Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:28

:(:)

Het weer werkt natuurlijk niet mee op het moment.

Ik had gehoopt dat Sully je weer meer zin in het leven zou geven.

Probeer zoveel mogelijk (professionele) hulp te krijgen.

Verder weet ik niet hoe ik je zou kunnen helpen en wat ik moet zeggen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:54

Ik weet ook niet zo goed wat te zeggen, behalve dat ik het ontzettend rot voor je vind dat je je weer/nog zo voelt.
Hopelijk kan je erover praten en verder een hele dikke knuffel vanaf hier :(:)

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:05

Meer dan een virtuele knuffel geven kan ik toch niet dus dan doe ik dat maar :(:)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:39

Sterkte Fleury, ik lees nog altijd mee en wil je alleen even een hart onder de riem steken en laten weten dat er mensen aan je denken :(:)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:44

Sterkte... ook ik weet niet wat ik kan zeggen om je te helpen... ik stuur je alleen dit bericht om je te laten weten dat er mensen zijn die je volgen... en om je geven...

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:02

Fleury schreef:
Ben vandaag weer zo depressief :( en dat ondanks dat ik naar beide pony's ben geweest. Het hielp niet. Dat maakt me ook bezorgd.


:(:)

Meis toch. Niet harder piekeren dan strikt noodzakelijk.
(Makkelijk gezegd, van harte gemeend - moeilijk uit te voeren...!!)

We hebben een regendag.
Ik loop op zonne-energie en ik heb het zwaar op dit soort dagen.

En "in principe" is het goed om 'lekker naar je dieren te gaan' - maar jij bent nu eenmaal niet de bokker met de beste conditie.

Depressie gedijt 'uitstekend' (grrr!!) op uitputting.

Sterkte!!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:07

Ik baal van het weer, maar daar is dan alles ook wel mee gezegd. Ik heb er bijna geen beeld bij hoe donker/zwart/diep/eenzaam jouw gevoel dan is, Fleury. Ik vind dat het wel heel goed is als je dit kunt aangeven -ook al is het online- en ik hoop toch dat het perspectief er morgen ietsje beter uitziet. Sterkte voor nu.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:39

Ook ik lees natuurlijk nog steeds met je berichten mee. Ik vind het erg knap van je dat je het nu echt duidelijk uitspreekt hoe je momenteel ( weer) in het leven staat. Ik zou je heel graag willen helpen om alles weer positiever in te zien, maar ik weet niet hoe.., Ik hoop voor je dat je het ook weer bij de begeleiding uit kan spreken dat je je zo vreselijk naar voelt geestelijk en dat zij je toch op de een of andere manier weer het positieve(re) pad op kunnen krijgen. Hele driedubbel dikke :(:) :(:) :(:) van me!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:22

De post hier boven verwoord mooi mijn gedachten.

Ik gun het je zo om weer toekomst perspectief te hebben. Vind het erg moeilijk om te lezen dat het lijkt alsof je weer op het punt bent beland waarmee dit topic is begonnen.

Niet omdat ik vind dat je moet blijven leven. Ik gun je de rust. Op welke manier dan ook.

En hoop nog steeds dat ergens de depressie bestreden kan worden en je stabiel en rustig je leven kan gaan leiden ipv lijden wat je nu doet.

Kan je met je gedachtes en angst bij de begeleiding terecht?

Het liefst was ik je even komen knuffelen. Bescherming bieden en een luisterend oor zijn.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:48

Bedankt allemaal :)
Mijn case manager was al heel lang geleden uitgevallen en ik werd door een heel aardig iemand opgevangen maar die had daar eigenlijk geen tijd genoeg voor. Nu kon ze me vertellen dat mijn casemanager weer cliƫnten ging zien en daar kan ik het ook heel goed mee vinden dus daar was ik ook blij mee. Ik sport haar dat ik blij was dat ze mij alweer wilde gaan behandelen en toen zei ze sterker nog; je bent de eerste! :D Ik was wel vereerd haha.
Dus die zie ik volgende week weer voor de eerste keer. Vandaag weer voor de eerste keer gefitnist want die vakantie is ook weer voorbij. En zo moet ik koken := gelukkig met begeleiding er de hele tijd bij maar dat moet ik ook leren en nu om de week op woensdag dus.

Over 2,5 week ga ik met een vriendin een weekendje weg met wedstrijd. Dus zaterdag heen en 2 proefjes dan in de buurt slapen dan zondag weer 2 proefjes en weer terug rijden. Heb er zin in maar het is zo dubbel. Vorig jaar heb ik hier afscheid van Vera genomen en ik zou nooit meer daar op de hei rijden en daarna is het ook alleen maar slechter gegaan. Nu ben ik lichamelijk iets sterker als toen hoewel ik waarschijnlijk die maandag ook alleen maar op bed lig.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:01

Deze avond, ik had geen idee dat de foto's genomen werden:

Afbeelding
Afbeelding

:+:

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:05

<3

Dit zijn de momenten waar je t voor doet.... gewoon er zijn, meer hoeft niet, heerlijk!

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:32

Hey Fleury, ik lees al een tijdje stilletjes mee maar heb nog nooit gereageerd. Ik vind het echt prachtig om te zien hoe heel veel bokkers hier met je mee proberen te voelen/denken/je een hart onder de riem steken. Ik wil even kwijt dat ik je ontzettend dapper vind overkomen en je bewonder in het plaatsen van je gedachten en gevoelens, ook om het voor jezelf even op een rijtje te zien. Ondanks de tegenslagen die je soms hebt op het gebied van je therapie.
Ik vind het vaak lastig iets te plaatsen voor je omdat ik niet goed weet wat ik moet zeggen, maar ik voel nu wel die behoefte en denk dat deze altijd moet kunnen: :knuffel: :knuffel:

Wat een prachtige pony heb je gekocht, echt een plaatje!

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:52

Hoi Fleur , ik sluit me aan bij alle harten onder de riem die je hier boven al gegeven zijn. Dit slechte zomerweer voelt daarbij ook als uitzichtloos. Sully is een lieverd en de foto spreekt voor zich , ik denk ook zoals je je voelt. En daar staat ze dan , om jou te helpen als een ervaren theraphie - pony <3 .
Ben je nu helemaal gestopt met Vera rijden ( vanwege het afscheid dat je noemt ) ? Dat zou zo zonde zijn want naast dat je nu nog niet volle bak met Sully kunt gaan , houd je je zelf ook op dressuur niveau door Vera te blijven rijden. Even praktiesch mee gedacht.

Ik hoop dat je je gevoel een positieve draai kunt geven met je case manager en de draad weer op kunt op pakken. Hou vol , Fleur er komen ook weer mooie tijden :(:) . Ik hoop dat het koken leuk en lekker was !

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:35

Fleury schreef:
Ben vandaag weer zo depressief :( en dat ondanks dat ik naar beide pony's ben geweest. Het hielp niet. Dat maakt me ook bezorgd. Van Vera had ik vorig jaar al afscheid genomen maar Sully was toch gekocht om mij een toekomstperspectief te geven en lekker rustig mee bezig te zijn en nog niet zo veel te moeten.
Gisteren had ik ook een gesprek en daar kreeg ik de vraag wat ik leuk vond om te doen als ik thuis zou zijn en ik kon echt niets bedenken. Als ik uit alles zou mogen kiezen dan zou ik nog het liefst dood zijn. Maar dat mag ik nu niet. Niet nu ik Sully heb. Maar hoe kom ik dan alle dagen door? Ik ben echt een beetje in paniek nu.


Dit gevoel is heel herkenbaar Fleur! Met uitzondering van het dood willen zijn.
Maar wel dat je het gevoel hebt dat je nu blij zou 'moeten' zijn, omdat je toch iets heel leuks hebt. En door dat te denken wordt het depressieve gevoel weer erger en ga zo maar door.

Ik heb ook weleens de vraag gehad van mijn psychologe 'wat zou je doen als je kon kiezen of waar heb je heel veel zin in' en het enige dat ik wilde was slapen, slapen, slapen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:58

Net weer 2 kaartjes mogen ontvangen :+: echt super leuk. :#
Ik moest eigenlijk nu ongeveer hier weg maar door rommelige start mag ik nog ongeveer 3 maanden blijven. Dat lijkt lang, maar is het niet als je eigenlijk niet meer terug kunt naar je oude plek. Dus nu hard opzoek naar een andere woning.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:27

Och dat komt er dan ook nog bij. Wel fijn dat je nu nog drie maand hier mag blijven, maar ik kan mij voorstellen dat een nieuwe woning best stress geeft.
Wordt je wel goed daar bij geholpen?

Mooi om te lezen dat je kaartjes krijgt, kleine lichtpuntjes.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:02

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar waarom mag / kun je niet terug naar je eigen woning?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 08:26

Kunnen wel, ik ben er nu ook ( voor 1 nachtje) maar hier gaat alles fout, zonder structuur dan eet ik weinig, lig veel op de bank. Er is meer hulp nodig, daarom wordt er verder gekeken.

Ik heb zo een grondwerkles met Sully, ik ben heel benieuwd wat we gaan doen.

En heb over 2 weken m'n laatste officiƫle wedstrijden met Vera en dan gaat ze met wedstrijdpensioen. Het is niet meer eerlijk om M1 van haar te vragen terwijl ik maar 2 keer in de week rij. Dus over 2 weken nog een weekendje weg met een vriendin en de rest heb ik afgezegd. Maar mag wel een avond op het secretariaat zitten.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:22

Ik hoop dat je snel een woning vindt, waar je de hulp/begeleiding krijgt die je nodig hebt.

Hoe was je les met Sully?

Succes met je wedstrijd over twee weken en geniet ervan!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:18

FrNo schreef:
Ik hoop dat je snel een woning vindt, waar je de hulp/begeleiding krijgt die je nodig hebt.

Hoe was je les met Sully?

Succes met je wedstrijd over twee weken en geniet ervan!


De les was heel leuk en leerzaam! Sully vindt het heel erg spannend van de kudde af te zijn, bijvoorbeeld bij het poetsen in de stalgang terwijl er verder niemand is. Dan hinnikt ze soms en mest vaak. Ze blijft nog vrij braaf maar heeft dan veel stress. Dus ik heb nu geleerd om dat in kleine stapjes te gaan oefenen. Ik vind het ook leuk om nu echt iets te hebben om te oefenen en als we het goed doen zal Sully zich ook meer ontspannen gaan voelen bij mij omdat ze er dan toch wel op vertrouwd dat ze weer naar de kudde mag. Nu dus oefenen en over 5 weken komt ze weer en dan gaan we hetzelfde doen maar dan in het bos. Ze blijft ongeveer elke maand komen want ze was heel fijn in omgang naar Sully en naar mij en ze kan nog veel meer dan dit, het klonk iig heel leuk allemaal.


Afgelopen vrijdag in de les 1 van m'n proefjes met Vera geoefend. Het sloeg echt nergens op. Het is dat er nog een leuk weekend aan vast zit maar anders had ik deze al afgemeld. Tis goed dat ze met wedstrijdpensioen gaat.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:29

Fijn dat je een leuke dag en leerzame les hebt gehad. Nu zelf blijven oefenen met Sully.


En je hebt nog even om te oefenen met Vera.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:46

Super om te horen hoe je met Sully aan de gang bent! En ja, met Vera wordt het nu anders, al is het maar voor jouw gevoel, zij voelt dat vast ook. Rustig nog door oefenen met haar, dan komt het wel goed. leg daar geen druk omdat je vindt dat het goed moet gaan, gewoon lekker door oefenen met alle rust die je op kan brengen en dan komt dat ook goed hoor! Hou je taai!!!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:37

Jet schreef:
Super om te horen hoe je met Sully aan de gang bent! En ja, met Vera wordt het nu anders, al is het maar voor jouw gevoel, zij voelt dat vast ook. Rustig nog door oefenen met haar, dan komt het wel goed. leg daar geen druk omdat je vindt dat het goed moet gaan, gewoon lekker door oefenen met alle rust die je op kan brengen en dan komt dat ook goed hoor! Hou je taai!!!


Ik denk dat het veel scheelt als we geen druk meer hebben van de wedstrijden. Kijk ik vind dat super leuk, maar er is wel een groot verschil tussen een B proef rijden of een M1 proef moeten rijden. En dat is gewoon met zo weinig training op die leeftijd te moeilijk. Maar als iemand had gezegd toen ik in de B begon dat ik in de M1 zou eindigen dan had ik die voor gek verklaard. :j Ik hoopte toen ooit een L1 proef te mogen rijden en dat was het.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:45

Vandaag met Sully geoefend zoals ik geleerd heb en dat aan mijn vader uitgelegd. Dat was wel handig want zo kon hij mij soms ook corrigeren in bijvoorbeeld handhouding ed.
Daarna heeft Sully nog een inenting gekregen en konden we wat vragen kwijt over wel/niet ontwormen/mestonderzoek. Dus over een paar weken gaan we een zakje mest langsbrengen :D

Toen Sully weer in de wei en wij naar Coolblue want mijn Fitbit is ineens uit elkaar gevallen. En zo is het echt gebeurd en zo lijkt het niet maar zo is het wel. Nu wordt hij opgestuurd en ik ben benieuwd wat het vonnis zal zijn. Ik heb hem nog best kort dus dit moet eigenlijk niet kunnen maar ze moeten mij geloven.

Nu lig ik even op bed want zo'n winkel is voor mij echt heel erg prikkelgevoelig.