Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:06

Hello :wave:

Ik ben verkouden op het vliegtuig gestapt. Niet slim, dat weet ik, maar ik wilde graag naar huis. Drie dagen later zijn mijn oren nog steeds niet geplopt. Ik ben hartstikke doof en soms voel ik een stekende pijn. Flink verkouden zijn is niet leuk, maar die oren vind ik nog vervelender.

De huisarts ziet twee ontstoken trommelvliezen, maar ze zijn gewoon heel en er zit geen viezigheid in mijn gehoorgang. Ze kon er daardoor nu niets mee. Ik gebruik al sinds het begin van mijn verkoudheid de juiste neusspray en die heb ik ook gebruikt voor mijn vlucht. Slikken of gapen helpt niet. Neus en mond dicht + blazen doet ook niets. Er is nog geen enkel kraakje of plopje gekomen. :+

Wie herkent dit? Hoe lang duurde het voordat je oren open gingen? En is er nog iets wat ik kan proberen?

Ik moet over een week terugkomen bij de huisarts, eerder bij koorts. Momenteel ben ik nog verkouden, maar ik kan mijn neus inmiddels redelijk open houden.

Anoniem

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:12

Stomen al geprobeerd?

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:19

Ik heb dit een keer gehad maar volgens mij ging 1 oor toen na 3 dagen open (na de vlucht) en de andere een dag later. Ik heb dus verder geen tips behalve niet zuinig zijn met neusspray.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:21