Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 273 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

 
Profiel   

Ik zou je aanraden om voor je gaat uitlsuiten, eerst veel gevarieerder te gaan eten en kijken hoe je waarop reageert. Dus niet star 1 ontbijtje, maar probeer juist zo'n 60 verschillende voedingsmiddelen per week uit en haal daar je favorieten en favoriete combinaties uit. Zoveel mogelijk onbewerkte producten uiteraard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:13 



 
Profiel   

Pepperrr schreef
Resistance schreef
Eet je kast van nu leeg, en koop enkel nog gezonde dingen. Geen pasta en wit brood en dat soort dingen, want dat zijn de dingen die het hardst gaan. Koop andere koolhydraten zoals bruine rijst en donkerbruin brood. Koop geen frisdrank, maar drink gewoon de hele dag water. Eet bergen groenten en vis en kip, geen rood vlees. Vind je het lastig om lekker te koken, koop dan het "chickslovefood skinny six" kookboek; staan geweldige en lekkere recepten in. Eet geen fastfood en geen suikertroep, en houd bij wat je eet. Je hoeft niet perse veel minder te eten, maar wel anders dan dat je nu doet.


Heb mijn kastinhoud al gedoneerd aan mijn huisgenoot :P

Ik heb een tarwe allergie. Glutenvrij brood is gewoon niet te vreten zonder flink beleg. Er is wel keuze in tussen meerzaden, zonder zaden, maar het smaakt allemaal het zelfde. Of eigenlijk nergens naar. En nog kurkdroog ook. Vandaar heg besluit van helemaal geen brood meer :)


Ik zie dat je in Brabant woont: heb je wel eens bij een 'echte' bakker gekeken voor glutenvrij brood? Weet dat m'n moeder dat vaker heeft gehaald bij een bakker rondom Someren ergens, en dat is echt wel prima brood!
De tip van LadyMadonna over water is ook een hele goede ja!

@Ibbel: met basisstofwisseling bedoel je BMR toch? Daar moet je in ieder geval niet onder zitten zonder goede begeleiding. Dat kan echt gevaarlijk zijn ivm tekorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:16 



 
Profiel   

_San87_ schreef
8nnemiek schreef
Apart zeg, in de hummus die ik meestal koop (de pikante van de Lidl oa) zit helemaal niet veel toegevoegde suiker. Wel 'veel' olie, wat inderdaad voor wat meer calorieën zorgt.
Ik maak mijn hummus altijd door de ingrediënten van die Lidl hummus te kopiëren, en dan de hoeveelheden een beetje op gevoel. Die is heerlijk :9 Ik laat de olie dan weg.

Wat doe je er in dan in ipv olie?

Gewoon wat meer water :j
Ik doe de kikkererwten met alle kruiden en andere ingrediënten en een klots water in de blender, en dan voeg ik steeds iets meer water toe totdat je de dikte hebt die je lekker vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:17 



 
Profiel   

Als TS echt zo veel producten gaat weglaten dan kan het misschien júíst handig zijn om de olie erin te laten zitten. Olie is een best prima bron van vetten, en ze kan de kcal waarschijnlijk goed gebruiken omdat er met zo veel producten weglaten het gevaar bestaat dat ze te weinig gaat eten. Als dan alsnog niet (blijft) afvallen kan ze die olie altijd nog vervangen door water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:21 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
@Ibbel: met basisstofwisseling bedoel je BMR toch? Daar moet je in ieder geval niet onder zitten zonder goede begeleiding. Dat kan echt gevaarlijk zijn ivm tekorten.


Ja, dat is het Nederlandse woord :+ Ik zie het nut niet van Engelse termen en afkortingen als er een goed Nederlands woord voor is.

Ik zeg ook niet dat je er onder moet gaan zitten, ik zeg dat je moet gaan eten voor je gewenste gewicht. Als je het aantal calorieën eet dat bij dat gewicht hoort, val je 'vanzelf' af, en als je dat aantal blijft eten blijf je ook 'vanzelf' op dat gewenste gewicht. Nou is de stap voor iemand van 100 kilo die naar 60 wil wel drastisch, want dan zou je bijna moeten halveren, maar de meeste mensen hoeven bij lange na niet zoveel kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:22 



 
Profiel   

Extra olie toevoegen als je wil afvallen lijkt me nogal apart.. Die goede vetten krijg je ook binnen via andere voeding. Liever een handje noten voor de goede vetten, of een paar olijven, of een beetje avocado.

Even de ingrediënten opgezocht die ik in de hummus doe:
Kikkererwten
water
tahini (daar zit ook al olie in)
knoflook
korianderzaad
spaanse peper
mosterd
paprikapoeder totdat de hummus wat donkerder kleurt
kurkuma
zwarte peper (vers gemalen is de beste combinatie met kurkuma)
uipoeder of verse ui
zout naar smaak
citroensap

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:29 



 

Ik gebruik helemaal geen olie, tahini bevat idd genoeg olie om het smeuïg mee te maken. Verder kan ik aanraden om er flink wat komijn in te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:31 



 

8nnemiek schreef
Apart zeg, in de hummus die ik meestal koop (de pikante van de Lidl oa) zit helemaal niet veel toegevoegde suiker. Wel 'veel' olie, wat inderdaad voor wat meer calorieën zorgt.
Ik maak mijn hummus altijd door de ingrediënten van die Lidl hummus te kopiëren, en dan de hoeveelheden een beetje op gevoel. Die is heerlijk :9 Ik laat de olie dan weg.



Olie hoort er sowieso niet in! :D Je hoort er een beetje overheen te gieten en er wag za'atar op te strooien, maar niet erdoor te mengen.


En het originele humus recept bestaat echt enkel uit:

-kikkererwten (het liefst droge en die dan geweekt, hebben meer smaak)
-tahini
-citroen
-héél klein beetje knoflook
-klein beetje zout


Meer heb je niet nodig. Hij moet ook lekker zuur zijn, dus vooral niet te zuinig met de citroen. Als je de smaak perfect hebt heb je al die kruiden helemaal niet meer nodig. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:34 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Wil je zelf graag ontbijten? Ik vind ook geen enkel "snel"/makkelijk ontbijt lekker namelijk, en 's ochtends geen honger, dus zeker als ik aan het cutten ben, sla ik ontbijt meestal over.


Sorry, maar het ontbijt is het bekangrijkste van de dag. Ik hou nog geen uur vol zonder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:39 



 

Pepperrr schreef
Eulogy schreef
Wil je zelf graag ontbijten? Ik vind ook geen enkel "snel"/makkelijk ontbijt lekker namelijk, en 's ochtends geen honger, dus zeker als ik aan het cutten ben, sla ik ontbijt meestal over.


Sorry, maar het ontbijt is het bekangrijkste van de dag. Ik hou nog geen uur vol zonder..

Dat is behoorlijk achterhaald. Als jij graag wil ontbijten of het nodig hebt om op te starten is het helemaal prima, maar buiten dat je misschien hongerig bent zitten er geen nadelen aan het overslaan van je ontbijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:40 



 
Profiel   

Resistance schreef
8nnemiek schreef
Apart zeg, in de hummus die ik meestal koop (de pikante van de Lidl oa) zit helemaal niet veel toegevoegde suiker. Wel 'veel' olie, wat inderdaad voor wat meer calorieën zorgt.
Ik maak mijn hummus altijd door de ingrediënten van die Lidl hummus te kopiëren, en dan de hoeveelheden een beetje op gevoel. Die is heerlijk :9 Ik laat de olie dan weg.



Olie hoort er sowieso niet in! :D Je hoort er een beetje overheen te gieten en er wag za'atar op te strooien, maar niet erdoor te mengen.


En het originele humus recept bestaat echt enkel uit:

-kikkererwten (het liefst droge en die dan geweekt, hebben meer smaak)
-tahini
-citroen
-héél klein beetje knoflook
-klein beetje zout


Meer heb je niet nodig. Hij moet ook lekker zuur zijn, dus vooral niet te zuinig met de citroen. Als je de smaak perfect hebt heb je al die kruiden helemaal niet meer nodig. :)

Ik vind t zuur niet lekker. Dus liever minder citroen voor mij :7.

Ga t eens zelf maken. Vind hummus wel echt lekker namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:40 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Dat is behoorlijk achterhaald. Als jij graag wil ontbijten of het nodig hebt om op te starten is het helemaal prima, maar buiten dat je misschien hongerig bent zitten er geen nadelen aan het overslaan van je ontbijt.

Dit inderdaad. Ik ontbijt vrijwel nooit, alleen in het weekend. Niks slechts aan.

Maar daarom vroeg ik het dus, want het is heel persoonlijk. Prima als jij het zelf wel nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:42 



 
Profiel   

Resistance schreef
En het originele humus recept bestaat echt enkel uit:

-kikkererwten (het liefst droge en die dan geweekt, hebben meer smaak)
-tahini
-citroen
-héél klein beetje knoflook
-klein beetje zout


Meer heb je niet nodig. Hij moet ook lekker zuur zijn, dus vooral niet te zuinig met de citroen. Als je de smaak perfect hebt heb je al die kruiden helemaal niet meer nodig. :)

Het originele recept is ook lekker inderdaad, maar ik hou wel van wat meet pit erin :)) Vandaar de chilipeper en mosterd.
De paprika doe ik erin voor de kleur, en de kurkuma met peper omdat het erg gezond is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:44 



 
Profiel   

Haha sorry jongens, ik ken hummus niet goed genoeg. Begreep dat er eigenlijk olie in hoorde, dus als het erin 'hoort' zou ik het in dat geval gewoon laten zitten.

@Annemiek: Klopt, het klinkt misschien gek om olie toe te voegen. Maar ik heb genoeg mensen voorbij zien komen die ook zo'n heftig dieet volgen en grote moeite hebben om genoeg kcal te eten. Dan kan het toevoegen van olie wellicht handig zijn, omdat het een 'makkelijke' manier is om extra kcal binnen te krijgen zonder daadwerkelijk meer volume te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:56 



 
Profiel   

Wat ik altijd fijn vind om weer even een beeld te krijgen hoe snel je aan de 1500 tot 2000 cal zit in een calorieenapp. Je hebt een super fijne met een appel als logo. zo merk je hoe snel je al aan je calorieen zit.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 13:59 



 
Profiel   

TS, ik lees ergens dat je een tarwe intolerantie hebt, ook daarin kunnen we elkaar de hand schudden. Kun je speltgluten wel verdragen? Ik wel, speltcrackers en speltbroodjes (versafdeling) van de Lidl vind ik echt super lekker :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:00 



 
Profiel   

Ik ben ik overstapt op spelt. Wel van de echt bakker niet van een supermarkt.
Geen witte producten meer.

Verder maak ik vaak havermout pannenkoekjes wel zonder banaan en eet best veel eieren.
Of lekker spinazie met knoflook wokken.
Kipfilet erbij lekker hoor.

Maak ook vaak rijst met groenten kipfilet eitje erbij.
In bakjes in de koelkast kan je zo pakken

In de ochtend smoothie van yochurt, havermout, chiazaad, gebroken lijnzaad en zakjes smoothiefruit uit de diepvries van Lidl

Ben nu 8 kilo kwijt.
Over een weekje met vakantie daarna gaan we weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:12 



 
Profiel   

Kan ook geen spelt verdragen helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 17:42 



 
Profiel   

Ibbel schreef
IMANDRA schreef
@Ibbel: met basisstofwisseling bedoel je BMR toch? Daar moet je in ieder geval niet onder zitten zonder goede begeleiding. Dat kan echt gevaarlijk zijn ivm tekorten.


Ja, dat is het Nederlandse woord :+ Ik zie het nut niet van Engelse termen en afkortingen als er een goed Nederlands woord voor is.

Ik zeg ook niet dat je er onder moet gaan zitten, ik zeg dat je moet gaan eten voor je gewenste gewicht. Als je het aantal calorieën eet dat bij dat gewicht hoort, val je 'vanzelf' af, en als je dat aantal blijft eten blijf je ook 'vanzelf' op dat gewenste gewicht. Nou is de stap voor iemand van 100 kilo die naar 60 wil wel drastisch, want dan zou je bijna moeten halveren, maar de meeste mensen hoeven bij lange na niet zoveel kwijt.


Ter aanvulling hierop: vaak nemen wij bij fors overgewicht inderdaad een gecorrigeerd gewicht van BMI 25 om behoeftes van kcal en eiwitten te berekenen idd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 18:11 



 
Profiel   

Hoe is het weekend gegaan, ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 16:44 



 
Profiel   

Supergoed van je, TS!

Ik heb een week of 1,5 geleden ook een omslagpunt gehad. Ik ben er al heel lang helemaal klaar mee, maar nooit de goeie methode kunnen vinden waar ik me prettig bij voelde. 1,5 week terug hoorde ik van Intermittent Fasting en dat klonk me erg goed in de oren. Ik ben er ook die dag mee begonnen en inmiddels ben ik dus al een eindje op weg. (en volgens mij dus ook al iets kwijt als ik mijn kleding mag geloven :oo)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 17:43 



 
Profiel   

Het weekend ging erg slecht. Mijn ouders eten laatste tijd erg ongezond, dus er werd hier vanalles voor mijn neus gezet. Wel veel kunnen beperken, 1 plakje cake gehad, 1 stukje chocola en een handje chips. Helaas gisteravond ook weer friet gegeten. Had toen ik thuis kwam ook wel de neiging om toch een glas fanta oid te pakken. Heb maar wat stukjes mango gegeten. De zondagmiddag lunch wat normaal bestaat uit nacho's met kaas uit de oven wek vervangen door stukken groenten met quacamole en wat overgebleven bananenpannenkoekjes.

Zit nu aan een "mislukte" omelet. 2 eieren met een volle hand veldsla erdoor geblendeerd, stukjes ui erbij en gebakken. Faalde met omdraaien, maar ik vind het lekker en vult goed! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:51 



 
Profiel   

ipv Nacho's met kaas zou je ook stukken paprika met kaas uit de oven kunnen doen. Dus de chips vervangen door paprika's! Dat is ook heel erg lekker en kan je toch genieten van eenzelfde iets als je ouders! Die kan je dan ook eten met guacamole of salsa, heel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:30 



 
Profiel   

Wel jammer dat kaas dan weer niet zo gezond is.
Misschien kun je voorstellen dat jij volgende week een gezonde lunch voorbereid? Of staan ze daar niet voor open?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Wel jammer dat kaas dan weer niet zo gezond is.
Misschien kun je voorstellen dat jij volgende week een gezonde lunch voorbereid? Of staan ze daar niet voor open?


Ben er over twee weken weer, misschien komende tijd zelfs minder ivm de verbouwing daar.

Daar staan ze zeker voor open, maar vind het altijd zo lastig. Mijn moeder is namelijk echt een keukenprinses en om te tippen aan haar kookkunsten is altijd enorm lastig :')

Maar ik probeer ze eigenlijk ook mee te nemen in mijn gezonde eten. Mijn broertje wilde namelijk ook zo'n bananenpannenkoekje proeven en vroeg gelijk of ik ze vaker wilde maken. Dat soort dingen :j

Hopend hun te inspireren om ook weer gezond te gaan doen haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 273 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen