etc. Gaat nu wat langzamer :j


Ah oké. Probeer te richten op zo'n 0,5kg per week, dat zou gezond moeten zijn! Succes!


Ninx schreef:
elnienjo schreef:
Zou ook vis en vlees aan je dieet toevoegen, anders steven je op 'n B12 tekort af als je alleen maar eieren als dierlijk voedsel neemt. Je kunt vis en kip ook garen in de oven als je niet teveel vetten wil gebruiken.


B12 opname is niet afhankelijk van vlees of vis.
Het is een grondgebonden mineraal. Het wordt verstrekt aan veevoer zodat het in vlees terecht komt.
Je kunt het net zo goed dus zelf supplementeren.

Veel mensen hebben een tekort, veelal ook vleeseters. Vega mensen hebben soms zelfs een overschot.
M.a.w.: je kunt er geen klap van zeggen. Maar blijven bij feitelijkheden is altijd handig.


Je hebt in principe geen vlees of vis nodig wbt B12, maar wel andere dierlijke producten. Volgens mij -heb het laatst een keer opgezocht- heb je voldoende aan 1 glas melk per week. Daar kan je alle B12 die je nodig hebt uit halen. Weet niet hoe het zit met ei. Niet-dierlijke supplementen van B12 worden amper opgenomen overigens, dus dierlijke producten blijven de beste bron van B12.

Lijkt me overigens zeer sterk dat vooral vleeseters een tekort hebben. Heb je daar een bron voor? Denk dat vegans met name risico hebben op tekorten (want vegetariërs kunnen het nog uit zuivel halen, zoals gezegd).

@Eleeke: Dat zeg ik toch ook?
@Ninx: De recepten an sich zijn vast goed, maar het dieet wat The Green Happiness uit heeft gebracht zou ik niet volgen. Voedingscentrum waarschuwt er ook voor. Eens over keto/koolhydraatarm. Je kan veel beter een veelzijdig en afwisselend voedingspatroon aanleren, wat je straks ook vol kan houden als je klaar bent. Maar die discussie is al geweest hier, en TS heeft besloten toch haar eigen plan te trekken :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 09:50

Heel lief al die tips, maar zoals ik nu bezig ben gaat het prima :j idd geen dieet, maar heb echt mijn lifestyle omgegooid. En tot nu toe houd ik het prima vol. Donderdag is mijn 'zondedag' (lees: pizza en een glas frisdrank/andere drank) en zaterdag mag ik ook een lekker tussendoortje.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:03

Moet kunnen toch? Jezelf alles verbieden kan ook niet en wordt het ook echt niet vol te houden.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:29

Ik kom ook even binnenvallen. Maar het klinkt alsof je voor jezelf nu een prima eetgewoonte hebt kunnen samenstellen +:)+

Nu een kwestie van volhouden. Ik heb wel eens gelezen dat het 9 maanden duurt voordat je de hele mindset hebt kunnen omschakelen, dus je hebt nog even te gaan. :Y)

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:36

Heb ik ook hoor.. Vrijdag patatjes en in het weekend stukje chocolade.

Ben rustig aan aan het afvallen en inderdaad je eetgewoonten omgooien dan kan je uitkijken naar je donderdag... Dan geniet je er extra van.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 19:24

Nou mensen, ik schrok vandaag van het getal op de weegschaal. In de goede zin dan :P

Afbeelding

*\o/* *\o/*

Ook deze week maatje 44 geshopt ipv de 48 die ik in juli kocht! *\o/*

En hoe gaat het met mij persoonlijk? Erg goed! Ik merk dat ik beter in mijn vel zit, zeker nu ik 16 kilo kwijt ben sta ik zoveel zekerder in mijn schoenen.

Mensen die me een tijdje niet gezien hebben geven me complimenten over mijn lichaam en gewichtsverlies.

Ook ben ik begonnen met het afbouwen van de antidepressiva. Zit nu 2 weken op 15mg in plaats van 20, en tot nu toe merk ik er niks van. Over 2 weken gaan we naar 10mg *\o/*

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:32

Hi TS, ik kom net je topic tegen en heb jouw berichten doorgelezen. Petje af dat je het roer zo aan het omgooien bent en wat fijn om te lezen dat je nu al lekkerder in je vel zit. Ik wens je de kracht om dit vol te houden tot je je deze levensstijl eigen hebt gemaakt.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:34

Wow, wat goed man!! Jeetje!
Ik wou dat ik dat getal zag op de weegschaal :') Super tof dat het je zo goed lukt. Het zal nu ook echt wel te zien zijn aan je, denk ik!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 20:15

Afgelopen juli:
Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:17

Wat goed!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:21

Wat ontzettend veel al!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:23

Dat zie je zeker ja :j Petje af hoor, super goed bezig!

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:03

Wat zie je er goed uit!! echt super goed joh!!! mag je trots op zijn :D

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:10

Wow. Netjes hoor.

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:13

Goed hoor, ga rustig zo door en dan kun je echt trots op jezelf zijn! Ik ben toen ik 23 jaar was 25 kg afgevallen, had ik twee jaar over gedaan en nu 27 jaar later weeg ik nog steeds 65. Het is inderdaad echt een lifestyle maar als je de knop om kunt zetten kost het geen moeite meer. Succes en hou vol!
Laatst bijgewerkt door maras op 17-11-19 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikkay

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:14

Ik heb niet echt tips voor je, maar wilde even zeggen hoe goed je bezig bent! Mag je trots op zijn.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 21:56

maras schreef:
Goed hoor, ga rustig zo door en dan kun je echt trots op jezelf zijn! Ik ben toen ik 23 jaar was 25 kg afgevallen, had ik twee jaar over gedaan en nu 27 jaar later weeg ik nog steeds 65. Het is inderdaad echt een lifestyle maar als je de knop om kunt zetten kost het geen moeite meer. Succes en hou vol!


Wauw wat goed van je! Het is inderdaad echt die knop die omgezet moest worden. Alles gaat "vanzelf" nu.

Vanaf Januari ga ik ook elke dinsdag met een clubje uit de buurt anderhalf uurtje badmintonnen. Zo langzaam ook de beweging weer wat oppakken want ik mis gewoon echt nog veel spierkracht en conditie.

Stukje kracht/conditie is deels doordat ik twee weken geleden de diagnose lipoedeem gekregen heb. Daarom is het erg belangrijk om veel te bewegen.
Mijn moeder heeft het ook, en ook extreme obesitas. Zij heeft er zo veel last van dat haar hele lichaam pijn doet bij ongeveer elke beweging. Ze is ook erg slecht ter been. Ik wil er dus ook alles aan doen om te voorkomen dat dit bij mij gebeurt.


Anyway, superbedankt voor alle leuke reacties! <3 Word hier echt helemaal warm van en krijg nóg meer motivatie om mijn streefgewicht te behalen :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:57

Wat zie je er goed uit zeg *\o/* !
Keep on the good work!

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:08

Sinds vorige week dinsdag ben ik minder suiker gaan eten. Niet helemaal suikervrij, want suiker zit zo ongeveer in alles (zelfs in melk!).
Maar ik ben gestopt met snoepen, snaaien, snelle suikers, ik ben geminderd met suiker toevoegen in koffie of thee.
Geen koekjes meer, gewoon cherrytomaatjes, yoghurt met fruit ipv yoghurt zo zoet maken dat je niks meer proeft, geen frisdranken meer maar crystal clear zonder prik. Zitten wel zoetstoffen in maar geen geraffineerde suikers.
Ik heb tot nu toe zelden hoofdpijn gehad en merk dat ik vrij snel aan de pijn wen. Niemand in mijn omgeving steunt me, want iedereen doet met gemak 3 klonten in de koffie. Mn vriend vind het helemaal goed en laat me mn ding doen. Probeert ook mee te denken ipv pannekoeken pasta ofzo.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 22:14

Wat klote dat niemand echt steun biedt... :(:) Mocht je het ooit nodig hebben, mijn PB staat open voor je!

Wel fijn dat je vriend probeert mee te denken, dat scheelt erg veel!
Vind dat je al goed bezig bent! You can do it girl! *\o/*

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:44

Hutcherson schreef:
Sinds vorige week dinsdag ben ik minder suiker gaan eten. Niet helemaal suikervrij, want suiker zit zo ongeveer in alles (zelfs in melk!).
Maar ik ben gestopt met snoepen, snaaien, snelle suikers, ik ben geminderd met suiker toevoegen in koffie of thee.
Geen koekjes meer, gewoon cherrytomaatjes, yoghurt met fruit ipv yoghurt zo zoet maken dat je niks meer proeft, geen frisdranken meer maar crystal clear zonder prik. Zitten wel zoetstoffen in maar geen geraffineerde suikers.
Ik heb tot nu toe zelden hoofdpijn gehad en merk dat ik vrij snel aan de pijn wen. Niemand in mijn omgeving steunt me, want iedereen doet met gemak 3 klonten in de koffie. Mn vriend vind het helemaal goed en laat me mn ding doen. Probeert ook mee te denken ipv pannekoeken pasta ofzo.



Wat sneu dat niemand je steunt. Mijn pb staat altijd open voor je. Zelf zijn mijn vriend en ik 3maanden geleden behonnen met toegevoegde suikers weglaten. Ik ben sindsdien 10kg afgevallen en mijn vriend 12! Als je dus vragen hebt of ondersteuning, laat het maar weten!


Ts, wat doe je het goed!! Mag je echt trots op je zijn hoor! Lekker doorgaan en inderdaad rustig aan de beweging weer meepakken!

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 07:04

Als je goed en verantwoord eet dan val je best wel af.
Je moet het niet te snel willen doen.
Ik ben ik april begonnen en nu bijna 10 kilo kwijt maar als ik een baalweekje heb dan merk ik dat ik gewoon op gewicht nu blijf.

Ik let heel erg op mijn eten van maandag tm vrijdag. Weekend let ik voor 80% op en snoep ik best wel.
Heb 5 eetmomenten op een dag en inderdaad de meeste suiker ik verbannen en alles vervangen door ook spelt producten.

Lekker rustig aan doorgaan dan blijft het er ook af.

Ik vind het knap van je hoor.... volhouden nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:54

Hutcherson schreef:
Sinds vorige week dinsdag ben ik minder suiker gaan eten. Niet helemaal suikervrij, want suiker zit zo ongeveer in alles (zelfs in melk!).
Maar ik ben gestopt met snoepen, snaaien, snelle suikers, ik ben geminderd met suiker toevoegen in koffie of thee.
Geen koekjes meer, gewoon cherrytomaatjes, yoghurt met fruit ipv yoghurt zo zoet maken dat je niks meer proeft, geen frisdranken meer maar crystal clear zonder prik. Zitten wel zoetstoffen in maar geen geraffineerde suikers.
Ik heb tot nu toe zelden hoofdpijn gehad en merk dat ik vrij snel aan de pijn wen. Niemand in mijn omgeving steunt me, want iedereen doet met gemak 3 klonten in de koffie. Mn vriend vind het helemaal goed en laat me mn ding doen. Probeert ook mee te denken ipv pannekoeken pasta ofzo.


Het gaat om het soort suiker, de suikers die je echt wilt mijden zijn toegevoegde, geraffineerde suikers en die hebben ook schuilnamen zoals glucose, dextrose en glucose-fructosestroop. Er zitten idd suikers in melk, maar dat is lactose en dat is nu eenmaal wat in melk hoort. Vrij van suikers kun je niet eten, vrij van toegevoegde suikers wel :j . Fijn dat je vriend je wel steunt. Je bent al heel goed bezig!

TS: jij bent ook heel goed bezig, lekker doorgaan zo!

Anke_Amigo

Berichten: 829
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:06

Wauw ts wat super goed en wat een mooi verschil zo met die foto's!

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:55

Wat goed zeg! Top!

Ik heb jaren geleden ook mijn eten aangepast, wat minder drastisch, geen frisdrank meer en niet meer snoepen. Behalve.... op zondag!

Op zondag mocht ik alles eten wat ik wou. Dan heb je iets om naar uit te kijken en was het veel makkelijker om vol te houden!

Dus de eerste zondag... 2 plakken chocola, zak chips, pak koekjes en 3 toetjes....! Haha heerlijk! Je lichaam kan in 1 dag toch niet alles op slaan.

De 2e zondag was het 1 plak chocola, een zak chips en 1 toetje, mn behoefte was al minder...

3e zondag nog minder en vanaf toen haalde ik 1 "snoep ding" op zondag.

Ik ben 22 kg afgevallen en vond het al snel echt niet moeilijk.

Verder heb ik een paar jaar 's avonds geen koolhydraten gegeten, werkt ook erg goed, je hebt 's avonds niets meer aan een berg snelle energie!