Zorgverzekering 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:52

Ik ga even meelezen hier: zit via ons mam bij VGZ en betaal (via haar) nu 163. Gaat naar 173. Ben een beetje huiverig om over te stappen omdat ik heel goed verzekerd ben (IZA eigen keuze + aanvullend extra zorg 3 + extra tand 2). Heb een bril dus die tweejaarlijkse vergoeding is heel fijn voor zonnebril/normale bril af te wisselen. En ga waarschijnlijk orthodontie krijgen (als 26 jarige) hoe het er nu naar uitziet. En tweejaarlijks een onderzoek in het ziekenhuis... Nu kost het me amper iets (of ja, eigen risico van 350 wat wel meevalt).
Dus als iemand tips heeft zijn ze welkom!

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:56

Petrichor schreef:
bigone schreef:

Betaal je je eigen risico niet toevallig in gedeeltes erbij? Soms doen mensen dat omdat ze weten dat ze toch dit volledig gebruiken. Bijna 40 euro minder is onmogelijk met hetzelfde pakket.

Nee want mijn eigen risico is elke keer iets afgegaan nadat ik bijvoorbeeld medicijnen kreeg die niet werden vergoed. Dat kan je precies zien als je inlogt. Denk dat ik van de week maar ga bellen, want zover ik nu kan zie is alles exact het zelfde. Alleen tand 250 werd dit jaar voor 75% vergoed en wordt komend jaar voor 100% vergoed dat is het enige verschil. Echter staat bij tand dit jaar 11.95 en bij fysio 25.95 bij komend jaar staat er tand gratis en fysio gratis.

Dat kan niet, voor zowel de tand als de fysio moet je gewoon voor betalen dus dan gaat er iets niet goed :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:44

Mijn fysio bijvoorbeeld mag ik flink voor aanvullen. Want ik val net niet in de standaard hokjes. Heb noodgedwongen nu minder fysio dan eigenlijk moet omdat ik dat pakket niet kan betalen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:45

Ik ga van 180pm naar 185. Valt me alles mee dus ik blijf zitten waar ik zit. :j en dan laagste eigen risico in gedeeltes er naast.

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:49

ik krijg via Knab nu ook een aanbod van Nationale Nederlanden, iemand ervaring met NN?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:51

Wat zijn sommigen hier enorm hoog verzekerd! :wow:

Ashleytjuhh

Berichten: 6667
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:52

Iemand bekent met Just?

ik schrik wat sommige betalen zeg :wow:

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:52

Chronische beperking helaas maximaal fysiotherapie nodig. Dan is deze verzekering goedkoper dan alle behandelingen los betalen :j

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:54

Jeetje wat een bedragen komen hier voorbij!

Ik ga begin december maar weer even puzzelen. Ik zou met mijn huidige pakket uitkomen op 127 euro.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:00

Ik ga van 123 naar 125, maar ik ga komend jaar mijn tandartsverzekering eraf halen. :) Dus dan kom ik op 114 per maand uit. Prima bedrag en tevreden over Zilveren Kruis dus ik blijf waar ik zit. :D

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:24

Ik zit nu bij Zekur maar ga kijken of het ergens goedkoper kan, zou dan €135,90 gaan betalen incl aanvullend pakket(zij hebben een 'algemeen' aanvullend pakket met vanalles erin), dus opzich best oke.
Maar wil eigenlijk alleen een basic tandverzekering, 6 behandelingen fysio en alternatieve therapie vergoed.

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:29

Als ik wat ik nu heb bij Unive afsluit dan ben ik € 131 kwijt ten opzichte van € 145 bij FBTO. Dat is best de moeite waard :j

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:31

Haha ik heb net bij Independer gekeken welke het beste is... Ja hoor, mijn huidige pakket :'). Scheelt wel weer moeite.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:32

Je haalt de mensen met veel fysiotherapie er hier zo uit. Die zitten gewoon allemaal boven de 180 euro |(

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:35

Dat zijn toch idiote bedragen... Ik heb de afgelopen jaren geen fysio meer nodig gehad, maar durf het er niet zo goed uit te gooien := :o Dus ik heb standaard 6-9 behandelingen 'aan staan' in mijn verzekering.

Lastige is ook dat er momenteel zoveel aanbieders zijn, en ze allemaal net weer even anders zijn..

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:44

Ik zit bij Menzis en ga van €131 naar €136. Dit is de basisverzekering + extra verzorgd 2.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:52

Ik betaal nu bij CZ basis + aanvulling jongeren incl. collectief € 133

Kijk wel elk jaar of het goedkoper kan.. maar dit komt voor mij altijd het goedkoopst uit.
Gebruik eigenlijk bijna niets uit verzekering. Maar durf mijn eigen risico niet te verhogen.
Vorig jaar namelijk een ritje met de ambulance en dat wil je niet zo even moeten betalen. Met paardrijden kan namelijk vanuit het niets van alles gebeuren :+

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:53

Kinke schreef:
ik krijg via Knab nu ook een aanbod van Nationale Nederlanden, iemand ervaring met NN?


Daar zit ik, wel fijn hoor, makkelijk in afhandelen en eigenlijk nooit rare dingen. Kreeg een beste rekening van eigen risico en dan kijken ze gewoon even mee wat het is geweest en ze doen ook niet moeilijk om dat in delen te betalen.

Ik heb echt alleen het basispakket want ik maak geen gebruik van de extra's en betaal per maand 117 euro.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37280
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:55

Veulen84 schreef:
Je haalt de mensen met veel fysiotherapie er hier zo uit. Die zitten gewoon allemaal boven de 180 euro |(

Ik heb dus minder fysio omdat ik dat bedrag niet kan missen -O- de fysio eigenlijk ook niet maar ja. Zou ik de extra fysio en tandarts erbij doen kom ik op 182 euro per maand %)

MyWishMax

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:59

Berdien schreef:
Dat zijn toch idiote bedragen... Ik heb de afgelopen jaren geen fysio meer nodig gehad, maar durf het er niet zo goed uit te gooien := :o Dus ik heb standaard 6-9 behandelingen 'aan staan' in mijn verzekering.

Lastige is ook dat er momenteel zoveel aanbieders zijn, en ze allemaal net weer even anders zijn..


Ik heb altijd heel veel fysio in pakket gehad, maar gebruikte het nooit op. De fysio's waar ik kwam stuurde me telkens na een paar behandelingen weg,ik had altijd 20 tot 26 behandelingen. Dit jaar dus minder (alsnog 13) behandelingen en ik was er binnen 3 maanden al doorheen. Ineens fijne fysio getroffen en een chronische indicatie, maar moet er alsnog een stel zelf betalen.

Vorig jaar overgestapt, omdat ik 190 euro ging betalen met wel minder fysio. Dit jaar 160 betaald, lager kon niet. Volgend jaar weer overstappen,maar kan maar bij 1 verzekeraar terecht en dat is weer rond de 160 euro.
Ik ga elk jaar meer betalen, maar er wordt steeds minder vergoed. Weinig inkomen, maar veel zorgkosten en eigen risico erdoorheen in februari als ik geluk heb, maar dat moet ik dus maandelijks betalen. := Dan betaal je zoveel, maar ik zit alsnog op ruim 1500 euro wat ik zelf moet betalen jaarlijks omdat het niet vergoed wordt.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:03

Ook een puntje is om rekening te houden met het contract. Mijn dermatologie word gelukkig bij anderzorg geaccepteerd. Dus heel waarschijnlijk ga ik wel overstappen

DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:15

Mijne is nu ongeveer 150, ruim 20 euro omhoog bij Univé. Heb er een 'tand beter' pakket bij wat 30 euro per maand kost maar die haal ik bij lange na niet eruit qua kosten dus dat gaat er mooi weer vanaf en misschien dat eigen risico verhogen ook werkt, gebruik daar normaliter echt bijna niks van

Siers83

Berichten: 7367
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:17

Air schreef:
Ik zit nu bij Zekur maar ga kijken of het ergens goedkoper kan, zou dan €135,90 gaan betalen incl aanvullend pakket(zij hebben een 'algemeen' aanvullend pakket met vanalles erin), dus opzich best oke.
Maar wil eigenlijk alleen een basic tandverzekering, 6 behandelingen fysio en alternatieve therapie vergoed.

Je kunt kijken naar Menzis. Mijn vriend heeft daar een basis voordelig, is een ietwat uitgeklede basisverzekering, en dan een aanvullend pakket waar tandarts en fysio iig in zitten. Daar betaald hij dan 126,50 voor. Of alternatief erin zit zou je ff moeten kijken

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:23

marrlinde schreef:
Ik ben in het verleden bij Anderzorg verzekerd geweest. Ik was er niet erg tevreden over, klantenservice was toen erg slecht bereikbaar, een hoop gedoe met bijschrijven van kinderen en vergoeding duurde lang. Mogelijk is dat nu anders.

Dat is nu zeker anders. Zit al jaren bij Anderzorg en ook een machtiging voor een bepaald operatie die niet standaard is, was zo geregeld. Vergoedingen gaan goed, nooit problemen eigenlijk.

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:46

Kijk inderdaad ook naar de relatie van je verzekering met je behandelaar. In het eerste jaar bij mijn behandelaar kon er maar weinig, alles was moeilijk moeilijk en lange tijd op de wachtlijst gestaan. Zelf gevraagd bij de behandelaar welke zorgverzekeraars zij goede ervaringen mee hadden en daarna overgestapt. Ineens kon er veel meer, aanvullende onderzoeken konden makkelijker toegezegd worden en ik hoefde veel minder lang te wachten. Behandelaar geeft aan dat dit voornamelijk door de andere verzekeraar komt, omdat zij veel meer goedkeuren en minder 'knieperig' zijn. Ik was ook de pineut dat in juli de ingekochte zorg al 'op' was. Ondanks dat ik 2 euro meer betaal per maand geeft dit mij veel meer rust.