Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14730
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:02

Isnthe, eet je dan acht maar 1 x per dag? En wat eet je dan? Hoeveel calorieën?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:05

Eet gewoon zoveel je nodig hebt;) En wat toegestaan is binnen Keto.
Hoef ik tenminste de rest van de dag niet na te denken over eten.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:54

Ik ga eens kijken wat past bij mij. Eet al deels koolhydraat arm maar wellicht is dit een mooie aanvulling erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:11

Ik volg :D
Nu 5 maanden na mijn bevalling sta ik mezelf toe om wat aan de zwangerschaps kilo’s te gaan doen.
Ik was een fanatieke crossfit atleet maar ga dat pas eind volgend jaar oppakken.
Zwangerschap en de hormonen zijn een aanslag op mijn lijf geweest.

Ik was al even opzoek naar iets waarmee ik net even een stap verder ga , buiten om netjes en gezond te eten.
Ik wil toch die extra 8 kg er graag af zonder te dieeten.

Ik ga maandag starten met 11:00 -19:00

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 08:51

Spannend Peanutbutter!

Gisteren had ik een verbazingwekkende goede dag. Vrijdag om 1800 gegeten en zaterdag om 1300 dacht ik pas dat ik nog moest eten.

Deze week vakantie. Gok er op dat dat het veel moeilijker gaat maken.

Gisterenavond om 2230 een Liefmans op. Was op een feest en dacht dat ik heel de avond ging drinken haha. Beetje jammer

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:27

Ik volg ook. Net de aflevering van dokters van morgen gezien en dat heeft mij zeker over de streep getrokken. Helaas heb ik regelmatig te kampen met een hoge bloeddruk en veel hoofdpijn, ik ben benieuwd wat dit hiervoor doet.

Ik zie er niet tegenop om te beginnen, maar doe dit wel pas na mijn vakantie van volgende week.

Leuk om hier de ervaringen van andere te lezen!

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:31

Bestaat er ook nog een soort tool of app die je kan gebruiken ?
Anders ga ik denk ik ook een tijd een eet dagboek bij houden.
Puur om de verhoudingen eiwit/vet/koolhydraten etc

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 09:38

Daarvoor is myfitnesspal prima geschikt. Die geeft ook die verhoudingen weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:21

Die heb ik inderdaad :o? Ik gebruikte die altijd alleen om calorieën te tellen.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 10:58

Daarvoor gebruik ik hem ook.
Ik zit meestal veel te laag in calorieën. Met de app kan ik makkelijk zien wanneer het te weinig is en ik bij moet eten.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:58

Hey, ik zie dit topic nu pas! Ik ben fervent vaster, doe het af en aan al zo’n 5 jaar. Ben een aantal jaar terug met alleen intermittent fasting (16/8) en calorierestrictie 12 kilo afgevallen. Ik deed toen niet aan sport vanwege een nare blessure waardoor ik nauwelijks kon lopen.

Inmiddels is mijn doel veranderd van enkel afvallen naar spieropbouw en droger worden dmv crossfit, cutten en vasten. Ik houd hierbij m’n calorieen bij en mijn macro’s, waarbij ik de meeste calorieën haal uit eiwitten en vetten, dit vul ik aan met koolhydraten.

Mijn window is eigenlijk elke dag wat anders door crossfit. Dit doe ik in de avonden, en ik moet na zulke intensieve workouts natuurlijk nog wat eten. Ik ben uiteindelijk wel voornemens om te kijken of ik tenminste twee workouts in de week ‘s ochtends kan doen aan het einde van mijn vast, ik denk dat dat me het meest zou opleveren. Op dit moment is dat nog niet haalbaar. Op dagen dat ik sport vast ik van 21:30-14:30 uur en soms een uurtje langer. Ik wil eigenlijk op dagen dat ik niet sport OMAD proberen. Mijn langste fast tot nu toe was 24 uur, maar dit is voor mij op dagelijkse basis niet te doen door het sporten.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:45

Ik twijfel al heel lang of ik IF wil gaan proberen, maar als ik nu een uurtje later als normaal ontbijt voel ik me slap en draaierig. Zijn er mensen die dat voorheen ook hadden? Went je lichaam er dan aan of is het dan gewoon geen goed idee? Wil me ook niet de hele ochtend slap en rillerig voelen..

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:11

anne_bento schreef:
Ik twijfel al heel lang of ik IF wil gaan proberen, maar als ik nu een uurtje later als normaal ontbijt voel ik me slap en draaierig. Zijn er mensen die dat voorheen ook hadden? Went je lichaam er dan aan of is het dan gewoon geen goed idee? Wil me ook niet de hele ochtend slap en rillerig voelen..


Hier ging dat wennen heel snel. :j
Drie dagen maximaal.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:19

Ik vast 2 dagen in de week vorige week was er een programma over op ned 1.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:29

Ik lees dit met oprechte verbazing :j
Food is life bij mij, sta ermee op en ga ermee naar bed _O-
Als ik later dan normaal ontbijt kun je me al oprapen.
Heb een hele snelle stofwisseling dus kan de hele dag eten Wat ik wil zonder echt aan te komen, heb ook een prima gewicht en ben mooi slank :)

Wat ik me dus afvraag, ik weet niet beter dan dat je moet ontbijten omdat het anders slecht voor je lijf is.
Heb ik tenminste altijd geleerd.
Hoe zien degene die deze methode doen dat?

Stel ik overweeg zoiets als dit, gaat mijn eeuwige hongergevoel dan ook pleite? Ik bedoel ik kan echt altijd eten maar val ook snel af als ik dat niet doe.
Soms is het wel irritsnt om bijna altijd honger te hebben :')

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:33

Ik doe ook aan IF! Ik heb hier alleen geen vaste window in, ik heb me niet dusdanig verdiept dat ik weet of dat iets uitmaakt. Maar vanmorgen moest ik bijvoorbeeld om 8 werken, dan eet ik om kwart voor 10 al. Anders zou ik pas om half 2 kunnen eten. Maar regelmatig eet ik rond 11 pas. Mijn laatste eetmoment hangt er vanaf of ik in de avond moet werken. Net als gister heb ik 11:00 tot 15:45 gegeten. Als ik vrij ben plan ik mijn laatste eetmoment rond 18:00.
Daarnaast wil ik ook afvallen, voor mij helpt dit omdat ik in mijn fasting niet aan eten denk en omdat ik tijdens het eten geen honger heb omdat je best veel moet eten om aan je kcal te komen tijdens het wel eten. En wat vele hier ook zeggen, als ik ontbijt heb ik na 2 uur al weer honger. Als ik niet ontbijt verdwijnt/(of blijft weeg als ik zonder honger opsta) komt deze honger veel later terwijl ik de kcal van het ontbijt al heb overgeslagen.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:40

Peanutbutter schreef:
Bestaat er ook nog een soort tool of app die je kan gebruiken ?
Anders ga ik denk ik ook een tijd een eet dagboek bij houden.
Puur om de verhoudingen eiwit/vet/koolhydraten etc

Ik gebruikte fatsecret. Zit een hele community bij.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:47

LukieBradley schreef:
Wat ik me dus afvraag, ik weet niet beter dan dat je moet ontbijten omdat het anders slecht voor je lijf is.
Heb ik tenminste altijd geleerd.
Hoe zien degene die deze methode doen dat?

Stel ik overweeg zoiets als dit, gaat mijn eeuwige hongergevoel dan ook pleite? Ik bedoel ik kan echt altijd eten maar val ook snel af als ik dat niet doe.
Soms is het wel irritsnt om bijna altijd honger te hebben :')


Dat ontbijten zo belangrijk is is een enorm goede marketingidee geweest en dus flauwekul. Op deze manier word er flink verdiend op brood, ontbijtengranen enz...


Je hongergevoel gaat inderdaad veel minder worden en ook makkelijker overheen te komen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:05

In het begin had ik wel mijn twijfels over dit soort van dieet. Maar als ik het zo bekijk... Vroeger heb ik het zelf wel onbewust gedaan. De hele dag niks eten en dan na school de 'drie maaltijden van de dag' binnenwerken op een paar uur tijd. Ik begon dan ook echt met mijn yoghurt met muesli, dan nog iets en een paar uur later avondeten. :')

Ik merk ook dat wanneer ik wel ontbijt ik echt een bodemloze put word. Honger voor de godganse dag. := Terwijl als ik mijn ontbijt oversla ik er veel beter mee om kan gaan.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 15:20

DezeNaam schreef:
In het begin had ik wel mijn twijfels over dit soort van dieet. Maar als ik het zo bekijk... Vroeger heb ik het zelf wel onbewust gedaan. De hele dag niks eten en dan na school de 'drie maaltijden van de dag' binnenwerken op een paar uur tijd. Ik begon dan ook echt met mijn yoghurt met muesli, dan nog iets en een paar uur later avondeten. :')

Ik merk ook dat wanneer ik wel ontbijt ik echt een bodemloze put word. Honger voor de godganse dag. := Terwijl als ik mijn ontbijt oversla ik er veel beter mee om kan gaan.


Dat heb ik dus ook. Vanmorgen op concours geweest, zojuist om 1430 voor het eerst gegeten.
Nog niet een beetje honger gehad.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:35

Ik heb een onderzoek gelezen waaruit kwam dat het beter was om je laatste maaltijd over te slaan ipv je ontbijt. Alleen weet ik niet meer waar en waarom precies.. Ik geloof dat het iets te maken had met dat je dan je eten al goed verteerd had als je ging slapen en je lichaam daarom tijdens slaap veel beter met andere processen aan de gang kon.. Zegt iemand dit iets? Wellicht een link?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:56

Zegt mij niets ik if nu al zolang , voel mij veel beter .ik laat overigens 9 van de 10 x brood volledig links liggen. Ontbijt slaat ik niet over ik gebruik die alleen pas in de middag. Er zijn dagen dat ik pas start bij avondetrn maar lichaam braagt er ook niet om dan.
Wel drink ik veel

Poosje81
Berichten: 21210
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:04

Hier ook een groot IF fan :j al sinds jaar en dag, ondanks veel gezeur en gemopper van wederhelft en familie (die goed bedoelt eieren staan te bakken om half 9 in de ochtend, ik word al misselijk als ik het ruik, terwijl ik ze rond 13 uur met gemak naar binnen schuif).
Hier is het 8:16, ik begin rond 13.00 en mag dus max tot 21.00 uur eten, maar meestal eet ik na diner helemaal niets meer, ook geen behoefte aan. In die 8 uur mag ik eten als mijn lichaam zegt; graag.

Suikers eruit geknetterd grotendeels. In 3 maand tijd -12 kilo, nu moet ik gaan balanceren qua gewicht, want meer eraf is niet gezond.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:09

Soms twijfel ik of ik dit wil gaan proberen of niet..

Ik vraag mij altijd af hoe mensen dit met de feestdagen doen?
Of laten jullie het dan even los en pakken het de “gewone” dagen dan weer op?

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:47

Feestdagen zijn wat, 4 dagen per jaar? :') Nou dan zie ik meestal wel waar ik zin in heb. Soms is dat wel een Kerstontbijtje met het gezin mee doen en soms liever niet.