How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:04

Nikass schreef:
Wel jammer dat kaas dan weer niet zo gezond is.
Misschien kun je voorstellen dat jij volgende week een gezonde lunch voorbereid? Of staan ze daar niet voor open?


Hoezo is kaas niet gezond... Nee je moet geen kilo's kaas naar binnen werken maar gewoon met mate past dat echt prima in een gezond voedingspatroon, en ook in een voedingspatroon van iemand die af aan het vallen is.

@TS: ik weet niet of je ze mag hebben vanwege je tarwe gevoeligheid enzo, maar Body & Fit heeft hele lekkere eiwitpannenkoeken! Zowel 'smart' versie als de Amerikaanse pancakes zijn lekker. Die zijn ook echt wel top :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:23

Kaas :9. Ik zou treurig worden wanneer ik dat niet meet zou eten.

Gewoon met mate lekker kaas, hoor. Mjam.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:31

Ik zou beginnen met het weglatenvan toegevoegde suikers! Hierdoor verandert je eetpatroon al veel in de goede richting. Omdat je je suikerverslaafd voelt zou ik ook niet gelijk koolehydraten verminderen, maar eerste stap os echt minder suiker. Wij doen dit nu iets meer dan een maand en het schilt echt al zonder sporten of minder eten. Heb je hier na 90 dagen een gewoobte van gemaakt en is de "verslaving" onder cobtrole, zou ik kijken waar je misschien minder koolehydraten kan toepassen, maar niet gelijk te veel willen. Je lichaam moet wel wennen. (eerste 10dagen zonder toegevoegde suilers waren wel erg voor mij). En goed alle labels lezen! Het zit ook vaak in dingen waar je het niet verwacht.
Je mag ook altijd een pb doen als je een gesprek nodig hebt of extra motivatie :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:41

Het was ook pas je eerste weekend en omdat je bij je ouders was, had je ook niet de (volledige) controle over je eten.

Dat is geen excuus maar een beetje lief voor jezelf mag je best zijn. Alle begin is moeilijk.

Misschien kun je anders volgende keer je eigen eten meenemen, zodat het voor je ouders ook duidelijker is dat je het echt meent?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 13:34

We hebben thuis genoeg hoor, qua groente en andere alternatieven, eigen eten meenemen lijkt me een beetje overbodig :')

Het is gewoon jammer dat het letterlijk voor mijn neus gezet wordt. En dan vind ik het al enorm knap van mezelf dat ik op het meeste al nee gezegd heb :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 12:28

Van 107 naar 102,8 in anderhalve week *\%/* *\%/* Alleen maar door slechte suikers weg te laten en mindet koolhydraten. En ietsjes meer bewegen maar dat is ook minimaal :)

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:49

IMANDRA schreef:
Nikass schreef:
Wel jammer dat kaas dan weer niet zo gezond is.
Misschien kun je voorstellen dat jij volgende week een gezonde lunch voorbereid? Of staan ze daar niet voor open?


Hoezo is kaas niet gezond... Nee je moet geen kilo's kaas naar binnen werken maar gewoon met mate past dat echt prima in een gezond voedingspatroon, en ook in een voedingspatroon van iemand die af aan het vallen is.


Kaas bevat veel verzadigd vet en veel zout. Nee het is niet heel gezond. Niemand zegt dat je alleen 100% gezonde producten mag eten, maar als je gezond wil eten is kaas niet het eerste waar je aan denkt. En dat werd nou net wel aangeraden als gezonde snack, vandaar mijn reactie.
Kaas met mate eten, betekent al gauw niet meer dan 1 (voorgesneden) plak per dag en dan liefst 20 of 30+ kaas, of iets als hüttenkäse.

Goed Pepperrr! Eerste begin is er! ;)

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:20

Hoe gaat het nu Ts?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 16:29

Over het algemeen heel goed! Al wat kilo's kwijt dus ben erg blij daarmee :j

Gister HE geweest dus dat was een iets mindere dag oeps :')

Maar verder gaat het erg goed. Deze week een broek maatje kleiner gekocht, merkte dat mijn andere broeken toch al wel wat los gingen zitten :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:00

Goed bezig! Fijn dat het lukt!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 08:16

Ondertussen staat de teller op -7,3kg *\%/*

Zal deze week wel meer worden. Gister geopereerd. Alle 4 verstandskiezen er in één keer uit. Kan praktisch niks eten :') Eet nu appelmoesjes en geprakte banaan. Soep durf ik nog niet aan ivm warmte en evt nabloedingen...

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:35

Haha, ja dat helpt wel he.. Ik zit hier met een mondslijmvlies ontsteking, dus nu gaat het ook lekker snel omdat ik bijna niks kan eten.
Lekker volhouden TS! Je bent op de weg! *\o/*

amsterdam10
Berichten: 591
Geregistreerd: 03-05-16

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:49

wow alle vier in een keer! Wat drastisch! Dat is wel heeeel moeilijk met eten ja!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 08:53

Ja is even heel pittig alles in 1x. Eigenlijk waren alleen de onderste echt nodig maar was zo bang dat ik vroeg of het onder narcose kon. Dat kon maar dan moesten ze er wel allemaal uit. Dan neem ik de pijn maar voor lief. Kan ik iig ook nooit meer klachten krijgen.
Ergste is vooral dat ze nog niet door waren, dus ze hebben echt flink moeten snijden. Hoop dat de pijn snel afneemt.

amsterdam10
Berichten: 591
Geregistreerd: 03-05-16

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:54

oef, ja dat is heel naar maar je bent er wel van af! Ik lig zelf ook in bed te herstellen hiervan, maar bij mij niet onder narcose. Ik leef met je mee!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:57

Beterschap!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 08:57

Beterschap! Veriye, jij ook beterschap!

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:12

Ik zou kleine stapjes gaan zetten, als je in 1x alles omgooit heb je grote kans dat het geen blijvende verandering zal zijn en ga je jojoen...dat is naar het schijnt nog gevaarlijker.

En ik zou de verandering inzetten in het begin door iedere week iets te veranderen,

Week 1 eet bv iedere middag een grote salade als lunch met een geroosterde boterham erbij.
Week 2 neem een eiwitrijk ontbijt, dus een kom yoghert met musli ( die heb je tegenwoordig in de meest veranderlijke vormen )
Week 3 neem een klein formaat bordje voor je avond eten
Week 4 vervang je tussendoortje door fruit
Week 5 Eet iedere dag een avocado
Week 6 vervang je pakjes eten die je hebt door kruiden voor door het eten.


Het is maar een voorbeeld maar door kleine veranderingen, is de kans groter dat je je eetgewoontes gaat veranderen en dat is waar het om draait.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 09:24

Rakkie123, misschien in het vervolg even mijn berichten doorlezen? Ben ondertussen al een kleine maand verder :=

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:28

Ben je anderhalve kilo per week afgevallen? Vind ik best heftig eigenlijk.
In het begin van je sneller af, maar als je zo veel per week af blijft vallen zou ik er wel voor kiezen om toch iets meer te gaan eten en wat langzamer af te gaan vallen. Dat is gezonder.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

Pepperrr schreef:
Rakkie123, misschien in het vervolg even mijn berichten doorlezen? Ben ondertussen al een kleine maand verder :=



ohh :)
nou 8 paginas zijn te veel, succes dan!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 09:38

IMANDRA schreef:
Ben je anderhalve kilo per week afgevallen? Vind ik best heftig eigenlijk.
In het begin van je sneller af, maar als je zo veel per week af blijft vallen zou ik er wel voor kiezen om toch iets meer te gaan eten en wat langzamer af te gaan vallen. Dat is gezonder.


De eerste 2 weken heel veel afgevallen inderdaad. Denk vooral vocht wat ik vast hield want ik eet genoeg en ook voldoende vetten etc. Gaat nu wat langzamer :j

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:39

elnienjo schreef:
Zou ook vis en vlees aan je dieet toevoegen, anders steven je op 'n B12 tekort af als je alleen maar eieren als dierlijk voedsel neemt. Je kunt vis en kip ook garen in de oven als je niet teveel vetten wil gebruiken.


B12 opname is niet afhankelijk van vlees of vis.
Het is een grondgebonden mineraal. Het wordt verstrekt aan veevoer zodat het in vlees terecht komt.
Je kunt het net zo goed dus zelf supplementeren.

Veel mensen hebben een tekort, veelal ook vleeseters. Vega mensen hebben soms zelfs een overschot.
M.a.w.: je kunt er geen klap van zeggen. Maar blijven bij feitelijkheden is altijd handig.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:42

IMANDRA schreef:
Ben je anderhalve kilo per week afgevallen? Vind ik best heftig eigenlijk.
In het begin van je sneller af, maar als je zo veel per week af blijft vallen zou ik er wel voor kiezen om toch iets meer te gaan eten en wat langzamer af te gaan vallen. Dat is gezonder.

Anderhalve kilo per week voor iemand die 10 kilo of minder moet afvallen is inderdaad veel. Maar als je wat meer overgewicht hebt gaat het als snel de eerste periode heel snel.
Veel vocht en het het afvallen stabiliseert ook wel na een paar weken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:43

Koolhydraatarm zou ik niet snel doen. Op de lange termijn is dit niet heilzaam.

Het werkt beter je hele eetpatroon voor eens en voor altijd om te gooien. Het is dan geen dieet, maar gewoon leren hoe je normaal moet eten.

Een manier om makkelijk kennis te maken met nieuwe manieren van inkopen, koken, eten is:
https://www.thegreenhappiness.com
Eenmaal op weg en iets handiger kun je dan andere sites vinden en zelf creatiever worden.

Ik begrijp dat je al even bezig bent.... dus je zit hier wellicht niet op te wachten. Maar ik vind die low-care en keto toestanden echt een beetje zorgelijk.