Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Droge huid, voorhoofd

 

Ik las steeds droge voorhuid :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 19:43 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Ik gebruikte de nachtcreme van het Kruidvat (op de vorige pagina staat dezelfde crème maar dan voor dag en nacht) maar die is zo vet dat het voor puistjes zorgt. Ik ben juist blij dat ik daar eindelijk een beetje vanaf ben :+

Het is geen eczeem, jeukt niet, is niet rood of geïrriteerd. Het is gewoon echt een stuk droge huid waarbij ik dus losse velletjes heb. Het is de ene dag erger dan de andere dag. Ik zoek dus echt iets dat ervoor zorgt dat het minder droog is, maar het moet niet vet worden.

Ik ga morgen nog maar even een bezoekje brengen aan het Kruidvat en even verder kijken. Als het goed is is die open morgen :+

De laatste keer dat ik heb laten prikken voor de vitamines was alles in orde (eigenlijk iedere keer dat ik laat prikken) dus ik verwacht eigenlijk niet dat dit nu anders is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 20:21 



 
Profiel   

Palmera schreef
Siesjuh schreef
Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Nou, dan is die olie natuurlijk wel een optie :')



Air schreef
Siesjuh schreef
Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Terug ontopic, is het geen eczeem? Dat hoeft niet altijd te jeuken. Je zou in dat geval Bepanthen (eczeem creme) kunnen proberen. Dat is niet zo vet als zalf en er zit verder geen rotzooi in.


Ik zei letterlijk een keer tegen ex: je hebt een droge voorhuid ipv. droge voorhoofd :') Dat is dus ook het eerste waar ik aan dacht bij de topictitel.



Peanutbutter schreef
Ik las steeds droge voorhuid :=


Ik ben dus toch niet zo raar :')

Ts: nee, dan is eczeem niet erg logisch, maar Bepanthen creme (de gewone) werkt ook goed voor droge plekjes. De zalf nog beter, maar ik ben bang dat je dan weer met het puistjes probleem zit.
Calendulan creme of zalf ben ik ook fan van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:48 



 
Profiel   

Siesjuh schreef
Het is duidelijk dat ik een verwrongen brein heb...ik las in eerste instantie droge voorhuid... :evaw:

Terug ontopic, is het geen eczeem? Dat hoeft niet altijd te jeuken. Je zou in dat geval Bepanthen (eczeem creme) kunnen proberen. Dat is niet zo vet als zalf en er zit verder geen rotzooi in.

Whahha Ik las hetzelfde.. mmm

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:05 



 
Profiel   

Palmera schreef
Benthhh schreef
Kokosolie? Helpt bij mij bij ongeveer alles :')

Olie en puisten is vast een goede combi! :')


Precies om onder genoemde redenen dus de kokosolie.
Maar goed, was maar een tip uit ervaring wat voor mij goed heeft geholpen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:38 



 
Profiel   

Biodermal crème , even kijken welke voor extreem droge huid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:17 



 
Profiel   

bigone schreef
Biodermal crème , even kijken welke voor extreem droge huid is.


Ik heb van Biodermal de crème voor een vochtarme huid, maar bij mij werkt deze voor geen meter als het gaat om schilfertjes/velletjes (ik heb ze ook alleen in de winter en dan vooral bij mijn neus). Mijn huis wordt wel lekker zacht, dat wel.

Die tip van de vitamine D is een goede. Zeker omdat iemand ook zei dat ze onder de zonnebank ging en drie maal raden, daar maakt je huid vitamine D door aan! Ik heb een paar weken geleden last gehad van die velletjes, maar ik slik nu vitamine D bij (omdat ik weet dat ik daar in de winter een tekort van kan krijgen) en ik bedenk me nu dat die velletjes ook weer weg zijn, ik had de link nog niet gelegd eerlijk gezegd. Maar wie weet is dat het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:46 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde probleem. Dit is wat werkt voor mij:

Scrub de huid met een licht scrub 1/2 keer per week zodat de oude huid weg is.
Ochtend: Gebruik een vochtgevende serum voordat je een hydraterende crème opsmeert
Avond: maak je huid goed schoon en gebruik een hydraterende nachtcrème.
Ikzelf gebruik de crèmes van Benefit in de winter en heb nu niet meer last van dit probleem.

Wat ook kan werken is om een vochtgevende masker te gebruiken een keer per week. Je huid kan gewoon niet zo goed omgaan met het koud weer:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 00:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen