Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_kiki

Berichten: 6813
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:48

Las hem al maar echt oordopjes doen wonderen. Ik heb er ook altijd veel last van, het ontpoppen vind ik ook altijd vreselijk pijnlijk.

Laatste keren oordopjes icm kauwgom en gewoon 0,0 last. Zo fijn!

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 01:48

Neusspray spuiten terwijl je met je hoofd achterover ligt zodat je echt bovenin de spray afleverd. Stomen kan geen kwaad tussendoor.

MarjanB

Berichten: 16520
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:23

Een week? Maak er maar een maand van :') heb er te lang mee rondgelopen voordat ik naar de Ha ging.. bij mij niet door vliegen maar op vakantie in de bergen..

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:51

Ik vond het al raar dat oordopjes niet werden genoemd, maar gelukkig zijn er nog meer die daar gebruik van maken :+

Werken perfect icm zak kauwsnoepjes (slikken en kauwen). Enige nadeel is dat ik een hele kleine gehoorgang heb, dus de grote krijg ik er amper in (en doet dus beetje zeer) en de kindervariant moet ik vaak terug duwen want die zijn korter ofzo :')

Ik heb nog steeds wel steken bij mn buis van eustachius, Maar niet meer zo erg dat t niet te handelen is, en maar even gevoel van iets verstopte oren. (ik doe ze bij het taxieen in en bij landing uit)

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 11:53

IK HAD NET EEN PLOPJE. :D Er begint iets los te komen! Ik hoor nog niet goed, maar al wel beter dan het was. Dus met een beetje geluk kom ik niet eens aan een week doof zijn. *\o/*

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:08

Jeeeeeej, goed gesnoven *\o/* . Als je dat nog een paar keer goed gaat doen, spuiten, snuiven en richten richting oor :D . Omg klinkt beetje fout als ik dat zo schrijf :')

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:13

Omany, er zitten ook kinderen op dit forum hoor. Ik tem. :') :')

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:19

:x :D

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:25

eureka schreef:
Alpine flyfit earplugs , zijn super had altijd last van mijn oren tijdens het opstijgen,en dalen en helaas ook de dagen erna .Sinds ik de earplugs heb gebruikt geen last meer

Precies, die wilde ik ook noemen. Sinds die oordopjes nooit meer dichte oren met vliegen. En koptelefoon er over heen en je hoort alleen nog maar de muziek/film, heerlijk relaxt vliegen.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:40

Als ze straks weer open zijn klinkt alles HARD :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:42

lies1998 schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen dus misschien is het al genoemd als tip:
Watten/zakdoekjes/wc papier oid in plastic bekertjes en daarna water uit de waterkoker over de watten. Daarna de bekertje op je oren zetten, eventueel een aantal keer herhalen.
Dit werkte bij mij erg goed toen ik een tijd geleden ineens een oor had wat ook niet ‘open’ te krijgen was.. Uiteindelijk zat ik met 2 dichte oren en ontzettende hoofdpijn maar de bekertjes hebben mij goed geholpen!

Succes! :(:)


Dank je!
Dit heeft mij flink geholpen. Gisteravond twee keer gedaan, vandaag beduidend minder doof op links.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:14

Ik ga dit topic omhoog trappen :') Ik heb nu voor de tweede keer een doofheid aan mn rechteroor en word er helemaal gek van. Iemand nog een wondertip ofzo? Ik weet niet waarom, maar elke keer als ik naar Glasgow vlieg trekken mn oren dat niet. Andere vluchten geen probleem.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 13:16

Aah, vervelend! Ik kan je helaas geen tips geven. Bij mij was het domweg wachten. -O-

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:17

Bij jou had uiteindelijk het stomen geholpen toch? Ik denk dat ik dat thuis maar eens ga proberen

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 13:22

Ik heb alle tips geprobeerd en soms kwam er een klein kraakje of plopje, maar dan was ik er nog lang niet. Heeft best even geduurd voordat mijn oren weer normaal waren en dat gebeurde spontaan.

Ik vind het nog steeds raar dat ik echt verga van de pijn, met name met dalen, en dat iedereen om mij heen nergens last van heeft. Het zweet breekt me uit, ik knijp hard in mijn benen, de tranen staan me in de ogen en andere mensen slapen rustig. :+

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:44

Ja sommige mensen zijn gewoon gevoeliger denk ik. Ik werk als tourmanager met een DJ en hij stapt altijd het vliegtuig uit alsof er niks aan de hand is terwijl ik doof en verward ben 8)7

pien_2010

Berichten: 43548
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:27

Mand schreef:
Ik ga dit topic omhoog trappen :') Ik heb nu voor de tweede keer een doofheid aan mn rechteroor en word er helemaal gek van. Iemand nog een wondertip ofzo? Ik weet niet waarom, maar elke keer als ik naar Glasgow vlieg trekken mn oren dat niet. Andere vluchten geen probleem.


Mijn gehoorgangen zijn heel smal. Ik koop altijd bij de apotheek oordopjes die ik bij landen er in draai (de dopjes voor kinderen zijn fijn voor mij). Vervolgens kauwen, kauwen, kauwen. Als ik geland ben eventueel nog wat drinken. Meestal blijven mijn oren open en is de druk in mijn oren te hanteren.
Misschien ook voor jou een optie.

Ik heb wat jij met Glasgow heb met Londen. Volgens mij komt dat om dat je snel opstijgt en daalt daar het zo dichtbij is.

Kasmir

Berichten: 5449
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:32

Ik kan kauwen en gapen tot ik een ons weeg. Ik moet tijdens het vliegen echt mijn oren klaren zoals dat ook tijdens duiken moet (neus en mond dicht en hard en lang genoeg uitblazen tot ze ploppen). Toen ik dat niet deed heb ik echt gehuild in het vliegtuig van de pijn in mn oren. Het is tijdens het duiken dat ik heb geleerd dat je best wel heel hard moest uitademen voordat ze echt ploppen. Als ik het maar regelmatig genoeg doe tijdens het landen en opstijgen gaat het makkelijker.

Spenk
Berichten: 21802
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:40

Kasmir schreef:
Ik kan kauwen en gapen tot ik een ons weeg. Ik moet tijdens het vliegen echt mijn oren klaren zoals dat ook tijdens duiken moet (neus en mond dicht en hard en lang genoeg uitblazen tot ze ploppen). Toen ik dat niet deed heb ik echt gehuild in het vliegtuig van de pijn in mn oren. Het is tijdens het duiken dat ik heb geleerd dat je best wel heel hard moest uitademen voordat ze echt ploppen. Als ik het maar regelmatig genoeg doe tijdens het landen en opstijgen gaat het makkelijker.

Ik kan dat dus absoluut niet op die manier. met mijn rechteroor.. ook met duiken niet helaas.

Ik kan mijn rechteroor alleen maar klaren door te slikken. Dus dat verschilt ook nog per persoon. Mijn gehoorgang is heel smal. Ik doe dat dus ook met duiken. Niet ideaal maar is niet anders.

Met vliegen dus ook heel bewust klaren door te slikken. Dat werkt soms beter dan de normale manier.

Kasmir

Berichten: 5449
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:55

Ik zie soms haast sterretjes :+ maar het is voor mij de enige manier. Slikken doet helemaal niets, is voor iedereen inderdaad anders. Het was voor mij met duiken makkelijker herkennen omdat ik de lucht hoorde ontsnappen met een soort piepgeluid in mn oren. Toen begreep ik dat ik echt heel hard moet uitblazen voordat het me lukt.

Spenk
Berichten: 21802
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:56

Ja en dat kan dus ook gevaarlijk zijn := ik heb zo mijn trommelvlies gescheurd door echt verschrikkelijke kracht te zetten omdat het met mijn rechteroor maar niet lukt. Dat is helemaal een ramp kan ik je vertellen. Ik verloor gelijk alle evenwicht ervan en heel duizelig en misselijk.

Nee ik hou het bij slikken enige dat werkt hier :')

Kasmir

Berichten: 5449
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:02

Ja daarom moet ik zorgen dat ik het heel regelmatig doe, als ik 'te laat' ben kost het zoveel meer moeite. Heb mezelf nu aangeleerd het vaak een beetje te doen en dat werkt voor mij het beste. Maar zoals we beide zeiden het is voor iedereen anders :D , slikken is voor mij niet genoeg om mijn oren te laten ploppen :).

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:24

Ik heb tijdens het vliegen ook Valsava geprobeerd, gekauwd, geslikt, gedronken. Maar niks werkt. Ook nu niet. Ik kan alles prima horen, maar zodra ik zelf praat hoor ik mezelf echoen. Heel irritant {:)-:( Valsava manier heeft overigens nog nooit voor mij gewerkt. Stomen, alleen mn oor stomen, heet douchen, warm water in mijn oor werkt ook allemaal niet |(

Spenk
Berichten: 21802
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:26

Neusspray met cortisone?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oren drie dagen na vlucht nog steeds niet 'geplopt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:27

Heb neusspray met xylometazoline wat ik al vanaf een dag voor de vlucht regelmatig ben gaan gebruiken, op advies van de huisarts. Heeft ook geen effect.