Zorgverzekering 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:48

Furious, ik weet dat DSW nooit mee doet aan vergelijkingssites. Volgens mij de rest wel.

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:43

furious schreef:
Weet iemand of er een lijstje bestaat van de zorgverzekering die niet mee doen aan vergelijking sites?


Misschien heb je hier wat aan:

https://www.consumentenbond.nl/zorgverz ... tverlening

Het is de vergelijkingshulp van de Consumentenbond.

Enkele verzekeraars worden met een reden niet meegenomen in de vergelijkingen.
Hun verzekeringen zijn bv niet voor iedereen toegankelijk of voordelig.

Je ziet een totaaloverzicht van alle verzekeraars, onderverdeeld in welke wel en welke niet meedoen.

DSW wordt hier trouwens wel meegenomen in de vergelijkingen.

furious

Berichten: 7115
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:11

Bedankt voor de tips.

Zit nu bij dsw maar zit te twijfelen wat ik aanvullend wil :7

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:43

I had de afgelopen jaren het duurste aanvullende pakket
Ben Er nu 1 omlaag gegaan voor komend jaar (zul je zien dat ik opeens een sloot Fysio nodig heb oid )

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:50

marleen_usar schreef:
Ik heb een ongeval gehad, ik heb dus waarschijnlijk meer fysio nodig dan ik normaal gebruik. Heeft het zin om daar voor bij te verzekeren?


Dat kun je zelf uitrekenen. De fysio is 30-35 euro per behandeling. Prijs aanvullend pakket delen door aantal vergoedde behandelingen.

Mandyy

Berichten: 30527
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:53

Ik ben net overgestapt. Fijn dat het weer geregeld is. :)

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:44

Ik blijf dit jaar bij menzis. Helaas geen goede vergoeding voor acnetherapie. Maar de enige goede verzekeringen daarvoor waren vgz/unive waar ik niet heen wil.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:51

Zijn hier mensen die toevallig gekeken hebben welke verzekering gunstig is qua hartrevalidatie? De tijd begint te dringen en ik ben er nog steeds niet uit :=

Nog even terug komen op tandartszorg voor kinderen. Dat gaat vanuit het basispakket dus hoef je als ouder geen aanvullende verzekering voor te hebben :)*

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:00

heb je al bij Menzis gekeken?
is op zich wel goed hoor.

ik ben zelf net aan het kijken omdat ik dus wel met een ontstoken kies zit en begin 2020 een zenuwbehandeling krijg.
mijn tandartsverzekering mag dus omhoog :+
heb die nu op 250 en ga het omhoog zetten naar 500.
kom bij menzis dan met mijn collectiviteitskorting dan nog best op een mooi maandbedrag uit.

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:04

ellepel schreef:
heb je al bij Menzis gekeken?
is op zich wel goed hoor.

ik ben zelf net aan het kijken omdat ik dus wel met een ontstoken kies zit en begin 2020 een zenuwbehandeling krijg.
mijn tandartsverzekering mag dus omhoog :+
heb die nu op 250 en ga het omhoog zetten naar 500.
kom bij menzis dan met mijn collectiviteitskorting dan nog best op een mooi maandbedrag uit.

Ik zit al jaren bij Menzis. Ook aavullend tand 500. Vergoeden redelijk veel voor een goede prijs. Heb t nog niet echt goedkoper gevonden dus blijf aankomend jaar ook bij hun

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:05

Menzis ia behoorlijk aan de prijs. PMA is misschien nog wel een optie.

Collectiviteit gaat dacht ik van 10 naar 5% korting.

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:08

MISTRAL94 schreef:
Menzis ia behoorlijk aan de prijs. PMA is misschien nog wel een optie.

Collectiviteit gaat dacht ik van 10 naar 5% korting.

Ik heb ook Menzis met Pma collectief. Ik betaal volgend jaar voor basis met collectief en tand500 € 134,47

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:11

MISTRAL94 schreef:
Zijn hier mensen die toevallig gekeken hebben welke verzekering gunstig is qua hartrevalidatie? De tijd begint te dringen en ik ben er nog steeds niet uit :=

Nog even terug komen op tandartszorg voor kinderen. Dat gaat vanuit het basispakket dus hoef je als ouder geen aanvullende verzekering voor te hebben :)*


Wat voor hartrevalidatie ga je doen dan dat niet in de basisverzekering zit?

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:19

kom uit op 140 euro in de maand.
dat is dan met 500 euro tandartskosten. en 9 fysio behandelingen (plus 3 extra via werkgever).
nou ja doen dat maar dan.
het is echt euro verschil hoor met sommige anderen. ik zat vroeger bij De Friesland.
was ook goed
maar de collectiviteit korting ging daar weg dus ben ik overgestapt

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:27

verootjoo schreef:
MISTRAL94 schreef:
Zijn hier mensen die toevallig gekeken hebben welke verzekering gunstig is qua hartrevalidatie? De tijd begint te dringen en ik ben er nog steeds niet uit :=

Nog even terug komen op tandartszorg voor kinderen. Dat gaat vanuit het basispakket dus hoef je als ouder geen aanvullende verzekering voor te hebben :)*


Wat voor hartrevalidatie ga je doen dan dat niet in de basisverzekering zit?


Dat Iis nog niet duidelijk. Ik sta op de wachtlijst voor een ablatie. Zou daarna onder begeleiding vanuit het ziekenhuis het sporten op willen pakken. Vanuit de basisverzekering zit ik dus niet met extra fysiotherapie wat ik moet hebben. Had ik even niet bij stil gestaan dat dit vanuit de basis gaat.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:29

Siersma schreef:
MISTRAL94 schreef:
Menzis ia behoorlijk aan de prijs. PMA is misschien nog wel een optie.

Collectiviteit gaat dacht ik van 10 naar 5% korting.

Ik heb ook Menzis met Pma collectief. Ik betaal volgend jaar voor basis met collectief en tand500 € 134,47


Dat is wel gunstig. Ik zal eens kijken of PMA wel met alle ziekenhuizen contracten hebben.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:46

MISTRAL94 schreef:
verootjoo schreef:

Wat voor hartrevalidatie ga je doen dan dat niet in de basisverzekering zit?


Dat Iis nog niet duidelijk. Ik sta op de wachtlijst voor een ablatie. Zou daarna onder begeleiding vanuit het ziekenhuis het sporten op willen pakken. Vanuit de basisverzekering zit ik dus niet met extra fysiotherapie wat ik moet hebben. Had ik even niet bij stil gestaan dat dit vanuit de basis gaat.


Na een ablatie ga je waarschijnlijk hartrevalidatie in het ziekenhuis volgen en meestal wordt dat gedeclareerd vanuit de DBC. Gaat je eigen risico kosten, maar geen fysiobehandelingen vanuit de aanvullende verzekering.

Zou je even na kunnen vragen voor de zekerheid.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:48

ellepel schreef:
kom uit op 140 euro in de maand.
dat is dan met 500 euro tandartskosten. en 9 fysio behandelingen (plus 3 extra via werkgever).
nou ja doen dat maar dan.
het is echt euro verschil hoor met sommige anderen. ik zat vroeger bij De Friesland.
was ook goed
maar de collectiviteit korting ging daar weg dus ben ik overgestapt


Waar zit je nu?

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:50

ik zit al bij menzis, blijf daar dan dus ook.
andere verzekeringen dat scheelt echt maar een paar euro als ik het zo bekijk

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:51

Ik moet even voor mijn moeder rondkijken, die betaalt nu 260 bij ONVZ en heeft eigenlijk nooit extra zorg nodig. Ze wordt wel 60 dus een beetje extra is fijn, maar 260 lijkt me overdreven.

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zorgverzekering 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:59

Mistral lijkt me wel. Pma is gewoon Menzis, en dat is toch een van de grootste

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:36

verootjoo schreef:
Na een ablatie ga je waarschijnlijk hartrevalidatie in het ziekenhuis volgen en meestal wordt dat gedeclareerd vanuit de DBC. Gaat je eigen risico kosten, maar geen fysiobehandelingen vanuit de aanvullende verzekering.

Zou je even na kunnen vragen voor de zekerheid.


Ja klopt. De ablatie, controles en medicijnen zorgen er al voor dat ik door mijn eigen risico ben. Jaren terug heb ik in een revalidatietraject gehad in een groot revalidatiecentrum. Toen kreeg ik alles vergoed en kreeg ik dacht ik het jaar daarop een chronisch ziekenvergoeding vanuit het CAK. Sinds de gemeente dit allemaal doet ben ik ineens niet chronisch ziek meer :+

Ik had even niet na gedacht dat het vanuit de basis was, dacht dat het onder fysiotherapie zou vallen. Ben wel benieuwd of je revalideren kunt in een ander ziekenhuis dan waar de behandeling plaats zal vinden. Heb jij enig idee?

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:43

MISTRAL94 schreef:
verootjoo schreef:
Na een ablatie ga je waarschijnlijk hartrevalidatie in het ziekenhuis volgen en meestal wordt dat gedeclareerd vanuit de DBC. Gaat je eigen risico kosten, maar geen fysiobehandelingen vanuit de aanvullende verzekering.

Zou je even na kunnen vragen voor de zekerheid.


Ja klopt. De ablatie, controles en medicijnen zorgen er al voor dat ik door mijn eigen risico ben. Jaren terug heb ik in een revalidatietraject gehad in een groot revalidatiecentrum. Toen kreeg ik alles vergoed en kreeg ik dacht ik het jaar daarop een chronisch ziekenvergoeding vanuit het CAK. Sinds de gemeente dit allemaal doet ben ik ineens niet chronisch ziek meer :+

Ik had even niet na gedacht dat het vanuit de basis was, dacht dat het onder fysiotherapie zou vallen. Ben wel benieuwd of je revalideren kunt in een ander ziekenhuis dan waar de behandeling plaats zal vinden. Heb jij enig idee?


Volgens mij wel, maar lijkt me niet handig. Voor die revalidatie heb je als fysio gegevens van onderzoeken nodig, en die moeten dan allemaal opgevraagd worden. Ook korte lijntjes met de behandelend cardioloog is altijd handig.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:46

Siersma schreef:
Mistral lijkt me wel. Pma is gewoon Menzis, en dat is toch een van de grootste



Nou goed checken hoor. Ik zie bij het streekziekenhuis hier in de buurt. Dat oa DSW, ASR en nog een aantal nog geen contract hebben voor 2020. Menzis wel overigens. Maar op deze manier is het wel lastig kiezen als contracten nog niet rond zijn.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:49

verootjoo schreef:
Volgens mij wel, maar lijkt me niet handig. Voor die revalidatie heb je als fysio gegevens van onderzoeken nodig, en die moeten dan allemaal opgevraagd worden. Ook korte lijntjes met de behandelend cardioloog is altijd handig.


Dat is wel handig de korte lijnen met de behandelend arts. Alleen is het voor mij een uur rijden. Ik ga er vanuit dat ik na de behandeling weer naar mijn eigen cardioloog in het ziekenhuis hier in de buurt ga. Controle afspraak was al ingepland alleen heb ik de ablatie nog niet gehad dus heeft de controle afspraak ook geen zin. Maar goed eerst de ablatie maar doorstaan en dan verder kijken.