(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:18

Wat vervelend Warboel :+
Succes trouwens met je 4 dagen deze week :)

Mandyy fijn dat het netjes wordt opgelost, als ze eenmaal hangen ben je straks alles vergeten :*

Ik ben echt helemaal kapot van alle emoties... wat een achtbaan zo de afgelopen 2 dagen :=
Vandaag echt de hele tijd zitten huilen op m'n werk :o Toch de 4 uur weten vol te maken, plan voor deze week is 3x4 uur, dan zit ik op 33% :)
Vorige week was de eerste keer weer 3x en toen deed ik 3x3,5. Als ik deze week lukt zit ik iig weer op m'n langzame schema na m'n stap terug.

Morgenochtend weer bellen met de bedrijfsarts :)

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:00

Thanks! Vind het wel een beetje spannend hoor, weer 4 dagen werken en dan ook nog 4 achter elkaar haha. Maar komt vast goed!
Morgen nog lekker vrij, moet naar de psych toe dus hou lekker een chill dagje.
Vandaag ook nog even met Otje naar het strand geweest om even uit te waaien, mn vriend was ook mee dus ook nog even goed kunnen praten.
Afbeelding

Logisch dat je kapot bent, is ook niet niks! :*
Wel goed van je hoor dat je de 4 uur toch vol hebt weten te maken ondanks dat je zo verdrietig was. Volhouder ben je!
Succes met je gesprek met de bedrijfsarts morgen!

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:33

Jullie zijn allemaal zo goed bezig he! Niet elke dag even makkelijk, maar toch steeds weer een stapje verder :j ook al voelt het soms als een stap terug!

@Warboel wat een leuke foto op het strand van Otje <3 succes deze week met werken! Goed ook dat je morgen nog vrij hebt, een afspraak met de psycholoog is vaak al intensief genoeg.

@Goldie ohhhh wat fijn dat je kat weer terug is :+: Arm beestje, gelukkig weer terug bij het vrouwtje op schoot. Kan me helemaal voorstellen dat je daar heel erg van slag van was, zo erg als je niet weet waar hij is!

@Mandyy beterschap voor de kat van je ouders, hopelijk komt de dierenarts nog met (relatief) goed nieuws! Goed van je trouwens dat je zelf actie hebt ondernomen om de stress te verminderen +:)+ geniet van je vrije dag deze week! En van de boeken die je van je collega krijgt :D


Ik ben trouwens 15 december jarig, december is wel een feestmaand hier in het topic haha!

Verder gaat het hier nu alweer beter dan vorige week. Inmiddels gewend aan (en nog steeds blij met) mijn nieuwe bank. En ik ben blij dat ik nu één dag per week naar kantoor kan, dat scheelt echt in mijn gemoedstoestand, dat ik nog eens iemand spreek in het echt in plaats van via Zoom :=

De angst voor terugval herken ik wel. Ik heb twee keer een grotere terugval gehad en vind het daarom soms lastig om op mezelf en mijn lijf te vertrouwen. Bij een klein dipje denk ik al oh nee... Toch niet weer? En door die angst wordt het dipje alleen maar erger. Soms zou het toch handig zijn als ik dat brein eens even uit kon zetten :P

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:11

Warboel: Ooh ook echt 4 dagen achter elkaar, dat is best pittig. Maar hoe trots kan je zijn als dat je lukt :D
Heerlijk zo op het strand <3 Lopend is het makkelijker om goed te praten ofzo, dan hoef je elkaar niet steeds aan te kijken :o
Dank je :*

@Moirin: Haha nou ik wacht nog even met jarig zijn hoor :P
Fijn dat het beter gaat dan vorige week :) Ja je wereld wordt heel klein zo, kan me voorstellen dat dat je dan wel weer goed doet :j
Nou echt... Dit plaatje omschrijft onze kat wel goed := :+
Afbeelding

Bedrijfsarts belde ineens al een halfuur eerder :oo Ruim 3 kwartier gebeld :+
Hij is blij met hoe het nu gaat, hij merkt aan me dat de citalopram wat doet en dat ik nu weer stappen naar voren aan het zetten ben.
Ik was iets aan het vertellen, maar dat was eigenlijk best een heftig onderwerp en dan kan ik er zo ontzettend luchtig over doen. Hij had het meteen door, hij zegt ik ken je nu een beetje en nu doe je het weer... Uuh ja, dan weet ik dus niet zo goed hoe ik het moet vertellen zonder er een heel ding van te maken of zonder te gaan huilen en dan ga ik dat doen... :o

Ik heb nu wat meer duidelijkheid wat betreft het 1e en 2e spoor.
Hij is heel erg voor het niet inzetten van het 1e en 2e spoor. De arbeidsdeskundige was het daar in eerste instantie mee eens, maar kwam daar later bij hem op terug met toch twijfel. Dus nu is het idee om een 'waterdicht dossier' op te gaan bouwen, er komt dan dus een expertise onderzoek d.m.v. een onafhankelijke psycholoog. De bedrijfsarts verwacht dat daar uit gaat komen dat het nu inzetten van een 2e spoor een averechts effect zal hebben, ook omdat het mij heel veel onrust/stress erbij geeft.
Ik mag even nadenken of ik akkoord ben met zo'n onderzoek, anders zal er een deskundigenoordeel vanuit het UWV moeten komen.

Ik ben iig opgelucht dat de mening van de bedrijfsarts is dat we dat dus nog niet inzetten en er nog steeds voor gaan om terug te keren in het eigen werk :j

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:17

Warboel wat een heerlijke foto op het strand! <3

Moirin ook al in december jarig!

Goldie merk je nog verschil qua bijwerkingen van het verhogen van de Citalopram?
Klinkt verder als een fijn gesprek met goed advies. Snap dat je opgelucht bent.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:19

Ik zal later vandaag of morgen bijlezen en op iedereen reageren! Maar wilde even van mij afschrijven.

Maandag een fijn gesprek gehad bij de praktijkondersteuner, ze heeft wel aangegeven dat een psycholoog misschien beter bij mij past. Alleen al vanwege de uitkomst van de vragenlijst die ik na het eerste gesprek digitaal nog doorgestuurd kreeg. Die was vrij.... Negatief. Ik weet alleen niet of ik daar wel zin in heb, alweer. Ik heb er namelijk al een hoop gezien en periode 2016-2018 voor het laatst en vind dat vrij recent. En dan worden er ook weer zaken opgerakeld wat niets met werkstress te maken heeft, maar wat mij wel ontzettend veel stress en paniek extra gaat geven om dat weer te gaan bespreken. Ik heb daar helemaal geen zin in -O- Maar ik doe eerst sowieso nog een paar gesprekken bij haar, en dan kijken of ze mij toch echt door wilt verwijzen of toch niet..
Goed over de uitdaging van het schema gesproken en daar nog extra tips voor gehad. Ook nog voor thuis, loop toch wel tegen onbegrip aan en vind het lastig om dat aan te kaarten met mijn vriend.
Bedrijfsarts heb ik dinsdag gesproken en ik ga minimaal 8 weken nu 2x in de week 'een uurtje' iets voor mijn werk doen. Maar niemand gaat naast mij zitten om te kijken of ik wel een uur wat doe, en als het niet lukt dan lukt het niet en dan is het pech. Als ik bij wijze van na het lezen van 3 oude mails die in de tijd van mijn afwezigheid al staan 'te wachten' ontzettend gestresst raak, dan hup laptop dichtgooien en jammer dan. Volgende keer weer verder.
Teamleider hier ook over gesproken en die gaat mij ook helemaal niet pushen en laat lekker mijn ding doen. Ze gaan over op een nieuwe systemen en al zit ik maar rond te scrollen en te kijken hoe het eruit ziet en sluit dan weer af, helemaal goed en alles stap voor stap en lekker langzaam. Vind het wel fijn laagdrempelig. Was heel eerlijk, bang om weer echt wat uren te moeten maken en echt te moeten presteren, maar ook om straks te lang niets te doen en dat de drempel dan straks veel te hoog is om überhaupt te beginnen. := Dus vind dit wel een mooi begin zo.
Het idee van de bedrijfsarts is ook om een simpel klein dagboekje te gaan bijhouden. Met steekwoorden van wat ik gedaan heb en dan - of + te noteren wat is gelukt, wat goed voelde en wat nog niet ging. Mag ook de avond of de dag erna. 'Want soms weet je dan pas dat iets eigenlijk teveel geweest is'. En hij heeft wel weer gelijk..
Heb gisteren simpelweg mijn mail opgeschoond, via een mini stappenplan het nieuwe mailprogramma ingesteld and that's it.. 45min iets gedaan maar ik werd zojuist met koppijn wakker. Bah. Toch iets te intensief mails zitten bestuderen ook denk ik.

Vandaag maar even bijkomen :=

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:32

Hopelijk helpen de gesprekken met de praktijkondersteuner genoeg en is een psycholoog niet nodig.
Super fijn dat je de kans krijgt rustig te beginnen. As ik het zo lees kan dat vanuit huis? Dat is wel fijn. Heeft mij bij het opbouwen erg geholpen.
Succes met bijkomen! :(:)

Wij kregen gisteren een mail dat we de rolgordijnen moesten demonteren en brengen.
We hebben niet voor niets een monteur ingeschakeld voor montage en nu moeten we het zelf doen als er een productiefout is?
Mn vriend kreeg het dus niet voor elkaar en het vervoeren zagen we ook niet zitten. Straks is er schade en dan?
Mn vriend liep enorm te stressen en dat slaat gelijk over op mij. Ik stond te koken en raakte helemaal in paniek (moest al meerdere pannen in de gaten houden, salade nog maken en tafel dekken). Mn vriend kan er niet tegen als ik huil en snapt niet dat ik zo heftig op hem reageer dus dat eindigde in een ruzietje..
Uiteindelijk na veel gedoe en stress komt er vandaag iemand langs voor het demonteren en ophalen van de rolgordijnen. Ik had nou net vandaag vrij genomen voor wat tijd voor mezelf en dan komt de monteur (ik weet niet eens hoe laat nog) en staat de woonkamer op zn kop (bank moet verplaatst, dus staat nu voor tv).
Ik riep al dat ik toch maar ging werken dan want zo heb ik niets aan mn vrije dag, maar was de laatste mogelijkheid dit jaar..
Planning omgegooid. Ga nu vandaag schoonmaken en naar stal en morgen mn vrije dag houden. Vind dat schakelen dan wel weer lastig. Even heel veel dingen moeten dan anders.

Maandag afspraak bij de dierenarts over het eventueel verwijderen van het oog van Mel. Heb het even losgelaten omdat het zo lang duurde maar nu komt het ineens dichtbij en word ik al een beetje zenuwachtig. :=

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:08

Even niet gekeken en er zijn 2 pagina's bij.

Ik ga later alles even bijlezen en daarop reageren.

Hier ging het beter maar sinds maandag weer een stevige terugval. Zondag ben ik voor het eerst (en denk ook voor het laatst) gaan spinnen. Ben erachter dat het niets voor mij is. Toen ik naar de sportschool fietste schoot er een eend tussen mijn wielen door en reed ik daar overheen. Hij vloog wel gelijk weg daarna. Na het spinnen was ik kapot, ben bijna flauw gevallen van de fiets af.

Maar sinds maandag weer negatieve gedachten, veel dromen en onrustige nachten. Ben gesloopt.
Voel me nu zo negatief.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:25

Rot hoor, Leandra!

Kennelijk zijn jouw bijnieren nog lang niet hersteld en dan is de sportschool geen goed idee. Bewegen als in korteof langere wandelingen kan goed zijn, maar alles wat leidt tot uitputting zet je weer terug.

Heb je begeleiding mbt je lichaam?

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:57

Janneke, ja ik loop bij een Mindful coach, zij is ook fysiotherapeut. Ik heb haar ook een berichtje gestuurd. Maandag ga ik weer naar haar toe.
Ik zwem ook 3 keer in de week en dat gaat wel altijd goed. Daar krijg ik ook energie van. Verder probeer ik genoeg buiten te zijn. Heb 2 jonge kinderen (3 en 6 jaar) dus die moeten ook naar buiten.

Maar weet inderdaad wel dat ik voorlopig niet meer ga spinnen.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:02

Pffff 4 dagen werken is me echt enorm tegen gevallen! Het was natuurlijk ook Black Friday dus enorm druk ondanks alle maatregelen en de oproep om voornamelijk online te shoppen.
Ben nu 1 dag vrij en dan weer 4 werken.
Er komt toch meer op me af dan ik dacht... moet eigenlijk aankomende week ook 1x5 en 3x4, wil ook niet gelijk falen maar mennn %) :O ik kruip mn bed weer in iig, ben helemaal op :=

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:21

Dikke knuffel, Warboel!

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:19

Leandra en Warboel knuffel voor jullie!

Hier kan ik blij van worden:
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:16

<3 Thanks meiden!

Prachtige kerstboom zeg Mandy, wauw!
Ik heb vanmiddag een mini boompje gehaald, moet m nog versieren maar ben er blij mee!
Afbeelding
Zin om van de week even spulletjes ervoor te halen <3

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:10

Gezellig!!

Eindelijk een meevaller!
Vandaag bij de dierenarts geweest en er is veel verbetering: dus Mel mag haar oog houden (zolang ze geen pijn heeft). 3x per dag medicijnen en over een half jaar controle.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:51

Ohhh gelukkig wat fijn zeg! Hopelijk kunnen zij en d’r oogje nog heel lang mee! <3

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:19

Ik meld me ook hier :) Sinds 12 oktober uitgevallen van werk, oxazepam gekregen van de huisarts en uiteindelijk via de bedrijfsarts bij een psycholoog terecht gekomen. Daar start ik nu een traject gecombineerd met emdr. Van de psycholoog en bedrijfsarts mag ik tot zeker januari niet denken aan reïntegreren.. Aan de ene kant heftig, aan de andere kant geeft het wat rust. Even heel kort door de bocht allemaal haha, het ligt natuurlijk wat complexer.

Mijn burnout klachten komen overigens uit privé omstandigheden en zijn niet werkgerelateerd.

Gisteren was ik wat te enthousiast met dingen doen waardoor ik 's avonds helemaal kapot was en enorm slecht geslapen heb. De eerste weken was ik vooral mentaal gebroken, inmiddels heb ik daarin wat rust gevonden. Ik moet alleen echt oppassen dat ik dus niet te snel denk van "het gaat wel weer" #)

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:39

Geweldig dat plaatje Goldie _O-
Die van mij zijn precies hetzelfde :+

Ontzettend fijn dat je bedrijfsarts je iedere keer doorheeft en 'ingrijpt'. Ook fijn dat spoor 1 en 2 wat duidelijker zijn, dat is altijd fijn :j Denk er goed over na, mijn ervaring met de Arbeidsdeskundige was iig positief. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Cynn, jammer dat je praktijkondersteuner denkt dat een psycholoog misschien beter past. Ik denk dat we het allemaal als vervelend (hebben) ervaren om over te gaan naar een nieuwe psycholoog oid. Dat van voor af aan beginnen met evt. vervelende herinneringen erbij. Aan de andere kant misschien ook goed om te denken dat zo iemand niet voor niets wordt aanbevolen en je mogelijk beter kan helpen :)

Fijn dat je zo rustig aan mag beginnen van de bedrijfsarts en mooi ook dat je het zelf een goed begin vindt :j

Wat een enorme domper van je rolgordijnen Mandyy :(:)
Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik me waarschijnlijk precies hetzelfde zou voelen...

Jammer dat het minder gaat Leandra. Klinkt alsof je fysiek inspannen nog niet gaat. Hopelijk voel je je snel wat beter :(:)

Dat lijkt me ook wel heftig om te werken met BF Warboel := Hou jezelf goed in de gaten!

Leuk alle kerstbomen :D

Goed nieuws Mandyy *\o/* Hopelijk knapt ze snel helemaal op.

Ik volg je op Insta Ghostattack en had na een bericht een tijdje terug al een idee dat je misschien tegen iets van een burn-out aanzat := Fijn dat je nog een maand niet hoeft te werken, hopelijk kan je een beetje tot rust komen en wat leuke dingen doen.

Dat mentale van de eerste weken herken ik nog goed, gelukkig heb je al wat meer rust. Dat denken het gaat wel weer is ook bekend, zal je waarschijnlijk nog een tijdje houden. Ik had de eerste paar weken tussen de 5-10 huilbuien per dag. Was op een dag rond 12 uur en ik had pas 3 huilbuien gehad. Weet dat ik me toen super goed voelde en dacht dat ik wel weer aan het werk kon gaan :+ Een half uur later ging ik weer. Een burnout doet rare dingen en je hoofd... Neem echt de tijd. Mijn psycholoog zei om weer aan werk te denken, de optimale situatie: minimaal een maand achter elkaar je goed voelen. Ook wel logisch eigenlijk, want wat zijn een paar goede dagen of een goede week nu eigenlijk...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:20

Oef weer een hoop om op te reageren zie ik :+

Ik ga m'n best doen, maar ik heb mijn brein net even uitgeschakeld met wat hulp van de oxazepam, had een intensieve dag en kon de rust gewoon niet meer vinden..

Mandyy: merkte wel dat wat bijwerkingen weer terug kwamen na het ophogen, ben ook wat liever geweest voor mezelf dit keer met de oxazepam erbij.
Mooi je boom! En heel fijn nieuws van Mel!!!

Cynn: Snap dat als je zo'n traject met psycholoog al eerder gehad hebt je daar nu niet meteen voor staat te springen. Misschien kun je die dingen achterwege laten als dat er toch niks mee te maken heeft? Maar hopelijk helpt de poh voldoende voor je :)
Dat onbegrip is echt lastig, het had hier ook echt even tijd nodig hoor :j
Klinkt fijn dat je dat rustig kan doen zo, kan dat vanuit huis of ga je wel naar je werk toe? Er lang uit zijn is ook best lastig ja kan ik je vertellen, die drempel wordt steeds hoger inderdaad..

Lastig Leandra, blijkbaar is het toch te veel geweest.. Dat vele dromen en onrustig slapen kan ook een bijwerking zijn van de citalopram. Ik had echt de meest bizarre dromen ook. Hopelijk is het nu weer iets beter.

Warboel dat is ook niet niks met BF zeg, ik vind het wel echt super knap van je! :* Wel vervelend dat je maar 1 dag vrij hebt en dan meteen weer moet. Hopelijk lukt het je om je gevoel te volgen wat betreft je uren :(:)

Ghostattack 'welkom' bij de club. Fijn dat je al wel weet dat je iig rust hebt tot januari. Fijn dat je mentaal al wel wat rust heb gevonden, ik heb zolang nog tegen mezelf zitten vechten.

Charlotte wat je psycholoog zegt klinkt wel logisch, maar ik denk dat als ik dat aan zou houden ik nooit meer aan het werk zou komen :')

Vorige week zou ik 11 uur maken, ging uiteindelijk wel goed dus heb er 12 gemaakt en dat wilde ik dan deze week weer doen. Leidinggevende wilde echter dat ik deze week dan 13 probeer. En stom genoeg heb ik me toch weer laten overrompelen en ben ik daarmee akkoord gegaan, terwijl ik dus deze week de verwachtingen al heb overtroffen. Hij wilde dat dan op vrijdag, maar 2 dagen achter elkaar vind ik nog heel zwaar en in de auto besloot ik al dat dat een 'no go' was, het hele weekend ben ik echt niks waard geweest, zo ontzettend moe.. Vandaag ging het na wat opstart problemen wel oke en heb ik dan wel 5 uur gemaakt. Heb het er wel goed met vriend over gehad en ik heb al wat opgeschreven wat ik vrijdag tegen leidinggevende ga zeggen :o

Vanochtend DA gebeld, mok werd ineens extreem en het zat me niet lekker. Ze moest ook geënt, dus mooi combineren.
Pijl geeft aan waar de plek 2 dagen eerder zat, de rest was toen nog niet
Afbeelding
Afbeelding
Nu goed schoongemaakt, zalf erop, ingepakt voor 2 dagen, dan weer wassen en foto appen en dan wel/niet weer inpakken. Ook prednison injectie en een kuur voor de komende 9 dagen..
Ook moet ze even op rust, omdat het dus echt een buigpunt is. Les van zondag dus maar afgezegd vast. Had ineens weer zin om een lesje te doen, maarja nu dus niet :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 30-11-20 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:57

Goldie, daarom heb ik zelf maar het woord optimaal toegevoegd :P Ik zie nu ook in dat dat bij heel veel mensen niet haalbaar is om eerst een goede maand te hebben en dan beginnen met werk. Je hebt daarvoor met teveel partijen die invloed hebben op je situatie.

Het gaat je gewoon lukken om dit vrijdag met je leidinggevende te bespreken :j Denk maar even terug aan dit weekend en je rotnacht(en). Je doet het om dat te voorkomen.

Hopelijk komt er over 2 dagen wat moois uit :)

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:51

@Goldie, fijn dat je goed contact hebt met de bedrijfsarts en dat hij echt goed meedenkt wat voor jou het beste is! Fijn ook dat de citalopram effect heeft!
Lastig dat je leidinggevende je dan deze week gelijk weer een uur extra wil laten werken. Geeft toch juist meer druk. Goed dat je hebt opgeschreven wat je wil zeggen vrijdag!
Beterschap voor je paard :knuffel:

@Cynn, dat steeds opnieuw je verhaal doen bij een nieuwe hulpverlener, en opnieuw dezelfde dingen vertellen, dat is ook vervelend. De oude pijn die er nog zit lekker nog een keer door, dat doe je ook niet voor je lol -O- maar soms helpt het wel, bij mij in ieder geval, om juist dieper te graven en de oorzaak van de problemen te vinden zodat je jezelf beter kan begrijpen. Voor mij hielp het om te leren waarom ik zo slecht met spanning en prestatiedruk om ga. Maar intensief is dat wel ja.
Fijn dat je rustig kan beginnen op het werk zo! Pas je wel op dat je tussen de uurtjes werken door niet teveel piekert over wat je nu allemaal mist en niet kan doen? Makkelijker gezegd dan gedaan maar goed :knuffel:

@Mandyy, wat een gedoe met de rolgordijnen zeg! Heel herkenbaar ook, als iemand anders stress heeft neem ik dat ook gelijk over := en dat het lastig is om de planning om te gooien als je je daar al op hebt ingesteld is ook herkenbaar. Heb je wel eens wat gelezen over hooggevoeligheid? Dat hoeft er niets mee te maken te hebben maar misschien heb je er wat aan :)
En wat een goed nieuws van je kat! *\o/* echt heel fijn! En ook de kerstboom al opgezet, dat geeft toch altijd weer gezelligheid!

@Leandra, dat klinkt wel als een heel intensieve spinning les, als je daarna bijna flauw viel... Misschien is iets rustigers waarbij je jezelf niet helemaal uitput beter ja. Hopelijk voel je je nu alweer wat beter, dikke knuffel hoor!

@Warboel, zo lief zo'n kerstboompje! Wel pittig hoor, je werkdagen! En dan ook nog met black Friday. Hopelijk valt het deze week een beetje mee en kun je toch ook nog je rust pakken!

@GhostAttack, welkom in het topic :)
Dat te snel weer willen klinkt bekend ja, lastig is dat he. Dikke knuffel!

@Charlotte hoe is het met jou nu? Heb je de belafspraak over de medicijnen al gehad?

Hier gaat het wel redelijk goed nu gelukkig. Erg druk op het werk, maar we kunnen nu eindelijk beginnen met de uitvoering in plaats van de voorbereidingen op een groot project, dus dat is ook wel weer fijn. En vanochtend tijdens het werkoverleg... Bleken we geen overleg te hebben, maar een surprise pubquiz :D dat was wel een leuk begin van de dag :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:01

Charlotte446 schreef:
Ik volg je op Insta Ghostattack en had na een bericht een tijdje terug al een idee dat je misschien tegen iets van een burn-out aanzat := Fijn dat je nog een maand niet hoeft te werken, hopelijk kan je een beetje tot rust komen en wat leuke dingen doen.

Dat mentale van de eerste weken herken ik nog goed, gelukkig heb je al wat meer rust. Dat denken het gaat wel weer is ook bekend, zal je waarschijnlijk nog een tijdje houden. Ik had de eerste paar weken tussen de 5-10 huilbuien per dag. Was op een dag rond 12 uur en ik had pas 3 huilbuien gehad. Weet dat ik me toen super goed voelde en dacht dat ik wel weer aan het werk kon gaan :+ Een half uur later ging ik weer. Een burnout doet rare dingen en je hoofd... Neem echt de tijd. Mijn psycholoog zei om weer aan werk te denken, de optimale situatie: minimaal een maand achter elkaar je goed voelen. Ook wel logisch eigenlijk, want wat zijn een paar goede dagen of een goede week nu eigenlijk...


Grappig dat je me volgt haha :)) Die huilbuien, heel herkenbaar. Ik heb dagen, of weken gehad, dat ik bijna 24/7 aan het janken was. Dat werd langzaam minder, maar zo'n huilbui werd wel snel getriggerd. Stond ik uit te mesten en viel er 1 drol naast de kruiwagen, janken. Liep ik in de paddock naar mijn paard, zet ie 1 stap opzij, janken. Echt verschrikkelijk gewoon! Inmiddels heb ik het gevoel alsof mijn tranen op zijn :+

Helaas heb ik echt gigantisch moeite met naar stal gaan. Ik denk vooral omdat ik nog niet in de juiste mood ben om iets te doen en ik totaal geen behoefte heb aan de confrontatie met stalgenoten. Niet dat ze niet aardig zijn, maar gewoon omdat ik daar niet klaar voor ben ofzo? Laatst wel even geweest en gekletst met iemand en dat was wel fijn. Maar ik ben totaal niet in de juiste state of mind om te rijden, daar kom ik fysiek ook gewoon niet aan toe. Daarbij staat mijn paard op 25 min met de auto en als ik even op stal ben, voel ik de spanning langzaam stijgen en verlang ik naar thuis op de bank zitten.

Gelukkig heb ik al een hele tijd geen oxazepam meer nodig gehad, ik heb ze nog wel liggen voor het geval dat. Mijn bedrijfsarts heeft ook gezegd: zolang je de oxazepam nog gebruikt/nodig hebt, mag je niet werken.

Ik kom natuurlijk pas later in het topic binnen vallen, maar voor de frequente posters hier.. Hoe lang zijn jullie inmiddels onderweg?

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:37

Warboel happy birthday! *\o/*

Ghostattack sterkte! Hopelijk vind je snel wat rust! :(:)
Ik herken veel wat je schrijft, dus het is niet gek!

Goldie goed dat je oxa erbij neemt!
Hopelijk gaat het met Cas snel beter.

Charlotte beter zal het niet meer worden, het is vooral hopen dat het blijft zoals het nu is.

Moirin daar heb ik wel veel over gelezen al inderdaad.
Gisteren hadden we weer zo'n situatie, iets liep anders dan gepland (en was een spannend dag met de kat en nog wat rotdingen) en vervolgens was ik zo overstuur dat ik ben gaan wandelen om 21:45 uur en niet meer naar huis wilde. :o
Wat een leuk begin van de dag!

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:54

Ghostattack, je hebt zulke leuke pony’s <3

Dat huilen van een drol naast de kruiwagen is heel bekend, en zo nog veel kleine dingen die iedere keer de emmer deden overlopen. Volgens mij is dat echt een fase (als je die hebt) gewoon doorheen moet. Niks aan te doen, laat maar gaan.

Er niet over willen praten heb ik ook een tijd gehad. Ik wilde het nog bij me houden. Is er misschien een moment op stal dat er weinig mensen aanwezig zijn? Misschien kan je dan gaan.

Ik heb ook een tijd weinig gereden omdat ik dat mentaal niet aan kon. Denk dat het ook wel verstandig is om dan niet op je paard (of pony) te gaan zitten.

Ik ben nu ruim 2 jaar onderweg := Oktober 2018 burn-out, Februari 2019 een zwaar ongeluk gehad en 2 weken in het ziekenhuis gelegen en in December 2019 gediagnosticeerd met een auto-immuunziekte. Dus het is niet alleen de burn-out die me al 2 jaar thuis houdt :+

Mooi dat het goed gaat Moirin, en tof dat je ineens een quiz had :D

Hier gaat het redelijk. Wat betere en slechtere momenten. Maar dat is ook niet gek als je vader bijna een week in het ziekenhuis ligt waarvan een paar dagen op de IC. Geen Corona, maar vanwege privacy zet ik het hier niet open en bloot neer. Had gisteren eigenlijk een belafspraak maar ze kregen me niet te pakken (gelijk voicemail). Andere mensen konden mij wel normaal bellen...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:22

Gisteren pootje uitgepakt, viel me niet tegen :)
Ze heeft nog wel even huisarrest tot het goed dicht is...
Afbeelding

@Moirin: ja dat vond ik ook echt even niet zo grappig, en op zo'n moment klap ik dicht. Ik hoop dat ik er nu van geleerd heb dan maar en nu weet hoe ik het de volgende keer ga aanpakken.
Wel leuk dat je nu na het voorbereidende werk echt aan de slag kan, dat is veel leuker :j
Leuke verrassing! Kan je daarin dan wel makkelijk omschakelen?

@Ghostattack: Heel herkenbaar, dat hoort er echt bij.. Lekker eruit gooien, lucht alleen maar op :)
Psycholoog zei gisteren ook nog maar dat ik het maar lekker moest laten gaan, dat dat troostend werkt door de stofjes die erin zitten.
Heb je iemand die je kan helpen met je paard? Ik heb veel gehad aan een stalgenootje. Al is het maar even longeren oid :j
Volgens jouw bedrijfsarts mag ik dan nog niet werken :P
Ik ben inmiddels een goed jaar onderweg, eigenlijk al 1,5 jaar maar toen weigerde ik uit te vallen... Maar ook hier komt het een na het ander bovendrijven en ga ik lekker met m'n bingokaart :+

@Charlotte: Die trol van mij moet ik dan zeker niet op gaan zitten nee :') Ooh maar ik ben zo dol op dat dier <3 :D
Dat is ook vreemd? Hoe nu verder dan met die afspraak..
Een knuffel voor jou en je familie :(:)

Gisteren bij psycholoog geweest om het behandelplan te bespreken. Ze hebben verschillende 'paketten', maar ze denkt dat we nog wel een tijd samen onderweg zijn :7 We willen het iig grondig aanpakken. Tussendoor kan het altijd weer veranderd worden overigens.
Krijg er nog 2 e-learnings bij, dan kunnen we tijdens de afspraken dieper ergens op in gaan :j
Ze had het nog over een soort groepstherapie (online). Ze denkt dat het kan helpen. Wel gezegd dat ik twijfel en dat het echt zo ver buiten m'n comfort zone ligt..Ik hou niet van praten in groepen. Met vergaderingen ook moeite mee, dus dat zei ik ook... Net als dat ik daar de wachtkamer in kwam, druk. Aan elk tafeltje zat al iemand.. maar zijn grote lange tafels en dus nog wel plek om te zitten maar ik voel me dan zo bekeken als ik binnenkom dat ik het liefst wil verdwijnen... maar ga het proberen.
Ook aan het begin nog over de diagnose gehad, ondanks dat het me niet heel erg verraste kwam het toch wel even hard aan. Hoezo heeft m'n vorige psycholoog dit niet gezegd := Lang sluimerende depressie waardoor ik in een burn-out ben beland.
Moet zeggen dat er nu ook wel echt dingen op z'n plaats vallen. Ik voelde me voor die burn-out al een hele tijd niet happy, van die online testen gedaan. Knalrode uitslag, maar dat is gewoon zieltjes winnen... Ik kan toch niet depressief zijn, ik heb alles voor elkaar, ik heb daar geen enkele reden voor.. En waarschijnlijk ben ik daardoor zo hard door gaan buffelen, om maar niet te hoeven voelen en toe te geven en heb ik een gigantisch masker opgezet. Nu pas komen echt die gevoelens er dus weer uit en stortte ik onlangs dus opnieuw in..

Net kwam m'n afdelingshoofd langs, echt zo'n mooi intens gesprek gehad met hem.. Wat een vent is dat toch <3 Daarna zat ik helemaal te trillen, duizelig, huilen en tintelende vingers (even op m'n ademhaling letten toen). Zou nog koffie drinken op de planning met collega's, maar uiteindelijk is 1 collega naar mij gekomen want dat zag ik even niet zitten met m'n huilhoofd. Net kwam nog iemand vragen, toen heb ik heel goed gevraagd of het volgende keer kon. Trots :Y)