Neusspray verslaving (Xylametazoline)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:07

Giolli schreef:
Even een update: kinderneusspray is helemaal ruk, ik spuit me een ongeluk. Even plan B opzetten. :')

En je had zekerweten de kinder? En niet de baby? Ik heb zelf ook eens de verkeerde gekocht en de baby is dus zoutoplossing. Heb dat flesje eerst vervloekt en vervolgens mezelf omdat ik niet had opgelet _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 11:17

Update. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben ben ik cold turkey gestopt en nu een week ‘clean’. :') Het was verschrikkelijk maar ik raak die troep nooit meer aan.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:19

Respect Giolli!! Jeetje, hoe heb je dat volgehouden, echt superknap!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Neusspray verslaving (Xylametazoline)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:52

Wauw wat goed chick :D trots!

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:27

Giolli schreef:
Update. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben ben ik cold turkey gestopt en nu een week ‘clean’. :') Het was verschrikkelijk maar ik raak die troep nooit meer aan.
is je neus ook weer open?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:31

Pandora2 schreef:
Zout water opsnuiven. Helpt altijd en raak je niet aan verslaafd.
Dan flesje neusspray weggooien en nooit meer in huis halen :Y)


Dat werkt echt niet zo goed als die spray hoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:35

KB01 schreef:
Giolli schreef:
Update. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben ben ik cold turkey gestopt en nu een week ‘clean’. :') Het was verschrikkelijk maar ik raak die troep nooit meer aan.
is je neus ook weer open?


Wisselend. Overdag wel, s’avonds en liggend 1 kant dicht, het lijkt dagelijks wat minder erg te worden.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:36

Dat spul komt hier gewoon niet in huis, dan maar een tijdje verstopt. Inderdaad een ui naast het bed en braaf afwachten tot de verkoudheid over is.
Ik snap niet dat de producenten niet inmiddels de verplichting hebben om kleinere verpakkingen te maken zodat je het ook niet langer dan een week kan gebruiken. Het wordt veel te makkelijk verkocht.

TS, knap dat je zo doorgezet hebt :j

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:46

Sizzle schreef:
Dat spul komt hier gewoon niet in huis, dan maar een tijdje verstopt. Inderdaad een ui naast het bed en braaf afwachten tot de verkoudheid over is.
Ik snap niet dat de producenten niet inmiddels de verplichting hebben om kleinere verpakkingen te maken zodat je het ook niet langer dan een week kan gebruiken. Het wordt veel te makkelijk verkocht.

TS, knap dat je zo doorgezet hebt :j


Alsof dat helpt. Koop je er 4 tegelijk zoals ik deed.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:57

ProudJustify schreef:
Ik ben 21 jaar lang verslaafd geweest aan de Otrivin met menthol en ben er vanaf gekomen via
de huisarts. Heb toen Fluticason voorgeschreven gekregen wat ik de eerste 2 weken mocht combineren met de Otrivin (zonodig) en daarna alleen de Fluticason gebruiken.

Nu gebruik ik alleen als mijn neus echt dicht zit de Fluticason van de huisarts en bij hoge uitzondering als ik extreem verkouden ben een spraytje Otrivin voor het slapen gaan. Maar over het algemeen gebruik ik dus helemaal geen neusspray meer.


Ik moet de fluticason elke dag gebruiken. M'n voorhoofdsholte is niet ontwikkeld en m'n gangen in m'n neus zijn scheef... Dus ik zit er wel iedere dag aan

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:59

Zonnetje81 schreef:
Sizzle schreef:
Dat spul komt hier gewoon niet in huis, dan maar een tijdje verstopt. Inderdaad een ui naast het bed en braaf afwachten tot de verkoudheid over is.
Ik snap niet dat de producenten niet inmiddels de verplichting hebben om kleinere verpakkingen te maken zodat je het ook niet langer dan een week kan gebruiken. Het wordt veel te makkelijk verkocht.

TS, knap dat je zo doorgezet hebt :j


Alsof dat helpt. Koop je er 4 tegelijk zoals ik deed.


Dat zou dus niet mogenlijk moeten zijn (recept plicht).
Maar dat zal een vrij onpopulaire mening zijn waarschijnlijk.
Voor mij is de risk/benefit ratio niet hoog genoeg voor vrije verkoop eerlijk gezegd. Officieel kunnen de rebound problemen namelijk zelfs al na 3 dagen optreden.