Kinderwens? Of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Kinderwens? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 11:15

Een kindje ja of nee? In deze tijd zie je dat veel vrouwen en mannen toch duidelijk geen kinderwens hebben. Dat had ik ook, dacht ik...

Zo rond mijn 22e had ik wel last van rammelende eierstokken. Maar ik studeerde nog. Dus geen goed idee.
Op mijn 25e heb ik mijn relatie verbroken. Goed dus dat we niet voor een kindje zijn gegaan!

Op mijn 27e krijg ik een nieuwe relatie. Ik ben er zeker van dat ik nooit kinderen wil. Hij ook niet. Gillende kinderen, huilende baby's, ouders die het over niks anders dan kinderen kunnen hebben, kinderwagens in de weg. Ik gruwel ervan.

Er komt een moment waarop ik stop met de pil. Ik slik die al 17 jaar. Ben klaar met die hormonen. Geen kinderwens. Mijn vriend is nog heftiger tegen kinderen. Dus ik stel voor om hem te laten steriliseren. Na een week zegt ie nee. Reden: misschien was kinderen toch wel een optie.
Ik schrik er van. Vraag ook wat als het bij mij nooit komt, dat gevoel. Was niet erg. Dan geen kinderen. Hij gaat voor mij en zal dan net zo gelukkig zijn.

Nu ben ik 33. We zijn nu ruim 5,5 jaar samen. We gaan trouwen. We gaan kijken hoe en wat voor evt een koophuis. Hij is mijn zielsmaatje. Nog steeds vlinders. We zijn er zeker van dat we samen oud worden.
Stiekem zeg ik eens een keer dat een kindje wellicht toch wel leuk is. Niet nu. Ik zie het nu echt niet passen in ons leven. Mijn vriend krijgt helemaal glinster oogjes. Hij wil absoluut niet nu een kindje. We zijn nog van feestjes, vrijheid, nergens mee rekening hoeven te houden.