Zorgverzekering 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:40

Hutcherson schreef:
Ik als zorgverlener ben heel erg blij met DSW. Ik ben er zelf 5 jaar klant geweest en da theb ik als zeer positief ervaren. Ben toen naar Ditzo gegaan omdat die iets vergoedde wat DSW niet in het pakket had zitten maar ik overweeg weer terug te gaan.

DSW gaat ook niet op de stoel van artsen of zorgverleners zitten, hebben geen achterlijke regels en eisen en bieden redelijke tarieven. Ze leggen de kwaliteitscriteria daar waar ze horen: bij de beroepsgroepen. Geen extra administratieve lasten gewoon goed.

Ik ben echt pro DSW.


Helaas gaat DSW wel 8 euro per maand omhoog. Dat vind ik toch wel een forse verhoging per jaar. Aangezien ik elk jaar ook gegarandeerd het eigen risico betalen moet.

Ik was ook altijd fan van DSW omdat ze hun premie niet laten afhangen van andere verzekeraars. Maar deze verhoging maakt wel dat ik toch aan het oriënteren ben.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:35

Het wordt hier toch weer Ditzo. Al eerder bij gezeten alleen vorig jaar bleek de Friesland goedkoper. Maar voor 2020 komen we bij Ditzo weer beter uit.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 02:22


Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:44

upendo schreef:
Ik ga van 123 naar 125, maar ik ga komend jaar mijn tandartsverzekering eraf halen. :) Dus dan kom ik op 114 per maand uit. Prima bedrag en tevreden over Zilveren Kruis dus ik blijf waar ik zit. :D


Hier ook Zilveren Kruis en via mijn werkgever krijg ik nog een extra bijdrage naast de collectiviteit. Dus ik blijf bij ZK.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:22

Pantykous schreef:
Ik zit bij de ONVZ, nog geen prijzen gezien voor 2020. Hele fijne verzekering, al vind ik wel dat met name de brillenvergoeding aardig is uitgekleed. Ook het kraampakket is behoorlijk minder geworden dacht ik te zien. Dat is mogelijk belangrijk voor me in 2020 dus ik zal, na een jaar best omlaag, weer omhoog moeten qua premie.

Liefst blijf ik bij ONVZ, maar ik woon nu samen, dus mogelijk kijken of samen met vriend interessanter is.


Bereken ook of vergoeding voor kraam echt voordeliger is als je die bij de verzekering in hebt. Als je namelijk thuis wilt bevallen, (tenzij het medisch wordt, dat altijd vergoed vanuit de basis wordt) dan is het goedkoper geen verzekering te doen. Omdat de bijdrage die je aan kraamzorg kwijt bent, minder is dan wat je kwijt bent aan de extra verzekering die je erbij neemt.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:33

Ik lees heel veel mensen die een tandarts verzekering hebben, hebben jullie allemaal zo'n slecht gebit :o ? Want als je uitrekent wat je ervoor per jaar betaalt dan kun je meestal voor datzelfde geld een controle doen, foto's laten maken, en een gaatje vullen. Als je dan geen gaatje hebt of geen foto's nodig hebt (die meestal eens in de drie jaar worden gemaakt)? dan hou je al snel geld over. Ik heb nu een paar jaar geen verzekering meer voor de tandarts nu heb ik ook niet vaak iets en als ik er nu een keer overheen ga qua bedrag dan heb ik het met die jaren er al uitgehaald. Je moet alleen wat opzij zetten.

MyWishMax

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:51

Yep, slecht gebit/tandvlees door aandoening. Foto 1 keer in de drie jaar is hier echt niet voldoende, moet sowieso elk jaar, eigenlijk elk half jaar. Het geld dat ik er het afgelopen jaar aan kwijt ben geweest had ik niet opzij kunnen zetten en de verzekering was een stuk goedkoper dan het zelf betalen. Zelfs als het alleen controle en 1 gaatje vullen is zit ik al over het premiebedrag heen, omdat naast de tandarts ook de mondhygiëniste noodzakelijk is, alleen nog vaker en de extra verdoving die nodig is. :') Nu heb ik wel heel goed uitgezocht waar het meeste vergoed werd, niet waar je voor een hoop dingen alsnog zelf een % moest betalen.

Maar goed, de verzekering waar ik naartoe ga zit tandarts sowieso in het aanvullende pakket. Zou die niet eens kunnen laten vallen. Ik ga er wel op vooruit dan, maar minder dan ik gehoopt had. Afgelopen jaar was die verzekering waar ik naar toe wil iets als 135 euro en nu 165. Ik betaal nu bijna 160, maar daar kwam eigen risico nog bovenop elke maand, bij de nieuwe zit het inbegrepen in het bedrag al. Wel een verzekering voor mensen speciaal uit deze gemeente met weinig inkomen, maar kan dus niks kiezen qua aanvullend omdat er maar 1 pakket beschikbaar is.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:55

Ik heb er voor gekozen om geen tandartsverzekering te nemen. Ik ga om het halfjaar naar de tandarts maar betaal dan veel minder als dat ik een verzekering erbij neem.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:22

Ik heb afgelopen jaar geen ta verzekering gehad, maar van de week bij de controle kwam er een konijn uit de hoge hoed dus moet er nu ook voor kijken.
Ik denk er ook over om via de gemeente te verzekeren voor €160,- p.m
Dan zit er wel 30 fysio behandelingen bij in (Die ik niet ver wacht te gebruiken) en het ER.
Ieder jaar weer een rot puzzel die verzekeringen, want waar doe je wijs aan -O-

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:37

DonDon schreef:
Ik heb er voor gekozen om geen tandartsverzekering te nemen. Ik ga om het halfjaar naar de tandarts maar betaal dan veel minder als dat ik een verzekering erbij neem.

Doe ik ook, heb al jaren niets, alleen controle.
Als er iets is betaal ik het uit eigen zak.
Nog altijd goedkoper dan jarenlang verzekeren.

Ik moet dit jaar wel meer gaan betalen omdat ik 45 ben geworden. Echt debiel _-:( mankeer nooit wat en zo oud is het ook niet.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:38

Ik had dit jaar een tandarts verzekering en die was ook al vrij snel op. Stuk kies afgebroken en de mondhygiënist wilde eigenlijk een nogal uitgebreide behandeling doen. Maar dan was ik bovenop wat de verzekering nog zou vergoeden zelf nog 600 kwijt en dat heb ik gewoon ff niet liggen dus die behandeling heb ik voorlopig uitgesteld.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:40

Ik heb al vergeleken. Wij zitten al jaren bij bewuzt

Voor mij en onze kinderen: Basis + tand 75% van 250 + 9x fysio.
Mijn man heeft alleen basis en tand en in totaal zijn er 242 kwijt aankomend jaar.

(Wat een bedragen hè pff)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:55

Ik wilde mijn tandartspakket wat naar beneden doen. Maar mijn dochter zit er ook bij in. Dus ik kan mijzelf daarmee weleens in mijn vingers snijden. Ik moet dat nog even goed uit zoeken

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:05

Ik heb nu Menzis (met ExtraVerzorgd 2 (18 x fysio) en TandVerzorgd 500 (€500, controles 100% rest 80%). Standaard eigen risico, gaat namelijk altijd op bij mij.
Heb even gekeken maar ga waarschijnlijk niet heel veel duurder uitkomen. Misschien ga ik minderen met fysio omdat ik deze eigenlijk niet heel veel gebruikt heb dit jaar (heb revalidatie gehad, dus fysio vanuit basispakket zat daar bij). Tand moet helaas wel zo hoog blijven.

Als ik zou zakken naar 9 fysiobehandelingen zouden Menzis en Student goed verzekerd het goedkoopst zijn. Bij 18 behandelingen, Bewuz+.

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:20

Ik heb de goedkoopste basis verzekering van de Friesland voor dik 125 euro. Ik ben nu overgestapt naar de Unive voor dik 107 euro. Toch een behoorlijk verschil.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:11

Eerst even beter bekijken..... :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:27

Joy_Mennings schreef:
Ik heb nu Menzis (met ExtraVerzorgd 2 (18 x fysio) en TandVerzorgd 500 (€500, controles 100% rest 80%). Standaard eigen risico, gaat namelijk altijd op bij mij.
Heb even gekeken maar ga waarschijnlijk niet heel veel duurder uitkomen. Misschien ga ik minderen met fysio omdat ik deze eigenlijk niet heel veel gebruikt heb dit jaar (heb revalidatie gehad, dus fysio vanuit basispakket zat daar bij). Tand moet helaas wel zo hoog blijven.

Als ik zou zakken naar 9 fysiobehandelingen zouden Menzis en Student goed verzekerd het goedkoopst zijn. Bij 18 behandelingen, Bewuz+.


Welke basisverzekering van Menzis heb je hierbij?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:26

moonsparkle schreef:
Ik lees heel veel mensen die een tandarts verzekering hebben, hebben jullie allemaal zo'n slecht gebit :o ? Want als je uitrekent wat je ervoor per jaar betaalt dan kun je meestal voor datzelfde geld een controle doen, foto's laten maken, en een gaatje vullen. Als je dan geen gaatje hebt of geen foto's nodig hebt (die meestal eens in de drie jaar worden gemaakt)? dan hou je al snel geld over. Ik heb nu een paar jaar geen verzekering meer voor de tandarts nu heb ik ook niet vaak iets en als ik er nu een keer overheen ga qua bedrag dan heb ik het met die jaren er al uitgehaald. Je moet alleen wat opzij zetten.

Wat ik per jaar betaal haal ik er met een wortelkanaalbehandeling uit en ik kan ongestraft bij de fysio langs. Zit nl in een pakket de AV's.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:15

MISTRAL94 schreef:
Ik wilde mijn tandartspakket wat naar beneden doen. Maar mijn dochter zit er ook bij in. Dus ik kan mijzelf daarmee weleens in mijn vingers snijden. Ik moet dat nog even goed uit zoeken


Is je dochter nog geen 18?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:49

Liezel1 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik wilde mijn tandartspakket wat naar beneden doen. Maar mijn dochter zit er ook bij in. Dus ik kan mijzelf daarmee weleens in mijn vingers snijden. Ik moet dat nog even goed uit zoeken


Is je dochter nog geen 18?


Nee 14 is ze.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:24

Ik zit al jaren bij interpolis.
Heb nav dit topic even bij DSW gekeken. Maar als ik hetzelfde wil, dan ben ik evenveel kwijt.
Heb ook al jaren een extra tandartsverzekering... Maar ga maar om de 2 jaar ofzo :+
Durf het er niet af te halen. Maar als ik het hier zo lees kan dat prima...
Toch maar even over nadenken.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:26

Tandartsverzekering is vaak apart aanvullend en als je gewoon je controles en een keer een foto en gaatje hebt, dan kan dat echt niet uit.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:32

Maar wat als je paard je per ongeluk een paar tanden uit je mond trapt? Dan ben je vreselijk ongelukkig zonder verzekering.. Ik blijf het maar lastig vinden

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:34

MISTRAL94 schreef:
Maar wat als je paard je per ongeluk een paar tanden uit je mond trapt? Dan ben je vreselijk ongelukkig zonder verzekering.. Ik blijf het maar lastig vinden

Dat gaat je normale tandartsverzekering niet dekken. Daarvoor heb je een tandongevaldekking nodig. Die zit niet standaard in elke tandartsverzekering. Dus daar moet je goed op letten.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:37

Dat dekt je tandartsverzekering inderdaad niet. Heb je een ongevallen dekking voor nodig.
En als je dochter 14 is, valt tandarts voor haar onder de basisdekking.