(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:40

@lissisanne: Ik ben vanuit het werk doorverwezen naar een psycholoog (via shared ambition). Ik moet wel opdrachten doen die ze dan klaar zet in een online portaal. Maar ik heb er nu een waarvan ik meteen laptop weer dicht gooi omdat ik het niet kan.. Had hem vorige week eigenlijk al moeten maken, maar heb nu ook gewoon de puf niet. Liet een vriendin helpen, die zei al ik raak al gestrest van dat soort vragen :+

JA was fantastisch, ik was wel 'gedrogeerd', maar daardoor kon ik het wel. Een keer echt heel druk vanaf de tribune terug naar de hal. Vriendinnen hebben me daar doorheen geloodst, want die zagen meteen hoe dat ging. Ik ergens rustig zitten tegen de muur met een vriendin en de andere 2 gingen patatjes halen :)
Wat een hindernissen en de reacties van het publiek, zo spannend die barrage :oo
Waren al voor aanvang binnen, lekker rustig. Uiteindelijk nog een vestje gekocht, want die had ik verdiend na mijn ziekenhuis avontuur (wat ik eigenlijk niet vervelend vond en best had willen blijven), en daarna toch nog die vet gave trui ook gekocht, omdat ik de dag zo goed had overleefd :D
Ik lag in de auto terug al bijna te slapen en ben thuis meteen m'n bed in gegaan. Vandaag lekker niks, bijkomen...
Maar ik ben echt zo blij en zo trots dat ik het gedaan heb *\o/*

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:42

Super knap van je!
Ik heb even een vervelende ochtend, moet monteur voor mn droger bellen, je kan maar ergens flink tegenop zien natuurlijk :+
Achterlijk gedoe soms

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:09

Wat fijn Goldie.
En ook goed dat je jezelf hebt beloond!
Hier gaat het ook minder. Heb een heel leuk weekend gehad. Maar heb nu veel last van mijn darmen, een opgejaagd gevoel en hartkloppingen. Vroeger zou ik dit negeren en door zijn gegaan. Nu heb ik me ziek gemeld.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:16

Goed van je :*
Ik heb ook besloten dat ik me makkelijker ziek moet melden, dan maar vaker zo'n frequent verzuimgesprek..
Vind het alleen altijd zo lastig als het komt door iets wat ik zelf heb gedaan als het ware :=

Hartkloppingen heb ik ook echt regelmatig, gelukkig liet ecg geen hele gekke dingen zien behalve een hoge hartslag dus..
Opgejaagd gevoel is ook zo herkenbaar, ik negeerde dat ook altijd maar.

@Joanne1987: ik vind bellen sowieso al vreselijk, nu helemaal. Ik laat m'n vriend nu even dat soort dingen regelen :o

Afbeelding
Afbeelding

En ik heb een regenboogarm :+
Afbeelding

Ik duik weer lekker m'n bed in nu :o

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:19

Joanne, heb je al gebeld? Vaak helpt het om het direct te doen. Kun je er niet lang tegenop kijken.

Sure_lee, goed gedaan! Nu even tot rust komen!

Goldie, super dat het zo goed uitgepakt heeft en leuke aankopen heb je gedaan!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:27

Ja heb Gebeld en viel mee! Maat idd, bellen in algemeen ben ik al geen fan van

Mooie aankopen goldie! Regenboog os wat minder dan weer...

Zaterdag uit eten geweest e. Dat ging wonder boven wonder goed, maar zijn ook allemaal fijne oprechte mensen

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:34

Dat was een etentje van je werk? Of gewoon vrienden?
Ben je wat rustiger met je oxazepam, neem je alleen als het nodig is of standaard een bepaalde dosis?

Ik moet morgen weer nieuwe bestellen, krijg er elke keer maar 15.. super irritant..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:22

Was met een vrienden groep, met werk was dat geen optie geweest gok ik
Oxa neem ik alleen nog in hoge nood nu, voor slapen heb ik nu pijnstillers omdat mn lijf het weer even opgeeft en gaat tor nu toe redelijk

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:38

Ik krijg per keer 5 oxazepam, daar doe ik soms maanden mee. En soms zijn ze in een maand op.
Maar het is al fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat zeg maar

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:51

Wat goed Joanne1987 :) vandaag ook echt bijkomen daarvan?
Ik heb de hele dag in bed liggen huilen met Netflix eigenlijk.. De was opbouwen was al geen optie. Alleen om te eten heeft vriend me uit bed weten te krijgen...

Ik vind het erg lastig. Ik nam er als het nodig was 1, maar mag er 3 per dag van de ha (eventueel zelfs met een wijntje, ik vind der grappig :')).
Nu slik ik er op het moment 2-3 per dag, gewoon omdat het nu echt even niet gaat. Ik zit echt even in een behoorlijke dip en die komt heel hard aan. Vriend heeft besloten dat ik ze beter nu wel kan slikken, want hij ziet me gewoon terugvallen nu. En als dit nu helpt, dan is het voor nu even zo en gaan we binnenkort wel weer afbouwen.
Inmiddels is hij wat dat betreft een soort ervaringsdeskundige.
Maar dan zijn ze dus snel op...

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:08

Als nodig gewoon pakken idd!
Vandaag best een rot dagje ja, griep doet zijn intrede en ben heel flink gedryneedled bij de fysio vanmorgen, moe ook...
Moet zo nog even naar paardje toe, maar twijfel om te gaan rijden (is nogal sterk en stug)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:32

Ik ben vrijdag even wezen knuffelen en verder niet meer :=
Ze is dat ik in het ziekenhuis lag wel gereden, en gisteren ook. Woensdag is in principe mestdag voor mij, donderdag en vrijdag wordt ze weer voor me gereden..
Wil morgen misschien wel even heen, maar dan moet vriend me even brengen. Omdat ik niet mag rijden nu met die oxazepam en fietsen zie ik echt niet zitten.

Lukt het jou nog om 's avonds de deur uit te gaan, zo lastig vind ik dat. Kan je anders niet longeren ofzo, zou ik dat lekker doen :)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:35

Of losgooien?

Ik ben dinsdag voor het laatst op stal geweest en ga morgen weer. Heb gelukkig lieve verzorgsters.

In de avonden de deur uit lukt mij doordeweeks ook nog niet.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:38

Ik ben gelukkig ook maar bijrijder hoor! Meestal slaap ik voor avond eten nog een uurtje, maar op maandag moet ik naar zwemles met de oudste van 16 tot 17 dus das allemaal wat zwaarder en hectischer
We hebben sinds kort een mooie overdekte longeerkraal en stap/draf molen dus ik kan gelukkig op de mindere dagen ook wat doen
Verder vol pension zonder klusjes

Leandra

Berichten: 1593
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:44

Wat goed zeg dat je toch gegaan bent. En dat je hebt genoten!

Ik had zaterdag een moeilijke dag. We gingen naar mijn schoonvader met de familie (schoonzussen en zwagers)
Ik was moe en kon niets hebben. Heb een aantal keer op het punt van huilen gestaan. De volgende dag heb ik tot 10 uur geslapen en daarna ging het wel iets beter.

Vandaag zijn we naar de Efteling geweest. Was gelukkig rustig maar voel het wel nu. Morgenochtend zijn de kinderen naar het kinderdagverblijf en school en heb ik even helemaal niets.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:53

Kan je zo naar uitkijken he, even niks...
Ik had het gisteren bij mn schoonouders. Schoonmoeder was jarig en mijn schoonzus kan verbaal (zowel kwa volume als met aantal (zinloze) vragen) flink aanwezig zijn. Ik kan dan ook niet normaal reageren...

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:55

Dat zijn moeilijke momenten hè? :(:)
Heb je wel genoten in de Efteling?

Ik heb morgen een zware dag. 4 uur werken, gesprek met leidinggevende en HR en een afspraak met de praktijkondersteuner van de huisarts.
Woensdag gelukkig helemaal niets!

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:28

Goldie schreef:
@lissisanne: Ik ben vanuit het werk doorverwezen naar een psycholoog (via shared ambition). Ik moet wel opdrachten doen die ze dan klaar zet in een online portaal. Maar ik heb er nu een waarvan ik meteen laptop weer dicht gooi omdat ik het niet kan.. Had hem vorige week eigenlijk al moeten maken, maar heb nu ook gewoon de puf niet. Liet een vriendin helpen, die zei al ik raak al gestrest van dat soort vragen :+

JA was fantastisch, ik was wel 'gedrogeerd', maar daardoor kon ik het wel. Een keer echt heel druk vanaf de tribune terug naar de hal. Vriendinnen hebben me daar doorheen geloodst, want die zagen meteen hoe dat ging. Ik ergens rustig zitten tegen de muur met een vriendin en de andere 2 gingen patatjes halen :)
Wat een hindernissen en de reacties van het publiek, zo spannend die barrage :oo
Waren al voor aanvang binnen, lekker rustig. Uiteindelijk nog een vestje gekocht, want die had ik verdiend na mijn ziekenhuis avontuur (wat ik eigenlijk niet vervelend vond en best had willen blijven), en daarna toch nog die vet gave trui ook gekocht, omdat ik de dag zo goed had overleefd :D
Ik lag in de auto terug al bijna te slapen en ben thuis meteen m'n bed in gegaan. Vandaag lekker niks, bijkomen...
Maar ik ben echt zo blij en zo trots dat ik het gedaan heb *\o/*

Wat fijn om te horen!! Dagje rust erna is helemaal goed!

Pff net uitgeflipt naar vriend. Vorl me dan achteraf zo banketstaaf, want het is gewoon een opstapeling van een heleboel dingen maar hij krijgt ze er dan uiteindelijk over..

Zit nu al een half uur te wachten op een vriendin die iets zou komen ophalen. Ik ben helemaal op en wil het liefste gaan liggen, maar dan kom ik er niet meer uit. Dus ben ik me al een uur op de been aan het houden, zo lastig dit..

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:14

Hoi allemaal,

Ik kom hier graag meepraten, merk dat ik daar wel behoefte aan heb, aan ervaringsverhalen.

Ik ben geveild door een burn-out sinds juli vorig jaar. Ik had een drukke tijd achter de rug op mijn werk en er zou ook weer een enorm drukke tijd aankomen. Toen ik thuis kwam van een werkreis ben ik helemaal ingestort. Het was niet alleen werk maar ook mijn trouwerij die eraan zat te komen en we moesten verhuizen voor mijn vriend zijn werk, iets waar ik enorm tegenop zag maar wat steeds werd uitgesteld. Ik ben uiteindelijk in september wel getrouwd, dit was uiteindelijk wel een mooie dag. Daarna op huwelijksreis, we zijn in Nederland gebleven maar dit deed mij enorm goed, de grootste druk was van de ketel (trouwen) en ik kon na de reis weer gaan opbouwen op mijn werk.

Tot en met eind oktober elke week een afspraak met mijn psycholoog, dit ging erg goed, ik voelde me eigenlijk alweer vrij snel helemaal mezelf en was bijna in de veronderstelling dat ik weer de oude was . In oktober zijn we verhuisd, ik had het er moeilijk mee maar kon het na een paar werken goed aan en voelde me al wel snel thuis. Dus op werk verder rustig opgebouwd maar half december werd ik toch weer wakker met paniekaanvallen. Ik heb me toen een paar dagen ziekgemeld en weer een beetje terug in uren/thuis werken. Op dat moment werkte ik 60%. Met kerst en oud en nieuw was ik vrij en toch merkte ik dat ik erg druk was in mijn hoofd en niet écht ontspannen was of tevreden met mezelf. Na de vakantie weer begonnen maar er blijft de hele tijd iets knagen, ik kijk op afgelopen half jaar terug met een “negatieve” kijk. Ik vind het heel moeilijk uitleggen maar bijvoorbeeld als ik terug kijk op kerst denk ik, ja het was leuk, maar ik had ook een nare bijsmaak want ik zat toen vrij vol. Terwijl ik op het moment zelf wel genoot. Zo kijk ik momenteel op alles terug. Vorige week ging ik voor mijn werk naar het buitenland, want ik dacht, ik kan het wel weer aan en we hadden een aangepast programma zodat het voor mij niet te veel zou zijn (5 u werk op een dag). Echter ging het maandag weer helemaal mis, ik kreeg weer paniek aanvallen en sliep slecht. Ik dacht, toch mezelf even een schup onder mn kont geven en gewoon gaan. Want; ik wil ook de angst mijn leven niet laten bepalen en ik was eerder angstig en als ik dan toch even doorzette was ik achteraf trots dat ik het toch gedaan had en kreeg ik er ook weer energie van. Echter het ging helemaal fout, kreeg de ene paniek aanval naar de ander, had erg depressieve gedachtes, kon niet slapen en wilde alleen maar naar huis. Toen ik thuis was ging het gelukkig weer beter en kon ik weer slapen.

Ik zit nu erg in de knoop met mezelf en voel me vaak neerslachtig. Ik ben ontzettend onzeker en angstig geworden voor alles wat gepland staat in mijn agenda. Dit kost erg veel energie. Ik wil dingen niet afzeggen omdat ik dan de angst laat regeren... maar wanneer moet ik dingen nou wel moet afzeggen...? Mijn zelfvertrouwen is helemaal weg. Ook voel ik me vaak instabiel/duizelig/alsof ik ene afwijking heb naar links. Door dit alles ben ik een echte hypochonder geworden. Ik google alles, mijn laatste hit was MS en daar loop ik nu ook continu mee in mijn hoofd. Ik probeer ook oefeningen van de psycholoog toe te passen maar die komen soms niet helemaal door. Is dit alles herkenbaar voor jullie? Ik wil eigenlijk gewoon even mijn hart luchten. Ik heb opnieuw een afspraak gemaakt met de psycholoog, ik hoop dat zij kan helpen. Ook besloten om in september een opleiding te beginnen, iets wat ik al heel lang wil, om leraar te worden. Alhoewel ik nu niet weet of ik het dan wel aankan :')

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 03:40

Bloemm heel veel sterkte iig. Wat ontzettend vervelend dat de angst weer zo gaat overheersen (en heel herkenbaar overigens).. misschien ook maar niet teveel terugkijken, dan kan je er ook niet negatief op terugkijken.
Heel goed dat je weer een afspraak bij de psycholoog hebt gemaakt.
En wat die opleiding betreft, september is nog ver weg ;) Als dat iets is wat je echt graag wilt doen scheelt dat misschien ook alweer. Is het een voltijd opleiding?

Ik was gisteren bij psycholoog, had zoveel moeite om te gaan. M'n lijf wilde gewoon niet. Vriend heeft me gebracht en is in de tussentijd boodschappen gaan doen <3
Vroeg ze waarom ik het dan niet had afgezegd, nouja dan moet toch 24uur van te voren..ja officieel, maar ik moest daar dus ook niet zo over nadenken.
We hebben waarschijnlijk nog maar een aantal afspraken staan vanuit het traject van werk, waarvan een nog met leidinggevende erbij. Maar ze twijfelde of ze dat wel ging redden.. klonk echt alsof we al verder hadden moeten zijn, nu voel ik me dus echt een hopeloos geval, maarja dat ik fysiek nu ineens weer instort was niet ingecalculeerd. Wel een goede afspraak geweest en alsnog fijne tips gehad. En ik weet dat er gewoon geen tijd op te plakken is.. moet nu toch echt leren m'n gevoel te gaan volgen, ipv m'n verstand. Ze vindt me een enorme vechter, alleen vecht ik nog steeds heel hard tegen mezelf... En zo lang dat blijft...

Ik ben echt klaar en klaar wakker. Ben er maar even uitgegaan. Even wat lezen en dan zo weer proberen te slapen..

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:55

Wat vervelend Goldie, dat je die druk voelt.
Toen ik net ziek was kreeg ik een psycholoog van mijn werk aangeboden. Omdat ik al best lang op een wachtlijst stond, heb ik dat toen aangenomen.
Alleen bleek na 4 gesprekken, dat ik maar 5 keer mocht gaan. En ze dachten dat ik daarna gewoon weer aan het werk kon. Ik was er toen echt van slag van

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 09:03

@bloemm...heel vervelend he die paniekaanvallen, ik weet er alles van. En wat betreft je volle agenda , ja het is echt wel een kwestie van dingen afzeggen. Mijn psycholoog zei wat betreft keuzes. Kijk naar wat het je oplevert op korte én op lange termijn. Is het antwoord op beide vragen positief dan doen anders niet. Dit hulpmiddel gebruik ik nu na al die jaren nog steeds misschien kan jij er ook iets mee. Verder heel veel sterkte nog.
@goldie: sta je nog wel ergens op een wachtlijst voor een psycholoog of heb je alleen deze vanuit je werk? Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:12

Bloemm, heel herkenbaar! Ik vind plannen enorm lastig omdat ik me af blijf vragen of ik het aankan. Kan er helemaal van in de stress schieten, en dat terwijl ik m’n planning nog heel rustig hou..

Ik had gisteren de laatste afspraak bij de praktijkondersteuner. Vanaf nu ga ik een traject doen via de bedrijfsarts bij een bedrijfsmaatschappelijk werker. Zij gaat coachen bij het werk opbouwen en bekijken hoe duurzaam herstel mogelijk is.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:00

Wat je zegt Nickolay, voelt niet fijn. Al ha dik gelukkig wel wat meer afspraken dan 5. Inderdaad geen wachtlijst, dat is wel fijn.

@Marisje76: Ik heb alleen deze vanuit werk, sta verder niet op een wachtlijst. Weet nog niet wat ik verder anders ga doen, of andere psycholoog of POH (maar betwijfel of ik daar verder mee kom). Als het zover komt maar weer even naar de huisarts denk ik om te informeren.
Ben van 2 tot half 6 wakker geweest. Om 5 uur oxazepam ingenomen, en toen om half 6 weer lekker in slaap gevallen tot 9 uur. Heb weer nieuwe besteld, hoop dat ik ze weer krijg. Vind het toch altijd spannend ofzo, want volgens mij willen ze je er zo snel mogelijk weer vanaf hebben :=

Fijn Mandyy, klinkt echt als een goede stap voor je. Toch iemand die wat dichter bij je werk staat dan de POH en wat dat betreft beter kan coachen denk ik :)

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:05

Zijn er hier wat mensen waarmee ik eventueel prive kan berichten?...