Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vriend onbewust afvallen...

 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Mijn vriend is in een maand tijd 3 kg kwijt onbewust. Verder wel gewoon eetlust. Hij is deze maand ook 2x ziek geweest. Wat hij normaal ook niet is. Ik ben verpleegkundige en ik denk dat natuurlijk meteen weer te erg door. Zie veel ellende in het ziekenhuis. Hij is nu 85 kg en een paar maanden geleden nog 90kg Bezoekje aan de huisarts zeg ik dan, maar hij ziet het nut er niet van . Meer mensen die in de zorg werken en hier laat van hebben ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:54 



 
Profiel   

Rode vlag! Zeker even langs de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:55 



 
Profiel   

Het is kouder dus meer energie in wat warmer blijven , twee keer ziek en dan drie kilo kwijt, pas wanneer hij af blijft vallen de komende weken naar de huisarts . 3 kilo is niets bij twee keer ziek zijn en zou me nog niet al te druk maken. Gewoon één keer per week wegen en even in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:57 



 
Profiel   

Gewoon ff langs de huisarts. Daarbij kunnen factoren zoals stress ook een rol spelen bij een lage weerstand en afvallen. Grote kans dat het gewoon iets onschuldigs is, maar langsgaan bij HA en evt bloedonderzoek laten doen kan geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:58 



 
Profiel   

Stel je krijgt een flinke buikgriep dan ben je zo drie en vaak nog wel meer kilo’s kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:01 



 
Profiel   

Zoals bigone zegt, ik was een keer bijna 5kg kwijt door buikgriep. Een mens kan eens pech hebben, nooit ziek worden en dan plots 2x op elkaar. Niks raars dat je in de winter ook wat minder gaat wegen dan in de zomer, zeker niet als je ziek geweest bent. Pas als hij echt blijft afvallen of ziek worden zou ik een afspraak maken met de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:03 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk ook niet direct naar de HA rennen in de herfst midden in het verkoudheidsseizoen. Van een weekje ziek raak ik ook met gemak enkele kilo’s kwijt. Er zijn hartstikke veel mensen ziek op het moment.
Als je vriend zelf het nut niet ziet kun je hem toch ook niet dwingen.

Ik denk wel dat het lastig is als je in de zorg werkt. De een wordt daar hyperalert van, de ander juist laks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:10 



 
Profiel   

Tja heel eerlijk? Als het mijzelf of een ander mens zou betreffen, maakte ik mij zo druk niet erom, om het simpele feit dat een mens zijn mond open kan trekken. Maar mocht het 1 van de dieren zijn en verhoudingsgewijs hetzelfde aan gewicht verliezen en 2x ziek zijn in een maand, dan had ik alles en iedereen aan professionele hulp al uit zijn of haar bed getrommeld.

Dus ik begrijp je wel hoor; je maakt je nu eenmaal zorgen waar je van houd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:15 



 
Profiel   

Kijk het nog even aan. Het is wel t seizoen voor ziek zijn en als je een keer ziek bent verzwakt dat ook het immuunsysteem natuurlijk, ben je zo weer ziek. En wat andere zeggen, als je ziek bent val je nou eenmaal snel af.

Als het aankomende maand weer zo is of als hij aankomende maand zonder ziek zijn alsnog afvalt, dan even langs de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:16 



 
Profiel   

Ik werk niet in de zorg, maar voor mij ook rode vlag en naar de HA.
Beter een keer teveel dan te weinig.

Al te vaak gehoord dat mensen nog even afwachten, maar het net te lang was...
Met name mannen dan hebben hier een handje van weg blijkbaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:25 



 
Profiel   

Ik denk anderzijds ook dat je relatie-technisch ook moet oppassen dat je niet per ongeluk gaat ‚moederen‘.
Als mijn partner mij zo zou proberen te pushen terwijl ik geen nut zie dan geeft dat geen prettige sfeer. Het is immers zijn lijf en hij weet hoe hij zich voelt.
Zo gaat mijn partner continue over zijn grenzen als hij ziek is omdat hij niet ziek wil melden. Dat vind ik natuurlijk niet geweldig maar hij is volwassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:29 



 
Profiel   

Ja, ik zou ook meteen naar de huisarts sturen...

Maar mijn ex was daar niet gevoelig voor en liep rustig door met allerlei dingen, ook al wist hij dat het speelde.

Loslaten, is dan ook mijn advies, je kunt het 1/2 x zeggen en dan is het eigen verantwoordelijkheid...
Het zijn soms net patiënten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:33 



 
Profiel   

Goh, eigen verantwoordelijkheid vind ik niet alleen. In een relatie, zeker met kinderen, heb je ook een verantwoordelijkheid naar andere toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:40 



 
Profiel   

Is hij ook moe? en dan bedoel ik echt moe zonder duidelijke aanleiding

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:46 



 
Profiel   

Verpleegkundigen hebben in mijn ervaring echt enorm de neiging om te overdrijven.

Hij is wat af gevallen maar zijn eetlust is niet minder en hij voelt zich verder goed nu?
Wellicht heeft het lichaam wat meer energie verbruikt om zijn ziek zijn te bestrijden. Wat is "ziek" zijn ook, was hij echt zíek of was hij verkouden?
Want twee verkoudheden of twee keer een week voor pampus liggen met griep vind ik nog een verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:49 



 
Profiel   

Mijn gewicht kan op een dag al twee kilo schommelen dus voor 3kilo ‘afvallen’ zonder verdere klachten vind ik geen reden om naar de dokter te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:52 



 
Profiel   

Ik zou het in de gaten houden, ook qua algehele gesteldheid maar ik zou nou niet meteen naar de huisarts gaan. Zoals hierboven al vermeld is, kan je gewicht dagelijks schommelen en zeker als je ziek bent geweest is het normaal. Het lichaam heeft toch 2 keer een klap gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:55 



 
Profiel   

Voor drie kilo zou ik ook niet naar de huisarts rennen. Als hij het nut er niet van in ziet dan zal het allemaal wel mee vallen. Het is toch zijn eigen verantwoordelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:56 



 
Profiel   

Kairos schreef
Is hij ook moe? en dan bedoel ik echt moe zonder duidelijke aanleiding

Nee dat niet, hij voelt zich fit zegt hij☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:58 



 
Profiel   

Zou je zelf naar de HA gaan als je je gewoon fit voelt?
Als je tegen de arts zegt: ik ben wat afgevallen na een verkoudheidje of 2 maar voel me top. Wat verwacht je dan precies van een arts?


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 16-11-19 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:08 



 
Profiel   

Hij weegt nu 85kg, een paar maanden geleden nog 90kg lees ik.

Draai het eens om. Als iemand op een paar maanden tijd 5kg bijkomt zonder anders te eten of te leven, wordt er in 99% van de gevallen naar de HA gerend want schildklier enz...
En dat wordt over 't algemeen ook normaal gevonden en worden mensen er zelfs voor aangespoord om snel te laten onderzoeken.

Dit is de omgekeerde weg, dus in dit geval ook HA. Better safe than sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:09 



 
Profiel   

Als ik op een paar maanden 5kg bij kom geef ik een feestje. Dan ren ik echt niet naar de huisarts. :=
Geen wonder dat de wachtlijsten in Nederland zo lang zijn. :=


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-11-19 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:10 



 
Profiel   

Waarschijnlijk heeft iedereen zo zijn eigen criteria.
Je kan prima je bezorgdheid uitspreken, maar dan houdt het sowieso een beetje op. Het is dan aan je vriend of hij daar wat mee wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:12 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Als ik op een paar maanden 5kg bij kom geef ik een feestje. Dan ren ik echt niet naar de huisarts. :=
Geen wonder dat de wachtlijsten in Nederland zo lang zijn. :=


Ook als dat komt door een onderliggende ziekte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:14 



 
Profiel   

Hoe is zijn gewicht? Daar zou ik ook naar kijken. Mocht hij nu echt te mager worden, dan zou ik richting HA gaan. Mocht hij de kilo's wel kunnen missen, dan zou ik het nog even aankijken. Hij heeft dan nog wel wat reserve en als het zo doorgaat wordt het anders. De feestdagen komen eraan, dan wordt er toch vaak meer gegeten/gesnoept. Daarnaast, als hij zich fit voelt, zou ik zelf niet zo'n haast hebben met de HA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen