Schouderinstabiliteit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Schouderinstabiliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 18:03

Hoihoi,

Sinds donderdag weet ik dan eindelijk waarom ik al ruim 9 jaar rondliep met pijn aan mijn bovenrug links. Ik ben toen ooit van het paard gevallen met als gevolg dat ik een zo ongeveer een week mijn schouder niet kon bewegen. 2 jaar geleden toch maar naar de huisarts gegaan maar er was niets te zien op de foto's van mijn rug. Zo'n 8 maanden geleden ben ik begonnen met krachttraining waardoor de pijn minder werd. Omdat het echter toch vervelend werd dat ik iedere keer na een weekje niet trainen weer vertrok van de pijn ben ik weer naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk heeft de orthopeed mij dus gediagnosticeerd met schouderinstabiliteit. Dit komt o.a. door hypermobiliteit en de val. De arts kan wel opereren en dan zal er ook een MRI gemaakt moeten worden maar dat achtte hij op dit moment nog niet nodig. Nou train ik op dit moment regelmatig de rugspieren en dat helpt wel redelijk. Zijn er mensen die ervaring hebben met schouderinstabiliteit? Kent iemand wellicht oefeningen die ik kan doen?

Ik snap dat ik hiervoor ook naar de fysio kan gaan. Ik ga echter 28 nov naar Oostenrijk voor het wintersportseizoen dus op dit moment is de fysio niet aan de orde voor mij. :)

Alvast bedankt!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schouderinstabiliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:09

Kan een fysio de schouder niet tapen zodat je op vakantie weinig last hebt??

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:11

Toch naar de fysio! Dan krijg je gerichte oefeningen voor jouw schouder. Instabiliteit kan in verschillende richtingen dus niet elke oefening is voor elke instabiliteit handig. In 2x fysio moet je de intake kunnen doen en oefeningen kunnen krijgen. Dynaband mee naar Oostenrijk en daar lekker 3x per week je oefeningen doen. Oh, en vooral niet tapen, wordt de musculaire instabiliteit alleen maar erger. Succes! Het kan echt verbeteren, maar je moet goed weten wat je precies moet doen.
Laatst bijgewerkt door _Deco_ op 17-11-19 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 18:15

Hmmm oké, dan ga ik maandag direct maar eventjes langs om te vragen of er wat mogelijk is in ieder geval!

Ik ben trouwens tot waarschijnlijk eind maart in Oostenrijk dus daarom dat ik een beetje in de knoop zit met dit soort dingen.