Spierspannings hoofdpijn...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:33

Ik heb goede ervaring met dry needling. Is eigelijk het enige wat echt helpt. Ik zit momenteel ook weer in de medische molen i.v.m. veel (toenemende) klachten door spierspanning in nek en schouders. Momenteel gaan fysio en dry needling samenwerken, in de hoop dat ik iets langer vooruit kan met mindere (hopelijk helemaal zonder) klachten.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 22:40

Thanks voor alle tips!

Ga overal naar kijken en vooral toch maar dryneedling.

Zl hier wel niet vergoed worden dus dat is even opletten, ben pas sinds kort zelfstandige dus moet iets voorzichtiger aan doen tot ik meer klanten heb

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:46

Hier ook bekend met spanningshoofdpijn. Zelf draag ik een bril en heb ik een bril met getinte glazen. Dit dempt de harde lichten, waardoor ik minder erge hoofdpijn ervaar. Zelf is het bij mij versterkt omdat ik beide schouders uit de kom heb gehad en vroeger een zware hersenschudding heb gehad.

Ik loop nu bij een man die aan clienten voetreflextherapie geeft. Ik ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:51

Ik had helaas geen baat bij dry needling.

Edit: ook magnesium maakte 0 verschil.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 13-11-19 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:52

Hi TS, wat vervelend dat je hier zoveel last van hebt. Mijn partner is er ook gevoelig voor. Na diverse onderzoeken, tot een MRI en punctie aan toe, is hij uiteindelijk enorm geholpen met goede Cesartherapie, dus gericht op houding en ontspanning. Dat in combinatie met magnesium.

Ik hoop dat dit jouw klachten ook kan verminderen, sterkte!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:54

Toch iets aan je postuur doen. Meer pauzes nemen tussen het werk door, rondjes lopen, stretchen. Yoga heeft bij mij een gigantisch verschil gemaakt en ik loop bij de fysio die me oefeningen heeft gegeven om bepaalde spieren sterker te maken. Die oefeningen doe ik trouw en ze masseert me ook goed los.
Ik voel me een nieuw mens sinds de yoga + fysio en jouw verhaal is (grotendeels) hoe het bij mij ook ging.

Had soms een week lang zo'n hoofdpijn dat ik er misselijk van werd, hele nek zat vast, sliep dan op een opgerolde handdoek ipv een kussen, hete douches, wat massages etc. Sinds mijn postuur verbetert is, is het nagenoeg weg en als pluspunt, het heeft me ook geholpen met een betere houding en zit in het rijden.

Ik doe yoga gewoon vanuit huis, met YT.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:57

Hier doen fysiotherapeuten dryneelding en valt het dus ook onder die vergoeding (als je fysiotherapie in je pakket hebt)
Dus weet niet hoe het bij jullie met vergoeding fysiotherapie is ?

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 23:03

genja schreef:
Hier doen fysiotherapeuten dryneelding en valt het dus ook onder die vergoeding (als je fysiotherapie in je pakket hebt)
Dus weet niet hoe het bij jullie met vergoeding fysiotherapie is ?


Belgie zit heel raar in elkaar.
Je moet zowieso eerst zelf betalen meeste fysio's zijn ongv 50 euro per x en dan naar het soort behandeling krijg je een deel terug.
Kreeg eerder niks terug voor de shock therapie.

Ik ga mij verdiepen in mijn houding. Weet dat 1 kromming in mij rug wat anders is en mogelijk dat na het ongeluk in 2018 mijn schouder andees hou door de beschadigingen in spieren ect?

Hou tussen elke klant zowieso kwatier pauze door de beschadegingen in mijn schouder en longen. Loop dan meestal even naar buiten naar de paarden frisse neus en even relaxen

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:31

Wat bizar dat je zoveel zelf moet betalen! Maar wellicht is een goede fysio die je houding beoordeelt en wat tips geeft toch 1 behandeling waard? Heb een handig boekje gekregen van het nek/rug centrum waar ik bij loop. Staat vol met tips, als je wilt kan ik ze morgen even naar je PB-en?

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 00:56

Fascia release therapie, zoek een fysio die deze opleiding heeft gedaan.
Wereld van verschil in effect!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 07:50

rayoow schreef:
genja schreef:
Hier doen fysiotherapeuten dryneelding en valt het dus ook onder die vergoeding (als je fysiotherapie in je pakket hebt)
Dus weet niet hoe het bij jullie met vergoeding fysiotherapie is ?


Belgie zit heel raar in elkaar.
Je moet zowieso eerst zelf betalen meeste fysio's zijn ongv 50 euro per x en dan naar het soort behandeling krijg je een deel terug.
Kreeg eerder niks terug voor de shock therapie.

Ik ga mij verdiepen in mijn houding. Weet dat 1 kromming in mij rug wat anders is en mogelijk dat na het ongeluk in 2018 mijn schouder andees hou door de beschadigingen in spieren ect?

Hou tussen elke klant zowieso kwatier pauze door de beschadegingen in mijn schouder en longen. Loop dan meestal even naar buiten naar de paarden frisse neus en even relaxen


Bij papa (ook in be) deed de kinesitherapeut ook dryneedling, het werd wel terugbetaald (mits je een voorschrift van de dokter hebt)...

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:58

Ik krijg mijn dry needling gewoon betaald hoor. Valt onder fysiotherapie bij mij.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:21

Body stress release kan ook heel goed helpen bij dit soort klachten.

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:51

Ook ik heb bijna dagelijks chronische spierspanningshoofdpijn. Oorzaak is nooit gevonden ondanks diverse bezoeken aan neurologen, hoofdpijnpoli's, krakers, fysio, mensendieck, homeopaat, dry needling en wat er verder nog meer allemaal te proberen is.
Het enige wat tot nu toe in ieder geval iets helpt is naproxen slikken zodra ik de pijn voel opkomen en maar hopen dat het zo draaglijk blijft dat ik kan blijven functioneren....

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:09

Ik ging ooit door de medische molen het zou gaan om spierspanningshoofdpijn.Er was weinig aan te doen, tot ik een artikel in blad zag staan.Toen bleek dat mijn vullingen de oorzaak waren.Alles er uit laten halen en die hoofdpijn nooit meer gehad.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:20

rayoow schreef:
Thanks voor alle tips!

Ga overal naar kijken en vooral toch maar dryneedling.

Zl hier wel niet vergoed worden dus dat is even opletten, ben pas sinds kort zelfstandige dus moet iets voorzichtiger aan doen tot ik meer klanten heb


Zoek een kinesist die dry needling doet, dan krijg je wel vergoed met een voorschrift van de huisarts :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Spierspannings hoofdpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:38

Ow, welkom in mijn wereld!
Vanaf mijn 12e te kampen met zowel migraine als spierspanningshoofdpijn. Fysio, Dry Needling, Cranio Sacraal Therapie, medicatie... Het helpt allemaal! Heel even...

Op mijn veertiende kreeg ik de ziekte van reiter, en sindsdien is het echt ellende.

Afgelopen jaren 2x schouder uit de kom geweest: nog meer ellende sindsdien.

Tot het punt dat ik nu élke dag hoofdpijn heb, spierspannings- dan wel migraine.
Ik draag op mijn werk een bril met blauwfilter, eet gezond, beweeg veel (hond en paarden, als ik niet werk, ben ik buiten). Het maakt allemaal weinig verschil.

Ik zit nu in de onderzoeksmolen voor afwijkingen in mijn vitamine/ mineralen huishouding. Tot 2x toe is er nu een afwijking uitgekomen in B12 en schildklierhormonen. Gisteren de derde keer laten prikken en als dat weer niet goed is, gaan ze eindelijk over tot iets anders dan enkel 'slik maar supplementen in hoge dosis alsjeblieft'. Ik hoop oprecht dat de uitslag van dit derde onderzoek kan verklaren waarom ik sinds een week of 6 óók nog eens kotsmisselijk ben vanuit mijn hals (voorkant dus, niet nek). Maag is prima in orde verder.

Helaas dus ook nog niet de oplossing gevonden TS, maar je bent duidelijk niet de enige (scheelt vaak ook al om dat te weten).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:40

marleen_usar schreef:
Ik ging ooit door de medische molen het zou gaan om spierspanningshoofdpijn.Er was weinig aan te doen, tot ik een artikel in blad zag staan.Toen bleek dat mijn vullingen de oorzaak waren.Alles er uit laten halen en die hoofdpijn nooit meer gehad.


Dat gaat wel over de oudere vullingen, amalgaanvullingen, voor zover ik weet.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:41

Ja klopt almagaan vullingen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:50

Geen ervaring mee, wel met heftige migraines en ik heb hetzelfde traject door gelopen als jij. Ik moest er mee leren leven. Paar jaar terug terecht gekomen bij een goede humaan cranio sacraal therapeut. Na elke behandeling waren de migraines minder heftig en minder vaak. Na ruim 2,5 jaar ben ik nagenoeg migraine vrij. Misschien helpt het jou ook?