Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:50

Knap dat je jezelf openbaar hebt gemaakt. Ik heb altijd alles wel meegelezen maar wilde niet reageren juist om jouw anonimiteit te bewaren. Ik vind het echt super heftig om te lezen wat je moet doormaken en dat je uit zo weinig dingen nog energie kunt halen. Ik hoop dat er een weg voor je is naar in ieder geval gedeeltelijk herstel zodat je hopelijk toch ook weer een klein beetje energie van t leven krijgt. Wat je ook beslist, ik wil je iig veel sterkte wensen met de hele situatie.

hagelslag
Berichten: 9072
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:58

Fleury schreef:
Ik had met de huisarts afgesproken dat ik om de 4 weken bij haar zou komen en dan zou wegen/bloeddruk/pols en komende keer ook bloedbeeld bespreken. Toen belde de assistente plotseling dat ik om de 2 weken de controles moest laten doen, dus ik daar vrijdag heen, was weer 4 ons afgevallen terwijl ik echt dacht dat ik was aangekomen. Bmi is nu 15.3 dus daar maken veel mensen zich zorgen over terwijl ik het belangrijker vind om erachter te komen waarom ik ben zoals ik nu ben en waar die Enorme weerstand om aan te komen vandaan komt.
Want morgen weer bloedprikken en dinsdag bespreken en als er veranderingen in zitten dan hebben ze het ook al over opname gehad (en ook daar heb ik enorme weerstand tegen)
Ik kan wel zeggen dat ik heel erg bang ben....



Dapper dat je durft te updaten onder je eigen naam/account.

En de reden waarom ze de bmi belangrijker vinden, omdat dat meetbaar is.

Iets wat meetbaar is, is makkelijker dan uitzoeken waarom iets is zoals het is/gaat.
Tenminste dat is wat ik denk

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:11

Wat dapper dat je dit wil vertellen aan ons, en zelfs ook zonder je SA.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, en heb al helemaal geen tips voor je. Misschien stel ik ook enorm domme of naïeve vragen, hopelijk vind je dat niet erg.

Wat een lastige weg moet dit zijn, en hopelijk heb je dinsdag een goed gesprek bij je huisarts. Waar ben je op dit moment het meest bang voor? En wat zou jou meer helpen dan een opname?

marleen_88

Berichten: 14073
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:36

Wat knap van je, dat je onder je eigen naam doorpost.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb er veel te weinig/geen verstand van om iets nuttigs te zeggen over je BMI enzo.
Ik kan je dan ook alleen veel sterkte wensen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:55

belle_boef schreef:
Wat knap dat je dat durft te vertellen.

Het is vast al besproken maar hoe denk je zelf over eten, en over aankomen, of over gewicht van mensen (dik, dun of normaal en wat is jou normaal, hoe ziet dat eruit?) of heb je ooit heel veel pijn gehad na het eten van iets? Of het juist bij iemand in je omgeving gezien.?


Mijn zelfbeeld is niet echt verstoord. Ik zie er echt absurt uit, dat is echt niet mooi te noemen. Ik vind anderen ook niet dunner of dikker dan normaal.
Ik ben wel vorig jaar super depressief geweest op een iets zwaarder gewicht en nu ben ik super vlak in mijn gedrag, veel meer rust.

@ Miccamaaike: ik wist dat jullie meelazen en dan is het fijner om gewoon het er samen over te kunnen hebben.

hagelslag schreef:
Dapper dat je durft te updaten onder je eigen naam/account.

En de reden waarom ze de bmi belangrijker vinden, omdat dat meetbaar is.

Iets wat meetbaar is, is makkelijker dan uitzoeken waarom iets is zoals het is/gaat.
Tenminste dat is wat ik denk


Ik zit nog maar 800 gram van die grens vandaan maar ook bloedonderzoek speelt een belangrijke rol. Ben heel erg moe, mijn spieren worden snel minder en menstruatie is niet wat het geweest is maar verder voel ik me niet ziek ofzo.

Hilli schreef:
Wat dapper dat je dit wil vertellen aan ons, en zelfs ook zonder je SA.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, en heb al helemaal geen tips voor je. Misschien stel ik ook enorm domme of naïeve vragen, hopelijk vind je dat niet erg.

Wat een lastige weg moet dit zijn, en hopelijk heb je dinsdag een goed gesprek bij je huisarts. Waar ben je op dit moment het meest bang voor? En wat zou jou meer helpen dan een opname?


Ik heb liever dat je vragen stelt dan ze niet durft te vragen.
Op dit moment ben ik het meeste bang voor een opname die verplicht is. En wat mij meer zou helpen is het begrijpen waarom de situatie is zoals hij is en waarom ik zoveel waanzin heb tegen interventies om aan te komen (ik eet zelf wel wat)

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:05

Hoi Fleury,
Knap dat je jezelf open gesteld hebt om dit te vertellen...

Ik weet niet goed wat ik moet posten maar ik hoop oprecht voor je dat je toch nog ergens iets van kracht en levensvreugde vind... je verdiend dat! En als je het niet vind... dan hoop ik dat ook daar een waardige oplossing voor komt... want ook dat verdien je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:07

Waarom zouden ze het verplichten? Ik snap dat ze willen ingrijpen maar snapt jou omgeving dan niet dat je niet meer wilt?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:13

DeMolenhoek schreef:
Waarom zouden ze het verplichten? Ik snap dat ze willen ingrijpen maar snapt jou omgeving dan niet dat je niet meer wilt?


Dat is de psychiater verplicht. Die mag niet toekijken hoe ik dood ga, die is verplicht om in te grijpen.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:21

Fleury schreef:
belle_boef schreef:
Wat knap dat je dat durft te vertellen.

Het is vast al besproken maar hoe denk je zelf over eten, en over aankomen, of over gewicht van mensen (dik, dun of normaal en wat is jou normaal, hoe ziet dat eruit?) of heb je ooit heel veel pijn gehad na het eten van iets? Of het juist bij iemand in je omgeving gezien.?


Mijn zelfbeeld is niet echt verstoord. Ik zie er echt absurt uit, dat is echt niet mooi te noemen. Ik vind anderen ook niet dunner of dikker dan normaal.
Ik ben wel vorig jaar super depressief geweest op een iets zwaarder gewicht en nu ben ik super vlak in mijn gedrag, veel meer rust.

@ Miccamaaike: ik wist dat jullie meelazen en dan is het fijner om gewoon het er samen over te kunnen hebben.

hagelslag schreef:
Dapper dat je durft te updaten onder je eigen naam/account.

En de reden waarom ze de bmi belangrijker vinden, omdat dat meetbaar is.

Iets wat meetbaar is, is makkelijker dan uitzoeken waarom iets is zoals het is/gaat.
Tenminste dat is wat ik denk


Ik zit nog maar 800 gram van die grens vandaan maar ook bloedonderzoek speelt een belangrijke rol. Ben heel erg moe, mijn spieren worden snel minder en menstruatie is niet wat het geweest is maar verder voel ik me niet ziek ofzo.

Hilli schreef:
Wat dapper dat je dit wil vertellen aan ons, en zelfs ook zonder je SA.

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, en heb al helemaal geen tips voor je. Misschien stel ik ook enorm domme of naïeve vragen, hopelijk vind je dat niet erg.

Wat een lastige weg moet dit zijn, en hopelijk heb je dinsdag een goed gesprek bij je huisarts. Waar ben je op dit moment het meest bang voor? En wat zou jou meer helpen dan een opname?


Ik heb liever dat je vragen stelt dan ze niet durft te vragen.
Op dit moment ben ik het meeste bang voor een opname die verplicht is. En wat mij meer zou helpen is het begrijpen waarom de situatie is zoals hij is en waarom ik zoveel waanzin heb tegen interventies om aan te komen (ik eet zelf wel wat)



Ik bedoel niet hoe je tegen jezelf aan kijkt maar meer hoe je überhaupt denkt over die dingen in het algemeen. Als er ergens een storing in is ontstaan kan het maken dat je onbewust zorgt voor je weerstand. Een hardnekkige overtuiging die je doet blokkeren.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:24

Ja, de enorme onrust en depressiviteit die ik vorig jaar had toen ik wel wat zwaarder (ongeveer 10 kg dus nog tegen ondergewicht aan) woog en meer energie had (ik MOEST bewegen door de onrust, moe of niet). Ik won er hardloopprijzen mee maar de rust die ik nu ervaar is heel wat beter te handelen.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:29

Dat je nu vlakker in je emoties bent kan inderdaad te maken hebben met gewicht ook, er is nl veel minder kracht in je lichaam om alle processen nog volledig door te laten lopen. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat je bang bent voor een vermeerdering van die emoties. Heel veel succes vandaag!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:30

Dat kan kloppen en ook de medicijnen kunnen een rol spelen.

Over een uurtje moet ik bloed laten prikken. Ookal moet ik dat nu wat vaker laten doen, ik ben daar echt angstig voor (en telkens valt het mee). Maar de angst wordt er niet minder van.

Daarna ga ik als het lukt bij de zorgboerderij langs en een kopje thee drinken en waarschijnlijk ook meelunchen. Ik kwam daar 5 dagen in de week en nu is het alweer 2 weken geleden.

Ik lig overdag veel op m'n bankje maar kreeg steeds meer pijn aan mijn heup (lig eigenlijk altijd op m'n rechter zij) en toen ben ik woensdag met mijn woonbegeleidster een traagschuim matrasje gaan halen en dat helpt echt goed tegen de pijn :) lijkt net alsof ik op een troon zit/lig :D

Ik ben tot nu toe blij met mijn beslissing om verder te gaan onder mijn eigen naam. Heb er wel even goed over moeten nadenken, maar ik hoop dat hiermee meer mensen vragen durven te stellen. En ik ben er vrij open over.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:50

Succes met bloedprikken. Ik ben daar ook altijd wat bang van, ook al stelt het niets voor. ‘T voordeel is dat veel verplegers daar wel rustig mee kunnen omgaan en vaak snoepjes geven, die helpen echt :)

Hopelijk heb je een fijne dag op de zorgboerderij. Is er iemand die je bijrijdpaard nog wat in beweging houdt zodat ze niet te fris is als je eens wil rijden? Of is dat niet zo’n probleem bij haar?

Janneke2

Berichten: 22785
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:37

Fleury schreef:
Op dit moment ben ik het meeste bang voor een opname die verplicht is. En wat mij meer zou helpen is het begrijpen waarom de situatie is zoals hij is en waarom ik zoveel waanzin heb tegen interventies om aan te komen (ik eet zelf wel wat)

Angst is een ingewikkeld iets.
In principe is het gericht op overleven, fysiek overleven, "maar Moeder Natuur is dol op dubbelfuncties", angst kan ook te maken hebben met 'het intact willen houden van je ego, je psyche.
En angst is geen gedachte, meer een instinct, er gebeuren dingen compleet buiten je eigen wil en waarnemingen om.

Maar je kunt als mens angst ontwikkelen voor dingen als eten of aankomen. :(:)

De vraag waarom jij nu precies deze angst hebt, is dus per definitie lastig te beantwoorden.
Soms weet iemand het gewoon, soms komt het antwoord halverwege een emdr sessie tevoorschijn, soms kom je er als mens nooit achter.
En dat is frustrerend als die angst ondertussen wel verdomd bepalend in jouw leven is!!
...zij het dat het niet nodig is dat je weet waar de angst van wegkomt om de angst zelf de nek om te draaien. (Sprak ik als emdr fan.)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:44

Poekkie schreef:
Succes met bloedprikken. Ik ben daar ook altijd wat bang van, ook al stelt het niets voor. ‘T voordeel is dat veel verplegers daar wel rustig mee kunnen omgaan en vaak snoepjes geven, die helpen echt :)

Hopelijk heb je een fijne dag op de zorgboerderij. Is er iemand die je bijrijdpaard nog wat in beweging houdt zodat ze niet te fris is als je eens wil rijden? Of is dat niet zo’n probleem bij haar?


T is weer gelukt :) stoel in ligstand en zoveel mogelijk praten en vooral niet kijken :D En de volgende keer ben ik weer net zo bang. Erg he -O-

Nu bij de zorgboerderij op de bank maar wel even wat mensen om me heen. Ben heel moe maar is wel even fijn. Na de lunch weer terug.

Mijn verzorgpony is half Arabisch dus kan wel redelijk vlot worden. We hebben nu een schema van wo en vrijdag les waarbij 1 keer ik rij en 1 keer mijn instructrice en dan nog in het weekend brengt mijn vader mij en helpt mij ook met van alles. De andere 2 keer ga ik op mijn elektrische fiets en dat is wel zwaar en weet ik niet hoelang dat nog lukt :(
Maar blijf mn best doen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:55

Ben weer thuis van de zorgboerderij en lig weer op mijn bank. Bij te komen en op te laden om straks naar vera te kunnen gaan (instructrice gaat haar rijden).
Morgen neemt mijn vader boodschappen mee en brengt mij met de auto naar Vera :) dat scheelt al zoveel energie! Dan poets ik vera en zadel haar en ondertussen heeft m'n vader de hele bak al afgezet en staat klaar om een filmpje op te nemen. Ik rij dan even en geef daarna alles wat we in ons hebben en dan staat het op film :j Met naverzorgen hetzelfde, dan stap ik uit en m'n vader ruimt de afzetting al op enz en als ze op stal staat zet hij haar voer klaar en ik ruim m'n spullen op. Daarna ben ik echt heel erg moe maar ook tevreden en dat was echt niet mogelijk geweest zonder m'n vader <3 Ik weet niet voor hoelang maar morgen alweer onze 4e M1 proef waar ik gewoon super trots op ben :o

En daarna moet ik minimaal twee dagen rusten. De zondag lukt wel, maar de maandag heb ik toch wel afspraken. 1 daarvan is een POD gesprek waar ik al eerder uitleg over gegeven heb. Peer supported Open Dialoge. Deze keer zijn mn ouders, 2 vriendinnen, mijn woonbegeleidster, mijn case manager, mijn (toekomstige) psycholoog, psychiater, 2 gespreksleiders en ik aanwezig. Die komen allemaal vragen over mij beantwoorden, meningen geven. Dat is best een heftig gesprek.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:11

Goed dat je je eigen naam weer aanhoudt , want je was wel héél makkelijk te herkennen als Fleury :D .
Ik voeg me in je topic als je het goed vindt ( ik heb enigzins dezelfde problematiek en heb toestemming daarmee dit account te gebruiken ) en hoop dat ik je ( en mezelf ook een beetje ) kan helpen en steunen.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat je precies wil: levens beëindiging of beter worden. Of "ergens daar tussen in" blijven hangen door net op het randje van gezond gewicht / ondergewicht blijven hangen. Want volgens mij ( zie berichten geschiedenis andere topics ) ben je ook altijd blij / trots (?) geweest op je lage gewicht en bmi.

Je schrijft dat je menswaardig aan je einde wil komen. Legaal aan je levens beëindiging komen via de LeK is een heel zwaar , moeizaam proces dat jaren duurt, door diepe crisissen moet gaan en je uitbehandeld verklaart moet worden. Dat doen ze pas als je echt alles al hebt gedaan.( Ik heb een vriendin die vorige week ein-de-lijk op die manier mocht sterven. )

Stoppen met eten en drinken ... ik zet het maar onder de spoiler.
Spoiler:
nou ... laat me je vertellen dat dat nauwelijks menswaardig te noemen is. Mijn oma heeft die weg bewandelt. Die was ( ook ) niet fysiek ziek , maar depressief en levensmoe na een rotleven. En het was afschuwelijk en pijnlijk om haar weken lang te zien aftakelen en interen op haar bed. Ze lieten haar lang kreperen in de hoop dat ze zich bedacht, tot het echt menens is en ze het laatste "zetje" kreeg. Ook voor de familie was dit vreselijk.


Ik hoop dat je je goed afvraagt: wat wil ik bereiken met het wat ik nú aan het doen ( lees: het uithongeren ) ben. Aandacht voor ... gezien / gehoord worden? hulp? je depressie? iets anders?
Waarom en waartegen ben je je aan het verdoven, want ik heb het idee dat er toch heel veel wil aanwezig is om wél gelukkig te willen voelen? Je hebt ook nog zoveel trots ( zie hierboven ) en levens vreugde met Vera ... ik lees eigenlijk een enorme drive ..." HELP ME !! om me GELUKKIG met lieve leuke mensen te VOELEN. "

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:57

eppieheppie schreef:
Goed dat je je eigen naam weer aanhoudt , want je was wel héél makkelijk te herkennen als Fleury :D .
Ik voeg me in je topic als je het goed vindt ( ik heb enigzins dezelfde problematiek en heb toestemming daarmee dit account te gebruiken ) en hoop dat ik je ( en mezelf ook een beetje ) kan helpen en steunen.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat je precies wil: levens beëindiging of beter worden. Of "ergens daar tussen in" blijven hangen door net op het randje van gezond gewicht / ondergewicht blijven hangen. Want volgens mij ( zie berichten geschiedenis andere topics ) ben je ook altijd blij / trots (?) geweest op je lage gewicht en bmi.

Je schrijft dat je menswaardig aan je einde wil komen. Legaal aan je levens beëindiging komen via de LeK is een heel zwaar , moeizaam proces dat jaren duurt, door diepe crisissen moet gaan en je uitbehandeld verklaart moet worden. Dat doen ze pas als je echt alles al hebt gedaan.( Ik heb een vriendin die vorige week ein-de-lijk op die manier mocht sterven. )

Stoppen met eten en drinken ... ik zet het maar onder de spoiler.
Spoiler:
nou ... laat me je vertellen dat dat nauwelijks menswaardig te noemen is. Mijn oma heeft die weg bewandelt. Die was ( ook ) niet fysiek ziek , maar depressief en levensmoe na een rotleven. En het was afschuwelijk en pijnlijk om haar weken lang te zien aftakelen en interen op haar bed. Ze lieten haar lang kreperen in de hoop dat ze zich bedacht, tot het echt menens is en ze het laatste "zetje" kreeg. Ook voor de familie was dit vreselijk.


Ik hoop dat je je goed afvraagt: wat wil ik bereiken met het wat ik nú aan het doen ( lees: het uithongeren ) ben. Aandacht voor ... gezien / gehoord worden? hulp? je depressie? iets anders?
Waarom en waartegen ben je je aan het verdoven, want ik heb het idee dat er toch heel veel wil aanwezig is om wél gelukkig te willen voelen? Je hebt ook nog zoveel trots ( zie hierboven ) en levens vreugde met Vera ... ik lees eigenlijk een enorme drive ..." HELP ME !! om me GELUKKIG met lieve leuke mensen te VOELEN. "


Hey eppieheppie, wat vervelend dat jij je ook zo herkent dat je er een schaduwaccount voor hebt gemaakt. Jij weet wie ik ben, misschien zou je via pb ook willen laten weten wie jij bent? Niet verplicht hoor.

Ik ben nu zeker niet trots op hoe ik eruit ziet. De botten steken uit en ze zijn nu ook aan mn spieren begonnen waardoor mn armen en benen erg dun zijn geworden. Daarnaast heb ik gewoon heel veel vermoeidheid wat mij beperkt in het doen van (leuke) dingen. Alleen Vera geeft mij een hele grote drive.

Als het gaat om wel of niet dood willen, is dat geen makkelijke vraag. In september wat ik er helemaal totaal klaar voor, kreeg toen zo'n rustig gevoel. Maar dat plan werd gebarricadeerd en daarna werd ik onrustig. Nu ben ik weer wat rustiger maar neem ook antidepressiva sinds een aantal weken. Ik weet hoe het voelt als je er helemaal klaar voor bent en eerder niet. Is dat nu dan. Is dat nu, maar is dat later dan is dat later.

Ik vind het heel vervelend dat het zo met je oma heeft moeten lopen.

We zullen zien hoe het gaat verlopen. Het is fijn om het te kunnen ventileren met mensen. Het hoe en waarom weet ik zelf ook nog niet precies, het is niet echt een leuke situatie zo en toch zit ik er in. Ik ben helemaal niet impulsief dus ik denk overal flink over na. Maar hier kom ik zelf niet goed uit.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:36

Fleury schreef:
Hey eppieheppie, wat vervelend dat jij je ook zo herkent dat je er een schaduwaccount voor hebt gemaakt. Jij weet wie ik ben, misschien zou je via pb ook willen laten weten wie jij bent? Niet verplicht hoor.

De pb heb je inmiddels gelezen ;) .

Citaat:
Ik ben nu zeker niet trots op hoe ik eruit ziet. De botten steken uit en ze zijn nu ook aan mn spieren begonnen waardoor mn armen en benen erg dun zijn geworden. Daarnaast heb ik gewoon heel veel vermoeidheid wat mij beperkt in het doen van (leuke) dingen. Alleen Vera geeft mij een hele grote drive.

Het maakt niet uit hoe je eruit ziet en broodmager zijn kun je alleen inzetten om te laten zien dat het slecht met je gaat. Het is alleen niet inzetbaar voor levens beëindiging want ondervoeding op zich is oplosbaar en suïcidaliteit kunnen ze je tegen 'beschermen'

Citaat:
Als het gaat om wel of niet dood willen, is dat geen makkelijke vraag. In september wat ik er helemaal totaal klaar voor, kreeg toen zo'n rustig gevoel. Maar dat plan werd gebarricadeerd en daarna werd ik onrustig. Nu ben ik weer wat rustiger maar neem ook antidepressiva sinds een aantal weken. Ik weet hoe het voelt als je er helemaal klaar voor bent en eerder niet. Is dat nu dan. Is dat nu, maar is dat later dan is dat later.

Ik wil niks voor je invullen , maar ik denk - hoop - dat het plan gebarrikadeerd werd door de successen met en de liefde voor Vera ? Ik kan me goed voorstellen dat die drive je de moed geeft om door te gaan met je leven. En wanneer de energie terug is kun je er ook nog eens vol van genieten.

Citaat:
We zullen zien hoe het gaat verlopen. Het is fijn om het te kunnen ventileren met mensen. Het hoe en waarom weet ik zelf ook nog niet precies, het is niet echt een leuke situatie zo en toch zit ik er in. Ik ben helemaal niet impulsief dus ik denk overal flink over na. Maar hier kom ik zelf niet goed uit.

Ik snap je. Zoals ik je al zei heb ik soort gelijke problemen , en nu mijn vriendin er niet meer is mis ik deze uitlaat klep , iemand die je echt snapt , ook. Ik weet me gelukkig wel staande te houden , en weet de triggers meestal wel te ontwijken.
Zou je niet tot vrijwillige opname in een kliniek willen overgaan , gespecialiseerd in volwassenen? Want als je het tot gedwongen opname laat komen, mis je alle kontrole. Persoonlijk ben ik van mening dat dat je op jouw leeftijd niets brengt. Je bent geen kind meer die de weg gewezen moet worden en oud en wijs genoeg om te weten wat normaal is en wat niet.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 04:23

Zaterdag 2.5 uur weg geweest waarbij mijn vader mij het grootste gedeelte heeft geholpen (boodschappen brengen, met de auto rijden, de afzetting in de bak maken dat hij maar 40*20 is, filmen, opruimen, voerbakjes klaarmaken) ik heb me alleen druk om vera hoeven te maken en zo hebben we weer een leuk filmpje op kunnen nemen :)

We waren na 2.5 uur weer terug maar toch wel moe en gisteren echt knock out. Hopelijk zo nog even slapen.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 04:51

Als je maar hebt kunnen genieten van deze momenten.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:49

Superknap dat je dit durft te delen Fleury, ik hoop dat je er wat steun uit kunt halen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:17

aaidaa schreef:
Superknap dat je dit durft te delen Fleury, ik hoop dat je er wat steun uit kunt halen.


Ik hoop dat ik het mag delen en dat ik er geen vervelende reacties op krijg. Ik weet ook niet overal een oplossing op of waarom iets gebeurt zoals het gebeurd.

Straks een gesprek met 11 deelnemers speciaal voor mij. Dat is pas inspannend. Maar gelukkig weten ze er wel een goede sfeer van te maken meestal.

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:38

Waar zijn die gesprekken op gericht?

Zit er ergens al een 'doel' aan voor jou? Want dat is mij niet heel duidelijk. Hoeft ook niet maar wat je nu je houvast/motivatie om ergens voor te kiezen, of het nu leven of dood is zeg maar?

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:05

Fleury schreef:
Ik hoop dat ik het mag delen en dat ik er geen vervelende reacties op krijg. Ik weet ook niet overal een oplossing op of waarom iets gebeurt zoals het gebeurd.

Straks een gesprek met 11 deelnemers speciaal voor mij. Dat is pas inspannend. Maar gelukkig weten ze er wel een goede sfeer van te maken meestal.

Natuurlijk mag je delen , dat lijkt me logies. Wat vindt je vervelende reakties ? En op wat voor een reakties hoop je ?
Je opent een topic om een reden , dus dan is het misschien wel fijn om aan te geven wat je van ons , de lezers , verwacht. Als je alleen wil ventileren , dan is : wat fijn of vervelend voor je , of wat knap dat je dat durft te delen , voldoende voor jou denk ik.

Wil je wel door iemand of door therapie geholpen worden om beter te worden ? En als je daarop hoopt , is het wel prettig als je in gaat op de suggesties die er gedaan worden. En de vragen die er gesteld worden. Anders is het meer een Verslag van de dag topic waarop alleen reakties met komplimentjes of mede leven geplaatst hoeven te worden.

Ik ben wel benieuwd hoe het gesprek straks verloopt en of het nuttig voor je was .