Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:09

irise456 schreef:
Oo dat heb ik ook s avonds honger :P

Ging vanmorgen sporten op een nuchtere maag doen jullie dit?
Was wel beetje duizelig erna

Hangt van de sport af. Krachtsport gaat wel, duursport niet.
Als ik ga hardlopen neem ik energierepen mee. Na een half uur neem ik een hap, na een uur een hap, na anderhalf uur een hap, tot mn reep op is. Duursport heb je nou eenmaal voedsel nodig en dan is IF niet handig. Ik compenseer het in de avond meestal.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:26

Ik wil graag beginnen, omdat ik er goede dingen over heb gelezen van echt wel betrouwbare professoren (lees Erik Schreder).

Alleen ik houd het gewoon niet vol. Als ik om 6:45 op moet staan, moet werken en dan pas om 12:30 mag eten. Hoe doen jullie dit?

Oh en ik heb nu medicijnen die ik bij mijn ontbijt en avondeten moet innemen, mag niet op nuchtere maag. -O-

Is er een andere manier van IF waardoor ik wel kan ontbijten? Iets van een eet window tussen 7:00-18:00?
Of is dat te kort niet eten voor effect?

Tovaita
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:28

Zertab, dan eet je alsnog 'normaal'. Eten van 7 tot 18 is geen IF.
Als je echt moet eten met je medicatie en je deze 's ochtends en 's avonds moet nemen, kun je geen IF doen ben ik bang.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:35

Je honger en trek gaan na een paar dagen van zelf weg.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:35

Je kan wel om 11 eten en om 7 stoppen of om 10 eten en om 6 stoppen, toch? Misschien werkt dat beter?

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:59

Ik begin altijd om 11 uur met eten tot 19 uur

0091: ik ben begonnen met hardlopen dit duurt 40 minuten met nog veel wandelen tussendoor

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:03

Ik begin tussen 12 en 13.00 met eten en probeer na het avondeten niks meer te eten.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:59

irise456 schreef:
Ik begin altijd om 11 uur met eten tot 19 uur

0091: ik ben begonnen met hardlopen dit duurt 40 minuten met nog veel wandelen tussendoor


Ik wandel elke ochtend 6-7km in iets meer dan een uur, geen probleem.

Hardlopen, dat is teveel. Na een uur gaat alles protesteren. Dus ik begin na een half uur met een hapje. Afgelopen woensdag liep ik bijna 2 uur door het duin te ploeteren, dus dan heb je gewoon voedsel nodig. Eerst hap was om 09.30 uur. Dus dan eet ik na 15.30 gewoon niks meer.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:17

0091 schreef:
irise456 schreef:
Ik begin altijd om 11 uur met eten tot 19 uur

0091: ik ben begonnen met hardlopen dit duurt 40 minuten met nog veel wandelen tussendoor


Ik wandel elke ochtend 6-7km in iets meer dan een uur, geen probleem.

Hardlopen, dat is teveel. Na een uur gaat alles protesteren. Dus ik begin na een half uur met een hapje. Afgelopen woensdag liep ik bijna 2 uur door het duin te ploeteren, dus dan heb je gewoon voedsel nodig. Eerst hap was om 09.30 uur. Dus dan eet ik na 15.30 gewoon niks meer.



Oke , jij bent wel echt goed bezig elke ochtend 6-7 km en ook nog eens hardlopen . :)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:25

sureido schreef:
Je kan wel om 11 eten en om 7 stoppen of om 10 eten en om 6 stoppen, toch? Misschien werkt dat beter?


Ja dat zou kunnen. Of even wachten totdat ik van de medicijnen af ben. Als het goed is, is het maar een kuur van tien dagen.

Punt is.. vorige keer ben ik afgehaakt omdat ik misselijk werd van niet ontbijten. Vooral als ik dan in de ochtend op lege maag ging sporten. Had ook het idee dat ik toen minder gewicht kon heffen.

Tovaita
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:33

Krachtsport tijdens vasten kan echt wel, dat het minder goed zou gaan zit tussen je oren. Je lichaam heeft meer dan voldoende reserves om gewoon te sporten op lege maag. Je hoofd doet veel met je lijf ;)

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:35

Dan zou ik die 10 dagen idd even wachten Zertab.

Je lichaam moet misschien ook even wennen aan niet ontbijten.
Misschien straks opbouwen en elke dag of om de paar dagen een uurtje later eten?

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:43

Zerena schreef:
Dan zou ik die 10 dagen idd even wachten Zertab.

Je lichaam moet misschien ook even wennen aan niet ontbijten.
Misschien straks opbouwen en elke dag of om de paar dagen een uurtje later eten?


Ik denk dat ik eerst ga proberen om later te ontbijten. Ik eet 150 gram kwark om 7:00. Dus dat ga ik dan om 10:00 eten.

Normaal eet ik om 10:00 een banaan. Maar kan dan beter mijn kwark eten denk ik.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:47

Of kwark en banaan :)

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:57

Zerena schreef:
Of kwark en banaan :)


Dan zou ik even veel kcal eten uiteindelijk, niet helemaal de bedoeling haha.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:31

Oo hoe is het vandaag met jullie dames?

Ik heb op nuchtere maag boodschappen gedaan en er is per ongeluk Oreo chocolade in de winkelwagen gevallen en borrelnootjes :9
Maar probleem is , het liefst wil ik alles nu opeten :(
Om 15 uur mag ik van mezelf een stukje chocola haha

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:51

Haha je kan beter met een volle maag boodschappen doen :=

Dag 2 is hier ook een feit.
Nog een paar dagen en dan is mijn lichaam wel weer gewend.

Zal zo eens gaan brunchen :)

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:18

Hoe gaat het allemaal? Stilletjes hierzo

Gisteren ochtend een banaan gegeten voordat ik ging hardlopen , dit wil ik voortaan zo doen en dan pas om 12 uur lunchen
Rest van de dagen begin ik gewoon met eten om 11/12 uur licht eraan hoelaat ik heb gegeten s avonds

Mijn gewicht schommelt merk ik , word er niet echt vrolijk van hihi

Ik ga zo lekker anderhalf uur lopen , want ze geven vanmiddag weer regen af

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:33

Hier gaat het goed,ik eet tussen 12 en half 1 dat gaat goed. Ik eet 1 keer tussen door, ik heb alleen last van lucht in mijn darmen dat is soms pijnlijk. Mijn ontlasting is weer een vaste vorm iets wat jaren niet zo is geweest.

Wegen doe ik 1 keer per week maar dat schommelt net als bij jou. Ik weet niet of het aan de weegschaal ligt? Mijn doel is om einde van het jaar 75 kilo te wegen. Vorige week zak ik het magische getal van 80 kilo, ik was heel erg trots op mezelf. Ik verlies veel vet en ik heb sinds jaren een platte buik.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:57

Lucht in darmen lijk me niet zo fijn nee

Ik moet ook 1 keer in de week gaan wegen en dan woensdag een vaste dag , ik pak hem graag te snel en wil ik graag zien of ik een beetje ben afgevallen haha

Ik moet ook eerlijk zeggen door if is mijn buik ook platter geworden

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:55

Hier gaat het prima. Ben 12 kilo afgevallen sinds maart.
Nu probeer ik op dit gewicht te blijven en dat gaat nu al 3 weken goed.

Mijn eerste maaltijd eet ik rond lunchtijd, 12.00 uur dus. Daarna eet ik een tussendoortje en mijn avondeten eet ik rond 17.30. Daarna meestal niks meer. Mijn maaltijden zijn wel groot, ik moet wel aan mijn minimale kcal komen natuurlijk.

Uitzondering voor mij is wanneer ik een lange afstand ga hardlopen. OKe.. voor mijn doen lang dan :+
Als ik denk dat ik langer dan een uur bezig ben dan neem ik water en een (zelfgemaakte) energiereep mee. Merk toch dat ik na een uur leeg ben als ik niks eet. Dus probeer vóór dat gevoel mijn eerste hap te nemen. Ik eet tijdens het lopen elke keer 1 hapje en eet de rest van de reep op na het lopen. Dan smokkel ik dus 93kcal tussendoor en telt de IF niet echt meer. Ik vang dat wel op in de avond en eet mijn avondeten dan veel eerder, zodat de dag erna een langere periode van vasten is.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:08

Dat gaat goed hoor, ja je wordt vanzelf creatief met eten.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:55

0091 schreef:
Hier gaat het prima. Ben 12 kilo afgevallen sinds maart.
Nu probeer ik op dit gewicht te blijven en dat gaat nu al 3 weken goed.

Mijn eerste maaltijd eet ik rond lunchtijd, 12.00 uur dus. Daarna eet ik een tussendoortje en mijn avondeten eet ik rond 17.30. Daarna meestal niks meer. Mijn maaltijden zijn wel groot, ik moet wel aan mijn minimale kcal komen natuurlijk.

Uitzondering voor mij is wanneer ik een lange afstand ga hardlopen. OKe.. voor mijn doen lang dan :+
Als ik denk dat ik langer dan een uur bezig ben dan neem ik water en een (zelfgemaakte) energiereep mee. Merk toch dat ik na een uur leeg ben als ik niks eet. Dus probeer vóór dat gevoel mijn eerste hap te nemen. Ik eet tijdens het lopen elke keer 1 hapje en eet de rest van de reep op na het lopen. Dan smokkel ik dus 93kcal tussendoor en telt de IF niet echt meer. Ik vang dat wel op in de avond en eet mijn avondeten dan veel eerder, zodat de dag erna een langere periode van vasten is.



Hoe maak jij die energie reep?

Hoeveel cal at je op een dag toen je echt bezig was met afvallen?
Zo knap 12 kilo kwijt :)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:01

irise456 schreef:
0091 schreef:
Hier gaat het prima. Ben 12 kilo afgevallen sinds maart.
Nu probeer ik op dit gewicht te blijven en dat gaat nu al 3 weken goed.

Mijn eerste maaltijd eet ik rond lunchtijd, 12.00 uur dus. Daarna eet ik een tussendoortje en mijn avondeten eet ik rond 17.30. Daarna meestal niks meer. Mijn maaltijden zijn wel groot, ik moet wel aan mijn minimale kcal komen natuurlijk.

Uitzondering voor mij is wanneer ik een lange afstand ga hardlopen. OKe.. voor mijn doen lang dan :+
Als ik denk dat ik langer dan een uur bezig ben dan neem ik water en een (zelfgemaakte) energiereep mee. Merk toch dat ik na een uur leeg ben als ik niks eet. Dus probeer vóór dat gevoel mijn eerste hap te nemen. Ik eet tijdens het lopen elke keer 1 hapje en eet de rest van de reep op na het lopen. Dan smokkel ik dus 93kcal tussendoor en telt de IF niet echt meer. Ik vang dat wel op in de avond en eet mijn avondeten dan veel eerder, zodat de dag erna een langere periode van vasten is.




Hoe maak jij die energie reep?

Hoeveel cal at je op een dag toen je echt bezig was met afvallen?
Zo knap 12 kilo kwijt :)



Ik gebruik dit recept: https://www.voedingscentrum.nl/recepten ... repen.aspx
en pas het aan naar wat ik in huis heb. De ingerdienten noteer ik in MFP en daardoor is deze batch 93 kcal per stuk en soms is het meer door andere noten bijvoorbeeld.

Ik at/ eet 1450 kcal per dag, ook weer berekend met MFP. Als ik een training heb gedaan dan telt de app er automatisch wat kcal bij. Ik probeer nooit te laag uit te komen, maar liever 100 kcal te hoog.

Wat voor mij goed werkt is zelf koken met heel veel groente. Ik zit zo vol van de groente terwijl er nauwelijks kcal inzitten. Ideaal.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:07

dankje voor het recept :)

Van MyFitnessPal mag ik 1440 calorieën , groentes eet ik al veel omdat ik vegetarische ben