Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:30

Castilja schreef:
Anna79 schreef:
Het klinkt wel heel interessant. Ik heb het gevoel dat ik het niet zo top doe op koolhydraten. Heb een poosje koolhydraatarm gedaan maar ik ben vegetariër en vond het wel erg beperkt en veel werk om maaltijden klaar te maken.


Inmiddels zijn er erg veel vleesvervangers op de markt verschenen met weinig koolhydraten en veel vetten en eiwitten! :)




Ja weet ik, maar ik vraag me altijd af of die wel zo gezond zijn qua toevoegingen en zout e.d. Ik neem vaak een vegaburger bij het avondeten en vegaballetjes bij de nasi of macaroni e.d. Maar dan zou ik dat ook voor de middag moeten doen, ik vraag me af of dat niet ongezond is. Ik eet nu vaak variaties met ei en groente maar dat hangt me inmiddels wat de keel uit :(

Thanks Sonja ik zal eens kijken

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:55

Ik zag er van de week weer een stuk over bij Boulevard, erg interessant! Had er al vaker iets over gelezen.. Na het avondeten eet ik eigenlijk vaak sowieso al niet meer, maar heb dan 's ochtends wel echt honger.. Dit zou ik dan eigenlijk alleen maar hoeven oprekken tot 11 uur. Hoe lang duurde het bij jullie voor je hieraan gewend was?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:05

FennaK schreef:
Iemand die ik ken, die doet dit ook en is er ook heel positief over.

Hoe doen jullie dat met sporten? Als je bijv. In de ochtend gaat sporten. Trekt je lichaam dit wel als je al een tijd niet gegeten hebt?


dat wordt beter naarmate je er meer aan gewend bent. Ik zou niet vandaag beginnen en morgen om 0800 5km gaan hardlopen.
Nu kan ik dat echt prima. Nergens last van.

Anna79 schreef:
Het klinkt wel heel interessant. Ik heb het gevoel dat ik het niet zo top doe op koolhydraten. Heb een poosje koolhydraatarm gedaan maar ik ben vegetariër en vond het wel erg beperkt en veel werk om maaltijden klaar te maken.


Je moet het ook niet op koolhydraten doen naar mijn mening. Maar als vegetariër wordt het inderdaad wel een moeilijk verhaal.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 11-10-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:08

Relaxed schreef:
Ik zag er van de week weer een stuk over bij Boulevard, erg interessant! Had er al vaker iets over gelezen.. Na het avondeten eet ik eigenlijk vaak sowieso al niet meer, maar heb dan 's ochtends wel echt honger.. Dit zou ik dan eigenlijk alleen maar hoeven oprekken tot 11 uur. Hoe lang duurde het bij jullie voor je hieraan gewend was?


Tip om te kijken: Dokters van morgen. Dat was begin deze week op tv.

Je kunt heel veel artikelen lezen over IF. Niet allemaal zijn ze even goed maar het principe is overal hetzelfde.

Ik was er meteen aan gewend. 11:00 - 19:00 gaat meer dan prima voor mij. Soms eet ik later pas voor het eerst.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:24

Ik volg ook, ik doe 12u-18u doordeweeks en 12u 20u in het weekend.

Het was voor mij een kleine aanpassing, ontbijten deed ik al niet. Vooral de avondsnack is nu vervallen en niet meer elke avond een wijntje. Merk gelijk dat je afvalt :j
Ik voel me weer veel fitter, doe dit nu zo'n 5 weken.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:26

Splinter, vind je het soms niet onhandig bv met etentjes etc? Ik heb dan soms wel wat moeite. Laatst een etentje tot 2330. Dan is het de dag erna wel erg lang wachten tot je weer gaat eten.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:33

Anna79, ga je weleens naar de Albert Heijn? Daar hebben ze best veel koolhydraatarme, Atkins of keto-producten. Bijvoorbeeld brood of wraps voor tussen de middag of zo... Heb je wat meer variatie.

PSvanLot je kunt natuurlijk ook een dagje overslaan, bij afvallen is dat (lichamelijk gezien) niet zo gunstig maar als je het enkel voor het IF doet dan is het geen probleem.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:34

PSvanLot schreef:
Splinter, vind je het soms niet onhandig bv met etentjes etc? Ik heb dan soms wel wat moeite. Laatst een etentje tot 2330. Dan is het de dag erna wel erg lang wachten tot je weer gaat eten.


Ja maar dat neem ik voor lief. Zo had ik vorige week een teamuitje en daarna met zn allen gegeten en ook de nodige wijn erbij. Dat is dan maar zo, volgende dag pak ik het weer op. En als ik 12u niet red dan eet ik gewoon wat en kort ik die dag de tijd in en pakken we het de dag daarna weer op :j

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:40

Dag overslaan kan idd ook. Meestal kijk ik dan wel hoe lang ik het volhoudt en wat mijn planning is van de dag.
Vaak heb ik ook lange tijd geen honger dan komt een heel eind goed.

Splinter, met de nodige wijn op heb ik de dag erna meestal helemaal geen honger haha.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:42

:D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:57

Ik eet ongeveer 5 dagen per week 16/8 if.
Ik begin rond 12.30 met ketogeen eten en eindig ergens tussen de 19 uur en 20.30.

Ik eet 2 grote maaltijden en soms eet ik nog wat tussendoor ala spekknabbels of bifiworstjes etc.

Sporten lukt prima, komende zondag voor het eerst 10km op if lopen. Kijken of ik nu niet misselijk wordt (was de laatste tijd een probleem).
Voor de zekerheid neem ik wel bifiworstjes mee.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:59

Anna79 schreef:
Het klinkt wel heel interessant. Ik heb het gevoel dat ik het niet zo top doe op koolhydraten. Heb een poosje koolhydraatarm gedaan maar ik ben vegetariër en vond het wel erg beperkt en veel werk om maaltijden klaar te maken.


Je moet het ook niet op koolhydraten doen naar mijn mening. Maar als vegetariër wordt het inderdaad wel een moeilijk verhaal.[/quote]

Welke moeilijkheden dan...?
(Ik ben geboren vegetariër en eet weinig koolhydraat.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:13

Ik doe ook IF, nu ongeveer een jaar. Eten doe ik tussen 10-18 ongeveer en dan 3 maaltijden per dag, geen tussendoortjes. Ik merk eigenlijk geen voordelen terwijl het wel goed voor je lichaam zou zijn.

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:19

Wat drinken jullie in de "16" uur? Alleen water/thee?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 13:21

Inderdaad alleen water of thee. Koffie lust ik niet.

Maar door de week drink ik sowieso eigenlijk enkel dat.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:24

Op mijn werk drink ik sowieso alleen water en soms thee.. 's avonds ben ik echt een cola zero drinker, maar ik vind dat ik daar ook mee moet stoppen :+

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:27

Tijdens mijn fast alleen thee of water. Als ik me gammel voel dan een paar slokken frisdrank zonder caloriën, maar liever niet. Of ik pak een kauwgompje. Sowieso vind ik caloriën binnenkrijgen met drinken een beetje zonde, dus ook als ik wel mag eten mijd ik die zoveel mogelijk.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 14:16

Relaxed schreef:
Op mijn werk drink ik sowieso alleen water en soms thee.. 's avonds ben ik echt een cola zero drinker, maar ik vind dat ik daar ook mee moet stoppen :+


Sowieso beter geen cola drinken haha.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:30

Mijn vriend doet dit sinds een paar weken; 16:8. Hij begint pas met de lunch te eten. Sowieso heeft hij daar nooit last van gehad, van lang niks eten. Dat helpt wel natuurlijk. Hij doet het om af te vallen en omdat zijn vader diabetes type II heeft.

Ik zou het ook wel willen doen, maar ben wat huiverig omdat ik snel niet goed word van lang niks eten. Zeker aangezien mijn wekker om 06:00 uur gaat, dan duurt het wel lang tot de lunch. Maar misschien toch maar eens langzaam gaan proberen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:37

Kan iemand die dit doet een voorbeeld geven van wat je dan eet per dag en op welke momenten?

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:40

Zijn er ook mensen die dit doen die late/nachtdiensten draaien? Hoe pas je dit dan toe?

Het klinkt alsof dit wel is wat goed zou zijn voor mij, het is nu eerder 16 uur wel eten en 8 uur niet eten en dat merk ik wel.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:42

dorientjuh schreef:
Mijn vriend doet dit sinds een paar weken; 16:8. Hij begint pas met de lunch te eten. Sowieso heeft hij daar nooit last van gehad, van lang niks eten. Dat helpt wel natuurlijk. Hij doet het om af te vallen en omdat zijn vader diabetes type II heeft.

Ik zou het ook wel willen doen, maar ben wat huiverig omdat ik snel niet goed word van lang niks eten. Zeker aangezien mijn wekker om 06:00 uur gaat, dan duurt het wel lang tot de lunch. Maar misschien toch maar eens langzaam gaan proberen.


Dan begin je toch gewoon om 06.00 te eten. Van 06.00 tot 14.00

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:08

Nou dan krijg ik het na 14:00 uur weer moeilijk ben ik bang. 8-) ik denk dat ik mijn ontbijt gewoon langzaam op moet gaan schuiven.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:41

Las trouwens dat bullet koffie als “smokkelwaar” in de eerste fase bij het opstaan prima is. Dat is koffie met vet, bijv een lepel kokosolie.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 17:08

Dat klinkt echt zo vies.