Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:05

Ik kan me goed voorstellen dat je bang wordt van alles dat op je af komt :(:) Heel veel sterkte. Ik hoop dat je alles dat nu wordt ingeschakeld kan zien als hulp en niet alleen als eng.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:44

Hoi meis,
trek je maar een beetje op aan Kaat...!
Mijn ervaring is dat het in de psychiatrie erg belangrijk is om te zeggen wat je wil.
Je bent bang om weer depressief te worden (terecht...!!), je bent bang om te eten (want dan ga je je wellicht rot voelen) en deze opname geeft ook weer angst.

Als het meezit kunnen ze daar op de paaz dingen mee, dus meld te pas (en voor mijn part te onpas ;) ) dat je graag wil dat ze iets tegen jouw angsten doen.
:(:)
Sterkte!

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:22

Als je zo diep zit , word de kontrole je op een gegeven moment uit handen genomen . Ik snap dat je bang bent Fleury .... maar ik denk niet dat er andere opties zijn . Of denk je daar zelf anders over ?

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:35

Lieve Fleur,
Heel veel sterkte! Ontzettend knap en sterk van je dat je zo eerlijk met ons deelt hoe het met je gaat.
Ik ken je nog uit Eindhoven en schrok wel van je verhaal. Het klinkt alsof je fijne hulpverleners om je heen hebt die oprecht geven om jou en je gezondheid.
Kan me heel goed voorstellen dat je bang wordt van alles wat op je af komt, goed dat je het uitspreekt.
Heel fijn dat je zo veel hebt aan Vera, jullie zijn enorm gegroeid samen en ze heeft een ontzettend lieve uitstraling.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:02

Wat rot dat het zo als een verrassing voor je kwam dit nieuws, dat zal zeker even schakelen en heel beangstigend zijn. Heb je vaker aan de hand gehad dat jouw eigen gevoel niet overeen kwam met de observaties van de psychiater?

Ik hoop dat je voor jezelf de rust kan vinden in deze situatie, alles op een rijtje kunt krijgen van wat er gaande is.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:08

Lieve Fleury. Weet dat een opname niet is om je te pesten, maar om je te helpen. Het is ongelofelijk beangstigend allemaal en de eerste weken zijn echt geen pretje, maar je komt er dan misschien wel sterker uit..

Liever nu je 'vrijwillig' laten opnemen dan een gedwongen opname waar nog meer vrijheden van je ontnomen worden in een periode dat onze vrijheid al beperkt genoeg is en waarbij een ander voor je moet gaan beslissen. Wellicht dat voor jou het sociale contact, de ondersteuning en regelmaat ook hulp kunnen bieden.

Desalniettemin wens ik je heel veel sterkte. Kop omhoog, we komen er samen wel weer door. :knuffel:

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:13

Ach meissie, hier was ik wel bang voor. Maar ook ik verwacht dat een opname voor jou nu de beste optie is.

Inzicht krijgen in je ziekte en ondersteuning in de dagelijkse gang van zaken. Van daaruit werken aan weer terug naar huis en voor jezelf zorgen. Je mag het nu even uit handen geven. Hoe moeilijk ook.

Dikke knuff.

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:45

Kaatastrof schreef:
Lieve Fleury. Weet dat een opname niet is om je te pesten, maar om je te helpen. Het is ongelofelijk beangstigend allemaal en de eerste weken zijn echt geen pretje, maar je komt er dan misschien wel sterker uit..

Liever nu je 'vrijwillig' laten opnemen dan een gedwongen opname waar nog meer vrijheden van je ontnomen worden in een periode dat onze vrijheid al beperkt genoeg is en waarbij een ander voor je moet gaan beslissen. Wellicht dat voor jou het sociale contact, de ondersteuning en regelmaat ook hulp kunnen bieden.

Desalniettemin wens ik je heel veel sterkte. Kop omhoog, we komen er samen wel weer door. :knuffel:

Kanjer ! Ook jouw topic houd ik goed bij met lezen. Ik hoop dat jullie elkaar kunnen versterken op weg naar een fijn leven.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:20

Zet 'm op Fleury! Schrijf hier maar van je af en pb mag ook altijd.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:24

Heel veel sterkte Fleur. :(:)
Afbeelding

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:59

Bij de psychiatrie weet het nie kun je wel zeggen.
Opname morgen gaat niet door. Als mijn nieren verslechterden dan moest ik maar naar de afdeling interne.
Dus ik was bij de huisarts die hadden ze gevraagd om dan met mij alles in de gaten te houden. Oké, kan ik ondertussen fijn thuis zijn.
Maandag ecg en bloedprikken (alweer :() en dan dinsdag en donderdag bij de huisarts bespreken en wegen en meten. Laatste keer BMI 14.8 dus onder de grens.
Werd ik later gebeld dat ik MISSCHIEN halverwege de week bij het Catharina ziekenhuis word opgenomen.eigenlijk was het vrij zeker maar ik durf nergens meer vanuit te gaan.
Ik was wel oké met de huisarts optie.
Ik word hier alleen maar banger van.....

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:07

Phoe, dit werkt ook niet fijn, als je niet weet waar je telkens aan toe bent. Hopelijk is er snel goede hulp voor je.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:36

Hmm bizar. Moet je niet op intake voor je opname? Of is dat anders omdat het via de HA is gegaan en ivm je bijkomende medische problemen? Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid voor je is.. Dit is inderdaad geen pretje. Ik wens je veel moed toe.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:08

Ja ik weet zelf nog helemaal niets alleen dat alles een spoedopname is maar voorlopig ben ik nog gewoon thuis (vanaf dinsdag). En de nierfunctie was weer wat verbeterd en bovendruk wát hoger alleen gewicht gaat niet omhoog.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:07

Maar ik wilde even ook wat anders vertellen. Zoals de meeste ook weten, ben ik best wel fanatiek bezig met de online wedstrijdjes van de KNHS. We rijden mee in de klasse M1 maar die is behoorlijk pittig voor ons. Maar ik had mijn eigen doelen en ik vond het heel leuk om zo bezig te zijn met als doel een winstpunt. Ik zat er nooit enorm ver vandaan maar het moest altijd meer of groter enz.
Mijn conditie ging steeds meer achteruit totdat ik besefte dat het niet ging lukken maar ach, ik had enorm veel geleerd en het was super leuk geweest. Maar 30 december had ik nog een proefje ingestuurd (ik vond hem niet zo heel erg goed :o ) waarde uitslag op zich liet wachten. Dus ik was er niet eens meer echt mee bezig tot ik nog een keer ging kijken en welgeteld 182 punten zag staan! Een winstpunt! M1+1! Vera een M1 pony en ik een M1 ruiter! Precies op het moment dat m'n lichaam het allemaal niet meer zo leuk vindt. ( Dinsdag de spoed zorgen, donderdagavond de uitslag).
Gelukkig was ik nog niet opgenomen en hebben we zaterdag nog een fotoshoot kunnen doen met een paar prachtige foto's als resultaat maar 1 foto heeft mij echt een paar keer aan het huilen gekregen omdat die zoveel zegt!


Afbeelding



En deze is gewoon mooi.

Afbeelding
<3 :# Mijn M1 dressuurponytje <3 :#

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:10

Gefeliciteerd met je winstpunt! Ik hoop dat het een lichtpuntje voor je is in de duisternis.

Hopelijk kun je in de toekomst eten ook wat positiever associeren, meer eten = ook weer meer met Vera kunnen doen en de energie hebben om misschien wel naar het M2 te rijden. Ik weet dat het lang niet zo gemakkelijk gaat en dat er geen knop is in je hoofd die je kan omzetten maar ik hoop gewoon heel hard dat de komende tijd ook iets positiefs voor je gaat brengen. :)

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:27

Gefeliciteerd! Dat is wel echt wat leuks. Ik las ook altijd met plezier je topics waar jullie onder de man op wedstrijd gingen en toen al vind ik het zo gegund. Nu met je achtergrond erbij alleen maar meer, blij voor je dat je achter dit doel een groene krul kan zetten!

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:35

Meis wat LEUK voor je...!!! :)
Gefeliciteerd! +:)+

En wees maar lekker trots op wat Vera voor jou doet en wat jullie samen al bereikt hebben...!!! *\%/*

Geniet er maar lekker van. :D{

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:14

Heel erg leuk voor je! Toch een fijn lichtpuntje!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:22

Wat fijn! Gefeliciteerd!

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:44

Zo dan , bám **\O/** ! Dat is een 1-0 voor Fleury tegen de duisternis +:)+ ! En ik lees je " blij zijn " , dus houdt dat vast . Lekker zo door trainen en je komt " van zelf" in een flo waarna de winst punten makkelijker naar je toe komen.

Prachtige fotoos ook Fleur , kijk er maar goed naar :D .

_Nelleke_ schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt! Ik hoop dat het een lichtpuntje voor je is in de duisternis.

Hopelijk kun je in de toekomst eten ook wat positiever associeren, meer eten = ook weer meer met Vera kunnen doen en de energie hebben om misschien wel naar het M2 te rijden. Ik weet dat het lang niet zo gemakkelijk gaat en dat er geen knop is in je hoofd die je kan omzetten maar ik hoop gewoon heel hard dat de komende tijd ook iets positiefs voor je gaat brengen. :)


Eetstoornis gaat niet om eten .... ( maar ik heb geen zin om dat uit te leggen )

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:37

M1+1!
Dat heb je maar mooi bereikt, daar mag je trots op zijn.

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:49

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:54

[ITP] Fototshoot: Afscheid nemen en mooie herinneringen...

Heb even een topic gemaakt van een stel foto's van zaterdag. Het voelt als op mijn laatste krachten.
Nog steeds niet bekend waar en of ik ga overbruggen. Ik zeg al laat me lekker thuis liggen, dan weet ik dat iig zeker. Ik word er een beetje verdrietig van allemaal.

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:56

Wat een mooie foto’s Fleur...daar moet je wel trots op zijn en ook nog met Vera M1 +:)+