Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 375 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Enkel goed omgezwikt, ervaringen?

 
Profiel   

Maandag wat pech gehad en mijn enkel flink omgeklapt.
'S middags naar de huisarts geweest om alles even te controleren gezien er meteen 2 mooie blauwe eieren op zaten. :=
Zo op het 1e gezicht leek er niks gebroken dus drukverband voor 2 dagen en krukken.
En flink aan de paracetamol tegen de pijn.

Echter nu zijn we (bijna) 2 dagen verder, heb ik het drukverband er wat eerder afgehaald (planning was eind van de middag) en zie ik dat gewoon mijn hele voet helemaal dik is.
Tevens is de pijn ondanks de pijnstilling nog niet echt te doen.

Ik ga om 8.00 uur sowieso de huisarts weer even bellen, omdat ik er zelf geen goed gevoel bij heb.
Maar dit is de 1e keer dat ik hem zo goed heb omgezwikt, dus wellicht maak ik mij zorgen om niks, en verloopt het proces altijd zo?

Ik ben dus op zoek naar ervaring verhalen. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:21 



 
Profiel   

Balen zeg! Het kan zijn dat je enkelband gescheurd is... Dan kun je flinke bloeduitstortingen en pijn hebben nog. Alleen vaak kun je dat pas na een week echt bekijken, omdat het nu nog te gezwollen en pijnlijk is. Sterkte!

Nog wat leesvoer: https://www.thuisarts.nl/verstuikte-enkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:28 



 
Profiel   

Ik zwikte zondag om en wordt volgende week geopereerd, bij omzwikken moet je echt uit kijken wat er kan bandledsel zijn. En dan hou je er lang last van, 2 jaar geleden ook omgeklapt. Een pees trok een stuk bot mee en ik had bandletsel. Ik kreeg 6 weken gips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:44 



 
Profiel   

Ik had je topic idd gelezen Marleen :(:)

Nadeel bij mij is dat ik geen idee heb welke kant mijn enkel is opgeklapt. Het ging allemaal zo snel. :=

Die link had ik maandag idd ook al doorgelezen Tanya. :j

We hebben nadat het gebeurt was ook meteen gekoeld en hooggehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:58 



 
Profiel   

Doorzetten hoor als je het niet vertrouwt, ik ben vorig jaar november door mijn enkel gegaan en naar mij werd niet geluisterd toen ik zei dat ik er geen goed gevoel bij had. Ik loop er nu nog steeds mee, vorige maand is uit een mri gebleken dat mijn enkelbanden dus volledig afgescheurd zijn geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 08:00 



 
Profiel   

Ik zit nu in het ziekenhuis om foto's te maken om een breuk uit te sluiten. :)
Banden kunnen ze pas zien als de zwelling weer weg is over 1 a 2 weken zei de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:32 



 
Profiel   

Spannend Hoor ik hoop dat het mee valt voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:57 



 
Profiel   

Niks gebroken *\o/*
Dus nu wachten tot de zwelling weg is en dan kijken wat de schade aan de banden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:59 



 
Profiel   

Nou dat is fijn voor je *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:03 



 
Profiel   

4 weken geleden ook door mijn enkel geklapt na 10 min even totaal niets meer kunnen doen gewoon weer door gelopen.

Een dag later had de enkel alle kleuren van de regenboog en was inderdaad alles verschrikkelijk zo dik. En alleen maar wrijven erover deed al zeer.

Doorgelopen en pas na een week naar de dokter foto's laten maken niets gebroken.

Nu 4 weken later word hij nog steeds dik na een dag lopen een verkeerde beweging en hij laat weten dat hij er nog is :')

Heb er foto's van gemaakt een dag nadat het gebeurd was :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:12 



 
Profiel   

Ik heb eind vorig jaar mijn enkel verzwikt tijdens werk in de trein. Het was pijnlijk en hij werd ook dik en blauw. Ik heb er zo'n twee week veel last van gehad (stekende pijn), maar ik heb een enkelbrace kunnen lenen van iemand, en die hielp sowieso heel erg met het stabiliseren van mijn voet en ik had het gevoel dat de genezing sneller ging. Ik heb nog een paar maanden het gevoel gehad dat ik zo weer door mijn enkel kon gaan, het voelde wat flimsy, maar dat gevoel is nu gelukkig weg.

Sterkte met jouw enkel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:31 



 
Profiel   

Oef succes, zwikken doet zo'n pijn!

Voetje omhoog houden en koelen als je dat fijn vindt. Verder belasten op geleide van de pijn, dus het mag wel een beetje vervelend zijn, maar niet te veel over je grenzen heen gaan! Dan herstelt zo'n enkel naar mijn ervaring toch het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:35 



 
Profiel   

Zelfde probleem op dit moment hier, vorige week op Bali gevallen van m'n fiets, zo 1 meter naar beneden het rijstveld in. De rest van de vakantie hoog moeten zitten met mijn been. Afgelopen maandag naar de huisarts, die kon een breuk niet uitsluiten. Van de week foto's laten maken, gelukkig niks gebroken. Vandaag krijg ik de uitslag van de huisarts, die zag wel dat er iets niet goed is met de enkelband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:39 



 
Profiel   

Wanneer je enkel redelijk geslonken is en je banden zijn niet afgescheurd ga dan eens langs een goede fysio om hem in te laten tapen, zes weken lang en regelmatig opnieuw tapen wanneer hij weer iets dunner is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:42 



 
Profiel   

Mijn moeder zwikte enige tijd geleden op een ijzeren deurmat. Brak een stuk van haar scheenbeen af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:49 



 
Profiel   

Even overleggen met huisarts is handig om breuk/ scheurtje uit te sluiten. Het is wel normaal dat je bij een forse verzwikking de eerste week nog weinig verbetering merkt. Het drukverband geeft steun en als je dit eraf haalt is het normaal dat het dan weer 'slechter' voelt.
Succes met het herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 11:59 



 

Ik heb een keer bij een val van een pony mn enkel dusdanig verdraaid dat ook ik een olifantenvoet had. Gelukkig niks gebroken, dus inderdaad drukverband, been omhoog houden, losse schoen aan (ik droeg toen allstars waarbij de veters bij de zere voet helemaal los waren. Bij mij werkte vooral in het begin zelf bandageren overigens beter dan zo'n steunkous, hoewel ik de steunkous nog wel een tijdje langer heb gedragen ook. Ik denk dat het 2 weken echt heel dik en vrijwel onbelastbaar was.. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 12:19 



 
Profiel   

1,5 jaar geleden ben ik gezwikt in mn enkel, gruwelijk veel pijn, foto's --> niks gebroken.
volgens de arts op de SEH moest ik er gewoon op lopen en vooral niet met krukken. Zware pijnstillers slikken (oxycontin, ondanks dat ik zwanger was en dit had aangegeven) en vooral gewoon bewegen en volledig belasten.
Ik was het hier zelf niet mee eens, heb de pijnstillers mee gekregen en nooit gebruikt. Krukken juist wel gebruikt zodat ik gedoseerd kon bewegen en niet zou overbelasten. Ik had namelijkz elf het gevoel dat er iets mis was met mn banden.

Bij controle terug in het ziekenhuis bleef ik 2 dike blauwe eieren hebben (zowel binnen als buitenkant) en kwam de conclusie: (in)gescheurde banden. Heb toen gips gekregen voor 2 weken (wat iets eerder is verwijderd omdat ik niet met een gipsenpoot en charmante zwarte klomp wilde trouwen).
Daarna een enkel brace gekregen die ik echt behoorlijk lang heb gebruikt. En nog steeds, als ik ff verkeerd stap op een stoeprand ofzo, dan voel ik mn enkel. En zodra het echt pijnlijk is gaat die brace gewoon weer om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:46 



 
Profiel   

Ik verzwikte mijn enkel zodanig dat de pees het won van mijn middenvoetsbeentje en ik een gebroken voet had :+
Gelukkig niks gebroken Ts! Hopelijk ook niet teveel schade aan je banden, daar kun je flink lang last van houden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:46 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhalen. :=
Had gehoopt er wat sneller klaar mee te zijn, maar dat zit er niet in zie ik wel. :=

Dit was maandag middag bij de huisarts.
Zoek de verschillen. :')
[ img ]
[ img ]

En zo is het nu.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 17:10 



 
Profiel   

Da's een mooi voetje :') bij mij zag het een dag nadat ik er doorheen ging zo uit
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 22:21 



 
Profiel   

Mooi blauw is niet lelijk zullen we maar zeggen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 06:44 



 
Profiel   

Ik heb ook onlangs mijn enkel verzwikt, bij lange na niet zo erg en kon er nog wel voorzichtig op lopen (tijdens het uitlaten van de hond, kon gelukkig nog thuiskomen).
Bij mij worden enkels nooit erg dik (eerder een keer zwaar gekneusd gehad, maar hooguit een klein bultje en wat blauw. Dit keer helemaal geen ei en ook niet blauw, ben ook niet naar de huisarts geweest maar nu dik 2 maanden later heb ik er nog steeds last van. Kan bijvoorbeeld niet op mijn knieƫn zitten met mijn voeten plat onder mijn billen zeg maar en een verkeerde beweging is snel gemaakt. Bij mijn vorige enkelblessure heb ik uiteindelijk fysio gehad.
Het is echt een rotblessure, heel veel sterkte TS :(:) !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 07:27 



 
Profiel   

Ik ben in 2017 door mijn enkel gegaan en op de foto's was ook niets te zien. Banden hebben een flinke oprekking gehad en aangezien ik niet tegen tape kan wel gelijk fysio gehad. Banden zijn weer goed geheeld.
Helaas wel een kraakbeenletsel waar ik later in het jaar aan geopereerd ben. Mocht je het gevoel hebben dat er binnenin je gewricht iets blokkeert zeker naar een orthopeed gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 07:49 



 
Profiel   

Koelen, koelen koelen, gaat de zwelling ook van weg.
Desnoods natte theedoek erop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 375 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen