Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:23

Ik kan prima een stuk taart eten in plaats van een maaltijd, als dat bij de lunch zo uit komt. Vult goed hoor.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:24

Bloodymary schreef:
Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.

Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.


Dit is jouw mening, geen feit. Iedereen mag zelf weten hoe je de tijd waarin gegeten mag worden indeelt. Ik let op mijn calorieen binnen mijn eet-window omdat ik ook bezig ben met afvallen. IF is mijn leefstijl, het calorietellen is mijn dieet, dat kan prima samen.

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:26

Maanlicht schreef:
Bloodymary schreef:
Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.

Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.


Dit is jouw mening, geen feit. Iedereen mag zelf weten hoe je de tijd waarin gegeten mag worden indeelt. Ik let op mijn calorieen binnen mijn eet-window omdat ik ook bezig ben met afvallen. IF is mijn leefstijl, het calorietellen is mijn dieet, dat kan prima samen.

Nou ja, bij mij is het een feit. Ik ben er tien kilo mee afgevallen. Heb in het begin best veel gelezen over IF en daar werd juist steeds gezegd dat het niet de bedoeling is dat je er bij gaat diëten. Als je dat doet moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het hoeft niet. En juist omdat dat helemaal niet hoeft is IF zo goed vol te houden.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:27

Bloodymary schreef:
marschwood schreef:
Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat


Dit bijvoorbeeld. Hoe weet je nou al dat je om half vier honger hebt? Als je honger hebt pak je iets, maar anders pak je toch gewoon niks. Denk dat velen hier het principe en systeem van IF niet goed begrijpen.


De meeste mensen hebben vermoed ik een baan waarbij je niet zomaar even kan eten wanneer je honger hebt, maar je je aan pauzes moet houden.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 13:27

FennaK schreef:
PSvanLot schreef:
Ik zou ook voor andere voedingsmiddelen kiezen.

Mijn 'ontbijt zojuist.
Couscous met gebakken rode ui, ggebakken champignons, tomaat, komkommer avocado, sla.
Smoothie rijstmelk, banaan en 1 kiwi.


Hmm klinkt goed!


Is t ook! Maar merk dat het nu snel veel is.

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:27

Benoite schreef:
Ja ik eet wel wat vlees maar vaker niet dan wel. Koolhydraten let ik niet op. Maar dan alsnog iedereen stinkt toch uit zijn mond met een lege maag zeker in de ochtend? :r


Eh nee.... Helpt je tanden poetsen en wat drinken ook niet bij jou?

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:28

Bloodymary schreef:
Nou ja, bij mij is het een feit. Ik ben er tien kilo mee afgevallen. Heb in het begin best veel gelezen over IF en daar werd juist steeds gezegd dat het niet de bedoeling is dat je er bij gaat diëten. Als je dat doet moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het hoeft niet. En juist omdat dat helemaal niet hoeft is IF zo goed vol te houden.


Fijn dat dat voor jou wel werkt, maar dat is niet bij iedereen zo.
Als ik IF doe en daarnaast "gewoon" eet, blijf ik op dit gewicht steken. Ik eet namelijk gewoon evenveel als wanneer ik wel zou ontbijten.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 13:29

Bloodymary schreef:
Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.

Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.


Maar je kunt het ook als combinatie doen.
Ik eet wanneer en waar ik zin in heb in de 8 uur.

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:31

Maanlicht schreef:
Bloodymary schreef:
Nou ja, bij mij is het een feit. Ik ben er tien kilo mee afgevallen. Heb in het begin best veel gelezen over IF en daar werd juist steeds gezegd dat het niet de bedoeling is dat je er bij gaat diëten. Als je dat doet moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het hoeft niet. En juist omdat dat helemaal niet hoeft is IF zo goed vol te houden.


Fijn dat dat voor jou wel werkt, maar dat is niet bij iedereen zo.
Als ik IF doe en daarnaast "gewoon" eet, blijf ik op dit gewicht steken. Ik eet namelijk gewoon evenveel als wanneer ik wel zou ontbijten.

Oh dat is wel apart. Ik eet juist een stuk minder omdat ik ook binnen het tijdvak alleen eet als ik honger heb en dat kan dan wel alles zijn, let niet op wat het is. Meestal als avondeten iets met pasta of rijst, maar ook gerust friet als het zo uit komt. Maar door het IF heb ik wel een stuk minder honger en zit ik ook eerder vol. Dan stop ik ook met eten, ook als mijn bord nog niet leeg is.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 13:32

Bloodymary schreef:
marschwood schreef:
Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat


Dit bijvoorbeeld. Hoe weet je nou al dat je om half vier honger hebt? Als je honger hebt pak je iets, maar anders pak je toch gewoon niks. Denk dat velen hier het principe en systeem van IF niet goed begrijpen.


Als ik alleen eet als ik honger heb eet ik niks meer in de 8 uur na vanmiddag...

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 13:33

Bloodymary schreef:
Ik kan prima een stuk taart eten in plaats van een maaltijd, als dat bij de lunch zo uit komt. Vult goed hoor.


Ik kan altijd taart eten... haha

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:33

Haha ja taart kan altijd :')

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:42

tja als je jarig bent wil ik wel taart haha

vanavond shushi ook omdat ik jarig ben haha

vanaf morgen wordt ikw el wat sireuzer. kwa weekenden wil ik wel proberen vol te houden maar met een feestje of iets of een lekker ontbijt ga ikd an niet afslaan. Meestal ontbijten we toch laat in het weekend.

moet wel zeggen dat ik nu wel aan denk om te eten. ipv minder eten haha. zo ff mijn bak kwark met aarbijen naar binnen werken.. ik werk tot 15.00 en anders kan ik pas weer nog later eten..En dan eet ik wel erg weinig denk ik..

maar goed net eerste dag dus ik denk net als meerdere die net begonnen zijn. dat het even zoeken is.


en over ik pak wat als ik honger heb, werkt bij mij ook niet.. want meestal krijg ik honger als ik niet in de gelegenheid ben om te eten bijv omdat ik aan t autorijden ben, of afspraak heb.. dan eet ik dan alleen maar koekjes haha ipv maaltijd... meestal rond 15.30 krijg ik wel honger.. maar dan ben ik op een afspraak of bij mijn paard of wat dan ook. Om dan weer koek te gaan eten..

hoe doen mensen het die veel onderweg zijn? kwa eten goed houden?

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:54

Ik ben ook veel onderweg. Maar dan denk ik juist niet aan eten omdat ik dan met van alles bezig ben. En als er geen eten in de buurt is kan ik eigenlijk ook wel heel goed zonder.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:59

plutolover schreef:
ik slik geen medicijnen.

heb nu wel een soort honger gevoel. terwijl ik een stukje appelkruimel opheb, en 1.5 krentenbol... om nou 8 uur nonstop door te eten lijkt me ook niet de bedoeling..

straks bak kwark en aardbeien.

maar twijfel of ik nu die andere helft van de krentenbol op zal eten

Ik denk dat het wel verstandig is als je aan IF gaat doen je ook iets meer te verdiepen in gezonde voeding. Dat kan sowieso geen kwaad maar aangezien je nu toch een ander eetpatroon gaat aannemen is dat misschien meteen een goed moment daar eens iets in te duiken :)
Met appelkruimel en 1,5 krentenbol zou ik ook al gauw weer honger hebben.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:05

anne_bento schreef:
plutolover schreef:
ik slik geen medicijnen.

heb nu wel een soort honger gevoel. terwijl ik een stukje appelkruimel opheb, en 1.5 krentenbol... om nou 8 uur nonstop door te eten lijkt me ook niet de bedoeling..

straks bak kwark en aardbeien.

maar twijfel of ik nu die andere helft van de krentenbol op zal eten

Ik denk dat het wel verstandig is als je aan IF gaat doen je ook iets meer te verdiepen in gezonde voeding. Dat kan sowieso geen kwaad maar aangezien je nu toch een ander eetpatroon gaat aannemen is dat misschien meteen een goed moment daar eens iets in te duiken :)
Met appelkruimel en 1,5 krentenbol zou ik ook al gauw weer honger hebben.


ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in gezond eten. Maar hoe meer ik over lees hoe lastiger het is... want het ene zegt dit, ander weer dat.. ben ook niet de makkelijkste eter.. wel eet ik minder vlees en vis. En savonds meer groente en aardappel. neem zelf geen vleesvervanger. En daardoor ben ik ook al wat afgevallen.

normaal eet ik ook geen krentenbollen maar gewoon brood. of kwark met aardbeien. savonds wel eens een koekje maar koop express koekjes die ik niet zo lekker vind, dan blijf ik er ook niet van eten.. hoop nu ik tot 20.00 kan eten dat de koekjes trek ook weg gaat.

kwa koffie/thee drink ik zonder suiker. Koffie met beejte melk, al had ik vanmorgen zwarte koffie..


daarom ook aangemeld bij dit topic vast wel inspiraties kwa eten voor mij te vinden hier :D

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:51

Air schreef:
Nou ben van het weekend ook weer begonnen, wel makkelijk want lang in bed gelegen wegens niet fit zijn. Vandaag de eerste werkdag, maag begint al te knorren :') Ga overigens niet naar 16/8 maar weer 14/10 proberen, aangezien dat dat de vorige keer beter beviel en daar ook al de gezondheidsvoordelen aanwezig zijn.


Waar heb je dit gelezen? Ik las dat het pas vanaf 16/8 zin heeft?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:56

Meerdere onderzoeken/websites, waar allemaal weet ik niet meer, is een tijdje geleden(toen ik dit eerder uitprobeerde). Door sommige wordt dit juist aangeraden voor vrouwen, ik geloof ivm hormoonschommelingen.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:58

Ok bedankt, ik ga eens Googlen!

Er was ook iemand die 5/2 deed dacht ik? Hoe vergaat het je?

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:11

Er is een besloten IF groep op facebook waar ik lid van ben. Zij hebben een erg informatieve openingspost die iedereen die lid wil worden verplicht moet lezen. Het is te lang om hier in een post te plakken, maar als iemand interesse heeft wil ik best kijken of ik er een documentje van kan maken.

Bijvoorbeeld:
How to Get Started with Intermittent Fasting
Can I have ________ or will it break my fast?

If it has calories, it will break your fast. This includes the following:
Bulletproof coffee
Bone broth
Lemon in your water
BCAA’s
Anything with calories!
HOWEVER, fasting is NOT the reason why you lose weight, the calorie deficit you create by abstaining from food for a prolonged period of time, and not over eating when you do eat, is the reason you lose weight. Therefore, if adding a little creamer into your coffee enables you to fast a bit longer and you account for the calories in the creamer, then by all means have it! But, if those “little bites” or “splashes” of creamer add up to 200-400 calories you do not account for, then you may not lose weight. TOTAL calories are king.
There is evidence that eating your last meal before 3pm may have more favorable impact on some health markers. > https://www.sciencedirect.com/science/a ... 35Whatever
The time frame you choose 16:8, 17:7, 18:6, 19:5, 20:4, etc. will work for your personal goals - whether they are weight loss, maintenance, or gain - IF and only if your diet is in check. You won’t “lose faster” by eating on a certain fasting/feasting schedule unless you are eating in a calorie deficit, as mentioned above. People use intermittent fasting for weight loss, maintenance, and gaining, which is evidence that fasting on its own does not equate weight loss.
Tips for starting? Start off slowly. Wake up and have water. Find ways to stay productive and busy. Zero calorie drinks can kill your appetite for a while as well. Pre-plan your first meal so that you do not get too hungry and overeat when you do break your fast. PLEASE NOTE that Branched Chain Amino Acids (BCAAs) have calories, even though the label says they do not - https://myoleanfitness.com/do-bcaas-have-calories/.
If losing body fat and weight is all about controlling overall calories, then WHY SHOULD I FAST?
To repeat, there are various physiological benefits to eating all of your food in a 10 hour or less time frame. See Above. Other benefits are below.
Controlling calories because our eating becomes more structured.
❇️ Almost all of us like to eat (and if you don't... I can't be your friend lol) and some of us do not always (or cannot) accurately track calories. By fasting and setting up a structured outline to guide our eating and meals, we can control calories more easily and stick with our diet
More fullness
❇️ Eating more frequently can really mess with your hunger and fullness hormones and you never quite feel satiated after a meal. Eat meals that are larger in volume and calories and you can go longer without eating. Hunger is one of the main reasons diets fail and I promise if you eat 1000 calories of lean meats, high fiber vegetables, and some sort of fat source you WILL feel sufficiently filled up.
Sustainability and adherence
❇️ Diets that control calories over the long term lead to diet success. Eating less frequently but with larger meals TENDS to increase adherence to the diet over the long haul.
Social Flexibility
❇️ Most of society today likes to build social occasions around food and usually at night. By fasting throughout the day, you enable yourself the freedom of eating the foods served at these gatherings and still staying within your calorie goals for the day. A diet that doesn't promote social flexibility is really hard to maintain (see point 3).
Improved hunger awareness
❇️ Before I started fasting, I would get hungry and it would be an EMERGENCY. Now I recognize hunger is not a big deal and that it can be dealt with and it will come and go. You also recognize that environment greatly triggers your hunger (walk by a bakery and listen to your stomach growl lol). Sometimes, my hunger would be merely psychological. I could be bored, sad, etc and want to eat. Fasting allowed me to focus on things other than food.
More productivity.
❇️ Eating less meals allowed me to get more stuff done during the day. Eating takes up time (especially when eating slowly and enjoying your food) and I use the fasted state to get a lot of things accomplished without having to worry about eating.

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:37

Interessant Imre!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:10

Jaa ik zou wel geïnteresseerd zijn in het bestand gezien ik net begin en tips en tricks altijd handig zijn.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:45

Helaas is mijn Engels niet zo heel goed.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:07

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.

Geen last van

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:12

dag 2: vandaag doe ik van 11.00 tot 19.00 omdat ik om 18.30 met de hond bij de trimmer moet zijn. En dat wel eens zo 1.5/2 uur kan duren. als ik van 12.00 tot 20.00 zou doen, heb ik maar 6 uur om te eten.

gister laatst wat gegeten rond 19.30. tot nu toe gaat het mij beter af dan gister kwa honger gevoel.

heb vandaag wel gezonder dingen. gewoon bruin brood met wat beleg. en heb ik nog aardbeien. Vanavond eten we andijviestampot.