Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 19:03

Ik heb even advies nodig, een doktersbezoek ga ik sowieso vast leggen als het echt niet over gaat.

Vorige week kreeg ik nadat ik terug was van vakantie (waar het uit ging met mijn vriend, dus even pittig emotioneel) erge steken in mijn onderbuik. Een beetje hetzelfde gevoel als een blindedarmontsteking (apendix is er al uit) maar dan over heel mijn onderbuik. Daarna merkte ik ook dat ik heel vaak moest plassen. Ook 2x 's nachts. Tijdens het plassen ondervind ik geen pijn of last, wat normaal met een blaasontsteking wel zo is.
Ik heb al eerder last gehad van niergruis, maar dit zit toch hoger en meer in je rug. Dus het is niet hetzelfde gevoel. Ik voel me verder ook gezond en fit, het hindert me niet om naar school te gaan, ben alleen wel wat vermoeider dan normaal. Ik heb regelmatig ook last van mijn onderrug en liezen/bekken maar dit is niet echt iets nieuws.

Nu was het een paar dagen over en terug beter, maar nu daarnet krijg ik terug steken en een vervelend zeurend gevoel. Ik las iets over te strakke of te zwakke bekkenbodemspieren en dit komt ook wel goed overeen met wat ik voel. Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik kan uittesten wat het precies is? Iemand die dit herkend?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:05

Misschien heel iets anders. Maar gebruik je anticonceptie? Lijken wel symptomen van zwangerschap. Maar dat is dan heel ruim gezegd.

Ik heb deze klachten ook een keer gehad na een stressvolle periode waarbij ik absoluut niet lekker in mijn vel zat. Misschien kan het anders ook door de stress komen :)

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:08

ik zou helemaal niet wachten, maar morgenvroeg de huisarts bellen.
jouw klachten kunnen meerdere oorzaken hebben.
wat je nu in je topic gaat krijgen is dat mensen met van alles en nog wat aan komen.
jij misschien helemaal gestressed daar van raakt en je daar dus niks mee op schiet.
wij zijn geen arts....die ziet jou....hoort jouw klachten en kan testjes doen om te kijken wat er is.

als ik het zo lees denk ik dat je misschien wel ongesteld moet worden

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:09

Ik zou morgen de huisarts bellen. Waarom een huisartsenbezoek uitstellen?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:15

Bij mijn huisarts kun je ochtendurine brengen. Kunnen ze checken of je een blaasontsteking hebt. Zo niet kun je afspraak maken bij de huisarts.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:16

En vang meteen je urine op en breng dat langs de huisarts voor controle.

Anoniem

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:42

Zoals Janouk zegt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:54

Zou je een SOA kunnen hebben? Sterkte!

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 00:37

Liesje1611 schreef:
Zou je een SOA kunnen hebben? Sterkte!

Nee, dat is uitgesloten. Onlangs nog een test laten doen en sindsdien ook niemand anders buiten mijn ex-vriend gehad. Tijdens de test waren we nog samen.

Probleem is dat ik een zeer populaire HA heb en daar pas woensdag volgende week terecht kan. Maar ga morgen toch al eens in een potje plassen en dat in de ochtend brengen. Op basis daarvan kan er ook wel al het een en het ander uitgesloten worden...

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 00:38

Maureen95 schreef:
Misschien heel iets anders. Maar gebruik je anticonceptie? Lijken wel symptomen van zwangerschap. Maar dat is dan heel ruim gezegd.

Ik heb deze klachten ook een keer gehad na een stressvolle periode waarbij ik absoluut niet lekker in mijn vel zat. Misschien kan het anders ook door de stress komen :)

Ik gebruik anticonceptie ja :) Het zou me dus verbazen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:18

als je sowieso even in een glas plast (en het is niet helder en heeft bv vlokjes) dan is er alvast een grote indicatie voor een blaasontsteking. Vaak is de geur ook een indicatie (ik ruik het meteen namelijk....)

Overigens is het wel aan te raden om zeer goed te blijven drinken (liefst meer dan 2 liter), je kunt een beginnende blaasontsteking namelijk gewoon weg plassen.

Je kunt ook om een andere HA vragen he....je hoeft niet te wachten, maar de assistente kan prima je ochtend urine even dipsticken

Anoniem

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:20

kunnen ook cyste zijn bij je eierstok. sterkte idg!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:22

Een vriendin van mij had dit ook, super erge steken en die had gewoon heel veel last van haar eisprong. Ook een cyste idd op de eierstok..

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:25

Ook een blaasontsteking kan zich ook uitten zonder (veel) pijn bij het plassen. Ei-sprong zou idd ook kunnen alhoewel ik dat niet verwacht bij hormonale anticonceptie. Ik zou idd morgen gewoon even een potje wegbrengen om te controleren op een uwi.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:37

CalipsoLover schreef:
Liesje1611 schreef:
Zou je een SOA kunnen hebben? Sterkte!

Nee, dat is uitgesloten. Onlangs nog een test laten doen en sindsdien ook niemand anders buiten mijn ex-vriend gehad. Tijdens de test waren we nog samen.

Probleem is dat ik een zeer populaire HA heb en daar pas woensdag volgende week terecht kan. Maar ga morgen toch al eens in een potje plassen en dat in de ochtend brengen. Op basis daarvan kan er ook wel al het een en het ander uitgesloten worden...

Ik zou toch voor de zekerheid even een soa testje laten doen, kan nooit kwaad en dan kan je het uitsluiten.
En natuurlijk even ochtendurine brengen, kan de assistente checken

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:22

Bij mij verloopt een blaasontsteking altijd precies zoals jij omschrijft. Dus ook geen pijn of bloed bij t plassen.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:23

Ik denk ook een blaasontsteking. Heb altijd alleen jouw klachten maar geen pijn of bloed bij het plassen.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:11

Ik herken mij helemaal in de klachten die je beschrijft.

Ik heb in 2017 een blaasontsteking gehad waarbij antibiotica niet hielp. Ik had ook pijn in mijn onderbuik, geen pijn bij het plassen en pijn onder in mijn rug en in mijn beide zijkanten. Ook voelde ik mij inderdaad snel moe en af en toe ook niet fit. Ik heb wel al die tijd doorgewerkt maar ging wel vrij vaak eerder weg omdat mijn rug te zeer deed.

Wat het nou precies was wisten ze ook niet ik heb er best veel onderzoeken voor gehad. Ze denken een bacterie die langer is blijven sluimeren. Heb het sindsdien nooit weer gehad gelukkig.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:18

Ik voel me ook zo maar ik ben zwanger... Are you sure sure?

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 22:55

pruny: Waarom? Dat heeft toch echt geen zin aangezien ik nog heel recent ben uitgebreid gecontroleerd en sindsdien geen andere bedpartners meer gehad heb. Mijn vriend en ik waren ook lang genoeg samen dat moest hij een SOA gehad hebben ik die al lang moest gehad hebben ook. Ik zie daar niet echt het nut van in en zeker niet om je onnodig zorgen te gaan maken als het al is uitgesloten.

Het is geen blaasontsteking. Heb een potje gisterenochtend naar de HA gebracht, die kon ter plaatsen niks vinden dat slecht was, dus ook geen blaasontsteking. Het is voor de zekerheid toch nog naar het labo gestuurd voor verder onderzoek, maar of het een blaasontsteking is kunnen ze ter plaatsen in de praktijk al uitsluiten. Hopelijk weet ik maandag meer.

Ik heb net ook mijn maandstonden gekregen dus niet zwanger. Ik doe elke maand een stopweek en mijn regels komen altijd goed door. Dus denk dat moest je zwanger zijn dit ook in een later trimester moet voorkomen. Mijn anticonceptie gebruik ik ook altijd correct.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:19

Dat je heel recent gecontroleerd bent op Soa’s , was dat na of voor jullie even uit elkaar zijn geweest? Niet zo’n leuke vraag misschien maar je weet maar nooit .

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 23:24

bigone schreef:
Dat je heel recent gecontroleerd bent op Soa’s , was dat na of voor jullie even uit elkaar zijn geweest? Niet zo’n leuke vraag misschien maar je weet maar nooit .

Lol haha :') Wij hebben in die tijd dat we even uit elkaar waren niemand anders gehad. Dat kan ik met 100% zekerheid zeggen. Maar om het even dubbel te bevestigen, het was na die periode. ;) Ik heb me toen ook laten controleren omdat ik kampte met bloedverlies tijdens je-weet-wel. Helaas is er daar ook dus niks uitgekomen. Heb een schouderklopje gekregen en mocht terug naar huis.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:31

Dat er uit test bij huisarts niks komt wil niet alles zeggen. Bij mij komt uit de ‘sneltesf’ bij huisarts ook meestal niks. Weet huisarts dit dus ook meteen kweek en daar komt dan wel degelijk een ontsteking uit.

Wat sowieso geen kwaad kan is even hoge doses vitamine C slikken en cranberry capsules

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 23:37

genja schreef:
Dat er uit test bij huisarts niks komt wil niet alles zeggen. Bij mij komt uit de ‘sneltesf’ bij huisarts ook meestal niks. Weet huisarts dit dus ook meteen kweek en daar komt dan wel degelijk een ontsteking uit.

Wat sowieso geen kwaad kan is even hoge doses vitamine C slikken en cranberry capsules

Resultaat van het labo moet ik afwachten, hopelijk vinden ze daar wel iets waar ik wat mee ben.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Blaasontsteking, bekkenbodemspieren of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:46

Bij verhoogde bekkenbodemspanning (door bijv stress) kun je zulke klachten krijgen, de spieren verzuren dan en worden beurs. Je hebt daar specifieke oefeningen om te ontspannen voor maar die zijn via bokt wat ingewikkeld uit te leggen. Een basisoefening die werkt en je kunt proberen is gaan liggen, hand op je onderbuik en dan naar je buik ademen. En dan 4 tellen inademen, 4 tellen vasthouden en 4 tellen uitademen. En dat 3x 10 keer doen. En dat 3x per dag. Het kan ook zittend of staand, maar is lastiger. Wie weet heb je er baat bij en zorgt het voor verlichting.