Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:49

Nou idd, die paar feestdagen :+

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:15

Het fijne van IF is juist dat het niet zo vast is en niet de hele dag opletten. Doe het ook al lang omdat ik ook geen ontbijter ben. En hoef er eigenlijk helemaal niet bij na te denken. Je denkt niet meer de hele dag aan eten zoals bij andere diëten of opletten. Ben er wel in totaal 10 kilo mee kwijt geraakt verspreid over anderhalf jaar. En die blijven er makkelijk af. Eet meestal tussen 13.00 en 20.00. Ik drink overigens wel alles waar ik zin in heb de hele dag door. Als ik af en toe een etentje heb dat tot in de nacht duurt, dan is dat maar zo, gewoon van genieten. Ik merk dan overigens wel dat ik de volgende dag bij het wakker worden honger heb, normaal heb ik dat nooit.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:03

Als je IF wil doen wil dat idd niet zeggen dat er niks meer kan idd

Als je met verjaardagen of feestdagen etc je dag anders inricht is dat toch gewoon prima ?
Of als je eens een etentje hebt wat later eindigt als normaal , dan is dat gewoon een keer zo

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 22:35

Ik denk dat het juist goed gaat als je het een keer anders doet. Er is niks wat verstoort raakt als je een dag mis gaat.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:28

Nou ben van het weekend ook weer begonnen, wel makkelijk want lang in bed gelegen wegens niet fit zijn. Vandaag de eerste werkdag, maag begint al te knorren :') Ga overigens niet naar 16/8 maar weer 14/10 proberen, aangezien dat dat de vorige keer beter beviel en daar ook al de gezondheidsvoordelen aanwezig zijn.

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:58

Hi mensen,

Ik deed het IF eigenlijk ook, maar beetje half/half. Nu wil ik echt nog een aantal kilo's kwijt en ik heb al jaren last van twee golfarmen en wil kijken of ik dat ook kan doorbreken.
Dus vanaf vandaag ga ik er 'serieus' mee aan de slag.

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:00

Door dit topic ben ik ook weer begonnen. :) Wel even opbouwen naar 16:8 weer, ik probeer vandaag minimaal 14,5 uur te doen.

*edit*
Komt er net een collega binnenlopen met carrotcake omdat ze jarig was. Mijn lievelingsgebak! :9 Maar ik bewaar em braaf nog een uur. Met heel veel moeite. :=

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:12

Ik ben geen ontbijtmens en begin vaak best laat met eten, maar vooral s avonds ben ik een snacker en hou van een drankje. Daar wil ik echt mee stoppen, want het wordt te veel een gewoonte en het gaat mij in de weg zitten.
Ik zit 4 dagen in de week s morgens op kantoor en drink thuis 2 zwarte koffie en heet water en de rest van de ochtend hou ik het bij heet water, vaak ga ik zodra ik thuis ben even sporten (een nike workout of iets van Tone it up of iets anders van youtube) of een rondje hardlopen. Deze sport gewoonte heb ik na een lange periode vorige week weer opgepakt en dat bevalt goed.
Nu wil ik mijn eten ook weer 'opschonen' en hopelijk dat het fasten mij gaat helpen met afvallen en genezing van de langdurige ontstekingen in mijn ellebogen.

*edit* you can do it Imre! *\o/*

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:20

Ook ik ben door dit topic weer begonnen/verder gegaan. Deed eerst al IF samen met mijn vriend, hij begon er mee en het beviel zo goed dat ik mee ben gaan doen.

Ik vind het veel makkelijker om bijvoorbeeld snoep te laten staan omdat ik op dat moment 'vast' dan dat ik bijvoorbeeld kcal tel, dat vind ik veel moeilijker. Nu eet ik gewoon om 12.00 een ontbijt/lunch maaltijd, en 's avonds normaal avondeten. Vind het best makkelijk om voor 12 uur alleen water en zwarte koffie te drinken, niks te eten, en na 20.00 ook niks meer.

Doel van mijn vriend was niet echt afvallen, maar toch is hij wat gewicht kwijt. Doel was minder snoepen en ook lichaam rust gunnen in de vastenperiode.

Chantalla

Berichten: 1436
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:32

Na het lezen van dit topic, wat websites en de aflevering van dokters van morgen heb ik besloten om het ook te proberen. Voornamelijk omdat ik mijn eigen gesnaai een beetje zat ben :o
Ik ga proberen om 16:8 aan te houden, van 11-19, misschien in het weekend iets soepeler. Tot nu toe valt het mee, nog een half uur voor ik mag eten!

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:34

wat grappig dat deze topic nu net bovenaan komt te staan..

ik ben vandaag ook begonnen. Ja op mijn verjaardag haha. nog 1.5 uur en dan 'mag' ik wat eten.

ik ga voor de 16 uur niet eten, en dan 8 uur wel eten.

maar als ik het echt niet trek zorg ik dat ik fruit bij me heb. en ga ik pas naar 12.00 eten.

gisteren heb ik om 20.30 nog reep chocola opgegeten.. ik zit met smacht te wachten tot ik mijn krentenbol mag eten. haha

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:37

Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:40

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.


nog geen ervaring mee. Maar ben net een dag begonnen. Dus ga er op letten. Ben wel benieuwd naar tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:41

Ik ben gister begonnen ipv vandaag.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt , het kost me totaal geen moeite.

Over een week of twee als ik gewend ben aan 11:00-19:00 ga ik naar 12:00-19:00

Ik ga vanavond een korte interval training doen , 3 x 10 minuten roeien ( 1 min sprint - 1 min rustig tot 10 min , dan 5 min rust en weer 10 minuten interval )
Vraag me wel af hoe mijn lijf gaat reageren en of dat het morgenochtend dan anders is.
Normaal gesproken pakte ik na het trainen nog een roerei of een bakje kwark.

Nu zal het morgen om 11±00 pas zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-19 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:41

ik meld me ook :D
Heb de uitzending ook teruggekeken maar ik mis daarin de info over hoe ze besluiten bijvoorbeeld 5:2 te kiezen ipv 16/8
's ochtends niet eten is geen probleem voor me, alleen thee of water drinken ook niet, want dat deed ik al. Ik heb flink overgewicht dus ik ben heel erg benieuwd hoe mijn lijf gaat reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:44

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.


Ohjazeker ! Hier nog 1.
Ik heb me laten vertellen ooit dat dat komt omdat je afvalt / vetverbrand.
Ik ben ooit al eens 50 kg afgevallen waarbij ik wel at en toen had ik het ook ( in combi met haaruitval)

Ik drink namelijk ook voldoende water , thee en koffie dus uitdroging kan het niet zijn.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:46

wat ik wel lastig ga vinden is dat ik altijd heel chagarijnig wordt.Als ik honger heb... dus daar moet ik aan werken.

soms sport ik ook smorgens.. en dan lijk me ook weer lastig. Al schijnt t wel weer goed te zijn. sporten voor dat je gaat eten.. maar als ik om bijv 9.00 ga hardlopen dan moet ik het tot 12.00 zien te redden haha..

nu ben ik aan t werk en heb ik honger maar ik zit nu stil dus ik redt het wel met mn water en koffie zonder melk (wat ik giga vies vind haha)

lovelyfiefy

Berichten: 5124
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:06

ik lees voorlopig nog even mee.
ervaringen hier hebben mij wel aan het twijfelen gezet om het te proberen.
maar dan inderdaad wel er naar toe bouwen.

My fitnesspal heb ik al een tijdje gebruikt, dus ik kan daarin nog wel terug lezen wat ik ongeveer op een dag eet.
ik denk dat het voor mij ook makkelijker is om te beginnen wanneer ik een paar dagen vrij ben.
Dan slaap ik namelijk al wat langer en is het dus ook niet meteen heel moeilijk om iets later te eten.

Voor nu blijf ik gewoon lekker even meelezen en neem ik alle tips in me op die hier voorbij komen :)

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:06

Mmmm carrotcake! :):)

Gefeliciteerd plutolover! Kan je niet een uurtje later gaan sporten? Dan hoef je daarna minder lang te wachten tot je mag eten.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:07

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.


Heb je dat al van een nacht slapen? Dat lijkt me ook niet helemaal goed?

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:08

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.

Nee helemaal niet. Drink je wel iets dan?

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:09

Plutolover gefeliciteerd!!!

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:13

Het valt me vooral op dat als ik bezig ben ik het eten gewoon vergeet.

Voorheen vergat ik het vooral in de ochtend voor ik naar mijn werk ga. Maar nu is het al ruim 1100 en nu pas denk ik: oma, nog niks gegeten.

Ga zo eens een lekkere smoothie maken met rijstmelk, banaan en rode vruchten.

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:13

Ja precies, dat heb ik ook. Het gaat zo makkelijk, je denkt helemaal niet meer aan eten.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:16

ik denk nog wel aan mn eten. Maar merk wel dat ik over het hongergevoel heen ben. zit u aan de kruidenthee. haha en probeer ik me te foucusen op mijn werk. ipv de tijd..

dank je wel voor de felicitaties