Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:39

Over het algemeen kan ik met iedereen daar in meer of mindere mate goed praten :o
Nu wordt alleen mijn psycholoog veranderd en dat vind ik wel spannend.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:13

Hoe gaat het nu, Fleury?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:20

Tiggs schreef:
Hoe gaat het nu, Fleury?


Fijn dat je dit vraagt Tiggs. Na al het tumult wist ik even niet hoe ik het beste verder kon gaan in dit topic.

Ik had even ivm ziekte wat minder therapie en toen is mijn vader een dagje extra geweest en dan neemt hij mij ook mee naar vera :)

Maar als ik iets te veel doe dan ben ik de dag erna toch wel extra moe. Vandaag is ook zo'n dag. Gisteren wat gedaan, nu echt de hele dag moe. Maar ja, daar heb je het dan voor over.

Ik moet nu elke 2 weken gewogen worden, ik denk wel dat ik ben aangekomen. Daar is het vrijdag weer tijd voor en elke maand bloedprikken. Eind van de maand weer.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:40

Heb je iets leuks kunnen doen met Vera?
Als je inspiratie en afleiding zoekt, ik zie veel leuke combinaties met balkjes op fb voorbij komen als kerstchallenge. In de vorm van kerstbomen en rendieren en je kan er in stap, draf of galop over in alle vormen en moeilijkheidsgraden die je wil. Wij hebben er op stal alvast al hartelijk mee gelachen. Misschien nog leuk voor jou ook om de gedachten wat te verzetten met wat grappige, hersenloze acties :)

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:07

Fleur :(:) !
Ik ben de sukkel die het begin van dit topic vorig jaar wel heeft gelezen, en het schoot wel even door m'n gedachten dat jij het was, maar op de één of andere manier had ik dat uitgesloten en het topic weg geklikt.

Dat het niet heel goed ging, wist ik wel, maar toch komt het verhaal zoals je het hier hebt neergeschreven nog wel als een schok. Ik wil je veel sterkte wensen en hoop heel hard dat je rust vindt en er bovenop komt.

Ik wil verder niet pretenderen hier enig verstand van te hebben, maar zoals ik het lees lijkt het alsof je aankomen hebt gekoppeld aan depressief worden, is dat inmiddels verbeterd?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:58

Ik vind het fijn dat jullie gewoon reageren, kan me voorstellen dat het anders is en leest als je me kent.

Ik ben altijd het liefst open geweest over hoe het gaat. Een schaduwaccount hielp me op weg, maar dit voelt wel fijner.

Ik heb nu vrij veel rust. Door vermoeidheid, door ondergewicht, door medicijnen ben ik erg moe. Als ik bijvoorbeeld een filmpje heb opgenomen met vera dan ben ik wel 2 dagen van de kaart.

Het klopt inderdaad dat ik niet wil aankomen = meer energie = meer onrust = iets wat ik nooit meer wil hebben. Ik moet vrijdag weer wegen, dan denk ik wel dat ik weer ben aangekomen maar heb ook al momenten van onrust gehad dus dat gaat "voor mij" niet de goede kant op.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:04

Bedoel je met onrust spanning? Dat is heel naar, ken ik helaas.

Als je met je pony bezig bent, voel je dan iets van vrolijkheid? Ik hoop het in ieder geval voor je :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:10

De onrust is niet alleen spanning maar veel meer. Ik vind het heel moeilijk om dat gevoel te omschrijven.

Ik heb altijd heel veel moeite om naar Vera te gaan, ik zou liever niet gaan. Maar het is zo'n lieve pony <3 meestal ben ik achteraf blij dat ik geweest ben, al is het maar omdat ik dan even buiten ben geweest.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:12

Dat is in ieder geval iets positiefs!

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:27

Wat moeilijk dit, wil je van alles typen maar weet aan de andere kant niet zo goed wat.

Vind het heel heftig om te lezen dat je niet wilt aankomen en waarom niet. Want dat betekend dat je liever in deze 'magere/kalme' toestand blijft en dat is geen perspectief voor de toekomst denk ik.

En dan rijst het wat dan? Kan je zo door? Of toch niet?

Hersenspinsels hoor, hoeft je echt niets mee. Hoop zo voor je dat je ergens een toekomst kan zien of juist niet, maar dat je niet in dit blijft hangen. Dat lijkt me vreselijk en uitzichtloos.
Knuff!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:23

Je hersenspinsels kloppen wel. De situatie hoe die nu is, is eigenlijk niet leefbaar. Geen toekomstperspectief, vooral heel erg moe.
Vandaag weer naar de assistente van de huisarts geweest en was weer 300/400 gram afgevallen (in 2.5 week) dus dat gaat rustig maar gestaag. Maar mn vader komt zeker 1 keer in de week en dan gaan we meestal ook naar vera dan hoef ik niet ook te fietsen dus dat is wel heel fijn. En verder hulpverleners en op de bank liggen. Heb echt geen toekomstperspectief.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:36

Ik heb me eerder niet gemeld omdat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen of wat ik kan betekenen maar ik kwam dit tegen op instagram en toen moest ik aan je denken Fleury.

Afbeelding

Ik weet natuurlijk niet of dit voor jou ook zo voelt, maar volgens mij wil je niet dood, maar wil je van de onrust af en zie je gewoon geen andere uitweg meer dan stoppen met eten.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:18

Fleury schreef:
Je hersenspinsels kloppen wel. De situatie hoe die nu is, is eigenlijk niet leefbaar. Geen toekomstperspectief, vooral heel erg moe.
Vandaag weer naar de assistente van de huisarts geweest en was weer 300/400 gram afgevallen (in 2.5 week) dus dat gaat rustig maar gestaag. Maar mn vader komt zeker 1 keer in de week en dan gaan we meestal ook naar vera dan hoef ik niet ook te fietsen dus dat is wel heel fijn. En verder hulpverleners en op de bank liggen. Heb echt geen toekomstperspectief.

Je plaatst dit nu, maar ik mis reflectie tov je eerdere posts waarin je dacht dat je aangekomen was en dacht dat je daardoor meer onrust voelt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:40

Dat klopt, dat is waar. Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Ook binnen deze periode heb ik wel eens momenten van iets meer energie en meer onrust. Gelukkig niet te vaak.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:47

Lees ik het goed dat je meestal alleen bent? Zou het voor jou een Welkome afleiding Zijn om meer mensen om je heen te hebben?

Ik vind het oprecht sneu voor je dat je zo’n angst hebt voor onrust in je hoofd en dat koppelt aan gewicht (misschien verwoord ik dit verkeerd, niet negatief bedoeld). Heb je zelf misschien een idee voor Iets dat je zou kunnen helpen om die onrust te verminderen? Ik weet niet of het zo makkelijk is, maar misschien is het voor jou waardevol om bvb eens te kijken naar een (online, anonieme?) pennenvriendin. Of terug thuis te gaan wonen. Of eerder naar een wooninrichting waar er nog anderen zijn en kunnen helpen. Of een doel te vinden door bvb elke week een uurtje dieren te verzorgen. Of...
ik heb geen idee of het mogelijk of wenselijk is... ik opper maar.

Janneke2

Berichten: 22783
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:51

[code][/code]
Citaat:
Je plaatst dit nu, maar ik mis reflectie tov je eerdere posts waarin je dacht dat je aangekomen was en dacht dat je daardoor meer onrust voelt.


Nou, op deze pagina staat iets anders.
TS is als ik mij goed herinner depressief geweest en ik snap van A tot Z dat geldt 'dat nooit meer'. (Depressie is niet alleen 'somberheid', maar ook onrust. Of nu ja - dat kan.)

En 'niet eten' is een manier om onrust wat af te vlakken. (Er zijn ook legio andere manieren, ook dit voor alle duidelijkheid.)

En aankomen kan dan voor paniek zorgen.
En eventueel aanwezige onrust kan de vraag oproepen 'zou ik soms aangekomen zijn?'

Verder vind ik niet per se dat TS in dit topic moet 'reflecteren' op dit verschijnsel.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:11

Ik kan heel goed praten met iemand bij wie we de vragen proberen te beantwoorden "wie ben ik" "waarom ben ik zoals ik ben?" "waarom heb ik zo'n afschuw aan bijvoorbeeld bijvoeding?" enz. Helaas zie ik haar maar 1 keer in de 2 weken 45 min maar ik kan goed met haar praten ookal staan we nog maar aan het begin.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:00

Fleury , Kun je daar uit de konklusie trekken dat blijven afvallen niet helpt om de onrust te verminderen ? Het kan er ook toe leiden dat je er nog slechter door gaat voelen en daar door nog meer onrust krijgt. Op een gegeven moment kan het er toe leiden dat ze je op halen.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:19

Fleury, als je wat van je af wil schrijven, dan mag je me altijd een pb sturen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:47

Janneke2 schreef:
Nou, op deze pagina staat iets anders

Nee hoor. En verder vertel je (mij) niks nieuws, ik hoef daar geen uitleg over van jou. Misschien kun je TO beter gewoon zelf laten reageren tenzij er gebasht wordt, je bent echt niet de enige die hier positief/constructief aanwezig probeert te zijn.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:49

Fleury schreef:
Dat klopt, dat is waar. Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Ook binnen deze periode heb ik wel eens momenten van iets meer energie en meer onrust. Gelukkig niet te vaak.

Ik snap dat je het niet zo even loskoppelt, maar het lijkt me een goed begin om bewust te zijn dat onrust dus niet direct betekent dat je aangekomen bent. En dat niet aankomen en zelfs juist afvallen ook niet alle onrust eronder houdt. Hopelijk ga je andere manieren ontdekken om met onrust om te gaan.

Janneke2

Berichten: 22783
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:56

Hoi Fleury,
hoe is het met jou vandaag...?

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:50

Ik heb alles gelezen met een heel verdrietig gevoel |(
Vooral mensen die niet lijken te snappen dat je K voelen geen keuze is en je dus ook niet oplost met leuke dingen doen of van de bank afkomen. Uit ervaring weet ik dat dat zo niet werkt.

Ik zag ooit een pakkende vergelijking; "hoezo heb je moeite met ademhalen omdat je astma hebt? Moet je eens kijken hoeveel lucht er om je heen is!" Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen; "hoezo depressief? Je hebt zoveel leuke dingen om voor te leven."

Circa 2,5 week geleden heb ik een vriendin van me gevonden nadat ze een overdosis medicijnen had genomen. Lang verhaal kort: ik was op tijd en ze is opgenomen. Ik weet van haar geschiedenis en wens om niet verder te leven en heb mezelf meermaals afgevraagd of ik het juiste gedaan heb.

Zij staat ook al zo lang op wachtlijsten en heeft al meerdere therapieen en opnames gehad. Toevallig ook de leeftijd van ts, veel overeenkomsten.

Als iemand niet verder wil leven, wie zijn wij dan om dat niet te respecteren?

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:51

robeer schreef:
Ik heb alles gelezen met een heel verdrietig gevoel |(
Vooral mensen die niet lijken te snappen dat je K voelen geen keuze is en je dus ook niet oplost met leuke dingen doen of van de bank afkomen. Uit ervaring weet ik dat dat zo niet werkt.

Ik zag ooit een pakkende vergelijking; "hoezo heb je moeite met ademhalen omdat je astma hebt? Moet je eens kijken hoeveel lucht er om je heen is!" Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen; "hoezo depressief? Je hebt zoveel leuke dingen om voor te leven."

Circa 2,5 week geleden heb ik een vriendin van me gevonden nadat ze een overdosis medicijnen had genomen. Lang verhaal kort: ik was op tijd en ze is opgenomen. Ik weet van haar geschiedenis en wens om niet verder te leven en heb mezelf meermaals afgevraagd of ik het juiste gedaan heb.

Zij staat ook al zo lang op wachtlijsten en heeft al meerdere therapieen en opnames gehad. Toevallig ook de leeftijd van ts, veel overeenkomsten.

Als iemand niet verder wil leven, wie zijn wij dan om dat niet te respecteren?


Bedoel je mij met dat niet lijken te snappen dat leuke dingen niet de oplossing zijn? Aangezien ik op deze pagina de enige was die iets leuks voorstelde om te doen met Vera?

Als dat zo is... laat het heel duidelijk zijn dat ik echt niet bedoel ‘doe wat leuks en je problemen zijn over’. Maar een beetje afleiding of een beetje inspiratie om iets te doen met je paardje als je er toch bent kan misschien wel een lichtpuntje in de dag geven. Aangezien Fleury mijn idees wat lijkt te negeren, veronderstel ik dat ze er niet veel voor voelt en dat is prima :)
Maar laat ik wel voorop stellen dat ik nergens pusherig over wil komen en dat ik het heel jammer zou vinden als je verdrietig zou worden van alleen enkele voorstellen voor wat inspiratie.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:02

Nee hoor. Ik bedoel het meer in z'n algemeenheid. Er is zoveel onbegrip mbt depressies, helaas.