Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10373
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:43

EllaBellaah schreef:
Jeetje jouw openingspost is zo herkenbaar. Afgelopen zomer heb ik bijna 2 maanden overspannen thuis gezeten, ben nu alweer een tijdje aan het werk onder bepaalde voorwaarden, maar ik voel me nog steeds niet helemaal oké, vaak erg moe en down, nergens zin in... Een heel groot deel van die overspannenheid kwam door het werk, maar gedeeltelijk ook door wat een aantal hier al noemen, de 'quarterlifecrisis'. Ik ben nu 26, we hebben sinds december een eigen koop huis, ik wil graag kinderen, vriend niet en die drang wordt alleen maar steeds groter sinds we een eigen huis hebben. Ik ben aan meerdere opleidingen begonnen, allemaal nooit afgemaakt, tot grote ergernis van mijn vriend. Nu ben ik dus in de fase aangekomen waarin ik me afvraag of ik het eerste deel van mijn leven nou zo goed gedaan heb. Ik maak me wel eens zorgen over waar ik over 5 jaar sta. Maar ook ik ben erg introvert, durf niet goed te zeggen wat ik wil en vind, dus ik ga maar mee met de rest. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon kan doen en zeggen wat ìk wil en me niet altijd maar aan pas aan de rest, maar ik kan het gewoon niet...
Daarnaast heb ik mij in mijn jeugd vaak aan moeten passen ivm redenen in het gezin die ik liever niet hier openbaar neer zet. Dus ik heb van kleins af aan geleerd om maar mee te gaan met de rest.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken, dus ik hoop hier ook wat tips mee te krijgen...

De 2 dikgedrukte dingen vielen me op.
Hoe is je relatie verder? Steunt hij je wel echt? Of accepteer je het maar? En een verschil in kinderwens kan een hele zware wissel trekken op je relatie, onderschat dat ook niet.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:31

Mooi topic, ik hoop dat het iedereen lukt om straks te groeien en bloeien :)
Ik ben in het voorjaar begonnen met therapie. Ik ben wel gelukkig en blij met mij zelf, maar ik zit ook in bepaalde situaties in de knoop met mij zelf. Ik ben bijvoorbeeld heel bang om fouten te maken en die toe te geven. Ik ben bang om om hulp te vragen, omdat ik er van uit ga dat ik die ander tot last ben. Ik stem altijd in met de wensen van de ander ( mijn vriend weet het redelijk te omzeilen door mij 3 keer te vragen wat ik wil). Ik ben een echte pleaser en streep mijzelf daarbij weg. Ik ben heel erg bang dat iemand boos word en ik doe alles om dat te voorkomen. Afgelopen maanden ben ik mij hier van bewust van en ik weet ook waar het vandaan komt. Nu moet stapjes zetten om niet meer zo bang te zijn en niet te lief te zijn

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:49

fleurtjeuh schreef:
EllaBellaah schreef:
Jeetje jouw openingspost is zo herkenbaar. Afgelopen zomer heb ik bijna 2 maanden overspannen thuis gezeten, ben nu alweer een tijdje aan het werk onder bepaalde voorwaarden, maar ik voel me nog steeds niet helemaal oké, vaak erg moe en down, nergens zin in... Een heel groot deel van die overspannenheid kwam door het werk, maar gedeeltelijk ook door wat een aantal hier al noemen, de 'quarterlifecrisis'. Ik ben nu 26, we hebben sinds december een eigen koop huis, ik wil graag kinderen, vriend niet en die drang wordt alleen maar steeds groter sinds we een eigen huis hebben. Ik ben aan meerdere opleidingen begonnen, allemaal nooit afgemaakt, tot grote ergernis van mijn vriend. Nu ben ik dus in de fase aangekomen waarin ik me afvraag of ik het eerste deel van mijn leven nou zo goed gedaan heb. Ik maak me wel eens zorgen over waar ik over 5 jaar sta. Maar ook ik ben erg introvert, durf niet goed te zeggen wat ik wil en vind, dus ik ga maar mee met de rest. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon kan doen en zeggen wat ìk wil en me niet altijd maar aan pas aan de rest, maar ik kan het gewoon niet...
Daarnaast heb ik mij in mijn jeugd vaak aan moeten passen ivm redenen in het gezin die ik liever niet hier openbaar neer zet. Dus ik heb van kleins af aan geleerd om maar mee te gaan met de rest.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken, dus ik hoop hier ook wat tips mee te krijgen...

De 2 dikgedrukte dingen vielen me op.
Hoe is je relatie verder? Steunt hij je wel echt? Of accepteer je het maar? En een verschil in kinderwens kan een hele zware wissel trekken op je relatie, onderschat dat ook niet.


We hebben gelukkig wel een goede relatie. Zijn eigenwijsheid is alleen nogal extreem dus als eenmaal iets in zijn hoofd zit en gaat dat er niet meer uit :+ en dat tegen over een introvert is niet altijd even ideaal.

fleurtjeuh
Berichten: 10373
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:00

Wil hij nog geen kinderen, of überhaupt niet?
En steunen heeft niks met eigenwijs te maken

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:10

Ik heb vorig jaar ook een periode gehad waarbij ik nergens van kon genieten. Uitstapjes waren niet leuk al was het echt supergezellig, leuke dingen die gebeurden voelde mwah aan en zelfs vakantie's gaven geen bijzonder gevoel (vriendlief: wauw het is prachtig hier, ik: oké whatever) Ik zag alles heel somber/nuchter in en als er ook maar een klein dingetje tegen zat sprongen de tranen al in mijn ogen en een brok in mijn keel.

Ik ben toen via google met de zoekterm "positieve gedachtes" bij SoChicken terecht gekomen en hier stonden wel wat dingen op die logisch klonken. Naar aanleiding daarvan heb ik het boek Steeds Leuker gekocht. Het duurde even voordat ik het helemaal door had gelezen, begon vaak weer bij het begin, maar het heeft me wel echt geholpen. Hij schrijft op een niet al te serieuze manier wat het luchtig houdt. Heb deel 2 ook gekocht en vloog daar ook door de eerste helft, heb nu bezoek op vakantie maar daarna ga ik weer verder.

Het stoppen met mijn scriptie in januari heeft na het gevoel van falen ook plaatsgemaakt voor een hoop rust. Een jaar naar Aruba verhuizen kwam voor mij precies op het juiste moment, huilend in de auto naar werk, elk vrije moment zorgen maken over wat ik allemaal nog moest doen en elke keer bang zijn over wat ik in mijn mailbox aan zou treffen.

Wat ik echt veel gebruik uit het boek is minder klagen, ipv: blegh ik heb echt zo geen zin in de afwas en het is zó veel denk ik nu: oké even doen, het is zo gebeurd.

Binnenkort verhuizen we terug en dat zal even lastig zijn omdat ik dan weer in het "echte" leven terechtkom maar het is wat het is en we gaan zien hoe het loopt.

Ik weet niet of het zal lukken om actief mee te blijven praten. Daar ben ik niet zo goed in :') maar ik zal zeker mee blijven lezen en het was fijn om het even kwijt te kunnen <3
Laatst bijgewerkt door NoLimit_93 op 02-10-19 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:12

EllaBellaah, ik zit met hetzelfde. Sinds een klein jaar in ons eigen gekocht huisje (daarvoor huurhuis, dat voelt anders) en ik heb al een kinderwens sinds m'n 20e. Mijn vriend denkt dat nu een kind onze relatie naar de vaantjes helpt (teveel stress en verantwoordelijkheid, hij is vooral bang z'n vrijheid blijheid kwijt te raken, denk ik). Misschien over 5 jaar, zegt hij dan. Maar ondertussen zit ik wel rammelende eierstokken en nesteldrang :')
Extra probleem: zijn broertje woont ook bij ons in. Heel fijn met alle kosten door drie ipv twee, maarja, ook een kamer minder. En minder privacy. En die jongen is nogal egoistisch en boers, daar wil ik geen kind bij laten opgroeien. Helaas voor mij verhuist hij voorlopig niet, dusja. Een kind zal inderdaad een jaar of 5 moeten wachten ;(
Tot die tijd mezelf een ander doel gegeven (dat fitte lijf). Zwangerschap en afgetraind raken gaan toch niet samen :D

Het heeft geen zin om te zitten kniezen om iets wat niet is. Beter kijk je vooruit naar wat je wel hebt en kunt. Anders is het leven ook maar triestig.

Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:15

Ik heb rond mijn 30e een moeilijke periode gehad. Pas toen heb ik ontdekt wie ik was en wat ik wil. Ik merkte dat ik iemand was wat anderen van mij verwachtten. Ik probeerde te voldoen aan die verwachtingen maar werd er niet gelukkig van. Pas in die periode ontdekte ik waar ik wel gelukkig van werd en wat ik leuk vond, en mooi vond en hoe ik eigenlijk was. Ongelooflijk dat je zolang iemand kan zijn die je niet bent.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:55

Het is super fijn om hier zoveel herkenbare dingen te lezen! En volgens mij zijn we allemaal rond dezelfde leeftijd.

@fleurtjeuh! Daar heb je een punt, ik denk dat je daar gelijk in hebt... steunen is niet iets waar hij goed in is.

Nolimit: Sochicken ga ik eens opzoeken! Fijn dat Aruba voor je geholpen heeft, ik hoop echt dat je dat hier ook vol kan blijven houden.

@Rebel: dat maakt het inderdaad wel lastig... en zijn broertje blijft voor langere tijd bij jullie wonen? Wij hebben in principe niet veel wat ons in de weg kan staan, we hebben een eigen huis met extra kamers, allebei een vast contract, we zijn lang genoeg bij elkaar. Maarja die wens moeten we wel allebei hebben.

@Suzanne: hoe ben je er dan achter gekomen wie je echt bent?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:19

Ik herken het verhaal wel een beetje en ben ruim 2 jaar intensief met 'mezelf aan de slag' geweest (waarvan een jaar in het buitenland). Boeken/filmpjes/mensen die ik kan aanraden zijn:

* 365 dagen succesvol, zowel dagseminar, als Superrelatieweekend als Jaaropleiding + geven ook gratis avond webinars (moeite waard om je regelmatig voor in te schrijven!)
* Headspace meditatie app
* Boek: De formule van geluk
* Boek: De edele kunst van not giving a f*ck
* Boek: Steeds Leuker
* Boek: Leven met wind mee
* Boek: De moed van imperfectie
* De boeken van 365 dagen succesvol
* De blogpost van Steeds Leuker/So Chicken (Jelle Hermus)
* Boek: verlangen naar minder
* Instagram: Judith Noordzij + eventueel haar boek (maar na alle bovenstaande boeken vond ik deze niet veel meer toevoegen)
* Fire to Inspire evenement van Judith Noordzij

Ik zag dat So Chicken al eerder was genoemd. Ik denk een fijne start om er mee te beginnen, en dan rol je verder langzaam in andere zelfhulp boeken. ;)

Na m'n quarterlife crisis kan ik inmiddels zeggen dat ik een heel fijn leven heb, waarin doe waar ik helemaal achtersta en ook richting en zingeving heb.

Rosa_

Berichten: 3324
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:51

Loveee dit, heel leuk om jullie ervaringen te lezen! Ik ben zelf ook al een jaar of 2/3 hiermee bezig. Ondertussen veel boeken gelezen, wat masterclasses en (online) cursussen gevolgd en de mindfulness basis (8 weken) en vervolg (8 weken) training gevolgd. Ik vind het zo mooi om mijzelf te ontwikkelen en te groeien.

Nog wat tips:

De moed van imperfectie (Brené Brown)
Niet morgen maar nu (Wayne Dyer)
Growth mindset (Carol Dweck)
De alchemist, blijft gewoon fantastisch (Paulo Coelho)
Janne Schuijn (instagram, hele realistische posts. Heeft ook een boek geschreven, 'Wat nou als het ook anders kan')

Poeme
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:47

Ik heb erg veel aan de geleide meditatie en yoga van Sadhguru. Je kunt de app gratis downloaden.
Russel Brand is erg inspirerend.
Ik hou ook erg van Tolle. Deepak Chopra heeft ook gratis meditatie. In Nederland heb je ook Wim Hofs de ice man. Verder heb ik erg veel aan voeding en vasten en ademwerk. Ook veel ervaring in het reguliere circuit van geestelijke zorg. Maar wat mij het meest heeft gebracht zijn de reizen met natuurmedicijn en.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 21:39

Wat fijn zoveel reacties! Ik voel me opeens niet meer zo alleen, als je soms om je heen kijkt voelt het net alsof je de enige bent die in zo'n proces zit en lijkt het anderen allemaal zo makkelijk af te gaan, maar dat is natuurlijk helemaal geen realistisch beeld. En leuk om positieve ervaringen te lezen, dat geeft hoop :D
En bedankt voor al jullie openheid <3

Boek van SoChicken is nou al een paar keer aangeraden, die mag ik van mezelf bestellen als ik Verslaafd aan Liefde uit heb haha :)
Bedankt weer voor alle tips! Paar mensen al toegevoegd op Instagram.


Poeme: Van Sadhguru las ik laatst een interview in de Happinez, erg interessant :j Wist niet dat hij een gratis app had, die ga ik eens opzoeken. Vorige week nog deze podcast bekeken/geluisterd van Russel Brand met Wim Hof: https://youtu.be/JPPlicAEFec, erg boeiend!
Reizen met natuurmedicijnen kan echt heel veel mensen helpen ja, is wel echt onderschat en wordt toch vaak veroordeeld want ''drugs''. Maar het kan zo onwijs mooi en helend zijn.


Ik kreeg dit filmpje aangeraden van youtube:

Aan de ene kant voelt het 'zwaar', aan de andere kant is het eigenlijk heel mooi. We zullen nooit alles uitvogelen, zullen altijd nieuwe dingen ontdekken en in ontwikkeling blijven. Geeft een soort zekerheid in de onzekerheid, rust in de chaos. Maar ook het gevoel dat het prima is om het allemaal nog niet te weten.
Laatst bijgewerkt door Air op 02-10-19 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:53

De boeken die genoemd worden, zijn die erg 'zweverig'? Ik vind meditatie wel interessant, maar ik ben niet zo van het zweverige. Tot een bepaald punt vind ik het heel interessant en boeiend, maar daarna houdt het wel op :o :o

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:55

EllaBellaah schreef:
De boeken die genoemd worden, zijn die erg 'zweverig'? Ik vind meditatie wel interessant, maar ik ben niet zo van het zweverige. Tot een bepaald punt vind ik het heel interessant en boeiend, maar daarna houdt het wel op :o :o

Ja hier ook, ik ben ook wel benieuwd. *D

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 22:01

Ik vind Wakker van Marnix Pauwels dan wel echt een aanrader, ik ben zelf wel redelijk zweverig, maar er is ook een bepaalde zweverigheid waar ik (nog) echt niet bij kom met mijn hoofd. Marnix schrijft het allemaal redelijk simpel en nuchter op, zo helder, zonder daarbij heel zweverig te worden. Dat soort ''zweverig'' vind ik juist heel aardend :)
Het boek leert je om je gedachten te doorzien, en te zien hoeveel er eigenlijk bepaald wordt door een gedachte. Terwijl een gedachte op zichzelf zo weinig is, maar wij er veel betekenis aan geven.

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:07

Ah wat een goed topic!!! Ik ga volgen!. Doe een kunstopleiding en de makkelijk uitlegbare definitie daarvan is "wroeten in je eigen ellende om dat naar universele kunst te verheffen" lol. Sommige klasgenoten zijn daar in jaar 1 al goed mee bezig geweest, ik leef al 25 jaar in mijn hoofd en kom er nu pas achter dat dat gevoel er een soort van mag zijn. :') Laatst een mentorgesprek gehad en mijn mentor stelde voor om in therapie te gaan; niet omdat er iets ergs is gebeurd maar wel omdat ik merk dat ik vast loop op bepaalde gebieden. Als ik hiermee door pak komt dat ook mijn werk ten goede. Dit topic komt echt als geroepen, super interessant om ieders' verhalen te lezen en alle boekentips die voorbij komen. :)

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:14

Ik kom even volgen, Ben langzaam aan het uitzoeken wat ik wil bereiken en doen in mijn leven en wat mij gelukkig maakt, probeer ook bewuster bezig te zijn met die momenten en grenzen te verleggen ipv in gemak te blijven hangen, niet te lang piekeren, maar soms gewoon doen. Zelf ook heel erg introvert namelijk, maar merk al wel als ik terug kijk naar jaren geleden dat ik behoorlijk gegroeid ben in wie ik ben.

Hou alleen helemaal niet van zweverige dingen, meditatie en yoga daar kan ik niks mee, ben wel een heel "nuchter" persoon om het zo maar even te noemen. Ook nooit een volger geweest, maar heel erg individu, wat als introvert zeker op school vroeger niet altijd even makkelijk was, erg eenzaam soms, werd vaak niet begrepen, dan wou "de groep" iets doen, maar als ik dat dan niks vond en een ander plan trok dan was je vreemd. Moeilijke jeugd geweest, veel gepest, maar nu probeer ik dat te zien als een sterke eigenschap.
Je leert wel van jezelf te houden en voor je eigen keuzes op te komen, gelukkig zijn met jezelf en dat niet afhankelijk maken van anderen.
Het gaat met ups en downs, maar vind het leuk om hier wat motiverende ideeën en verhalen vandaan te halen. Sommige simpele dingen als een boek kunnen al veel inzicht geven

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 00:19

Laurievc schreef:
EllaBellaah schreef:
De boeken die genoemd worden, zijn die erg 'zweverig'? Ik vind meditatie wel interessant, maar ik ben niet zo van het zweverige. Tot een bepaald punt vind ik het heel interessant en boeiend, maar daarna houdt het wel op :o :o

Ja hier ook, ik ben ook wel benieuwd. *D


Ik vind de boeken van Jelle Hermus niet al te zweverig overkomen. In deel 2 gaan ze wel wat dieper in op de voordelen van meditatie maar dan wel op een nuchtere manier. Als je op SoChicken kijkt kan je een beetje zien wat zijn stijl is voordat je het boek aanschaft.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 00:38

Leuk topic!! Ik lees graag dingen van Jeff Foster, Eckhart Tolle en Alan Watts. Die zijn ook op youtube te vinden. Het spreekt mij vooral aan omdat ze erg bezig zijn met acceptance. Accepteren hoe je je voelt en niet je gevoel wegdrukken/willen dat situaties anders zijn dan ze zijn.

foxytoffee

Berichten: 129
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:56

Ik vind dit topic echt vet en zoo bijzonder! Super fijn om te lezen hoeveel mensen hier mee bezig zijn ookal voelt het proces niet altijd prettig. De uitkomst is het wel waard!
Ik mis dit bewustzijn nog wel eens bij mensen om me heen (betekent niet dat het er niet is, maar vooral dat ik het niet zo ervaar). Ik wens jullie allemaal een prachtige reis toe en alle liefde!
Zelfliefde is voor een thema waar ik nu mee bezig ben... pittig...

Ik heb al veel toffe boeken tips voorbij zien komen, ik zou de boeken van Chantal van den Brink ook nog wel aan willen raden. Brieven van Mijn Ziel. En als Tolle nog net wat te veel is: samen met Oprah heeft ie ook twee podcasts! Ik vind hem wel echt een van de mooiste personen in dit proces om je inspiratie vandaan te halen.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:29

Wauw! Wat een mooi topic en wat herkenbaar.
Ook gaaf om te zien dat er zoveel tips worden gedeeld.
Het is inderdaad niet altijd makkelijk maar het brengt je wel naar iets heeeel moois!
Ik wil iedereen die hier op dit moment mee bezig is heel veel liefde en kracht geven <3

Zelf ben ik sinds een jaar ook intensief bezig met zelfontwikkeling :j ik hou dit topic dus graag in de gaten.
De website SoChicken houdt ik ook altijd goed in de gaten :o

Nog wat tips:
Boek - Er was eens een koe
Podcast - De zeven eigenschappen van effectief leiderschap - Glenn Vergoossen
Boek - Sue Johnson - houd me vast (over relaties)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:16

Ik heb de website van sochicken inmiddels open staan op mijn telefoon, vanavond eens rustig wat lezen.
Vanmorgen had ik dus een typisch voorbeeld van hoe ik niét meer wil zijn :+
Er stond iemand van een energie bedrijf voor de deur, dat hun bedrijf veeeeel beter is dan we nu hebben, we krijgen bij hun korting en de maandlasten gaan sowieso omlaag etc. En ik stond daar dus als een stomme tut braaf te luisteren terwijl ik gewoon géén interesse hebben. We kijken zelf elk jaar of we nog goed zitten en of we moeten over stappen. Daar wil ik niet eens aan denken op een random donderdag ochtend terwijl ik zo moet werken. Uiteindelijk heb ik hem na een kwartier weg kunnen werken omdat ik gewoon niét durf te zeggen dat hij op moet hoepelen als ik zeg geen interesse te hebben :+ #leermomentje

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zelfontwikkeling - selfcare & zelfliefde, op weg naar geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:00

Herkenbaar EllaBellaah, hier gelukkig even geen last van verkopers etc.

Ook een trots momentje voor mij haha. Ik ben echt een doos als het gaat om bellen en stel het ook altijd uit maar vanochtend opgestaan en gewoon gelijk hupsakee de ziekenboeg gebeld :Y)

Oke, met de auto langs de garage stel ik dan wel alweer uit sinds vrijdag :')

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:33

Heel veel dingen hier zijn herkenbaar voor mij. Ik ben ook al jaren bezig met mezelf op een "hoger plan" tillen. Soms gaat dat heel makkelijk, soms moeilijk. Ene keer is het inderdaad meer assertiviteit, andere keer wil ik graag meer discipline.

Heb ook tijden dat ik het weer laat verwateren en in oude patronen verval.

Vind het erg leuk om de tips hier lezen, dat geeft weer motivatie om verder met mezelf aan de slag te gaan.

Nog wat tips die volgens mij nog niet genoemd zijn:
Boek Master Your Mindset - Micheal Pilarzyck
Podcast Master Your Mindset (zijn er zo'n 80)
App Meditation Moments
Boek Miracle Morning - Hall Elrod
Boek De Vibe - Mark Verhees
Boek Ki - Hans Peter Roel
Boek Prioriteiten - Stephan Covey
Netflix Docu I'm not your Guru - Tony Robbins
Netflix Docu The Secret
Boek Nice Girls don't get the Corner Office - Lois P. Frankel
Boek You're a Badass - Jen Sincero
Boek De logica van Geluk - Mo Gawdat
Boek Dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt - Haemin Sunim
App Insight Timer
Scheurkalender Voor Positiviteit
Boek De Fontein - Els van Steijn

En verder blijf ik lekker lezen hier. Vind de tips die voorbij komen erg interessant.

Tancreda4

Berichten: 24109
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:56

Mag ik stil meelezen? Ik wil(de) ook stappen gaan zetten, maar het komt er niet van. Of eerlijk, ik heb het weer in de ijskast gezet omdat naar mijzelf kijken, meer open stellen en meer tot mijzelf komen ik daar op blokkeer. Ik ben met een boek begonnen, maar ook daarin kwam ik niet ver. Ik hoop dat ik binnenkort meer de rust , tijd en 'durf' er voor kan vinden. Ik hoop dat jullie tips mij ook weer wat op weg helpen :9