Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pijn na extractie verstandskies

 
Profiel   

Oei met zoveel Medicatie is het logisch dat je buikpijn krijgt. Ze hadden even moeten aangeven dat omeprazol (maagbeschermer wat je ook bij drogist kunt halen) kunt gebruiken! Fijn dat je meteen terecht kan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:08 



 
Profiel   

Jeetje, ik hoop dat ze nu wat voor je kunnen doen en dat het dan beter wordt! Heel veel sterkte. Ik moet zelf om 12.10 naar tandarts omdat ik al dagen pijn heb, rechtsboven EN rechtsonder. En woon ook in Friesland...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:37 



 
Profiel   

dito schreef
Oei met zoveel Medicatie is het logisch dat je buikpijn krijgt. Ze hadden even moeten aangeven dat omeprazol (maagbeschermer wat je ook bij drogist kunt halen) kunt gebruiken! Fijn dat je meteen terecht kan!


Nee want ts is allergisch voor maagbeschermers

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:06 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen en dat de pijn weg is of in ieder geval draagbaar.

Hier ook veel ellende gehad met het verwijderen ervan.
1e keer ging goed, geen last. Ondanks er een ontsteking zat. Kaakchirurg geweest.
2e keer ging goed, geen last. Tandarts.
3e keer. Drama, nabloeding, ontsteking. Veel pijn gehad. Kaakchurug.
4e keer Drama. Tandarts (andere dan de vorige keer) kon het zonder problemen zelf zei hij. Nou niet dus. Kies afgebroken, zenuwen bloot en moest toen naar de kaakchirurg. Alleen die hadden geen plek. Maandagochtend tandarts geweest en kon pas vrijdagmiddag 16.45 terecht. Vreselijk veel pijn gehad. Bij de kaakchirurg hadden ze veel moeite om de zenuw verdoofd te krijgen. Uiteindelijk hebben ze de verdoving in de zenuw gespoten (dat deed echt gruwelijk zeer).
Gelukkig waren ze al binnen 5 minuten klaar. De kaakchirurg zei wel, deze had de tandarts nooit zo mogen trekken ivm kromme wortels. Heel veel napijn gehad, losse stukjes wortel kwamen er nog uit evenals een botsplinter. Weken met een dove wang en halve tong gelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:08 



 
Profiel   

Stekte! Ik hoop dat ze nu gewoon goed gaan helpen en dat de dienstdoende tandarts en de HAP dit te horen gaan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:08 



 
Profiel   

liespower94 schreef
De nacht was een hel maar ik leef nog.
Ik heb vanmorgen geen pijnstillers meer geslikt omdat ik zoveel maagpijn heb.
Ik heb net de tandarts gebeld en de assistente was woest omdat niemand had geholpen.
Ik stap nu gelijk de auto in om er naar toe te gaan.
Bedankt voor jullie support


:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:14 



 
Profiel   

genja schreef
dito schreef
Oei met zoveel Medicatie is het logisch dat je buikpijn krijgt. Ze hadden even moeten aangeven dat omeprazol (maagbeschermer wat je ook bij drogist kunt halen) kunt gebruiken! Fijn dat je meteen terecht kan!


Nee want ts is allergisch voor maagbeschermers


Ik zou bijna roepen: melk drinken.
Maar met een eventuele ontsteking is dat, wegens slijmvorming ook niet handig...
-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:15 



 
Profiel   

Dankjulliewel. Het is echt heel fijn om een beetje bijgestaan te worden.
De tandarts weet het ook niet zo goed. Ik heb intussen ook lichte koorts gekregen door de ibu en paracetamol heen.

Om 11:40 word ik verwacht in het ziekenhuis bij de kaakchirurg omdat mijn tandarts het niet zo goed weet

Dat klopt Vumana + dat ik eigenlijk niet meer kan slikken dus ik weet niet hoe ik melk weg moet krijgen.
Ik drink steeds maar roosvicee om mijn suiker wat op peil te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:32 



 
Profiel   

Nee lieverd, juist even niet doen.
Melk verhoogt de slijmproductie en kan dus een haardje worden voor ontstekingen.
Drink goed, kalm aan en goed doorademen. Hoe klote het ook is.

Jouw tijden klinken echt hetzelfde als de mijne met de wortelpuntontsteking.. ik heb echt (en das geen grap) zitten schreeuwen in een kussen. Ik dacht echt dat mn kaak gebroken was ofzo..

Drinken met een rietje kán er voor zorgen dat de drankjes langs de wond gaan.
Ik heb eigenlijk geen tips.
Warm houden, koelen heeft alleen de 1e 48 uur zin..
daarna geeft google aan dat warmhouden beter is. (in geval van ontsteking).

Nog een uurtje...
Ik denk aan je!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:37 



 
Profiel   

Zeker met een ontsteking géén zuivel! Dit maakt dik slijm aan waar het juist meer van gaat irriteren! Neem dan liever appelmoes, gepureerd fruit. Wil je wel calcium binnen krijgen veel broccoli eten! Is makkelijk superzacht te koken!

Fijn dat je doorgestuurd bent daar de KC, die kan er wat meer mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:47 



 
Profiel   

liespower94 schreef
Dankjulliewel. Het is echt heel fijn om een beetje bijgestaan te worden.
De tandarts weet het ook niet zo goed. Ik heb intussen ook lichte koorts gekregen door de ibu en paracetamol heen.

Om 11:40 word ik verwacht in het ziekenhuis bij de kaakchirurg omdat mijn tandarts het niet zo goed weet

Dat klopt Vumana + dat ik eigenlijk niet meer kan slikken dus ik weet niet hoe ik melk weg moet krijgen.
Ik drink steeds maar roosvicee om mijn suiker wat op peil te houden


Wat een ellende! Zo belachelijk dat je zo lang hebt moeten wachten!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:48 



 
Profiel   

Is dit de tandarts die jou het hele weekend af heeft gepoeierd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:49 



 
Profiel   

bigone schreef
Is dit de tandarts die jou het hele weekend af heeft gepoeierd?


Nee, dit was mijn eigen tandarts.
Die andere hoefde ik gelukkig niet te zien.

Bedankt voor jullie berichtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:50 



 

Mijn advies: Zoek een goede tandarts.

Mijn moeder verging ook een keer van de pijn, en geloof me: zij is een héle taaie. Gaat niet zomaar voor iets naar de arts of tandarts. Toch is ze hiervoor 4x naar de tandarts geweest maar: "Nee hoor, niets aan de hand mevrouw. Het zit tussen uw oren."

Ja dan ben je klaar. Twee weken later gingen we naar Zweden en in het vliegtuig had ze weer zo'n ongelofelijke pijn, niet normaal. Uiteindelijk is ze in Zweden naar de tandarts gegaan en die maakte een foto en jahoor; er zat een KNIJTER van een ontsteking in het bot waar door het drukverschil in het vliegtuig heel veel druk op kwam te staan. Dat verklaart de last in het vliegtuig.

Hij heeft meteen geboord en de pijn was metéén weg; er spoot allemaal pus uit wat voorheen op een zenuw had gedrukt.


Eenmaal in Nederland heeft moeder onze eigen tandarts haarfijn verteld hoe het zat en wat voor ongelofelijke klungel hij was om niet naar z'n patiënten te luisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:55 



 
Profiel   

Ik zou overigens, achteraf, wel een klacht indienen.
Al is het maar om de spoedtandarts te laten zien waar hij je mee heeft laten lopen.
En ik zou vragen bij de KC of dit (deels) voorkomen had kunnen worden als de spoedtandarts ingegrepen had.

@Resistance: Als je het hele verhaal leest dan had je gezien dat TS een goede tandarts heeft, maar naar een spoedtandarts moest. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:57 



 
Profiel   

Wat goed dat je zo snel bij de KC terecht kunt, die hebben toch net even wat meer kennis en kunde in huis! Sterkte zometeen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:57 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:59 



 

Vumana89 schreef
Ik zou overigens, achteraf, wel een klacht indienen.
Al is het maar om de spoedtandarts te laten zien waar hij je mee heeft laten lopen.
En ik zou vragen bij de KC of dit (deels) voorkomen had kunnen worden als de spoedtandarts ingegrepen had.

@Resistance: Als je het hele verhaal leest dan had je gezien dat TS een goede tandarts heeft, maar naar een spoedtandarts moest. -O-



In dat geval heb ik niets gezegd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:59 



 
Profiel   

Fijn dat je nu geholpen wordt. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:40 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes.
De zorg vandaag was uitstekend. Ik was blij dat mijn tandarts mij door heeft gestuurd want er bleek inderdaad meer gaande te zijn.
Het wondje bleek achterin een abces te hebben, die lag precies te duwen op een zenuw en die zenuw liep dus weer door mijn kaak in. Vandaar de afgrijselijke pijn.
Dit hebben ze net open gesneden (ik zal jullie de frisse details besparen :+ ) en gespoeld.
Ik heb nu ook zo'n spuitje + spoelinkje mee waar jullie het over hadden.
Samen met wat extra codeine, ontstekingsremmers en maagbeschermers waar ik wel tegen kan (de apotheker wist eentje waar ik met mijn allergieen wel tegen moest kunnen en het lijkt goed te gaan), zou ik mij snel beter moeten voelen.

Ik voel mij momenteel vooral een beetje stoned en heel erg moe dus ik ga zo eerst even slapen.

Ik krijg veel vragen bij welke kring/spoedtandarts ik aangeklopt heb.
Ik heb met mijn tandarts en zorgverzekeraar overlegd en ik ga samen met hen een klacht indienen.
Ik ben alleen niet zo van iemand publiekelijk aan de schandpaal nagelen, vandaar dat ik de naam niet geef.
Uiteraard gaan wij wel kijken of we de zorg kunnen verbeteren want ik gun niemand de pijn die ik heb gehad.

Bedankt voor al jullie hulp/support :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:23 



 
Profiel   

Oei, dat klinkt idd heel pijnlijk!
Als het goed is moet de druk er nu af zijn en heb je een stuk minder pijn?
En nu hopen dat het open blijft zodat de vieze zooi eruit blijft spoelen.
Je koorts is nu ook te begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:27 



 
Profiel   

Kijk dat klinkt super, niet dat abces maar wel de hulp die je gekregen hebt! En heel goed dat je een klacht in gaat dienen, niemand moet zo behandeld worden. Hopelijk gaat de genezing nu voorspoedig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:30 



 
Profiel   

Fijn dat je geholpen bent! En keurig dat je je klacht 1-op-1 met de tandarts (en dus niet publiekelijk) aanpakt. Hij moet het idd weten en er hopelijk in de toekomst anders mee omgaan.

Sterkte voor nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:46 



 
Profiel   

Fijn dat je goed geholpen bent, nu snel herstellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:49 



 
Profiel   

Gelukkig dat je geholpen bent. Ik hoop oprecht dat dit niet een van de collega’s uit mijn kring betreft, maar ik vind dat je het heel netjes op pakt niemand aan de schandpaal te nagelen. Succes met je herstel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 15:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen