Kinderwens? Of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:01

Eerder in dit topic ging het over hoe ouders beschuldigd worden bij een wat moeilijker kind.

Alsof je het nog niet moeilijk genoeg hebt met je energievretend kindje, wordt het er ook nog eens ingeramd dat dat vast komt omdat jij niet rustig genoeg bent :roll:

Heb het zelf meegemaakt, met een huilbaby. "Oh dat komt vast omdat je niet rustig was tijdens de zwangerschap! Mijn nicht was / is altijd zo kalm en ze heeft zoooo'n braaf babietje. Die sliep met 6 weken gewoon door!"
Dankje, nu voel ik me veel beter.

"Wij doen gewoon alles met ons kind hoor, reisbed mee en klaar. Lukt prima! Lekker laat bij vrienden blijven en de baby slaapt in de kamer ernaast. Dat jouw baby dat niet kan komt omdat je het nooit doet."
Of je hebt gewoon een baby die snel overprikkeld is en veel nood heeft aan vaste structuur..

En ik kan eindeloos verder gaan zo.

Gelukkig heb ik altijd beter geweten en hield ik in mijn achterhoofd, het zijn net mijn opvoedskills die ervoor zorgen dat mijn iets moeilijker kindje toch nog een leuk en handelbaar kind zal zijn :o 8-)

Mensen weten gewoon soms niet waarover ze het hebben, en dan is het heel makkelijk oordelen / praten. Ik neem het ze niet meer kwalijk :)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kinderwens? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:32

Men krijgt altijd commentaar. Mijn oudste was als baby heel gemakkelijk. Als hij dan is slechte nachten had, had ik geen recht van klagen, kreeg ik dan als commentaar.
Precies of het een wedstrijdje is wie het meeste recht had om te klagen _-:(

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:34

Je ziet het TS, nog iets om mee te nemen in jullie overwegingen: het eeuwige commentaar op je ouderschap, hoe je het ook doet. :D

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:37

Ik vind dit topic toch wel een hele mooie afspiegeling van wat er hoe dan ook gaat gebeuren als je voor een kindje kiest. Commentaar, op alles en altijd.

Commentaar als je flesvoeding geeft, maar ook als voor borstvoeding kiest
Commentaar als je je kind overal mee naar toe neemt, maar ook als je ervoor kiest veel thuis te blijven
Commentaar als je je kind laat vaccineren, maar ook als je dat niet doet
Commentaar als je je kind naar de opvang doet, maar ook als je stopt met werken

Ik geloof dat ik dat nog het minst leuk aan het ouderschap vind. Zelfs het feit dat ik vannacht om half 2 met mijn peutermeisje onder de douche stond terwijl mijn man haar bed aan het verschonen was omdat ze misselijk was geweest kan ik prima handelen. Maar dat commentaar altijd, blegh haha.

Ik lees geïnteresseerd mee. Ik ben dus al moeder, maar twijfel heel erg over een 2e vanwege bijna dezelfde praktische zaken :+

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:39

Iedereen heeft recht om te klagen. Als dat oplucht: lekker doen! Maar het is natuurlijk wel goed om ook je zegeningen te blijven tellen en te blijven beseffen dat het altijd erger kan :j

Nouja behalve met dat neuroblastoom dan.... Moet zeggen dat dat mij ook wel op de been hield hoor, de gedachte dat het dan relatief nog wel meevalt :(:) Maar het blijft toch logisch dat je 100.000x liever de situatie van andere "klagers" zou hebben die echt een eitje is vergeleken met je eigen situatie :) Maar voor die ander natuurlijk ook wel gewoon echt heel vervelend kan zijn.

Dani: dat sowieso! Heb je bvb. een kind met veel energie dan kàn die gewoon niet stilzitten.
Probeer je dat kind toch in toom te houden om de eventuele overlast van anderen te beperken, dan krijg je weer: "laat maar lopen hoor, we vinden het wel gezellig, toch hartstikke leuk dat kleine spul, geniet er maar van" of "ach laat dat kind toch lekker spelen, je bent zelf toch ook jong geweest?" en dat soort opmerkingen.

Ik snap nu echt veel beter hoe het kan gebeuren dat ouders hun kinderen heen en weer laten lopen op plekken waarvan je denkt joh leg dat kind eens aan de lijn! Je wordt gewoon murw op een gegeven moment want je doet het toch nooit goed.....

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Kinderwens? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:43

Ah er is al gereageerd na mijn post dus van maar even zo. Ik wil nog wel even kwijt dat mijn dochter het allermooiste is wat ik heb. Ik had echt niet verwacht dat ik van iets of iemand zoveel kon houden als dat ik van haar doe. De keuze voor zou ik 100% zeker opnieuw maken. Maar juist door wat hier al eerder besproken is, de nederigheid. Dat ik alles voor haar over heb/zou doen, maakt dat ik de keuze voor een 2e lastiger vind.

Overigens hier ook de bekende fases doorlopen van neuh ik houd niet van kinderen -> hmm misschien zou het wel leuk zijn -> ok ik stop met anticonceptie en wil gisteren zwanger zijn haha

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:44

Pmarena een gevleugelde uitdrukking van mij en mijn vriendin was:" kinderen zetten je altijd voor schut", en dan gierden we van de lach _O-

Danielle beterschap voor je meisje. Dat vond ik altijd zo zielig als ze zich zo ziek voelen :(:)

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:46

Nou oef, hier vorige week nog tegen ouwe oma van bijna 100, na gewoon doordeweeks bezoekje ging hij met een knuffel gedag zeggen en zei héél erg lief en oprecht: "Dag lieve ouwe oma, ik zal je missen. Als je dood bent."

Oef := Lekker zo'n dreutel van 4...
Gelukkig is oma niet zo moeilijk :D Maar ik krijg er nog het schaamrood op de kaken van :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:54

pien_2010 schreef:
Pmarena een gevleugelde uitdrukking van mij en mijn vriendin was:" kinderen zetten je altijd voor schut", en dan gierden we van de lach


Ohhh maar dat haal je in zodra het pubers zijn.

Mijn kinderen vinden altijd dat ik hen juist voor schut zet :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:54

pmarena schreef:
Nou oef, hier vorige week nog tegen ouwe oma van bijna 100, na gewoon doordeweeks bezoekje ging hij met een knuffel gedag zeggen en zei héél erg lief en oprecht: "Dag lieve ouwe oma, ik zal je missen. Als je dood bent."

Oef := Lekker zo'n dreutel van 4...
Gelukkig is oma niet zo moeilijk :D Maar ik krijg er nog het schaamrood op de kaken van :')


Wahahaha....ohhhh die is goed _O- _O-

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 17:59

NatasjavE schreef:
pien_2010 schreef:
Pmarena een gevleugelde uitdrukking van mij en mijn vriendin was:" kinderen zetten je altijd voor schut", en dan gierden we van de lach


Ohhh maar dat haal je in zodra het pubers zijn.

Mijn kinderen vinden altijd dat ik hen juist voor schut zet :')


Dat klopt ja,het draait zich om. :=

Pmarena,geweldig toch _O- . Daar kan oma wel tegen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kinderwens? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:04

Pmarena, lekker kind heb je.

Ouders het schaamrood op de kaken bezorgen kunnen kinderen wel.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:26

NatasjavE schreef:
pien_2010 schreef:
Pmarena een gevleugelde uitdrukking van mij en mijn vriendin was:" kinderen zetten je altijd voor schut", en dan gierden we van de lach


Ohhh maar dat haal je in zodra het pubers zijn.

Mijn kinderen vinden altijd dat ik hen juist voor schut zet :')


Mijn ouders dreigden altijd dat ze op de school onder aan de trap zouden gaan staan roepen en zwaaien :')
Die ga ik hier ook maar invoeren denk ik.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:36

__danielle__ schreef:
Ik vind dit topic toch wel een hele mooie afspiegeling van wat er hoe dan ook gaat gebeuren als je voor een kindje kiest. Commentaar, op alles en altijd.

Commentaar als je flesvoeding geeft, maar ook als voor borstvoeding kiest
Commentaar als je je kind overal mee naar toe neemt, maar ook als je ervoor kiest veel thuis te blijven
Commentaar als je je kind laat vaccineren, maar ook als je dat niet doet
Commentaar als je je kind naar de opvang doet, maar ook als je stopt met werken

Ik geloof dat ik dat nog het minst leuk aan het ouderschap vind. Zelfs het feit dat ik vannacht om half 2 met mijn peutermeisje onder de douche stond terwijl mijn man haar bed aan het verschonen was omdat ze misselijk was geweest kan ik prima handelen. Maar dat commentaar altijd, blegh haha.

Ik lees geïnteresseerd mee. Ik ben dus al moeder, maar twijfel heel erg over een 2e vanwege bijna dezelfde praktische zaken :+


En vergeet ook niet de “schoolplein terreur“; zie de luizenmoeder. En de uren zitten in hete zwembaden..

Iedere fase heeft zo zijn voor- en nadelen. Ieder kind is anders. Eerste was huilbaby, tweede makkelijkste kind ooit. Je hebt het niet voor het kiezen. Maar dat geldt voor je hele leven helaas. Als de basis beetje op orde is, komt het wel goed. Er komt vanzelf een moment dat je de knoop doorhakt en er voor gaat. Of niet, en dat is ook goed. Laten we elkaar vooral niet afvallen op keuzes die we maken.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:43

Wij hadden besloten dat wij met zn 2en wouden blijven. Ik werd 39 en mn man 37 en we vonden het prima samen.
Totdat ik erachter kwam dat ik zwanger was... Net toen we hadden besloten dat het goed was met zn 2en. Na een verschrikkelijke zwangerschap met complicaties, spoedkeizersnede ed is onze zoon geboren.
Hij is niet meer uit ons leven weg te denken maar het neemt niet weg dat wij het best zwaar vinden. Ik zat niet goed in mn vel, testen ed gehad blijk ik ASS, ADHD en behoorlijk depressief te zijn. Zeer zware periode voor ons 2en. Nu gelukkig weer op de goedde weg.

Soms, als het even niet mee zit, vraag ik me weleens af, hoe het zou zijn geweest zonder onze kleine man. Maar als ik hem dan weer zie en hij steekt zn handjes uut, dan smelt ik.

Ik rij gewoon nog paard, 2 a3x pw. Niet meer zoveel als eerder. Is gewoon niet te plannen met die kleine, allebij 100% onregelmatig werken. Maar het is goed.

Wij reisden heel veel, doen we nu nog steeds maar aangepast. Onze kleine man was 4.5mnd en ging mee naar Curacao, over 2wkn gaan we naar Ijsland en volgend jaar juni een maand naar Canada. Je past je aan en je kan echt nog heel veel doen met een kleine. Je leert hem goed kennen, wanneer hij wil slapen, eten ed. We gaan nu niet in verschillende hotels maar huren een camper. Moet hij slapen, nou dan stoppen we. Gaat hij slapen en wij relaxen. Je past je aan. Dit hadden wij ook nooit zo bedacht maar het verijkt echt je leven.
En extra kosten vinden wij enorm meevallen, wij hebben een boel geleend van familie qua spulletjes. Koop luiers bij de kruidvat. Kook zelf verse vieding voor hem. Kleding van hema, H&M, of zeeman is prima. Ze groeien zo snel eruit. Ook met kleding word hier gewisseld met familie en vrienden. Voor dat je t weet is t alweer te klein.

Tja ik kan geen keuze voor jullie maken maar ik zou, als ik jullie was, niet tot mijn leeftijd wachten. Je bent veel flexibeler als je jonger bent, minder kans op complicaties ed.
Wij zijn dolgelukkig met hem, ookal zou ik hem ook best weleens achter het behang willen plakken. Ook mn man weleens maar dan denk ik, krijg je een lelijke muur van hahaha

Wij hebben ook niet echt een vangnet, mn moeder is belaas overleden, mn vader werkt gewoon en heeft t niet zo op t kleine grut. Is er niet handig mee haha maar die zegt als hij straks 3 is ga ik een vaste opa dag doen. Mn schoonouders wonen 80km verderop. Ze passen weleens op maar dat is alleen op afspraak, zij werken ook gewoon nog.
Wij hebben een flexibele gastouder gevonden waar ik savonds nog opvang kan regelen voor de volgende dag. Hij kan daar blijven slapen ed.

Wij zagen ook enorme beren op de weg, die zijn er soms nog weleens maar het loopt echt wel los.

Wij zijn echte trotse papa en mama!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:46

Toen ik zwanger was van de eerste hoopte ik ook heel erg op een meisje, had zoveel leuke kleertjes gezien. Het bleek een jongen en was dus best even teleurgesteld dat ik niet al die leuke meisjes kleertjes kon kopen :o
Had hier nog niets leuks voor jongans gezien, dus is mijn moeder gelijk gaan shoppen en heeft een pakketje gestuurd met kleertjes.
Uiteraard na de eerste teleurstelling wel heel blij.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:01

Gelukkig dan, dat die meid toch nog goed gekomen was.

Ik was zo overtuigd van een meid weer (1 ste meid bij bevalling overleden, 2de meid ging als een speer gelukkig) dat toen er een jongetje lag (nr 3) en ik zijn piemeltje zag ik stomverbaasd er naar wees, met de woorden " het is een jongetje.... kijk maar naar het piemeltje", waarop de verloskundige zei:"en nog een mooi piemeltje ook" _O- , ik vond het gelijk geweldig (ook al moest ik zo kijken naar dat piemeltje, ik was zo flabberdegast :oo ) want ik wilde altijd meisjes krijgen en was overtuigd dat ik weer een meisje zou krijgen.
Ik moet er weer om lachen (31 jaar geleden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:43

__danielle__ schreef:
Ik vind dit topic toch wel een hele mooie afspiegeling van wat er hoe dan ook gaat gebeuren als je voor een kindje kiest. Commentaar, op alles en altijd.

Commentaar als je flesvoeding geeft, maar ook als voor borstvoeding kiest
Commentaar als je je kind overal mee naar toe neemt, maar ook als je ervoor kiest veel thuis te blijven
Commentaar als je je kind laat vaccineren, maar ook als je dat niet doet
Commentaar als je je kind naar de opvang doet, maar ook als je stopt met werken

Ik geloof dat ik dat nog het minst leuk aan het ouderschap vind. Zelfs het feit dat ik vannacht om half 2 met mijn peutermeisje onder de douche stond terwijl mijn man haar bed aan het verschonen was omdat ze misselijk was geweest kan ik prima handelen. Maar dat commentaar altijd, blegh haha.

Ik lees geïnteresseerd mee. Ik ben dus al moeder, maar twijfel heel erg over een 2e vanwege bijna dezelfde praktische zaken :+


Haha dit had mijn reactie kunnen zijn, inclusief allerlaatste zin :D gewoon voor gaan <3 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:46

pmarena schreef:
Nou oef, hier vorige week nog tegen ouwe oma van bijna 100, na gewoon doordeweeks bezoekje ging hij met een knuffel gedag zeggen en zei héél erg lief en oprecht: "Dag lieve ouwe oma, ik zal je missen. Als je dood bent."

Oef := Lekker zo'n dreutel van 4...
Gelukkig is oma niet zo moeilijk :D Maar ik krijg er nog het schaamrood op de kaken van :')


Hahahaha lachen joh _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:48

pien_2010 schreef:
Gelukkig dan, dat die meid toch nog goed gekomen was.

Ik was zo overtuigd van een meid weer (1 ste meid bij bevalling overleden, 2de meid ging als een speer gelukkig) dat toen er een jongetje lag (nr 3) en ik zijn piemeltje zag ik stomverbaasd er naar wees, met de woorden " het is een jongetje.... kijk maar naar het piemeltje", waarop de verloskundige zei:"en nog een mooi piemeltje ook" _O- , ik vond het gelijk geweldig (ook al moest ik zo kijken naar dat piemeltje, ik was zo flabberdegast :oo ) want ik wilde altijd meisjes krijgen en was overtuigd dat ik weer een meisje zou krijgen.
Ik moet er weer om lachen (31 jaar geleden).


Haha ook leuk dit! :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:03

__danielle__ schreef:
Overigens hier ook de bekende fases doorlopen van neuh ik houd niet van kinderen -> hmm misschien zou het wel leuk zijn -> ok ik stop met anticonceptie en wil gisteren zwanger zijn haha

Ja, hier kan ik dus slecht tegen. Echt, alsjeblieft, neem niet aan dat de vrouw die zegt dat ze geen kinderen wil "wel bijtrekt" ofzo. Misschien gebeurt het, nou, leuk dan, maar gelijk al stellen dat je het toch wel gaat willen is niet zo netjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:07

Magrathea schreef:
__danielle__ schreef:
Overigens hier ook de bekende fases doorlopen van neuh ik houd niet van kinderen -> hmm misschien zou het wel leuk zijn -> ok ik stop met anticonceptie en wil gisteren zwanger zijn haha

Ja, hier kan ik dus slecht tegen. Echt, alsjeblieft, neem niet aan dat de vrouw die zegt dat ze geen kinderen wil "wel bijtrekt" ofzo. Misschien gebeurt het, nou, leuk dan, maar gelijk al stellen dat je het toch wel gaat willen is niet zo netjes :+


Sterker nog, ik vind het ronduit onbeschoft. Alsof er iets mis met je is als je uiteindelijk nog steeds geen kinderen wilt. -O-

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:14

Huh? Ze schrijft alleen dat zij die fases heeft doorlopen, niet dat het bij elke vrouw zo gaat en al helemaal niet dat er iets mis is als je geen kinderen wil. Wil je een kind? Prima. Wil je geen kind? Prima. Wilde je eerst geen kind en nu wel? Ook prima. Maar best veel vrouwen maken die fases wél mee, net als TS zelf, dat mag toch gewoon benoemd worden ook al geldt het niet voor alle vrouwen?

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:23

Dani schreef:
Huh? Ze schrijft alleen dat zij die fases heeft doorlopen, niet dat het bij elke vrouw zo gaat en al helemaal niet dat er iets mis is als je geen kinderen wil. Wil je een kind? Prima. Wil je geen kind? Prima. Wilde je eerst geen kind en nu wel? Ook prima. Maar best veel vrouwen maken die fases wél mee, net als TS zelf, dat mag toch gewoon benoemd worden ook al geldt het niet voor alle vrouwen?


Ze zegt "de bekende fases", alsof dat dus bij iedereen gebeurt.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:25

Niobe schreef:
Dani schreef:
Huh? Ze schrijft alleen dat zij die fases heeft doorlopen, niet dat het bij elke vrouw zo gaat en al helemaal niet dat er iets mis is als je geen kinderen wil. Wil je een kind? Prima. Wil je geen kind? Prima. Wilde je eerst geen kind en nu wel? Ook prima. Maar best veel vrouwen maken die fases wél mee, net als TS zelf, dat mag toch gewoon benoemd worden ook al geldt het niet voor alle vrouwen?


Ze zegt "de bekende fases", alsof dat dus bij iedereen gebeurt.


Nee ze schrijft dat dat fases zijn die bekend zijn, niet dat iedere vrouw die doorloopt.