Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ervaringen gezocht haarnestcyste/peri-anale abcessen

 

Blacky94 schreef
Qua spoelen zou ik wel een beetje aanhouden wat er verteld is. Teveel spoelen is ook niet goed namelijk.
Wat betreft je ontslagbrief, ik weet niet bij welk ziekenhuis je zit, maar als ik inlog bij mijn ziekenhuis met mijn DigiID staan mijn ontslagbrieven daar ook in. Alhoewel het kan zijn dat dit een paar dagen kan duren. En anders even je huisarts of het ziekenhuis bellen, dan kunnen ze hem vaak wel opzoeken en/of nasturen.

Hou nu gewoon 3 keer aan en na ontlasting.

Ziekenhuis waar ik nu heb gelegen, is niet mijn vaste ziekenhuis. Sta nog ingeschreven bij huisarts/ziekenhuis in Drenthe. Was afgelopen week net bezig met het vinden van een fijne huisarts.

Ontslagbrief ging mij meer om de telefoonnummers in geval van nood.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:33 



 

Vanochtend voor het eerst weer mijn eigen honden uitgelaten. Aangezien vriend al overspannen is en de hele tijd er al extra vroeg de wekker zet om ze uit te laten.

Allebei apart uitgelaten en maar klein stukje. Maar wat voelt dat goed zeg :D Ruim een week het niet kunnen doen. Wel 1 x poging gedaan, maar kwam tot niet verder dan het erf :')

Gelukkig staan ze beide goed onder appèl en aan de rollijn. Dus ging prima.

Nu weer even lekker in bed. Pcm was alweer iets uitgewerkt, dus is nu beetje gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 05:19 



 
Profiel   

Fijn!

Hier weer iets koorts, 38,1. Weer even goed in de gaten houden. Pijn daarentegen is erg afgenomen en sla mijn zware pijnstiller even over. Die ligt niet zo lekker op de maag. Zie er momenteel uit als een hamster, dus ben ook flink aan het koelen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 07:14 



 

Pepperrr schreef
Fijn!

Hier weer iets koorts, 38,1. Weer even goed in de gaten houden. Pijn daarentegen is erg afgenomen en sla mijn zware pijnstiller even over. Die ligt niet zo lekker op de maag. Zie er momenteel uit als een hamster, dus ben ook flink aan het koelen :')

Kun je geen maagbeschermers krijgen?

Hier vertrouw ik de wond niet. Dus maar op foto gezet en naar mams gestuurd. Zit wat wit beslag op.

Foto in spoiler:
Spoiler:
[ img ]


En zo ook even uit voorzorg temperatuur meten. Wond was ook pijnlijker met spoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 09:33 



 
Profiel   

Ziet er niet lekker uit nee...

Had even overlegd met de poli, ik mag de zware pijnstiller achterwege laten en gewoon alleen paracetamol slikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 09:40 



 

Dat is wel fijn!

Helaas lukt het mij niet om foto met flits te maken. Erger mij ook rot aan dat losse vel.

Edit:
Blijkbaar kan ik inloggen bij het ziekenhuis en zag ik dit:

30-09-2019 om 13:40 bij Wond verpleegkundige, chirurgie, Chirurgie

Dus maandag pas afspraak, vind ik nu in mijn geval niet erg prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 09:50 



 
Profiel   

Manlief had een aantal jaar geleden een vergelijkbare wonde, daar werd het karbonkel genoemd (grote ontstoken steenpuist), en kan je zeggen dat hij het niet redde op PCM, maar 2 weken hoogspiegel oxycodon met maagbeschermers heeft geslikt en temazepammetjes om te kunnen slapen. Mijn punt? Als je je zorgen maakt omdat je temp. hoger wordt en de wond onrustig? Bellen met het ziekenhuis, noodnummer uit je ontslagbrief, want deze wonden zijn gewoon erg naar... Beter extra wondverzorging en pijnstillers dan afwachten en pijnlijden tot maandag. Spoelen werd geadviseerd 3x per dag met lauwwarm water minstens 10 minuten en nawassen met betadine. Wij deden de douchekop eraf schroeven en met die dikkere maar zachte straal echt in de wond spoelen, die was zo'n 6cm diep en diameter van 5cm

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 11:40 



 

vladimir1979 schreef
Manlief had een aantal jaar geleden een vergelijkbare wonde, daar werd het karbonkel genoemd (grote ontstoken steenpuist), en kan je zeggen dat hij het niet redde op PCM, maar 2 weken hoogspiegel oxycodon met maagbeschermers heeft geslikt en temazepammetjes om te kunnen slapen. Mijn punt? Als je je zorgen maakt omdat je temp. hoger wordt en de wond onrustig? Bellen met het ziekenhuis, noodnummer uit je ontslagbrief, want deze wonden zijn gewoon erg naar... Beter extra wondverzorging en pijnstillers dan afwachten en pijnlijden tot maandag. Spoelen werd geadviseerd 3x per dag met lauwwarm water minstens 10 minuten en nawassen met betadine. Wij deden de douchekop eraf schroeven en met die dikkere maar zachte straal echt in de wond spoelen, die was zo'n 6cm diep en diameter van 5cm

Met pcm is het amper pijnlijk. Alleen met zitten. En spoelen was vanochtend gevoelig.

Nu ik comfortabel in bed lig, voel ik wond eigenlijk niet eens. Maar uurtje voordat ik weer pcm mag innemen, dan voel ik wond wel weer.

Temperatuur is nog niet hoger. Maar doe ik nu liever preventief ivm dat wond er minder mooi uitziet dan gisteren.

Ik hoef maar paar minuutjes te spoelen en douchekop ongeveer 10 cm van de wond afhouden.

Vind het maar vreemd dat iedereen andere adviezen krijgt :+

Mijn ontslagbrief ben ik dus kwijt. Heb overal al gezocht. Maar heb nummer van de wondpoli al wel gevonden, waar ik maandag heen moet.

En wil vanmiddag vriend even op pad sturen voor potje vitamine c.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:57 



 
Profiel   

Ik herken het niet van toen bij mijn man TS, die heeft dat niet gehad (beide keren niet).
Mijn man mocht geen kraam- of maandverband gebruiken op de wonde, die kreeg de cutisorb mee op recept (toen ook geen eigen bijdrage erop) heeft heel wat pakken verbruikt. Toen vonden ze dat soort beter qua ademen van de wonde. Maar wellicht is daar het inzicht alweer op verandert, veranderingen staan immers niet stil haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:54 



 
Profiel   

Mocht je twijfelen dan zou je gewoon even kunnen bellen om te overleggen.
Overigens vind ik de wond er persoonlijk zo verkeerd nog niet uit zien.. of het moet komen omdat de foto vrij donker is.. Maar ik heb iig fors erger gezien..
Maar mocht ie toch dik of rood worden, fors meer gaan lekken of gaan bloeden of mocht je koorts krijgen dan zou ik sowieso even bellen :)

@Kiki zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen wordt nog wel steeds als beste beschouwd. Of er moeten heel recent dingen gewijzigd zijn waar ook ik niks over gehoord heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:58 



 

Thema wondzorg heb ik nog niet behandeld op school. Wil boeken van de week weleens openslaan, zodra ik wat meer energie heb.

Ik mocht ook wel met verbandjes werken. Maar volgens wijkverpleegkundige was dit makkelijker omdat ik het dan niet hoefde vast te plakken.

Moet er alleen opletten dat ik verband goed hoog plak, liefst dat het nog beetje uit mijn onderbroek steekt.

Maar ben 's nachts nogal beweeglijk blijkbaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:45 



 
Profiel   

Vergeet ook niet dat pcm koorts onderdrukt. Je hebt ook pijnstillers die niet koorts onderdrukken.

Ik zou als je je zorgen maakt gewoon de SEH bellen. Dan kunnen zij bepalen of je moet komen of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:53 



 

Ik bel morgen vroeg toch maar de wondpoli. Zusje is hier en heeft duidelijke foto kunnen maken.

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:26 



 
Profiel   

Dat ziet er niet chill uit :(

Ik ga zo slapen, ben echt op. Welterusten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:35 



 

Pepperrr schreef
Dat ziet er niet chill uit :(

Ik ga zo slapen, ben echt op. Welterusten!

Nee klopt. Schrok er zelf ook beetje van.

Aangezien ik 3 x per daags spoel. En ongeveer 5 minuten per keer.

Slaaplekker:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:37 



 
Profiel   

hmm stille meelezer hiero. Verpleegkundige. Is het ook rood rondom de wond? Warm?, het oogt niet heel fris inderdaad. Pas inderdaad wel op met kraamverband. Kraamverband broeit namelijk nogal. Waar het warm is groeien bacterieen en als er bv wel een restje ontlasting oid per abuis in blijft. Dan is de kans op infectie groter. cutisorb is wat dat a gaat beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:38 



 
Profiel   

en wat waren je temperaturen vandaag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:39 



 

mariekeoo schreef
hmm stille meelezer hiero. Verpleegkundige. Is het ook rood rondom de wond? Warm?, het oogt niet heel fris inderdaad. Pas inderdaad wel op met kraamverband. Kraamverband broeit namelijk nogal. Waar het warm is groeien bacterieen en als er bv wel een restje ontlasting oid per abuis in blijft. Dan is de kans op infectie groter. cutisorb is wat dat a gaat beter.

Wondranden zijn wel rood.
Spoiler:
[ img ]


Maar voelt niet echt warmer aan.

Moeders heeft foto's doorgestuurd naar wondverpleegkundige en die zei dat ik morgen actie er op moet ondernemen en voor zorgen dat ik thuiszorg krijg, omdat het onmogelijk is om zo'n wond goed zelf te kunnen spoelen. En vond het op necrose lijken, maar vond ze lastig te beoordelen vanaf foto.

Temp is 36.4

Maar zal morgen ook vragen voor ander verband. Verwissel kraamverband wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 20:12 



 
Profiel   

Oke houd in inderdaad je temperatuur goed in de gaten. Deze laatste foto vind ik nog de “lelijkste” foto. Ben benieuwd hoe het er morgenvroeg uit ziet. Keep me updated

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 20:23 



 

Komt in orde!

Lekker uitgeslapen vandaag :D Wond gespoeld. Maar ziet er naarder uit dan gisteren.

Ga straks meteen even bellen.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 09:31 



 
Profiel   

love_western schreef
Komt in orde!

Lekker uitgeslapen vandaag :D Wond gespoeld. Maar ziet er naarder uit dan gisteren.

Ga straks meteen even bellen.
Spoiler:
[ [url=m/9Xby9K.jpg]Afbeelding[/url] ]



ziet er inderdaad niet heel fris uit vandaag. zou inderdaad ook even bellen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 09:58 



 

Ze zaten voor vandaag eigenlijk vol. Maar kon toch nog om 14.20 terecht.

Ga gelijk vragen of ik thuis hulp kan krijgen met spoelen. Aangezien het bij jezelf toch knap lastig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 10:00 



 
Profiel   

Ik heb vanmiddag ook afspraak. Temp is flink hoger en nog steeds giga veel pijn... Succes straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 10:01 



 

Pepperrr schreef
Ik heb vanmiddag ook afspraak. Temp is flink hoger en nog steeds giga veel pijn... Succes straks!

Oeii! Jij ook veel succes.

Temp is gelukkig goed hier. Het is wel iets pijnlijker. Meer kleine steekjes die er door heen trekt.

En zal zo eens mijn excuses aanbieden aan vriend. Iets te fel op gereageerd.

Maar baal gewoon enorm van de wond. En van het niks doen. Ben normaal altijd bezig.

En ook nog eens een stagebegeleider die niet op mijn mails reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 10:05 



 
Profiel   

Pfff... Zo leuk als alles tegenzit -O-

Ik word ook gek van het niks doen.. :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen