Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Spierspannings hoofdpijn...

 
Profiel   

Vast wel meer bokkers die hier last van hebben.

Al sinds het begin van mijn tienerjaren heb ik hier last van, elk jaar opnieuw een paar week lang.

Meerdere neurologen en andere dokters gezien. Speciaal dieet zonder koffie suikers ect maar het haalt niks uit.

Stress dan?
Nee in de eerste jaren zowieso niet.

Afgelopen 3 jaar belachelijk veel maar amper last gehad tot nu..

Mijn hele hoofd nelk en schouder verkrampt, mijn keel wordt dicht geknepen. De hoofdpijn is niet te houden en de misselijkheid ook niet.
Soms dusdanig erg dat ik zo neerval en al een paar keer voor gekomen dat ik in de auto zit en net op tijd aan de kant sta.

De "aanvallen" komen zonder enige waarschuwing vooraf.

En tot nu toe nog niks gevonden om het wat te doorstaan.

Wat ik nu doe is een paracetamol pakken, onder de warme douche voor mijn spieren. Na de douche voltaren spier gel in mijn nek en schouders en dan mijn bed in met een kruik, als ik thuis ben.

Als ik niet thuis ben probeer ik thuis te komen.

Er zitten dus geen vaste maanden aan vast, niet perse stress gerelateerd. Artsen kunnen niks anders dan spier ontspanners en paracetamol.
Ben ook al gemasseerd en bij fysio geweest voor een soort shock therapie in mijn spieren.

De laatste neuroloog wou dat ik mij op de spoed meld tijdens een aanval, maar ik ben de enigste met een rijbewijs en stap dan niet voor45 minuten de auto in.

Zijn er lot genoten? Wat helpt jullie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:02 



 
Profiel   

En het is geen migraine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:03 



 
Profiel   

Hier ook vaak hoofdpijn die spanningsgerelateerd is. Gelukkig niet zo erg als bij jou. Ik heb baat bij een regelmatige behandeling door een osteopaat. Heb je al magnesium geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:06 



 
Profiel   

Heb je al je algehele houding nagekeken? Letterlijk vanaf je voet tm je nek? Een bijvoorbeeld verkeerde voetstand of torsie in je heup kan cruciale gevolgen hebben voor de gehele bewegingsketens helemaal tot aan je nek die overcompenseert. Je zou eens kunnen kijken naar Mensendieck.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:08 



 
Profiel   

Let op: er is een verschil tussen spanningshoofdpijn en
spierspanningshoofdpijn. Ik heb het laatste en bij mij komt het door mijn werkhouding. Ik ga dus ook elke 4 weken naar de fysio

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:12 



 

Ik herken die verkrampte nek/schouders en heftige hoofdpijn ook. Blijft soms weken hangen. Supervervelend dat jij er ook nog misselijk van wordt en erbij omvalt! Kan me voorstellen dat je dan niet achter het stuur wilt zitten...

Bij mij werkt paracetamol niet, naproxen wel. Houding is inderdaad een belangrijke! Is je matras nog goed en heb je een goed kussen? En heeft de fysio je ook oefeningen meegegeven? Schijnbaar moet je de 'kleine spiertjes' trainen om de grote spieren te ontlasten. Ik vergeet de oefeningen steeds te doen, dus kan niet zeggen of het helpt :o Wel had ik minder last toen ik nog regelmatig yoga deed.
Vervelend joh, hopelijk vind je iets dat voor jou wel werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:18 



 
Profiel   

Ik heb het inderdaad over spierspanning, idd ook door houding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:19 



 
Profiel   

Wat ik niet lees of je bij de hoofdpijnpoli bent geweest die denken vaak net weer anders als een neuroloog . Dus misschien daar verwijzing naar vragen ?
En weet niet of je al hoofdpijn dagboek hebt bijgehouden hebt? Anders daarmee beginnen dat is meestal 1e wat ze vragen bij de poli .
Als je Googled vindt je voorbeelden daarvan en zijn zelfs apps

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:23 



 
Profiel   

Houding is niet volledig normaal, ruggen wervel staat iets anders.

Is inderdaad spierspanning, vanuit mijn nek.

Werkhouding: toen ik zo jong was zat ik op school. Ik trim nu honden en katten en wandel met honden dus heb geen 5 minuten de zelfde houding.

Migraine is uitgesloten.

Behalve massage kan fysio niks meer betekenen.

Pijn zit.meestal ook links, altijd al zo geweest.
Niet helemaal bevoordelijk heb ik begin 2018 een ongeluk gehad en zijn de spieren om mijn long en schouder bijna altijd overbelast, ook links

Naproxen werkt helaas niet, spierontspanners ook niet. De pijn kan zelfs door tramadol heen komen

Pijn poli wouden ze me heen sturen, maar dan alleen voor inspuitingen en dat heb ik liever niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:29 



 
Profiel   

Ik heb het ook en kan er inderdaad heel ziek van zijn. Ik voel het aankomen en om te voorkomen dat de spanning zo oploopt dat ik ziek word, ga ik regelmatig naar de fysio voor een dry needling behandeling in de triggerpoints in mijn nek. Dat helpt mij geweldig!
De behandeling zelf is pittig en daar heb je wel nog een paar uur wat last van, maar de hoofdpijn is wel weg en blijft ook lang weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:34 



 
Profiel   

Je hebt een speciale hoofdpijn poli die doen meestal geen inspuitingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:41 



 
Profiel   

Ik ga eens kijken naar hoofdpijnpoli

Dry needling, naalden en ik gaan niet goed samen

Ben wel blij dat het niet het hele jaar door heb, het is telkens een paar week en dan weer een periode niet gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:43 



 
Profiel   

Als je voldoende pijn hebt wel hoor. Ik ben een keer in een aanval blijven hangen, en na een week een verkrampte nek was de verdoving (arts heeft gewoon twee spieren plat gelegd) écht een verademing.

Je trimt honden... ben je links of rechtshandig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:50 



 
Profiel   

De naald zie je niet en het erinzetten is ook niet gevoelig of eng en het geeft zo’n geweldige opluchting!
En zo ziek als ik me voel tijdens de hoofdpijn, dan mag zowat alles!
Sluit het niet uit. Probeer het gewoon een x.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:56 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Als je voldoende pijn hebt wel hoor. Ik ben een keer in een aanval blijven hangen, en na een week een verkrampte nek was de verdoving (arts heeft gewoon twee spieren plat gelegd) écht een verademing.

Je trimt honden... ben je links of rechtshandig?


Ben linkshandig maar knip voornamelijk met rechts

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:59 



 
Profiel   

ikkedus schreef
De naald zie je niet en het erinzetten is ook niet gevoelig of eng en het geeft zo’n geweldige opluchting!
En zo ziek als ik me voel tijdens de hoofdpijn, dan mag zowat alles!
Sluit het niet uit. Probeer het gewoon een x.


Ik ga me er zowieso in verdiepen :)

Zal minder pijnlijk zijn als laten kraken denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:00 



 
Profiel   

Jep hier.
Sinds ik magnesium slik ben ik er zo goed als vanaf! Ik heb gewone van het kruidvat.
En daarnaast laat ik mij masseren bij zo’n aanval met magnesium olie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:01 



 
Profiel   

rayoow schreef
Pijn poli wouden ze me heen sturen, maar dan alleen voor inspuitingen en dat heb ik liever niet.


...bel even met de pijnpoli.
Zelf ken ik ze als een groep artsen en andere collega's die eerst zelf de diagnose nader onderzoeken en dan een specifiek plan opstellen en uitvoeren.
(En niet dat ze een opdracht van de huisarts krijgen en uitvoeren.)

Dus wellicht dat jouw huisarts dacht aan inspuiten "maar dat liever niet zelf doet" (als generalist zijnde) of dacht aan een andere patiënt bij wie inspuiten goed hielpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:03 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Jep hier.
Sinds ik magnesium slik ben ik er zo goed als vanaf! Ik heb gewone van het kruidvat.
En daarnaast laat ik mij masseren bij zo’n aanval met magnesium olie


Magnesium ligt hier nog, dus dat ga ik zeker proberen.

Hoofdpijnpoli ga ik zowieso eens bellen hoe hun erover denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:05 



 
Profiel   

Ik slik dat iedere dag. Ik weet inmiddels wel wanneer ik meer spierspanning opbouw en dan pak ik een extra tablet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:09 



 
Profiel   

Al eens je georiënteerd op osteopathie?
Zou kunnen dat dit voor jou uitkomst biedt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:11 



 
Profiel   

Ff heel simpel en zwart-wit hoor, puur omdat ik het herken...
Je knipt voornamelijk rechts, je pijn zit links....
Pure compensatie zal me niets verbazen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:13 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Ff heel simpel en zwart-wit hoor, puur omdat ik het herken...
Je knipt voornamelijk rechts, je pijn zit links....
Pure compensatie zal me niets verbazen....


Was ook al voor ik begon met trimmen

Rechts momenteel overbelast omdat ik links tevezl ontlaste

Osteopatie eigenlijk nog niet naar gekeken volgens mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:20 



 
Profiel   

Ik gebruik sinds kort amitriptyline. Voor mij werkt het, al zijn de bijwerkingen bijzonder heftig. Tis kiezen uit 2 kwaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:25 



 
Profiel   

Mijn papa had tot een dikke maand geleden ook vreselijk veel hoofdpijn die voortkwam vanuit zijn nekspieren. Hij heeft allerlei dingen geprobeerd, CT scans en onderzoeken om dingen uit te stellen, spierontspanners en ontstekingsremmers, kinesitherapie, osteo,... Uiteindelijk is het bij hem nu heel erg verbeterd door dry needling, zoals hier in het topic al genoemd is. Zeker de moeite waard om te bekijken dus!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen