Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Neusspray verslaving (Xylametazoline)

 
Profiel   

ik ben ook verslaafd geweest. ik denk wel een paar jaar. Tot ik van de huisarts een alternatief kreeg voorgeschreven en het afbouwen dus makkelijk ging. De huisarts constateerde poliepen in mijn neus, daardoor was ik best geschrokken, en dus gemotiveerd om te stoppen.
succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:02 



 
Profiel   

Ik ben eerst overgestapt op kinderneusspray. Toen maar 1 neusgat. En daarna alleen 1 pompje in de avond als ik ging slapen. Zo ben ik eraf gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:24 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik ben ook benieuwd hoe je verslaafd raakt. Na een tijdje ben je toch gewoon niet meer verkouden dan is er toch ook geen reden om het te gebruiken?

Ts ik zou ook naar de huisarts gaan, je bent zo te lezen echt niet de enige die met dit probleem kampt


Nee je krijgt dus soort van chronische verkoudheid. Bij mij is het dan vooral in de nacht. Zo snel ik lig zit alles potdicht tot het panieken in je hoofd van ik krijg geen lucht en zo kan ik niet slapen. Zet maar een wasknijper op je neus. Zo voelt dat. Dus dan denk je als dat spul niet in de buurt is kan ik niet slapen of kan ik niet werken met een dichte neus. Dus ga je preventief spuiten als je gaat slapen. In de nacht wakker worden en weer spuiten. Overdag spuiten als je wat voelt.

In het algemeen:
Erg makkelijk om te roepen dat snap ik niet en je gebruikt het gewoon niet. Dan was er geen 1 verslaving. Dit uit zich misschien wel wat anders dan een drugsverslaving.

Nu ik dat andere spul heb krijg ik geen dichte neus meer en denk je er niet meer over na na een tijdje. Je krijgt weer vertrouwen in je lijf zwg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:20 



 
Profiel   

Je gebruikt nog maar 4 weken?
Even een dagje volhouden. Evt alleen nog voor het slapen gaan. Echt ben je zo vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:22 



 
Profiel   

Ik heb daar ook altijd last van, na een paar dagen spuiten is heel mijn neus al schraal en pijnlijk. Gewoon een dagje bikkelen helpt meestal wel. Als ik een easy quick fix ontdek laat ik het je weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:39 



 
Profiel   

Ik heb ernstige allergie voor alles wat er is, stof, hooi, vloerbedekking, dieren etc.
Daardoor heb ik echt iets nodig wat mijn neus openhoudt. Heb Avamys van de huisarts is een neusspray met ontstekingsremmer erin die pas na 1 week werkt. In de tussentijd gebruik ik kindermeusspray om wel te kunnen slapen anders werkt het echt niet hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:45 



 
Profiel   

Ik ben er ook aan verslaafd, al máánden... Zoutoplossing helpt ook echt niet helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:48 



 
Profiel   

Storm schreef
Ik ben eerst overgestapt op kinderneusspray. Toen maar 1 neusgat. En daarna alleen 1 pompje in de avond als ik ging slapen. Zo ben ik eraf gekomen.


Yep, zo dus. Afbouwen. Steeds iets langer ertussen en de kinderneusspray aanlengen op een gegeven moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:52 



 
Profiel   

Storm schreef
Ik ben eerst overgestapt op kinderneusspray. Toen maar 1 neusgat. En daarna alleen 1 pompje in de avond als ik ging slapen. Zo ben ik eraf gekomen.


Dit heb ik ook gedaan op mijn 12de. Op deze manier bouw je het rustig af en dat is de beste manier om er af te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:53 



 
Profiel   

Als ik het na een week niet onder controle krijg ga ik naar de huisarts, daar krijg ik dan meestal een andere spray, die kun je langer gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:08 



 
Profiel   

Weggooien dat pompje, even een paar dagen verkouden maar geef je lijf de tijd dit zelf op te lossen.
Hier ben je zo vanaf als je even doorzet. Na 4 weken is het een gewenning maar wees een beetje streng voor jezelf en praat jezelf geen verslaving aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:10 



 
Profiel   

Zo krijgen wij omzet door al deze mensen thanks ber door jou kan ik weer wat op me brood doen.
Loveyou :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:12 



 
Profiel   

Ga over op een druppelflesje. Eerst de kinderdosering en dan steeds bijvullen met water zodat je de dosis verdunt.

Zoutoplossing werkt niet!!

Je bent namelijk niet geestelijk verslaafd aan de neusspray maar lichamelijk. En zoutoplossing werkt niet in op je slijmvliezen maar verdunt je snot (wat je niet specifiek veel meer hebt want je bent niet meer verkouden).

Een ontstekingsremmende neusspray van de huisarts kan ook een oplossing zijn. Die zijn veilig voor een langere tijd te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:21 



 
Profiel   

Ik heb hier ook gauw last van, sowieso snel geïrriteerde slijmvliezen. Ben jaren verslaafd geweest. Uiteindelijk de schroom voorbij en naar de huisarts. De oplossing was zo simpel.
Dit middel , na 3 dagen was mijn verslaving over. Hoefde dit dan ook niet meer te gebruiken.
[ img ]

Mijn neus is nog nooit zo rustig geweest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:28 



 
Profiel   

Ik ben vorig jaar ook een halfjaar verslaafd geweest, gebruik dat spul nu echt nooit meer. Ik gebruikte het op een bepaald moment echt 5 keer per dag en was ook helemaal zenuwachtig als ik het thuis vergeten was. Ik had echt een verzameling flesjes van elke keer dat ik weer nieuwe had gekocht omdat ik het ergens vergeten was. Ik heb ook geprobeerd af te bouwen en geprobeerd me aan 1 keer per dag te houden, maar ik voelde me steeds zo benauwd en mijn neus zat gewoon pijnlijk dicht waardoor ik steeds weer de spray gebruikte. Uiteindelijk door de dure appel heen gebeten, alles weggegooid en een week amper geslapen door de benauwdheid. Uiteindelijk word je moe genoeg waardoor je echt wel slaapt. Ik gebruikte wel een zoutoplossing met menthol wat iets hielp. Het duurde best lang voordat mijn neus echt weer helemaal open was. 1 neusgat bleef lang dicht, ondertussen ben ik er wel helemaal vanaf en als ik nu een verkoudheid heb, dan gebruik ik alleen zoutoplossing ookal doet dat amper iets. Ik wil nooit meer de echte neusspray gebruiken. Mijn vader is overigens al meer dan 10 jaar verslaafd aan dat spul...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:35 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Amber_anne schreef
Ik ben ook benieuwd hoe je verslaafd raakt. Na een tijdje ben je toch gewoon niet meer verkouden dan is er toch ook geen reden om het te gebruiken?

Ts ik zou ook naar de huisarts gaan, je bent zo te lezen echt niet de enige die met dit probleem kampt


Nee je krijgt dus soort van chronische verkoudheid. Bij mij is het dan vooral in de nacht. Zo snel ik lig zit alles potdicht tot het panieken in je hoofd van ik krijg geen lucht en zo kan ik niet slapen. Zet maar een wasknijper op je neus. Zo voelt dat. Dus dan denk je als dat spul niet in de buurt is kan ik niet slapen of kan ik niet werken met een dichte neus. Dus ga je preventief spuiten als je gaat slapen. In de nacht wakker worden en weer spuiten. Overdag spuiten als je wat voelt.

In het algemeen:
Erg makkelijk om te roepen dat snap ik niet en je gebruikt het gewoon niet. Dan was er geen 1 verslaving. Dit uit zich misschien wel wat anders dan een drugsverslaving.

Nu ik dat andere spul heb krijg ik geen dichte neus meer en denk je er niet meer over na na een tijdje. Je krijgt weer vertrouwen in je lijf zwg maar.


Een dichte neus is toch helemaal niet zo erg? Ja het is vervelend om door je mond te moeten ademen maar ik heb echt nog nooit overwogen om voor zoiets natuurlijks spray te gebruiken :o
Is even een paar dagen hijgen en dan heeft je lijf met het virus gedealt als het goed is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:35 



 
Profiel   

Fijn voor jou maar dat is niet voor iedereen zo. Ik heb zulke erge allergie verschijnselen dat ik kortademig wordt en zelfs koortsig en grieperig.
Dus de vlieger van even uitzitten gaat niet voor iedereen op want is geen kwestie van uitzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:37 



 
Profiel   

Daar zijn anti-histamine voor.
Ts is verkouden geweest niet allergisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:52 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Daar zijn anti-histamine voor



Dat heb ik hier ook in huis liggen :)
Zoals ook in mijn eerdere post staat heb ik speciale neusspray met ontstekingsremmer ook. Maar nu bij zwangerschap mag ik geen allergie tabletten slikken en mag ik van de arts wel daarnaast gewone neusspray gebruiken naast de ontstekingsremmer

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:54 



 
Profiel   

Joh ik ben al 15 jaar verslaafd :')

Probeer maar wel snel te stoppen hoor het wordt steeds moeilijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:55 



 
Profiel   

Het is inderdaad niet gewoon een dichte neus en een beetje hijgen... Het is echt een ontzettend benauwd gevoel en je neus zit echt zo dicht dat het pijn doet. Daarnaast lig ik dus gewoon makkelijk 8 uur wakker snachts door zo’n verstopte neus. Ik ben absoluut niet flauw en kan echt kei hard zijn voor mezelf, maar van de verslaving afkomen was echt lastiger dan gedacht...

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/is ... ~b01c44a3/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:55 



 
Profiel   

Oh nee ik word ook helemaal kortademig als mijn neus verstopt zit. Adem ook altijd door mijn neus, nooit door mijn mond. Krijg helemaal schrale lippen enzo ook als mijn neus dicht zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 22:19 



 
Profiel   

Joh! Wat heftig zeg! :oo

Ik druppel altijd met zout water als ik verkouden ben. Kan me er zo weinig bij voorstellen dat je afhankelijk wordt van een neusspray.

Maar goed, mijn verkoudheid duurt dan ook maar een 5 tot 7 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 22:23 



 
Profiel   

ZIE! Ik stel me niet helemaal aan, het is een serieuze verslaving hoor. :')


Bedankt voor alle handige tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 22:24 



 

Oh help. Waarom lees ik dit topic net nu ik verkouden ben en dus neusspray gebruik := nu wil ik niet meer... maar het helpt... Zoutoplossing werkt niet en Xylo gebruik ik nu 1 keer per dag, alleen voor het slapen gaan.. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 22:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen