Korstje komt steeds terug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 19:44

Update: het vlekje is weer teruggekomen. Ik heb nu een maand het zalfje gebruikt (terwijl het plekje na 2 weken gebruiken al weg hoort te zijn) en het vlekje zit er nog steeds. Ik denk dat de huisarts te snel een beslissing heeft genomen. Het klopt niet dat het vlekje (waarvan hij zei dat het ringworm was) er nog steeds zit 2 weken nadat het al weg hoort te zijn. Dus ik ga binnenkort weer een afspraak maken en als hij weer zegt “het is een schimmel, misschien wat vaker opdoen” etc ga ik naar een andere huisarts. Ik vertrouw het gewoon niet en straks ben ik te laat en is het toch foute boel.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:56

Als de korstje weg is, kan je het dan niet meer zien? Of zie je nog wel iets van een verkleuring?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:45

Photograph schreef:
Update: het vlekje is weer teruggekomen. Ik heb nu een maand het zalfje gebruikt (terwijl het plekje na 2 weken gebruiken al weg hoort te zijn) en het vlekje zit er nog steeds. Ik denk dat de huisarts te snel een beslissing heeft genomen. Het klopt niet dat het vlekje (waarvan hij zei dat het ringworm was) er nog steeds zit 2 weken nadat het al weg hoort te zijn. Dus ik ga binnenkort weer een afspraak maken en als hij weer zegt “het is een schimmel, misschien wat vaker opdoen” etc ga ik naar een andere huisarts. Ik vertrouw het gewoon niet en straks ben ik te laat en is het toch foute boel.


Doorverwijzing vragen naar dermatoloog

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 01:07

Anne. schreef:
Als de korstje weg is, kan je het dan niet meer zien? Of zie je nog wel iets van een verkleuring?


Een verkleuring ja

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 07:35

Ik zou zoiets weg laten halen, een plekje wat een jaar lang komt en gaat hoort niet.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:46

Gauw naar de HA voor een doorverwijzing naar de Dermatoloog! Plekjes met verkleuring/pigment die af en toe korstjes krijgen kunnen best iets naars zijn.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 19:19

Ik zal zo snel mogelijk een afspraak maken

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:34

Ik zou het laten wegsnijden en testen bij je huisarts en dan hoor je vanzelf of het iets is waarvoor je naar de dermatoloog moet.

noviceh

Berichten: 4789
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:48

Hannanas schreef:
Ik zou het laten wegsnijden en testen bij je huisarts en dan hoor je vanzelf of het iets is waarvoor je naar de dermatoloog moet.

Ik zou het zeker niet door de huisarts laten wegsnijden, daar kan je lelijke plekken van overhouden. Eerder vragen naar doorverwijzing dermatoloog idd :j

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:43

Genoeg huisartsen die prima kunnen snijden en hechten! Al sterven ze wel steeds meer uit. An zich scheelt het wel (onnodige) zorgkosten als je een huisarts hebt die zijn vak verstaat. De dermatoloog zal hetzelfde formaat “oog” eruit snijden en opsturen naar het lab als de huisarts.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 00:53

Klinkt allemaal wel heel eng hoor

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Korstje komt steeds terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:46

Begrijp ik! Veel mensen (waaronder artsen) nemen dit soort plekjes vaak niet serieus terwijl je dat wel echt zou moeten doen. Het hóéft niets te zijn natuurlijk. Ik zit immers ook onder de rare pigment- en moedervlekjes waarbij er uiteindelijk ook niets mis bleek :)

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 18:49

Anne. schreef:
Begrijp ik! Veel mensen (waaronder artsen) nemen dit soort plekjes vaak niet serieus terwijl je dat wel echt zou moeten doen. Het hóéft niets te zijn natuurlijk. Ik zit immers ook onder de rare pigment- en moedervlekjes waarbij er uiteindelijk ook niets mis bleek :)


Ja klopt, de mijne zei ook van: “het is niks, gewoon ringworm.” Maar als het na een maand nog niet weg is, terwijl het na 2 weken weg hoort te zijn, dan klopt dat niet

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:41

Hoe is het met het plekje Photograph? Ik was een stille meelezer en vroeg me af hoe het er nu mee is.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 23:11

Coloured schreef:
Hoe is het met het plekje Photograph? Ik was een stille meelezer en vroeg me af hoe het er nu mee is.


Heyy heyy, goedd! Er zit nog steeds wel een donker vlekje maar het voelt niet meer ruw aan en er zit geen korstje meer op. Zodra er tóch weer een korstje opkomt ga ik gelijk naar de dermatoloog

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:09

Oh, nou gelukkig! Hopelijk blijft het ook weg!