Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Stof tot nadenken: Game Changer op Netflix: vegan

 
Profiel   

Deze kwam vandaag online.
https://www.mysportscience.com/single-p ... ationalism

Langzaam beginnen reviews van mensen met verstand van zaken binnen te druppelen :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:41 



 
Profiel   

Kortom een film die leidt tot nadenken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 22:46 



 
Profiel   

secricible schreef
Ik snap je punt, maar vlees de schuld geven van de obesitasepidemie is erg simpel gesteld. .


Maar dat staat toch nergens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:21 



 

secricible schreef
Langzaam beginnen reviews van mensen met verstand van zaken binnen te druppelen :+

En dat is het jammere tegenwoordig: je kan maanden nemen om een "documentaire" te maken, je krijgt alle aandacht in de media als die uit komt, en wanneer na een paar weken de goed onderbouwde reacties komen die bijna alle gemaakte claims ontkrachten is er geen interesse meer en is iedereen al bezig met het volgende stukje sensatie.

janouk schreef
Kortom een film die leidt tot nadenken. :D

Inderdaad, ik vraag me er vooral bij af waarom er zo gelogen moet worden om vegetarisch eten aan te prijzen.

En of alle andere redenen om vlees te laten staan eigenlijk wel kloppen nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 02:53 



 
Profiel   

janouk schreef
Kortom een film die leidt tot nadenken. :D

Zeker! Mooi om de verandering te zien. Niet alleen door deze film hoor, al heeft die wel een grote positieve bijdrage. Ook vanwege klimaat en natuurlijk niet op de laatste plaats de dieren wordt een plantaardig dieet steeds beter ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:08 



 
Profiel   

secricible schreef
Deze kwam vandaag online.
https://www.mysportscience.com/single-p ... ationalism

Langzaam beginnen reviews van mensen met verstand van zaken binnen te druppelen :+

Bedankt interessant. Helaas voor mijn persoonlijke probleem niet genoeg uitleg over hoe het nu wel met ontstekingen zit maar alsnog goed om in perspectief te plaatsen.

Nou blijft het zo dat veel minder vlees eten best wel noodzakelijk is voor de mensheid, maar alla, dus niet zo dringend voor je gezondheid volgens deze meneer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:41 



 
Profiel   

ik moet soms wel een beetje lachen, sorry.
Deze meneer zegt helemaal niks over of het dringend is voor je gezondheid is of niet. Hij reageert op (zogenaamde) wetenschappelijke artikelen van de makers van deze serie en ontkracht HUN argumenten.

Als iemand tegen mij zegt "Honden zijn gevaarlijk en mogen dus niet meer gehouden worden, want dit onderzoek laat zien dat er 1000 mensen per jaar gebeten worden."
En ik reageer daar op "ja, maar dat onderzoek waar jij op doelt houdt er geen rekening mee dat er 15 miljoen mensen zijn, dus dat is relatief gezien heel weinig, bovendien zijn de meeste incidenten binnenshuis omdat mensen gekke dingen doen en daar houdt dit onderzoek geen rekening mee."
Dan neem ik toch geen stelling in? Dan reageer ik alleen op een onderzoek dat jij aanhaalt. Dat maakt me niet ineens pro-hond, of wat dan ook. Ik reageer alleen dat het onderzoek niet deugt.

En dat minder vlees eten "best wel" noodzakelijk is voor de mensheid heeft er al helemaal niks mee te maken. Dan mis je echt het punt... :+ Maar volgens mij kun je blijven herhalen hier, dat bijna niemand iets tegen de boodschap (meer plantaardig eten of zelfs vega(n) eten) heeft, maar wel tegen de manier waarop de boodschap gebracht heeft. Jullie zien alleen maar kritiek op de boodschap. Dan heeft discussiëren zo weinig zin.

Als er morgen een documentaire komt die pleit voor diervriendelijker paardrijden, "want anders komen binnenkort alle paarden in opstand en vernietigen de wereld", dan deugt dat toch ook niet, ook al is de boodschap er eentje waar je prima achter kan staan? Ofwel de beginquote uit het artikel dat ik postte

Citaat
My daughter is a vegetarian, even though she doesn’t like vegetables… It is her choice. But although I don’t have a problem with people’s individual food choices, I do have a serious problem with people who want everyone else to eat their way, or people that claim that their way is the only way. I have a problem with information that is confusing, misinforming or even misleading. I also have a problem with bad science and when claims are made that scientific methods are used when they clearly are not. I also have a problem with scare mongering: if you eat meat you will die!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:12 



 
Profiel   

secricible schreef
ik moet soms wel een beetje lachen, sorry.
Deze meneer zegt helemaal niks over of het dringend is voor je gezondheid is of niet. Hij reageert op (zogenaamde) wetenschappelijke artikelen van de makers van deze serie en ontkracht HUN argumenten.

Als iemand tegen mij zegt "Honden zijn gevaarlijk en mogen dus niet meer gehouden worden, want dit onderzoek laat zien dat er 1000 mensen per jaar gebeten worden."
En ik reageer daar op "ja, maar dat onderzoek waar jij op doelt houdt er geen rekening mee dat er 15 miljoen mensen zijn, dus dat is relatief gezien heel weinig, bovendien zijn de meeste incidenten binnenshuis omdat mensen gekke dingen doen en daar houdt dit onderzoek geen rekening mee."
Dan neem ik toch geen stelling in? Dan reageer ik alleen op een onderzoek dat jij aanhaalt. Dat maakt me niet ineens pro-hond, of wat dan ook. Ik reageer alleen dat het onderzoek niet deugt.

En dat minder vlees eten "best wel" noodzakelijk is voor de mensheid heeft er al helemaal niks mee te maken. Dan mis je echt het punt... :+ Maar volgens mij kun je blijven herhalen hier, dat bijna niemand iets tegen de boodschap (meer plantaardig eten of zelfs vega(n) eten) heeft, maar wel tegen de manier waarop de boodschap gebracht heeft. Jullie zien alleen maar kritiek op de boodschap. Dan heeft discussiëren zo weinig zin.

Als er morgen een documentaire komt die pleit voor diervriendelijker paardrijden, "want anders komen binnenkort alle paarden in opstand en vernietigen de wereld", dan deugt dat toch ook niet, ook al is de boodschap er eentje waar je prima achter kan staan? Ofwel de beginquote uit het artikel dat ik postte

Citaat
My daughter is a vegetarian, even though she doesn’t like vegetables… It is her choice. But although I don’t have a problem with people’s individual food choices, I do have a serious problem with people who want everyone else to eat their way, or people that claim that their way is the only way. I have a problem with information that is confusing, misinforming or even misleading. I also have a problem with bad science and when claims are made that scientific methods are used when they clearly are not. I also have a problem with scare mongering: if you eat meat you will die!

Ik neem aan dat dit een reactie op mij is?
Ik vind jouw post heel moeilijk lezen, heb ook het idee dat mijn bericht ook anders gelezen word dan ik bedoeld heb als dit voor mij is.
Zelf nam ik aan dat hij de pseudo-wetenschap ontkrachtte en dat het dus allemaal wel mee valt voor de gezondheid, maar goed ik ben wellicht te moe om goede reacties te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:27 



 
Profiel   

het was inderdaad een reactie op jou ja. Verder weet ik ook niet hoe ik het nog anders moeten verwoorden dan de tientallen keren dat ik en anderen het hier in het topic hebben geprobeerd.
Jullie voelen je aangevallen op de boodschap, terwijl niemand hier iets tegen vegetarisch eten of vegan eten heeft. Dat maakt een discussie vrij lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:44 



 
Profiel   

secricible schreef
het was inderdaad een reactie op jou ja. Verder weet ik ook niet hoe ik het nog anders moeten verwoorden dan de tientallen keren dat ik en anderen het hier in het topic hebben geprobeerd.
Jullie voelen je aangevallen op de boodschap, terwijl niemand hier iets tegen vegetarisch eten of vegan eten heeft. Dat maakt een discussie vrij lastig.

Ah ok het is dus inderdaad verkeerd begrepen. Dan zal mijn bewoordig wel falen ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:53 



 
Profiel   

De reden dat mensen zich hier aangevallen voelen (aangevallen is niet echt het juiste woord vind ik), is denk ik vooral doordat er een paar kleine details uit worden gehaald, die vervolgens (terecht of niet) worden tegengesproken, maar de essentie van de film, de praktijkvoorbeelden, die worden genegeerd.. Er zijn zo veel mensen die zich beter voelen door plantaardig eten, die gezonder worden, die records breken, die beter in hun vel zitten.. maar dat lijkt voor een aantal mensen helemaal niks te betekenen als er ergens een rekensommetje of onderzoek is gedaan dat de praktijkresultaten tegenspreekt. En dat is jammer, want er zijn zó veel mensen die merken dat het werkt en zich er zo goed bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:59 



 
Profiel   

secricible schreef
het was inderdaad een reactie op jou ja. Verder weet ik ook niet hoe ik het nog anders moeten verwoorden dan de tientallen keren dat ik en anderen het hier in het topic hebben geprobeerd.
Jullie voelen je aangevallen op de boodschap, terwijl niemand hier iets tegen vegetarisch eten of vegan eten heeft. Dat maakt een discussie vrij lastig.

Je hoeft het helemaal niet anders te verwoorden. Je hebt je punt al lang duidelijk gemaakt. Nu met een linkje erbij. :) Volgens mij is het ook wel duidelijk dat je niets hebt tegen een plantaardig dieet, want ook dat heb je al meerdere keren geschreven.

Ik weet niet wie de "jullie" zijn die zich volgens jou aangevallen voelen? Ik voel me in elk geval niet aangevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 15:59 



 

8nnemiek schreef
De reden dat mensen zich hier aangevallen voelen (aangevallen is niet echt het juiste woord vind ik), is denk ik vooral doordat er een paar kleine details uit worden gehaald, die vervolgens (terecht of niet) worden tegengesproken, maar de essentie van de film, de praktijkvoorbeelden, die worden genegeerd.. Er zijn zo veel mensen die zich beter voelen door plantaardig eten, die gezonder worden, die records breken, die beter in hun vel zitten.. maar dat lijkt voor een aantal mensen helemaal niks te betekenen als er ergens een rekensommetje of onderzoek is gedaan dat de praktijkresultaten tegenspreekt. En dat is jammer, want er zijn zó veel mensen die merken dat het werkt en zich er zo goed bij voelen.

Welke film heb jij precies zitten kijken?

Want in Game Changers is de essentie helemaal niet dat sommige mensen zich wat beter voelen op een plantaardig dieet. Als dat is wat jij eruit hebt gehaald dan heb je waarschijnlijk iets anders zitten kijken.

Een paar kleine details? Zoals een goed deel van de wetenschappelijke onderbouwing voor hun claims? Ach, details... wie maakt zich daar nou druk om dat het allemaal niet klopt?


Met een docu waar ze enkele sporters volgen die het goed doen op een plantaardig dieet zou niemand problemen hebben. Net zoals niemand problemen zou hebben met het volgens van wat goede sporters die in God geloven, veel kipniggets eten of uit een gebroken gezin komen (zo lang ze maar niet proberen te bewijzen dat god, kipnuggets of gebroken gezinnen goed voor je zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:57 



 
Profiel   

Update

Happy & healthy. Naar aanleiding van dit topic even update

Ik heb al jaren last van chronische ontstekingen in mijn darmen. Medicijnen helpen de ontstekingen onderdrukken, maar het vlamde telkens weer op.

Vorig jaar juni na het zien van de documentaire The Game Changers over de voordelen van vegan eten, mijn hele eetpatroon omgegooid en uitsluitend vegetarisch gaan eten. (eerst vegan, maar na een maand yoghurt en kaas weer toegevoegd aan mijn dieet dus niet vegan, maar wel vegatarisch)

Het dieet was even wennen en af en toe lastig, maar net heeft de Dokter uit het ziekenhuis de laatste uitslagen doorgebeld.......

Tatata geen ontstekingen meer in de darmen, bloed en ontlasting onderzoeken helemaal goed. Ik mag stoppen met de dagelijkse medicijnen en hoef niet meer naar het ziekenhuis.

Pas weer bellen met het ziekenhuis als het opvlamt......... .. Dus ik blijf vegetarisch eten. Dat werkt voor mijn lijf het beste. En hopelijk blijft het zo onder controle.

Blij.

.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 19:20 



 
Profiel   

Fijn bericht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 19:46 



 
Profiel   

Wat gaaf janouk!
Ik ben benieuwd hoe je je voelt als je een tijdje van de medicijnen af bent, en of je er vanaf nu voorgoed vanaf bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 19:57 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Wat gaaf janouk!
Ik ben benieuwd hoe je je voelt als je een tijdje van de medicijnen af bent, en of je er vanaf nu voorgoed vanaf bent.


Ik heb er al meer dan 25 jaar last van. Dus ik durf niet te hopen dat het helemaal over is. Volgens de geleerden gaat colitis ulcerosa nooit meer over.
Maar ik ben al heel blij hoe het nu gaat. We gaan het zien.

Ik zal af en toe een Update je plaatsen, als ik er aan denk. Haha maar als ik geen last heb, zal ik er vast niet aan denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 20:00 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn voor je Janouk! Wat moet dat goed voelen na al die jaren ellende in de buik. +:)+ Inmiddels beter gewend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 20:06 



 
Profiel   

Ja, Denise, in het begin met alleen het vlees weglaten, maar toen bleek ik wel te weinig eiwitten binnen te krijgen. Later de hulp en kennis ingeschakeld van een diëtiste om een evenwichtig dieet samen te stellen passend bij het voorkomen van darmklachten en toch ook vegetarisch te eten.
En het went. Ik vind het nu niet moeilijk meer. Geen behoefte en geen trek meer in vlees.
Alleen heel soms, als we draadjesvlees eten, dan neem ik een paar hapjes.. Dat moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 20:18 



 
Profiel   

Wow wat super fijn zeg janouk!

Wij zijn nu sinds 4 /5 maanden vegetarisch gaan eten en dat bevalt ook wel heel goed :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen