Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 18 [ 426 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zorgverzekering 2020

 
Profiel   

Bij unive en VGZ enzo wordt gebitsreiniging ook max 60 minuten vergoed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 14:40 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Maar wat als je paard je per ongeluk een paar tanden uit je mond trapt? Dan ben je vreselijk ongelukkig zonder verzekering.. Ik blijf het maar lastig vinden


Als je via Independer je zorgverzekering afsluit dan zit daar een gratis tandongevallenverzekering bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 14:41 



 
Profiel   

rockwitch schreef
Bij unive en VGZ enzo wordt gebitsreiniging ook max 60 minuten vergoed.


Verder zoeken als dat niet voldoende voor je is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:08 



 
Profiel   

Boras schreef
Ook bij DSW is het soms opletten:

De tandartsverzekering van DSW is één van de meest complexe tandartsverzekeringen qua voorwaarden. Vooraf zal er voor u weinig duidelijkheid zijn over wat er nu wel en niet vergoed gaat worden bij een uitgebreide behandelingen. Bovenstaande wil niet zeggen dat er weinig vergoeding is, juist in sommige gevallen kan er sprake zijn van zeer ruime vergoeding.

DSW heeft geen aparte tandartsverzekeringen maar biedt pakketverzekeringen aan waar de tandarts in veel gevallen bij verzekerd is.

Vanaf 2017 is DSW zorgverzekeraar geen Restitutie verzekeraar meer! De restitutie verzekering wordt een combinatiepolis. Hoewel in de meeste gevallen dit voor u geen effect zal hebben op de vergoeding KAN dat zeker wel. Vooral voor implantologische tandheelkundige zorg bij protheses, en bij de prothese op implantaten (klikgebit) moet u dit goed uit zoeken. Lees hier meer over verderop deze pagina.

De tandartsverzekering van DSW is een vorm van een schade verzekering maar met deels ook kenmerken van een sommenverzekering. Niet alle prestatiecodes worden vergoed. Soms worden codes onbeperkt vergoed mits gemachtigd (vanaf tandheelkundige plannen van €1000,-). Terwijl andere codes ook limieten stelt per aantal.

Zo wordt bijvoorbeeld tandsteen wel voor 100% vergoed, echter alleen de eerste 10/15(top) minuten. Daarna is er geen vergoeding meer. Een mondhygiënist behandeling duurt al snel 30 minuten.

Bron: https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rzekeraar/

Dit als een beetje een tegenhanger voor alle halleluja verhalen over DSW. Iedere verzekeraar heeft zijn voors en tegens.

Met sommige gebitsproblemen is DSW zeker niet altijd de beste keus.
Ik kan niet bij ze terecht met mijn chronische tandvleesaandoening.



Dat is precies de reden waarom ik niet voor dsw kies (al jaren). Ik ga 2x p.j op controle (Word vergoed), bij iedere controle zit gelijk +- 30 min reinigen (klein gedeelte vergoed).
Aangezien ik enkele jaren geleden een renovatie heb laten doen aan mijn gebit komt er zo af en toe een lijkje uit de kast. Voor aanstaand jaar weer, een wortelkanaalbehandeling, en dus WEER gekeken naar dsw. Ook deze keer word er meer van de codes niet als wel vergoed.
Ik begrijp niet hoe veel mensen zo gek van dsw kunnen zijn. Qua premie ligt het ongeveer gelijk aan menzis (collectief), maar menzis vergoed gewoon bedrag x waar bij dws veel uitgesloten of zeer beperkt zijn.
Neem bijv x10, dsw vergoed er 2 in een jaar en die heb je al ruim opgebruikt bij een wkb.
Lengtebepaling? Niet vergoed (Oké max €55,-) p.j zoals alle andere e codes.
Roterend instrument? Zelfde als bovenstaande
En zo is de lijst heel erg lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:42 



 
Profiel   

Ik zit bij DSW en heb echt veel tandartskosten. En ik krijg het praktisch allemaal vergoed. Ik ga echt zonder zorgen naar de tandarts. Het enige wat ze bij mijn weten niet tot slecht vergoeden, is preventief naar de mondhygiënist en tandsteen verwijderen. En wat kleine kosten.

Bij menzis zou ik dik 50 euro per maand méér betalen en dan nóg niet uitkomen met mijn tandarts kosten. (menzis max 750 per jaar, max 80% per keer, DSW heeft echt veel meer voor mij betaald in de afgelopen jaren, soms tot wel 1500-2000 per jaar aan toe en nooit standaard 20% zelf betalen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:49 



 
Profiel   

De polisvoorwaarden tellen. Zo simpel is dat. Ook DSW is geen sinterklaas.

De polisvoorwaarden kunnen op het gebied van tandzorg bij DSW duidelijker. Het is ingewikkelde materie met al die codes. Daar komt de gemiddelde consument niet uit. En het kan ruimer voor mensen met bepaalde problemen, die komen niet ver met DSW. Het is de keuze die DSW maakt, dat mag. Maar daarom wel een waarschuwing waard voor mensen die er minder diep induiken, maar meer mondzorg nodig hebben dan standaard. Verdiep je erin of deze verzekering voor jou persoonlijk geschikt is. Dat moet bij iedere verzekering bij iedere verzekeraar. Maar op het gebied van tandzorg bij DSW zeker.


Laatst bijgewerkt door Boras op 17-11-19 17:07, in het totaal 4 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:42 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Ik zit bij DSW en heb echt veel tandartskosten. En ik krijg het praktisch allemaal vergoed. Ik ga echt zonder zorgen naar de tandarts. Het enige wat ze bij mijn weten niet tot slecht vergoeden, is preventief naar de mondhygiënist en tandsteen verwijderen. En wat kleine kosten.

Bij menzis zou ik dik 50 euro per maand méér betalen en dan nóg niet uitkomen met mijn tandarts kosten. (menzis max 750 per jaar, max 80% per keer, DSW heeft echt veel meer voor mij betaald in de afgelopen jaren, soms tot wel 1500-2000 per jaar aan toe en nooit standaard 20% zelf betalen).



In de polisvoorwaarden van dsw staat duidelijk geschreven dat wanneer je meer dan €1000,- p.j kost je vooraf toestemming dient te vragen om de behandelingen uit te laten voeren.

Bij menzis betaal ik €1,- p.m meer als dsw en loop niet aan tegen uitsluitingen. Nu is inderdaad ook bij Menzis het tandartspakket uitgekleed van 100% naar 80%, maar toch is het voordeliger.
Dat jij dik tevreden bent met dsw vind ik echt super voor je, maar ik zie toch een hele hoop mitsen en maren.
Ik weet nu op voorhand dat ik €100,- extra kwijt ben voor de tandarts, waar ik bij dsw te maken ga krijgen met een hoop niet/nauwelijks vergoed.
Het roterende instrument kost al €47 en dan komen er nog een x aantal x10 etc bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:49 



 
Profiel   

moyra schreef
In de polisvoorwaarden van dsw staat duidelijk geschreven dat wanneer je meer dan €1000,- p.j kost je vooraf toestemming dient te vragen om de behandelingen uit te laten voeren.

Dan moet je het wel goed zeggen: Bij meer dan 1000 euro per jaar aan V-codes (vullingen) moet je vooraf toestemming vragen. Dus niet bij meer dan 1000 euro per jaar in totaal, maar enkel bij meer dan 1000 euro aan vullingen.

Ik heb er eens een rekening bij gepakt van vorig jaar, wortelkanaalbehandeling van dik 600 euro, waarvan ik iets meer dan 40 euro zelf moest betalen. En dat is slecht 1 van de 4 wortelkanaalbehandelingen die ik gehad heb en die op dezelfde wijze vergoed zijn. Dat was bij Menzis dus niet gelukt.

Ja, voorwaarden kunnen zonder meer duidelijker. En ja, als je veel last van tandsteen hebt en dat vaak moet laten verwijderen en daar de meeste van je kosten zitten, heb je niks aan DSW. En ja, de foto's moet je zelf betalen. Maar daar zitten voor de meeste mensen echt de kosten niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:08 



 
Profiel   

Ik ga me niet uitlaten waar voor de meeste mensen de meeste kosten zitten, want ik heb totaal geen inzicht in die cijfers. Dat zou natte vinger werk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:48 



 
Profiel   

Lalidan schreef
moyra schreef
In de polisvoorwaarden van dsw staat duidelijk geschreven dat wanneer je meer dan €1000,- p.j kost je vooraf toestemming dient te vragen om de behandelingen uit te laten voeren.

Dan moet je het wel goed zeggen: Bij meer dan 1000 euro per jaar aan V-codes (vullingen) moet je vooraf toestemming vragen. Dus niet bij meer dan 1000 euro per jaar in totaal, maar enkel bij meer dan 1000 euro aan vullingen.

Ik heb er eens een rekening bij gepakt van vorig jaar, wortelkanaalbehandeling van dik 600 euro, waarvan ik iets meer dan 40 euro zelf moest betalen. En dat is slecht 1 van de 4 wortelkanaalbehandelingen die ik gehad heb en die op dezelfde wijze vergoed zijn. Dat was bij Menzis dus niet gelukt.

Ja, voorwaarden kunnen zonder meer duidelijker. En ja, als je veel last van tandsteen hebt en dat vaak moet laten verwijderen en daar de meeste van je kosten zitten, heb je niks aan DSW. En ja, de foto's moet je zelf betalen. Maar daar zitten voor de meeste mensen echt de kosten niet.



Ik heb de polisvoorwaarden van 2020 erbij gepakt en daar moet ik je gelijk in geven. Dat hebben ze dan duidelijker verwoord dit jaar, vorig jaar heb ik er nog met dsw (callcenter waarschijnlijk) over gebeld en toen zeiden ze dat het over het totaal plaatje gaat.
Buiten dat is ondanks de aanstaande wortelkanaalbehandeling dsw niet passend voor mij.
Ik blijf vinden dat hun tandartsvergoeding een hoop haken en ogen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:40 



 
Profiel   

DSW zet zijn tandartspolis niet apart maar als een compleet pakket neer tezamen met overige vergoedingen.
Heb een keer een jaar de fysio 20 keer gezien en mijn tandarts had wat werk en dan is het bedrag wat ik per jaar uitgeef aan mijn AV snel terugverdiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:49 



 
Profiel   

Ik ga elke 2 weken naar de fysio a 35 euro per keer dus ik heb mijn AV er sowieso uit, daarnaast nog regelmatig oefentherapie. Dat ik hier en daar dan wat voor de tandarts moet betalen vind ik geen ramp, de meeste verzekeringen vergoeden toch nog maar 80 of 75% van de tandartskosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:37 



 
Profiel   

future_vet schreef
De premies zijn weer bekend en dat betekent dat het weer tijd is om te gaan vergelijken!

Ik zit bij CZ met collectiviteitskorting en dit jaar verlagen ze zelfs de premie dus ik ben erg benieuwd of er iets beters te vinden is.

Mijn eisen:
Ten minste 9 fysio
Tandheelkunde 250 (min 75%)
Hoortoestel eigen bijdrage vergoeding zou fijn zijn.

Brand los!

Bedankt voor jouw vraag! Hierdoor ben ik me weer eens gaan verdiepen in een andere verzekering, want ik moet nieuwe hoortoestellen. CZ blijkt voor mij een heel gunstig aanvullend pakket te hebben (50+) met een nog betere vergoedingen dan de fbto. Wel iets duurder dan nu, maar dat ga ik er ruim uithalen. Sorry fbto :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 10:36 



 
Profiel   

Goede zorg is belangrijk. Bizar die reclames van tegenwoordig.. Heb je geluk dat je dit jaar geen fysio nodig had, dan kan je ze bij ons mee nemen naar volgend jaar.
Nee, dat wil ik niet. Als ik zoveel geluk heb dan zie ik het graag dat deze behandeling naar iemand toe gaat die het echt nodig heeft. Zorg zie ik als iets colectiefs.

Weet iemand of er ook een benchmark van zorg verzekeraars zijn waar in je kunt zien hoeveel procent van premie uiteindelijk werkelijk naar de zorg gaat? En welke zorgverzekeraars kopen niet bewust te weinig zorg in waarmee ze wachtlijsten creëren? Als goede doel wil ik een zorgverzekering afsluiten die goed is voor mensen die goede zorg nodig hebben. In de plaats van zo budget verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:23 



 
Profiel   

Blussem schreef
Goede zorg is belangrijk. Bizar die reclames van tegenwoordig.. Heb je geluk dat je dit jaar geen fysio nodig had, dan kan je ze bij ons mee nemen naar volgend jaar.
Nee, dat wil ik niet. Als ik zoveel geluk heb dan zie ik het graag dat deze behandeling naar iemand toe gaat die het echt nodig heeft. Zorg zie ik als iets colectiefs.

Weet iemand of er ook een benchmark van zorg verzekeraars zijn waar in je kunt zien hoeveel procent van premie uiteindelijk werkelijk naar de zorg gaat? En welke zorgverzekeraars kopen niet bewust te weinig zorg in waarmee ze wachtlijsten creëren? Als goede doel wil ik een zorgverzekering afsluiten die goed is voor mensen die goede zorg nodig hebben. In de plaats van zo budget verzekering.

Yep
DSW geeft op de website uitleg van de premie opbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:25 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Maar wat als je paard je per ongeluk een paar tanden uit je mond trapt? Dan ben je vreselijk ongelukkig zonder verzekering.. Ik blijf het maar lastig vinden

Meeste gevallen verzaakt je eigen paard dit niet maar een paard van een ander. Hier voor kan je de ander aansprakelijk stellen. Een rechtsbijstandverzekering is wel zo handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:30 



 
Profiel   

Dankje Morgan, ik ga er naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:31 



 
Profiel   

Blussem schreef
Weet iemand of er ook een benchmark van zorg verzekeraars zijn waar in je kunt zien hoeveel procent van premie uiteindelijk werkelijk naar de zorg gaat? En welke zorgverzekeraars kopen niet bewust te weinig zorg in waarmee ze wachtlijsten creëren? Als goede doel wil ik een zorgverzekering afsluiten die goed is voor mensen die goede zorg nodig hebben. In de plaats van zo budget verzekering.


Er was laatst wel een site die liet zien waar de premie naartoe gaat. Maar dan in de vorm van beleggen. Dus belegt mijn zorgverzekering mijn premie in wapenhandel of fossiele brandstoffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:57 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen met ervaring met Univé? Momenteel zit ik bij DSW en overweeg om over te stappen. De dekking van DSW sluit niet helemaal aan bij wat ik volgend jaar verwacht te gebruiken, bovendien is de premie redelijk fors. Nu zag ik op de website van VGZ/Univé dat ze met nog geen enkel ziekenhuis hier in de buurt een contract hebben. Nu zal dat vast goed komen (bij navraag per mail geven ze aan nog nooit niet met alle ziekenhuizen een contract te hebben gehad) maar toch vind ik het maar niets om daar nu dan toch voor te kiezen. Dat weerhoudt me eigenlijk nog op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 22:49 



 
Profiel   

Volgens mij zijn die contracten nergens nog rond, komt altijd later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 23:02 



 
Profiel   

Ja, vaak nadat mensen al zijn gewisseld. Zo kun je als consument dus nooit een gedegen keuze maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 23:16 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Volgens mij zijn die contracten nergens nog rond, komt altijd later.


Dat is een foute veronderstelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 23:56 



 
Profiel   

De contracten beginnen nu zo'n beetje binnen te druppelen. 2 weken geleden stond er nog bijna niks en dat wordt steeds meer.
Ik werk voor VGZ, en dus ook Unive, Umc, IZZ, I A etc. En we hebben echt met de meeste ziekenhuizen contracten. Ook met Bergman Clinics enzo. De kans dat je naar een ziekenhuis wil waar geen contract mee is, is echt klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 00:03 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk opzoek naar een verzekering die ook sterilisatie vergoed. Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 00:06 



 
Profiel   

moralian schreef
Ik ben eigenlijk opzoek naar een verzekering die ook sterilisatie vergoed. Iemand hier ervaring mee?


https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... lsrc=aw.ds
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 00:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 18 [ 426 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen