Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:06

Hello :wave:

Ik ben verkouden op het vliegtuig gestapt. Niet slim, dat weet ik, maar ik wilde graag naar huis. Drie dagen later zijn mijn oren nog steeds niet geplopt. Ik ben hartstikke doof en soms voel ik een stekende pijn. Flink verkouden zijn is niet leuk, maar die oren vind ik nog vervelender.

De huisarts ziet twee ontstoken trommelvliezen, maar ze zijn gewoon heel en er zit geen viezigheid in mijn gehoorgang. Ze kon er daardoor nu niets mee. Ik gebruik al sinds het begin van mijn verkoudheid de juiste neusspray en die heb ik ook gebruikt voor mijn vlucht. Slikken of gapen helpt niet. Neus en mond dicht + blazen doet ook niets. Er is nog geen enkel kraakje of plopje gekomen. :+

Wie herkent dit? Hoe lang duurde het voordat je oren open gingen? En is er nog iets wat ik kan proberen?

Ik moet over een week terugkomen bij de huisarts, eerder bij koorts. Momenteel ben ik nog verkouden, maar ik kan mijn neus inmiddels redelijk open houden.

Anoniem

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:12

Stomen al geprobeerd?

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:19

Ik heb dit een keer gehad maar volgens mij ging 1 oor toen na 3 dagen open (na de vlucht) en de andere een dag later. Ik heb dus verder geen tips behalve niet zuinig zijn met neusspray.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:21

Niet na een vlucht gehad, maar wel 2x dit jaar een middenoorontsteking gehad waarbij mijn oren ook dagenlang dicht hebben gezeten.
Ik ben gewoon blijven slikken en klaren, op termijn begon het heel langzaam bij beetje steeds meer verlichting te geven. Langzaam maar zeker voer je dan al de prut uit je oren verder naar beneden af maar het kan even duren voordat je ook echt het verschil voelt. Wel voorzichtig doen met klaren en rustig druk opbouwen. Probeer ook eens wat met je kaken te wiebelen/beetje open te houden terwijl je dat doet. Neusspray met xylometazoline was ook erg fijn, aanrader! Weet niet of dat ook in de neusspray zit die je nu gebruikt? Stomen hielp bij mij helemaal niks, voelde ik me alleen verstopter van.

De 1e x heb ik gelijk antibiotica meegekregen en was het na een dag of 5 ineens weer rustig open gegaan. 2e x wilden ze ook even afwachten, heeft toen denk ik ook een dag of 5-7 geduurd. Op een gegeven moment midden in de nacht 'schoot' het ineens los in combinatie met helse pijn |( Gelukkig kort daarna er ook helemaal vanaf.
Sterkte ermee, het is zo gigantisch vervelend als je oren niet goed open willen. Huisarts zal het misschien ook gezegd hebben maar zodra je problemen krijgt met evenwicht/duizeligheid direct mee teruggaan, dat is een teken dat de ontsteking verder naar binnen aan het gaan is.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:23

Voor nu geen tip, wel voor de volgende keer: Kauwgom. Altijd tijdens het opstijgen en landen pakje ik een kauwgompje, die ene keer tijdens het landen dus niet. Ik kwam er pas tijdens het ophalen van m'n bagage achter, vond het al zo rustig :')

Geloof dat ze na 3/4 dagen opengingen, tijdens een nogal warme en lange douche.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:26

Hier hetzelfde probleem gehad..... Veel geslikt en gekauwd tijdens het dalen maar dat had geen enkele nut.... Ik had de tranen over mijn wangen rollen tijdens de daling, zo veel pijn...
Dit was op de heenweg... na een week teruggevlogen en gelukkig geen pijn. Na thuiskomst heeft het nog een week geduurd voordat ze open waren.
Beterschap!

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:27

Kauwgom en ander kauwsnoep gebruik ik veelvuldig. Ik heb namelijk heel snel last van zere oren bij het dalen, tot bijna flauwvallen aan toe van de pijn. Nu viel de pijn mee, maar willen mijn orgen niet meer open gaan.

Ik gebruik al bijna een week neusspray met xylometazoline.

Stomen nog niet gedaan! Wel lang, heet douchen, maar dat zal minder effectief zijn.

Thanks voor de tips en het delen van ervaringen! De huisarts zei dat het met een beetje pech wel een aantal weken kon duren voordat het open was. Ik ben echt hartstikke doof en ik word gek van mijn eigen kauw- en ademhalingsgeluiden, want die hoor ik wél heel goed. :\

Castilja

Berichten: 2511
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:28

Ik heb dit ook gehad ja! Enorme pijn tijdens de (snelle) daling op de terugweg en heb echt nog een aantal dagen rondgelopen met het idee alsof ik met mijn hoofd in een vissenkom vast zat. Qua gehoor dan. :') Ik kreeg als tip neusspray te gebruiken, wie weet helpt dat een beetje? Sterkte!! Het gaat vanzelf over maar het is super vervelend..!

Joy_Mennings

Berichten: 2306
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:28

Ik heb dit ook gehad op een vlucht een aantal jaar geleden. Helaas op de heenweg van de vlucht, deed ook echt heel veel pijn. Ben zelf niet naar de dokter gegaan maar wel heel de tijd neusspray gebruikt. Uiteindelijk was het tegen het eind van de vakantie (een week ong) zo goed als over.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:28

Oh ja, verschrikkelijk. Oordruppels willen nog weleens helpen, al is het maar tegen de pijn. Verder inderdaad klaren met je mond open

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:31

Ik heb dit ook een keer gehad. Terug vanuit Rome zo'n steile daling gehad. Ik heb een week met dichte oren gelopen. Ineens zeiden ze "plop" en waren ze weer open. Hier hielp niks en was afwachten het enige wat ik kon doen

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:32

Verschrikkelijk! Wat moet jij een pijn hebben gehad met dalen vooral! :(

Je gehoorgang moet helen en je buizen moeten ontstoppen voor alles weer terug komt in het normale. Denk dat je gewoon moet wachten tot je verkoudheid opklaart.

eureka
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:40

Alpine flyfit earplugs , zijn super had altijd last van mijn oren tijdens het opstijgen,en dalen en helaas ook de dagen erna .Sinds ik de earplugs heb gebruikt geen last meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:41

eureka schreef:
Alpine flyfit earplugs , zijn super had altijd last van mijn oren tijdens het opstijgen,en dalen en helaas ook de dagen erna .Sinds ik de earplugs heb gebruikt geen last meer


Idd, bij helpen trouwens gewone (muziek)oordopjes ook :j

MarjanB

Berichten: 16523
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:42

Ik heb dit laatst ook gehad, kwam bij mij door vergrootte slijmvliezen die tussen oor en neus zitten. Daardoor kan de druk niet weg. Wat bij mij hielp was neusspray

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:44

Die oordopje wil ik! Ga ik zeker aanschaffen voor de volgende reis.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:47

Neusspray héél goed opsnuiven zodat het tot aan u oren komt. Dus 1 neusgat dicht duwen,spuiten en dan heel goed opsnuiven...
De neusspray moet gewoon tot aan de buis van Eustagius geraken.

Veel succes want ik ben jammer genoeg ervaringsdeskundige hier en het is vreselijk :(

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:47

Die oordopjes (merk maakt niet zoveel uit, earplanes of een variant daarvan) zijn ook mijn redding maar daar heb je nu weinig aan, en gezien je verkoudheid is maar de vraag hoe goed het bij jou had gewerkt deze keer. Maar ik kan het iedereen aanraden, in het ergste geval doet het niks en ben je 10 euro armer. Wel op tijd in doen, niet pas als het al pijn doet!

Mijn collega's en ik vliegen vrij veel voor werk, en van wat ik om me heen hoor (en ook in dit topic lees) is het meestal met een week wel over. Ik hoop bij jou ook!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:54

He bah, dat is echt super irritant. Had het bij mijn laatste vlucht ook, aan 1 oor doof :(
Gelukkig was het bij mij na 1 nacht slapen weer opgetrokken. Wel met oordopje in geslapen. Wellicht nog een optie om te proberen?

liesjeee

Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: sexbierum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:55

Zo niet fijn! Heb het zelf ook een keer gehad. (Had Sowieso altijd veel last bij het landen) Bij mij hielp toen alleen afwachten. En zo ineens ploppen ze.

Ik heb nu ook die oor pluggen. Ideaal.
En mocht je die niet hebben of vergeten zijn. Dan helpen die drinkbekertjes uit het vliegtuig ook :+
Ziet er bijzonder uit, maar zolang het helpt vind ik het prima haha.

Sterkte!

BigOne
Berichten: 38366
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:24

Ook gaan stomen, eventueel met een beetje dampo er in. En een doek met daarin een rauwe ui in schijven om je hals wanneer je gaat slapen.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:01

Bij mij laatst een week. Verder alleen neusspray gebruikt.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:08

Als het langer dan een week aanhoudt, let wel op dat je neusspray gebruikt die je lang mag gebruiken. Meeste neussprays kun je verslaafd aan raken en kan het slijmvlies in je neus kapot gaan, waardoor je giga bloedneuzen krijgt...

Evt paracetamol/ibu slikken als het pijn doet. Is ook ontstekingsremmend mocht er toch iets van een ontsteking zitten.

Beterschap!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:29

Yep! 1 keer gehad. Ook snot verkouden geworden op vakantie en ja ik moest toch terug, geld op en m’n baas wilde me wel weer aan t werk hebben.
Normaal 0 last van m’n oren en bij die vlucht gingen ze dicht en dat heeft zeker een week geduurd ondanks alle sprays en spullen. Daarna ging eindelijk eerst de 1 en een dagje later de ander weer open

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 19:29

Klopt, deze spray mag ik maximaal een week gebruiken en daar zit ik woensdag aan.

Maar jongens, ik lees hier vaak een week. Hoe overleven jullie dat? Ik had bijvoorbeeld niet door dat de pomp niet liep met tanken. Ik dacht al, waarom duurt dit zo lang. :+ En mijn collega's schreven uiteindelijk maar alles op briefjes, omdat ze anders asociaal hard door kantoor moesten schreeuwen. Ik vind het echt niet leuk als dit nog veel langer duurt. Als de huisarts zegt dat het wel een aantal weken kan duren, dan weet ik helemaal niet meer hoe ik het heb. Bij een kanteling van het hoofd steekt het ook nog eens flink.