Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:49

Wat ik heb laten weghalen bij de plastisch chirurg valt gewoon onder zorgverzekering. Ik zal nog wat eigen risico mogen betalen. Maar dit soort dingen worden gewoon vergoed. Ze zijn ook opgestuurd voor onderzoek.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:49

Ik heb deze bultjes ook op beide benen. Mijn huisarts adviseerde er niks aan te doen, omdat vaak het litteken ernstiger is dan de bultjes. Mocht je je er erg aan storen, kun je natuurlijk eens informeren naar mogelijke oplossingen :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:21

Relaxed schreef:
Ik had het op mijn knie, gewoon weggesneden door de huisarts, 1 tip, laat de hechtingen lang genoeg zitten, want ik dacht dat ze na 1 week er wel uit konden en heb nu een groot litteken :')
Ook aangeven dat het niet onderzocht hoeft te worden, want ik kreeg nog een rekening erachteraan voor eigen risico, iets van 100 euro.



Verstandig advies hoor want voor 100 euro gave het risico tenslotte wel nemen dat het niet onderzocht is en het wel kwaadaardig
was ...

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:26

Nog een reden dat ik het bij de plastisch chirurg heb laten doen. Het is supernetjes onderhuids gehecht.
Afbeelding

Dit is het plekje op mijn been. Ziet er nu al prima uit. Dus ben benieuwd als het helemaal genezen is.

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:37

Ook ik zou dermatoloog of plastisch chirurg kiezen.
Littekens komen er meestal doordat ze de huislijke niet volgen bij het snijden, huisartsen weten gewoon niet altijd hoe die correct lopen op elke cm van je huid, dermatologen en plastisch chirurgen wel.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:54

Ik heb anders lelijke plekken door dermatologen, wat dat betreft staan ze vaak wel bekend als slagers. Ik ga wel naar een plastisch chirurg voor herstel.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:56

Lijkt me een dermatofibroom, vaak kan het litteken na verwijdering storender zijn dan het initiƫle plekje. De kans op teruggroei is ook aanwezig na excisie. Mocht je toch voor verwijdering willen gaan, dan adviseer ik inderdaad een plastisch chirurg. Meestal zijn de resultaten dan cosmetisch aantrekkelijker. Wanneer er een litteken achterblijft, zal deze alleszins platter zijn dan het plekje nu, en dus ook makkelijker met scheren. :)

CO2 laser zou evt. ook kunnen, weet niet of ze dat in Nederland aanbieden.