Droge huid, voorhoofd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 00:13

Hai!

Sinds een week of 2 heb ik op mijn voorhoofd een hele droge huid. Het jeukt niet oid, het is gewoon droog. Nu dacht ik; paar daagjes een smeerseltje erop, wat vetter houden, gewoon 1x per dag, voor het slapen gaan, dan trekt het wel bij.
Nou mooi niet dus! Behalve puistjes veranderde er niets aan mijn huid :+

Ik wordt gek van al die kleine velletjes en kan me er ontzettend aan irriteren. Waar een ander het wss niet eens ziet, voel ik constant die droge plek op mijn voorhoofd en zie ik kleine schilfertjes vallen.

Ik heb dit eigenlijk nooit en de plek wordt ook niet minder.

Wie heeft er tips om er vanaf te komen, zonder onder de puistjes te komen te zitten? :+ Ik denk zelf dat het kont doordat het nu echt een stuk kouder is en mijn huid daardoor droger wordt. Het gaat overigens om een stuk voorhoofd in de 'T-zone', die normaliter juist wat vettiger is.

Het is geen gigantisch probleem, ik vind het gewoon heel vervelend :+

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 03:52

Geen idee als het helpt maar moest ineens aan after sun denken :=

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:17

Scrubben en dan een cremetje erop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34620
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:36

Macrogol crème?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:17

Misschien een hele gekke tip, maar ga eens naar de zonnebank, bij mij werkt dit altijd.
Ben normaal ook niet zo'n voorstander van de zonnebank, maar in de winter krijg ik vaak een super droge huid, soms zelfs uitslag van de droogte en vind dat ook echt vreselijk, als ik merk dat het weer op speelt ga ik naar de zonnebank, werkt ideaal, hoeft totaal dan ook maar zo'n 2 tot 3 x per jaar in de winter, in de zomer is het niet nodig.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:21

Misschien eens op je vitamines laten prikken want van sommige tekorten krijg je droge schilferige plekken.

Lottehorse27

Berichten: 237
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:06

Hier heb ik ook wel eens last van, komt bij mij gewoon door de kou heb ik altijd het idee. Smeer de tea tree dag/nachtcrème van de Kruidvat dan erop en die helpt echt enorm goed hier. De tea tree olie in de crème zorgt ervoor dat puistjes niet ontstaan. Hij is ook niet zo duur dus t uitproberen misschien wel waard. :)
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-origin ... e/p/716597

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:32

Hier ook met dit weer extra last van een droge huid, vooral in combinatie met een zalfje die ik gebruik tegen acne.
Ik smeer daardoor als het moet wel meerdere keren per dag op de plek om het soepel te houden. Misschien een zalfje vinden die geen puistjes veroorzaakt (makkelijk te zeggen dan) en dat meerdere keren per dag smeren?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:44

Kokosolie? Helpt bij mij bij ongeveer alles :')

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:19

Benthhh schreef:
Kokosolie? Helpt bij mij bij ongeveer alles :')

Olie en puisten is vast een goede combi! :')

Ts, ik ken dit probleem bij koude bergwind en gebruik een dagcreme op basis van aloë vera. Die voedt genoeg om geen droge huid te krijgen en ook geen té vette huid

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:36

Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Terug ontopic, is het geen eczeem? Dat hoeft niet altijd te jeuken. Je zou in dat geval Bepanthen (eczeem creme) kunnen proberen. Dat is niet zo vet als zalf en er zit verder geen rotzooi in.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:40

Siesjuh schreef:
Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Nou, dan is die olie natuurlijk wel een optie :')

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:46

Olie wordt wel vaker gebruikt bij een huid met acne/puisten hoor :) Ik gebruik kokosolie als make-up remover/ reiniger en krijg er geen puisten van, maar het is niet vochtinbrengend.

Ik gebruik sinds kort de creme van The Ordinary en ben daar wel erg tevreden over, inmiddels ook hun Squalane olie erbij genomen voor wat extra hydratatie.



Siesjuh schreef:
Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Terug ontopic, is het geen eczeem? Dat hoeft niet altijd te jeuken. Je zou in dat geval Bepanthen (eczeem creme) kunnen proberen. Dat is niet zo vet als zalf en er zit verder geen rotzooi in.


Ik zei letterlijk een keer tegen ex: je hebt een droge voorhuid ipv. droge voorhoofd :') Dat is dus ook het eerste waar ik aan dacht bij de topictitel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:49

Palmera schreef:
Benthhh schreef:
Kokosolie? Helpt bij mij bij ongeveer alles :')

Olie en puisten is vast een goede combi! :')

Ts, ik ken dit probleem bij koude bergwind en gebruik een dagcreme op basis van aloë vera. Die voedt genoeg om geen droge huid te krijgen en ook geen té vette huid

In dit geval wel. Kokosolie bevat MCT en laurinezuur. Beide staan bekend als bacterie-doders.

Je kunt er je huid goed mee reinigen, lekker insmeren en de overtollige olie met wat lauwwarm water of een watje weghalen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:56

Crème met urea werkt hier goed tegen alles wat droog is

sariba

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Rhoon

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:41

Ik had ook altijd een droge huid bij mijn voorhoofd en dit bleek door een laag vitamine D te komen.
Nu ik vit D slik is mijn huid ook een stuk beter.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:47

_mexx_lady_ schreef:
Crème met urea werkt hier goed tegen alles wat droog is
Ook humor? :P O:)

Ik had altijd last van een vette huid in mijn gezicht, maar tijdens mijn zwangerschap werd die droger. Nu nog steeds wat droge plekken, dus ik lees even mee. Gebruik nu een vochtige crème van Nivea. Vitamines slikte ik al extra en nu nog steeds vanwege borstvoeding. Veel water drinken is in ieder geval belangrijk.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:03

Dood serieus :')
Alle droge plaatsen behalve díe, of ja, nooit geprobeerd.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:13

MoonWencke schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Crème met urea werkt hier goed tegen alles wat droog is
Ook humor? :P O:)

Ik had altijd last van een vette huid in mijn gezicht, maar tijdens mijn zwangerschap werd die droger. Nu nog steeds wat droge plekken, dus ik lees even mee. Gebruik nu een vochtige crème van Nivea. Vitamines slikte ik al extra en nu nog steeds vanwege borstvoeding. Veel water drinken is in ieder geval belangrijk.


Heb ik ook last van in mijn zwangerschap. Eucerin lotion was t enige dat werkte hier.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:30

_mexx_lady_ schreef:
Dood serieus :')
Alle droge plaatsen behalve díe, of ja, nooit geprobeerd.
Ik doelde eigenlijk op droge humor _O-

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:54

MoonWencke schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Dood serieus :')
Alle droge plaatsen behalve díe, of ja, nooit geprobeerd.
Ik doelde eigenlijk op droge humor _O-


Het is zaterdag, ik zit in the 'no brain for weekend' modus :D

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:56

Skinfood van weleda helpt vaak heel goed
Of biafine (tegen heel veel huidproblemen) mag je volgensmij maar 3 dagen achter elkaar gebruiken en dan dag niet!

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:34

Je kunt een droge huid hebben die vettigheid nodig heeft maar je kunt ook een droge huid hebben die vocht nodig heeft.
Als ik een creme gebruik die wat vetter en voller is breekt de hel los. Lees puisten en bulten. Het kan zijn dat een hydraterende creme beter is voor je huid.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:36

Hier ook last van droge huid op voorhoofd maar hier werd het ook rood en uiteindelijk ook jeuk. Ik bleef maar zalfjes ed smeren maar werd nu op het moment echt opeens heel erg. Nu begonnen met eczeem creme van Gladskin. Eindelijk geen droge schilferige huid meer en de roodheid trekt ook weg.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Droge huid, voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:42

Ik vind die tip van vitamine D heel goed.