Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

het leed dat herfst/Winter... heet...

 
Profiel   

Ik 'loop op zonlicht' en herfst en winter vind ik ook maar matig. ("De diersoort mens" komt uit Afrika tenslotte, en in Scandinavië heerst het ook.)

Ik slik L-Tryptofaan om makkelijker serotonine te kunnen aanmaken.
De huisarts kan een zogeheten ssri voorschrijven, werkt ook in op serotonine. (Nadeel is dat het werkingsmechanisme min of meer onbekend is, ik nijg tot "een homeopathisch effect, compleet met beginverergering". Op dat laatste zit je niet te wachten. En er zijn varianten zoals seroxat die zeer actief gemarket worden, en die berucht om zijn het aankomen. Maar het kan ook veel vriendelijker via de drogist ipv de apotheek.)

En ik geniet van mijn daglichtlamp.

Gelukkig kan ik mijn dagen zo indelen dat ik in de korste dagen tenminste buiten kan zijn als het licht is, dat helpt ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 18:44 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
van alle mensen die zo'n moeite hebben met de herfst en de winter jaar na jaar,nooit gedacht aan emigreren naar warmere oorden?(landen waar het het jaar door ongeveer hetzelfde klimaar is of waar herfst en winter gewoon een stuk warmer zijn?)

zelf geen last van,maar lijkt me vreselijk om jaar na jaar zo te moeten vechten tegen iets waarvan je weet dat het er volgend jaar opnieuw is?


Ow ja, ik denk er zeker over na... ook ivm artritis waardoor koud & nat weer (de combi dus) niet echt lekker is.
Maar ja, familie en vrienden enzo... En in een ander land werk zien te vinden, taal zo goed leren spreken dát je die ook professioneel kunt gebruiken... Plus: grootste euvel is dat het donker is, niet dat het koud is. Daglicht ga ik door te emigreren weinig op winnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 06:12 



 
Profiel   

Ik heb ook last van een herfst-winterdepressie. Daarnaast ook autisme.

Ik merk dat ik niet goed weet wat ik met mezelf aan moet. Heel irritant.

Ik ben niet iemand die snel even naar buiten gaat voor een wandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:18 



 
Profiel   

Sinds ik wat meer in connectie sta met de seizoenen gaat het beter, had er vorige maand wel vreselijk last van maar nu gaat het wel weer gelukkig. De kou kost me wel vreselijk veel energie dus moet echt warme kleding uit de kast trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:25 



 
Profiel   

Bij mij helpt zonnebanken heel goed. Ik heb namelijk ook last van herfst/winter depressie.
Ik werk in een zonnestudio, dus voor mij wat makkelijker allemaal, maar probeer het eens ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:32 



 
Profiel   

Zijn hier ook mensen die in slaap vallen zodra het donker wordt? Ik ben net een kip en kan in de winter met gemak om zeven uur al naar bed. Niet problematisch, maar sociaal zeer onhandig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:35 



 
Profiel   

x_spekkie_x schreef
Zijn hier ook mensen die in slaap vallen zodra het donker wordt? Ik ben net een kip en kan in de winter met gemak om zeven uur al naar bed. Niet problematisch, maar sociaal zeer onhandig!

Dat zou even heerlijk zijn, ik heb 10-12 uur slaap nodig per nacht. Ga om 9 uur naar bed, lig dan nog een tijdje wakker en slaap zo licht dat ik van elk geluidje wakker word. Die 10 uur geld alleen als ik wel fatsoenlijk slaap dus ik lig nu elke dag 12+ uur op bed en ben nog altijd uitgeput -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:37 



 
Profiel   

Helaas heb ik CVS, ik kan 24/7 slapen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 19:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen