Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:34

Ja, je zit in een soort isolement :=

tiwi1969

Berichten: 7658
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:38

In België verkopen ze sinutab zit een middeltje in die je slijmvliezen laat slinken. Dat heeft mij geholpen om mijn oren te laten ploppen na een vlucht. Zo had ik gelukkig toch een fijne vakantie

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:41

Ik heb het altijd met vliegen, duurt meestal maar een dag of 2 maar soms ook wel langer. Veel hoofd- en oorpijn met vooral het dalen, alle genoemde trucjes werken niet (hoewel ik het natuurlijk wel blijf proberen).

Uiteindelijk plopt het uit zichzelf altijd weer open. Op z’n langst duurde dat bij mij een dag of 4.

Edit: ja inderdaad lastig in het normale leven, m’n vriend lacht zich altijd helemaal stuk omdat ik wel bejaard lijk de eerste dagen op vakantie. En die keer in m’n eentje op het vliegveld kon ik de omroepen niet goed verstaan. Dat was wel heel lastig, toen maar aan omstanders gevraagd.

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:59

Ik heb één keer gehad na het vliegen dat mijn oren dicht bleven zitten en ik had echt stekende hoofdpijn. Duurde denk ik een dag of 2 of 3, daarna ging het gelukkig weg. Ik was niet verkouden, had gewoon pech gehad denk ik die keer...

Al klinkt het bij jou wel nog een stuk vervelender met je verkoudheid en ontstoken trommelvliezen :( Ik heb niet echt tips of kennis verder hiervan, maar wil je wel beterschap wensen!

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:17

Ik mag niet meer vliegen dat is echt heel slecht voor mijn oren. Mijn oren bleven na het vliegen echt weken dicht zitten.Dus het kan heel lang duren.

lies1998

Berichten: 360
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:30

Ik heb niet alles doorgelezen dus misschien is het al genoemd als tip:
Watten/zakdoekjes/wc papier oid in plastic bekertjes en daarna water uit de waterkoker over de watten. Daarna de bekertje op je oren zetten, eventueel een aantal keer herhalen.
Dit werkte bij mij erg goed toen ik een tijd geleden ineens een oor had wat ook niet ‘open’ te krijgen was.. Uiteindelijk zat ik met 2 dichte oren en ontzettende hoofdpijn maar de bekertjes hebben mij goed geholpen!

Succes! :(:)
Laatst bijgewerkt door lies1998 op 28-10-19 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 20:31

Stoom je dan je oren? Of hoe moet ik dat zien?

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:32

furious schreef:
Ja, je zit in een soort isolement :=
Zo'n heerlijke Zen-bubbel :j

lies1998

Berichten: 360
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:33

_Lorette_ schreef:
Stoom je dan je oren? Of hoe moet ik dat zien?


Ja het is hetzelfde idee als stomen inderdaad. Op deze manier komt de warme lucht direct in je oren, dat hielp bij mij veel beter dan bijvoorbeeld een warme bak water met een handdoek erover.

Er zijn trouwens ook mensen die dit gebruiken tijdens het stijgen en dalen. Het ziet er misschien wat stom uit maar als het helpt! :D
Laatst bijgewerkt door lies1998 op 28-10-19 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:33

_Lorette_ schreef:
Stoom je dan je oren? Of hoe moet ik dat zien?
Ik gok dat mijn badkamer max. 10/11 vierkante meter is. Douche flink warm en echt een tijd d'r onder gaan staan, badkamer is dan net een Turks stoombad.

zonnebloem18

Berichten: 24856
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:01

Hoor je ook gekraak bij slikken of snuiten?

Het kan zijn dat je naast de ontstoken trommelvliezen ook lijmoren hebt.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:10

Helaas ben ik al jaren vaste klant bij de KNO-arts en heb ik chronische oorontsteking. Eigenlijk mijn hele leven al (en dat is nu toch al 24 jaar haha). Vliegen is rampzalig en na 10 keer buisjes, keelamandelen eruit halen en een (mislukte) ooroperatie, hebben mijn arts en ik maar afgesproken dat ik maar ''gewoon'' vaste klant blijf en ik elk jaar op zijn verjaardag taart moet komen eten (natuurlijk proberen we een oplossing te vinden, maar het is gewoon hopeloos). En ja, ik heb écht een van de beste KNO-artsen in Nederland en ik word ook elk jaar nog besproken op internationale congressen: ze weten het gewoon echt niet.

Vliegen is dan ook echt een ramp. Maar goed, ik moet keuzes maken en wil ook graag wat van de wereld zien en zonnige landen opzoeken. Dat resulteert in pijnstillers (véél pijnstillers), oordruppels, neussprays etc.

Mag ik vragen welke neusspray je nu gebruikt? En heb je oordruppels gekregen voor de ontstoken trommelvliezen? Zo ja, welke? En uit welke regio kom je? Wellicht is een bezoekje aan een KNO-arts wel een goed idee als je er zoveel last van hebt.

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:20

Heb je de stinkende tip van rauwe ui om je hals gezien? Laat je slijmvliezen slinken en dan de oren stomen? Wie weet??

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:23

Die oordoppen moet je wel een half uur voordat je opstijgt indoen en niet te snel na de landing uit doen,
Mijn vriend had ook zo'n last maar met gebruik van de doppen en neusspray geen centje pijn gehad!

Anoniem

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:37

Dampo helpt ook om dat onder je oren, achter je kaak te smeren. Helpt om de slijmvliezen te laten slinken

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:37

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar heb wel eens gehoord dat je bepaalde olie wat kan opwarmen en dan heel beperkt in je oor kan laten lopen (denk best gewoon een watje wat natmaken). Die olie zou dan je trommelvlies wat zacht maken en de druk verminderen.

Normaals; geen dokter, maar ik zou zeggen; google het eens, want ik vind meteen wel wat links op die manier.

Oorpijn is heel erg vervelend, als kind 3 keer buisjes laten opereren en ben er nog steeds gevoelig aan :\ dus ik leef met je mee.

Anoniem

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:44

Bij een geïrriteerd oor zou ik er zeker niets in doen :n

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 22:10

De tip met de uien moet ik nog proberen. Ik heb momenteel geen ui in huis!

Stomen heb ik eind van de middag heel intensief gedaan (normaal stomen, niet specifiek op oor). Dat mocht nu met de ontsteking niet met dampo of soortgelijke producten. Die waren wat te agressief. Na het stomen heb ik bijzonder serieus neusspray opgesnoven. :') Helaas nog helemaal geen verandering... Ik was misschien iets te hoopvol. :+

Anoniem

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:23

Hoe snuif je bijzonder serieus? :') :')

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 22:29

Dat weet je zodra je het doet. :Y)

Ik deed altijd gewoon een spraytje om weer een minimale ademmogelijkheid te krijgen bij een verstopte neus, maar na dit topic heb ik het (voor mijn gevoel) als een junkie opgesnoven alsof het door mijn oren naar buiten moest komen. :')


Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:46

Lol, was mijn tip van het opsnuiven :7 . Wat je ook erbij kunt proberen is dus sprayen maar echt richting je oor. Dus bij het rechtse neusgat de spray goed naar rechts richten en dan direct goed snuiven.
Ik zou het toch nog een paar keer proberen, bij mij werkt het meestal... De vloeistof moet gewoon ver genoeg geraken :D .

Ik duim dat het jou snel lukt. Ohja, ik ben dan misschien een uitzondering maar door te stomen, dus met handdoek boven een hete pot met product erin, dan gaat de boel juist opzwellen allemaal :+ . Bij mij werkt koude veel beter, zodat je bloedvaten vernauwen ... Stomen werkt echt dus averechts bij mij :roll: . Wat veel beter werkt, is in de avond een wandeling gaan maken, daar begint mijn neus van te lopen... Allez, bij mij toch :D. Het moet wel redelijk koud zijn buiten natuurlijk :).

Succes !!! +:)+

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:06

Als de huisarts zegt dat er een ontsteking zit en je hebt pijn snap ik niet dat je huisarts je niks geeft hiertegen. Ik heb jarenlang meerdere keren per winter oorontsteking gehad. De eerste keren totdat het echt heel veel pijn deed. Daarna voelde ik het al snel aankomen en met antibiotica oordruppels kon erger voorkomen worden. Ik zou nog eens contact opnemen met de huisarts en vragen naar zulke druppels.
Oorpijn kan echt zo’n hel zijn. Het zit bij jou dus niet alleen dicht, maar is ook aan het ontsteken.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:33

Op je bed gaan liggen en met je hoofd naar beneden over de rand. Of op je kop gaan staan. Helpt mij goed.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:34

san4nie schreef:
Als de huisarts zegt dat er een ontsteking zit en je hebt pijn snap ik niet dat je huisarts je niks geeft hiertegen. Ik heb jarenlang meerdere keren per winter oorontsteking gehad. De eerste keren totdat het echt heel veel pijn deed. Daarna voelde ik het al snel aankomen en met antibiotica oordruppels kon erger voorkomen worden. Ik zou nog eens contact opnemen met de huisarts en vragen naar zulke druppels.
Oorpijn kan echt zo’n hel zijn. Het zit bij jou dus niet alleen dicht, maar is ook aan het ontsteken.


Dat helpt alleen als het een ontstoken gehoorgang betreft. Dat doet niets met het binnenoor.