(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:26

Ik heb er af en toe ook weinig energie voor, maar ik weet zeker dat ik het zonder paard echt nog veel moeilijker zou hebben gehad. Ze is echt mijn steun en toeverlaat en heeft me wat dat betreft wel 'op de been' gehouden, wil niet denken aan hoe en wat het anders zou zijn :=
In het begin hebben mijn stalgenootjes me echt onwijs geholpen waar nodig, echt super fijn. Inmiddels lukt het me nu wel steeds vaker, en soms ga ik alleen even borstelen en als het even niet gaat kan ik ze zo weer inschakelen <3
Toch besloten om het scheerapparaat er maar weer over te halen, scheelt me weer tijd :+

Vond net ineens weer een kaartje in de brievenbus van een collega, zo'n super lieve tekst erop. Zo fijn om af en toe gewoon nog een kaartje te krijgen <3

@Cynn: Fijn dat het een goed gesprek was, wel lastig dat alles nu telefonisch moet. Ik ben wel blij dat ik iig een gezicht heb bij mijn bedrijfsarts :j
Af en toe valt het me nog best tegen dat ik na dat soort dingen nog steeds zo gesloopt ben, we zijn ondertussen echt ruim een jaar verder al.. Ik ga er vanuit dat m'n leidinggevende me niet helemaal goed had begrepen, leidinggevende is echt een topper en heeft me nog nergens echt zitten pushen o.i.d..

Had het idee dat de medicatie wat begon te doen, voelde me op sommige momenten weer wat 'normaler' en minder neerslachtig, de angst/paniek piept er nog wel af en toe behoorlijk tussendoor. Zo zou ik vandaag even naar de dorpssupermarkt en zat ik ineens op de grond tegen de voordeur aan half te hyperventileren..
De laatste 3 dagen wel ineens een vervelende hoofdpijn waar geen paracetamol tegen helpt. 's ochtends is het goed en in de loop van de dag neemt het toe. Is ook anders dan normaal m'n hoofdpijn, normaal zit het hoger en meer naar m'n voorhoofd... Nu zit het als het ware tussen m'n oren -O- :')

Van de week wel heel fijn gesprek gehad bij m'n vader en z'n vrouw, over de medicatie gehad ook, en ze vroeg ook echt wat m'n vriend ervan vond en die reageerde er ook echt heel eerlijk en open op en dat deed me echt goed om te weten dat hij zo achter me staat :knuffel:

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:26

Ik snap dat dat heel fijn voor je is Goldie, soms is die bevestiging/steun echt even nodig!
Wat naar van de hoofdpijn.

Ik heb mn werk vandaag niet afgekregen. Zat er aan te komen, het was echt té veel. Heb een mail gestuurd dat het niet af is en toen uitgelogd. Voelt heel dubbel. :o

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:18

Lief dat je een kaartje kreeg Goldie! Ik heb echt nooit een kaartje gekregen of een teken dat er ook maar iemand aan me denkt :')

Heftig bij de supermarkt! Dat je dat zo overvalt... vervelend hoor die bijwerkingen. Wel heel fijn dat je vriend er zo fijn mee om gaat. Dat soort vriendjes zijn toch goud waard! <3

@Mandy goed dat je je grenzen aangegeven hebt! Snap dat het dubbel voelt maar je gezondheid is belangrijker.



Hier gaat het weer wat beter gelukkig! Heb weer meer energie, weer wat meer zin om dingen te doen en gewoon een “lichter”, neutraler gevoel als vorige week. Gisteren nog even lekker met Otje op het strand wezen uitwaaien, nog een zeehondje gezien wat heel tof was! We zijn 1,5 uur op het strand geweest, gewoon lekker Otje en ik samen <3

Afbeelding


Helaas gaat wel mn psych verhuizen dus ik krijg een nieuwe behandelaar. Ik heb wel besloten om de EMDR stop te zetten. Reageer er elke keer zo heftig op en we zijn nu heel erg bezig met faalangst en dat is gewoon heel moeilijk op 1 gebeurtenis vast te pinnen, dus daar zijn wel geschiktere behandelingen voor. Als het goed is begint binnenkort ook de psycho educatie groep dus kan ik daarmee verder. Denk echt dat het zo het beste is. Ik zie mn psych nog 2x, dan doen we gewoon gesprekstherapie. Wel jammer want ik had best wel een goede band met haar!

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:26

Leuke foto en wat fijn dat het beter gaat!
Wel erg jammer van je psych!

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:35

Ja heel erg jammer! Ik "ken" m'n vervangende behandelaar wel, ik heb m'n intake bij haar gehad.
Vond haar toen best wel relaxed, dus dat scheelt wel. Als je niet weet wie de vervanger wordt zou ik me er zo druk om maken of het wel klikt enzo :=
Heb vandaag ook weer gewerkt, ging goed gelukkig! Maandag pak ik gewoon m'n opbouwschema weer op, nog even 2 weekjes 3x5 en dan ga ik kijken of ik een vierde dag erbij ga pakken. Dan werk ik wat minder uren op 1 dag, denk dat dat wel fijn is. Dus dan ipv 1x6 en 2x5 ga ik dan 4x4 uur werken. En dan zo opbouwen :) is voor het aankomende Selling Season ook wel fijn, we merken al dat het flink drukker gaat worden in de winkel ondanks corona.

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:27

Heb niet alles bijgelezen, druk geweest en lekker verkouden. Geen corona gelukkig. Maar mijn jongste dochter slaapt weer slecht. En ik hoest de longen uit mijn lijf dus slapen wordt helemaal lastig. Ben normaal een koukleum maar heb nu geregeld dat ik het ontzettend warm en heb gigantisch begin te zweten.

Morgen voor de laatste keer naar de psycholoog voor dit jaar. Nog 1 keer EMDR. En dan in januari weer.

Bijwerkingen vallen mee. Ik begin me steeds vaker beter te voelen. Alleen heb ik als extra bijwerking opvliegers gekregen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:41

Hoe is het met iedereen?

@Warboel: Wat een super leuke foto van jou en Otje <3
Wat jammer dat jij nooit kaartjes hebt gehad..
Haha ja ik hou hem maar geloof ik :D
Jammer van je psych ook, wel fijn dat je de vervanger wel kent al :j Beter om misschien dan inderdaad te stoppen met EMDR als je er zo heftig op reageert.
Gaat het met werken nog goed?

@Leandra: Hoe gaat het nu bij jou met het hoesten en de bijwerkingen?

Hier gaat het momenteel weer even wat minder.. -O-
Merkte wel dat de citalopram begon te werken, was minder somber gelukkig. Voordat het werkte echt nog wel wat enge gedachtes gehad :=
Voor de angst/paniek deed het nog niet genoeg, en nu hebben we besloten om de dosis iets op te hogen.
Merk dat ik nu echt meteen weer veel somberder ben, heel emotioneel ben en heel onrustig. Heb er nieuwe oxazepam bijgehad, dus daar maak ik nu dankbaar gebruik van (nadat ik van de huisarts op m'n kop kreeg omdat ik te eigenwijs/stoer doe).
Nu op m'n werk voel ik me ook heel onrustig, dus nu even afleiding via bokt, maar kan nu sowieso niks innemen want ik moet nog autorijden :=

Woensdag heb ik de intake bij nieuwe psycholoog, vind het best wel weer spannend. Moet ook een lijst met gegevens invullen waarom ik ook m'n belangrijkste klacht in moet vullen, ik weet gewoon echt niet wat ik in moet vullen...
Vanmiddag nog een belafspraak met m'n internist, heb wat vage klachten ook maar of dat nou door m'n ziekte komt of misschien nog door de citalopram...

Paardlief is wel weer kaal *D :')
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:39

Warboel hoe gaat het nu met werken?

Leandra verkoudheid al over? Hoe is het met de medicijnen/bijwerkingen?

Goldie :(:) Het zit je niet mee.
Wel mooie kale Cas!

Hier ook de volgende tegenvaller.
Vorig jaar een auto gekocht. Veel ellende mee gehad. Alles leek nu prima.
Vandaag APK.... Auto mankeert dus van alles en kan hem vandaag niet ophalen.
Zat helemaal in de stress hoe ik dat met werk moest regelen deze week, maar ik mag gelukkig thuis werken.
Dat is fijn.. maar qua kosten toch weer zo'n domper. -O-

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:31

Het gaat een beetje wisselend met werk eigenlijk, had vandaag de bedrijfsarts weer gesproken maar was een beetje een vaag gesprek. Ik had aangegeven dat ik gewoon niet te snel op wil bouwen, dus met 1 uurtje per week. Toen zei ze dat dat niet gebruikelijk is en dat ik dan van 4x4 naar 4x5 moet? :o? Nou ik raakte toen gelijk een beetje in paniek want die sprong is gewoon veel te groot.

Toen begon ze erover dat ik inmiddels bijna een jaar bezig ben en er nog weinig vooruitgang te zien is. Werd toen echt een beetje link want het gaat de laatste weken juist echt wel beter en ik doe enorm m’n best, naar mijn idee is er juist wel vooruitgang te merken. In september kwam ik niet boven de 9 uur per week uit, nu ga ik volgende week naar 16 uur. Ik word daar echt super onzeker van dat zo iemand dan aangeeft dat het abnormaal is zeg maar. Maarja uiteindelijk vond ze het toch oké, ik had al een schema gemaakt voor opbouw tot het einde van het jaar en daar was ze uiteindelijk toch mee akkoord gegaan.

Maar volgens mij is ze ook niet zo snugger want ik zou eigenlijk volgende week 1x6 uur en 2x5 uur werken, maar had gevraagd of ik naar 4x4 uur kon ivm drukte (dat ik een dag extra kan bijspringen maar ook dat ik dus minder lang in de drukte sta omdat mn dagen korter zijn, win win voor zowel mij als voor werk dus) maar dat kon niet want dan klopten m’n uren niet _O- ik zo nou mevrouw dat is toch echt precies hetzelfde aantal hoor _O- ”Oja ja jij bent wel beter met cijfers dan dat ik ben geloof ik” let wel; ik heb super erge dyscalculie :')

Maargoed als het goed is heb ik nu m’n zin wbt het opbouwschema :P
Het is echt suuuuper druk op werk, niet normaal! Selling season is begonnen blijkbaar :=
Wat wel leuk is is dat we op het moment een onderlinge incentive hebben in het team en dat ik bovenaan sta haha. Had ik niet verwacht omdat ik niet 100% op verkoop sta als ik er ben, in principe spring ik pas als laatste bij en doe verder veel achter de schermen. Dus dat is wel leuk en een goede opsteker :)

@Goldie wat naar dat je je zo angstig voelt nog! Wel herkenbaar -O- heb jij ook vaak dat je je heel angstig voelt maar dat je niet weet waarom? Of heeft het wel een duidelijk aanwijsbare reden? Hopelijk helpt de hogere dosis, een vriend van me heeft heel lang citralopam geslikt maar die was er niet echt over te spreken. Maargoed dat verschilt natuurlijk per persoon. Heb je het via de huisarts of via de GGZ? Niet jezelf overvragen omdat je je groot wilt houden hè? Rustig aan! Hoe is je belafspraak gegaan?
En wat een geniaal patroontje op je paard _O- dat hoofd er ook bij hahaha. “Oké dan baas omdat jij het zegt” :') leuk paard heb je!
Hoop dat je je snel weer wat beter voelt :knuffel:

@mandy gats wat balen van je auto zeg! Had je ‘m bij dezelfde garage weg als waar die nu staat? Altijd een domper idd die extra kosten.... ik stond vorige week ook met pech, ineens allemaal piepjes en een kerstboom aan lampjes dat ik moest stoppen, precies toen ik op een stuk A4 zonder vluchtstrook reed _O- eerste mogelijkheid aan de kant gezet en toen is de garage me komen halen, bleek gelukkig alleen een temperatuursensor die op hol geslagen was en dacht dat de olie kokend heet was, maar je schrikt toch even!
#)
Afbeelding

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:45

@Warboel dat is wel even schrikken met je auto! Gelukkig niets ernstigs. Goed dat je op je strepen hebt gestaan bij de bedrijfsarts, van 9 naar 16 uur nu is een mooie vooruitgang juist!

@Mandyy wat zonde ook van je auto! Hopelijk vallen de kosten uiteindelijk mee. Wel fijn dat je gewoon thuis kon werken. Lukt het om wat balans te vinden tussen op kantoor werken, thuiswerken en vrije tijd?

@Goldie fijn dat de citalopram begint te werken! Wel naar dat bij een ophoging eerst die bijwerkingen weer terugkomen :\ rustig aan hoor!
Succes woensdag bij de psycholoog! Komt vast goed maar je kunt er zo tegenaan hikken he?

@Leandra Is de verkoudheid al weer een beetje over? Hoe is de emdr gegaan?

@[***] lastig he die werk/privé balans. Soms echt lastig om te weten waar je goed aan doet, meer rust pakken of activiteiten blijven doen die soms juist energie geven, en soms teveel zijn.

@Cynn hoe is het nu met je? Als je erover wil praten; voel je niet verplicht te reageren hoor :)


Hier gaat het wel oké. Ik heb niet zoveel energie extra, maar ik probeer nu wel (bijna) elke dag een rondje buiten te wandelen in de pauze. Afgelopen week heb ik van de apotheek mijn antidepressiva van een ander merk gekregen en heb toch het idee dat mijn lijf er nog aan moet wennen. Maar goed, het kan ook een andere reden hebben dat ik me niet 100% fit voel.

Afgelopen week was mentaal heel druk. Mijn nieuwe bank kwam binnen, heel fijn want ik kan nu eindelijk languit liggen :D maar ik moest de eerste dagen wel wennen aan dat mijn woonkamer er anders uitziet. En nog een hoop gedoe om de oude bank weg te halen ook (ding was loodzwaar := )
En daarnaast had ik afgelopen week ook mijn functioneringsgesprek, waar ik ondanks het goede contact met mijn leidinggevende best wel tegenop zag. Maar... Ik kreeg vooral complimenten, zowel over mijn werk als over het feit dat ik het op tijd aangaf als het even wat minder ging. En dat werd ook nog beloond met een vast contract *\o/* Super fijn maar mijn brein moet al deze veranderingen nog even verwerken :P

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:01

Warboel goed dat je doorgezet hebt met het opbouwschema en idd een fijne opsteker!
Ik heb m'n auto bewust naar een andere garage gebracht voor APK.
Schrikken met je auto inderdaad, gelukkig alleen een sensor, maar vast ook een duur grapje?

Moirin de kosten zullen helaas niet meevallen.
Ik herken het! Wennen aan iets anders in huis! Al om de kleinste dingen heb ik dat..
Wel fijn dat je nu lekker kunt liggen.
Een vast contract! *\o/* Wat super!

Ik voel al een tijdje dat ik weer niet lekker in m'n vel zit.
M'n vriend zegt ook dat ik aan het terugvallen ben. Hij vindt ook dat ik extreem verdrietig op van alles reageer. :o
Gisteren na werk nog een klein wasje opgeruimd, vriezer ingeruimd (hadden we ontdooid, dus alles lag in de vriezer in de schuur en moest terug het huis in), koken.. en ineens zie ik sterretjes en vervolgens alleen maar zwart, heel duizelig, hoofdpijn. Ik dacht oh migraine, dus snel op de bank gaan liggen.
Enorme hartkloppingen (zo begon m'n burn-out). Ik voel me nog steeds raar in m'n hoofd, lijkt een lichte migraine aanval. %)
Dat van de hartkloppingen vind ik wel gek, want dat hoort er niet bij.. Heb dat ook maar niet tegen m'n vriend gezegd. :o :=

Leandra

Berichten: 1598
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:49

Goldie, wat vervelend dat je je zo voelt. Niet fijn! Paard ziet er weer mooi uit!

Mandyy, oh nee, balen zeg van je auto.

Warboel, inderdaad niet een heel snuggere dame. Wel fijn dat het opbouwen goed gaat.

Moirin, lekker druk geweest zo te lezen. En gefeliciteerd met je vaste contract!

Hier is de verkoudheid nog niet over. Ben nu ruim een week schor. Maar voel me verder wel goed op slijm ophoesten na.
Dochterlief heeft sinds van de week de waterpokken maar heeft er gelukkig niet veel last van.

De EMDR was verplaatst naar gisteren vanwege mijn verkoudheid. Hij was heftig. Het was geen herinnering die naar boven kwam maar een gevoel. Om dat goed op te roepen moest ik met dat gevoel mijn ergste nachtmerrie oproepen. Ik heb gigantisch zitten huilen, ben boos en bang geweest. Maar het heeft wel geholpen.
Ik heb een enorm inlevings- en fantasievermogen en dat zet mijn hoofd ook in bij de EMDR. Heel apart maar volgens de psycholoog heel goed. Maar die ergste nachtmerrie ging van een duivel naar een platgeslagen kabouter. Heel raar maar het werkt.

Ik wandel de laatste weken wat meer, zeker nu het zwembad gesloten is (morgen mag ik weer zwemmen :D)
En heb een heerlijk plekje in het bos gevonden. Daar kan ik lang zitten om even heerlijk tot rust te komen.


Afbeelding

Charlotte446

Berichten: 643
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:39

Er is weer leven in het topic :D

Balen dat het even iets minder gaat Goldie :(:) Hopelijk kan de psycholoog je helpen.
Voor nu rustig aan, lief zijn voor jezelf en probeer wat leuke dingen voor jezelf te doen :j

Mandyy vervelend van je auto zeg. Altijd rot als zo'n ding nog meer geld kost.

Dat vind ik ook een behoorlijk aantal uren erbij Warboel! Kan begrijpen dat je daar van in paniek raakte. Mijn bedrijfsarts zei dat al na 2 maanden, dat ik weinig vooruit ging. Had net 2 gesprekken bij de psycholoog gehad... Volgens mij is dat een standaard tekst van ze. Misschien om je te stimuleren, maar volgens mij werkt het meer averechts. Als je er onzeker van wordt tijdens het gesprek, is het misschien een idee om iemand mee te nemen die op dat moment voor je op kan komen? Ik had daar heel veel baat bij. Wel fijn dat je toch het opbouwschema naar je zin mag aanhouden :j

Gefeliciteerd met je vaste contract Moirin *\o/*
Dat zal een hele opluchting zijn! Maar ook net zoals die andere dingen weer iets om te verwerken.

Rot dat je niet zo lekker gaat Mandyy :(:)
Zo'n periode van verdrietig zijn en huilbuien heb ik ook gehad. Heb je hulp in de vorm van een psycholoog oid?
Hartkloppingen zijn wel heel vervelend, goed in de gaten houden.

Klinkt heftig je EMDR sessie Leandra := Je hebt alles heel duidelijk opgeschreven maar ik kan me er niks bij voorstellen. Wel fijn dat de psycholoog zegt dat het goed is :j Goed dat je af en toe een momentje voor jezelf neemt, lekker plekje heb je gevonden :)

Hier gaat het wisselvallig. Geen idee waar het door komt... Kan de medicijnstop zijn, teveel inspannen, verkeerd eten, de burn-out, ik weet het niet en kan geen patroon vinden. Ben 2-3 weken geleden bij het andere ziekenhuis geweest, nu wachten op de belafspraak. Vind het maar lastig gezien ik zo ben opgeknapt zonder medicijnen. Wil eigenlijk helemaal niet weer aan de medicijnen := Eerst nog even de transitievergoeding met mijn werk regelen, gelukkig regelt de vakbond dat. Dat scheelt zoveel :j

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:54

Leandra wandelen is fijn he? Ik wandel nu bijna elke pauze met een vriendin en soms in de avonden nog met m'n vriend.

Charlotte ik heb geen hulp meer.
Balen dat het bij jou wisselvallig gaat! :(:) Fijn een vakbond die zich inzet.

M'n vriend heeft vorige week een Bath Bucket voor me besteld (alvast voor m'n verjaardag). Lijkt me heerlijk om in bad een boek te lezen. <3
Vandaag werden we gebeld dat het pas eind december leverbaar was. Bijna overal uitverkocht.
Uiteindelijk wordt er morgen eentje geleverd (helaas niet in de kleur die ik graag wilde en ook nog eens duurder).

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:04

Mandyy: Super balen van je auto, je hebt alleen maar pecht met dat ding -O- Misschien toch een idee om weer te zoeken naar hulp, zeker als je vriend ook al aangeeft dat je weer achteruit gaat :(:)

@Warboel: Oeps jij ook al pech, gelukkig viel het achteraf mee dan, maar schrikken is het wel :+
Zo stond ik een keer met de motor.. Viel ineens uit, dynamo stuk... En het was pal onder de nurburgring dus het was ook nog paasei druk daar, voor ik het wist werd ik al door 2 mannen naar de zijkant geholpen :+
Wat een strijd zo met je uren dan, knap van je dat je voet bij stuk hebt gehouden, anders was het wel meteen heel veel ja... Ik vind het echt knap dat je alweer zoveel uur werkt! Leuk van die cijfers ook :D
Hahaha ja cool he die eenhoorn, we hadden zo'n voorpret al :')

Ja wat je zegt, het is vaak niet duidelijk waarom die angst er is. Echt een beetje een onbestemd gevoel dan ook. Ik heb het via de huisarts, voor de somberheid helpt het iig al wel. Ik zie het leven weer ietsje postiever in :j
Belafspraak ging goed, nu ophogen van m'n normale medicijnen en dan over 4/5 weer prikken en kijken of m'n waardes dan wel goed zijn en of ik nog de klachten heb, want dan kunnen we uitsluiten waar het van komt.

@Moirin: wat vervelend dat je ineens een ander merk krijgt, ze zeggen wel dat het hetzelfde is maar dat wordt vaak in de praktijk toch anders ervaren..
Wel fijn dat je nieuwe bank er is? Inmiddels al gewend aan de veranderingen?
Gefeliciteerd met je vaste contract, dat is fijn zeg!

@Leandra: Wat een mooie plek zo, dat ziet er heel fijn uit! Klinkt echt wel heftig die EMDR zoals je het omschrijft, toch blijft het voor mij lastig voor te stellen wat zoiets met je doet.

@Charlotte: Snap dat je niet weer aan de medicijnen wil, hopelijk is het een optie om het zo een tijdje aan te kijken?

Gister intake gehad bij de GGZ, de avond ervoor zoveel stress dat ik begon te hyperventileren. Was ook zo zenuwachtig gisteren := Maar dat ze me op kwam halen voelde het meteen al wel goed, ze is lekker nuchter en eerlijk. Hebben een fijn gesprek gehad, ik gaf ook meteen aan dat de spanning heel hoog was want ik zat meteen te huilen. Daarna nog diverse keren en aan het einde weer van opluchting omdat ze me wist te overtuigen dat ze me kan helpen, echt nog nooit zoveel gehuild bij gesprekken. Ze heeft een duidelijk beeld van m'n klachten, volgende keer het plan bespreken.

Ik had een rotnacht... ik ging om half tien naar bed, 22 uur boek weggelegd en om 2 uur was ik nog wakker. Ik was de hele dag vrij intens opnieuw aan het beleven en dan tegelijkertijd nog 2 liedjes die in m'n hoofd door elkaar aan het zingen waren. Half 6 werd ik zwetend wakker met hartkloppingen en daarna niet meer geslapen... %) Wilde vannacht eigenlijk wel oxazepam nemen, maarja vandaag naar werk dus ik moest autorijden..

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:28

Eventjes stil geweest, maandag voor de tweede keer naar de praktijkondersteuner en dinsdag ook het tweede gesprek met de bedrijfsarts, wederom telefonisch. Ik zit nu alweer in de stress en weer meer huilbuien gehad afgelopen week, bang om alweer te moeten -O-
Eerste opdracht van de praktijkondersteuner was om heel simpel voor maandag t/m vrijdag een schema voor mezelf te maken met kleine dingen om te doen, om weer wat ritme in mijn dag te krijgen. En als mijn vriend thuis komt, om tijdens het eten te bespreken wat ging er nou góed vandaag. Focussen op het positieve. Alleen het eerste was al een hele opgave... als het mij dan niet lukte om iets te doen, omdat ik bijvoorbeeld een hele slechte nacht had gehad en echt nog even niet uit bed wilde... of het echt niet lukte om (lang) te wandelen, dan was ik echt direct zwaar teleurgesteld in mezelf en kon ik echt alleen maar huilen. En extra comfort food eten, ook dat nog. Bah.
Afgelopen zaterdag samen met mijn vriend naar de manege van vrienden van ons geweest. Hij helpt daar heel veel met klussen, en ik ging mee om er een dagje tussenuit te zijn. Ook mixed feelings bij gehad. Was fijn om de manege kinderen en priveles kids te kunnen helpen met pony's pakken, poetsen, opzadelen, afzadelen.. even wat te bezemen, zelf een paard uit stal te pakken om te poetsen en ook mijn eigen topper weer even gezien en geknuffeld (die functioneert nu als manegepony bij hun. Had haar eerst met vervroegd pensioen gedaan op de weide bij een stekkie, daar moest ze helaas uiteindelijk weg en toen kreeg ik deze kans. Als er iets is dan betaal ik daarvoor, maar voor de rest verdiend ze haar eigen brokjes en onderdak nu en doet het fantastisch als manegepony :D ) .
Maar man man... eigenlijk dus helemaal geen 'zware' dingen. Geen stressvolle dingen. Wat vroeger met gemak allemaal ging, maar nu was ik na een middagje echt helemaal kapot. 's avonds barstende koppijn op de bank en de dagen erna nog van moeten bijkomen. Ik vind het echt bizar en ken mezelf zo helemaal niet :\

@Goldie: wat fijn om te weten dat je vriend zo achter je staat! Ik denk oprecht dat het helpt bij je herstel als je gesteund wordt. Dat doet echt veel. Ik herken die vage hoofdpijn die je hebt (gehad) ook wel. Ik ben bekend met migraine, af en toe (voornamelijk bij een stopweek) maar dit was hele rare hoofdpijn. Daarnaast ook veel pijn in mijn kaken, tandarts vroeg laatst ook al of ik stress had. Hij kon de afdruk van mijn kaken aan de binnenkant van mijn wang zien. Maar het lukt me nog niet om genoeg te ontspannen om dit minder te laten worden. -O-

Klinkt ook als een heel emotioneel en zwaar gesprek bij de nieuwe psycholoog, maar misschien alleen maar goed dat je jezelf zo open hebt gesteld. Dan kan ze gelijk echt zien hoe het met je gaat. Fijn dat ze heeft gezegd je wel te kunnen helpen. Misschien komt de rotnacht daar nog wel door, je zat nog veel met emotie. Wel goed balen dat je er inderdaad geen Oxazepam voor kon slikken omdat je daarna moest autorijden :(:)

En die eenhoorn op je paard de billen, stoer! :D

@Mandyy: Balen zeg van je auto! Wat moest er allemaal aan gebeuren? Dat soort tegenvallers zorgen bij mij ook voor ontzettende stress.

En klinkt niet goed jouw klachten! Duidelijk teken om weer even pas op de plaats te zetten. Misschien juist goed om de hartkloppingen te benoemen naar je vriend, hij wilt ook gewoon weten hoe het echt met jou gaat, toch? :(:)

En een bath bucket! Heb je er gisteren gelijk in gezeten? :D

@Warboel: wat een lieve foto op het strand met je hond! Dat zijn geluksmomentjes <3 Heerlijk dat je zo hebt kunnen uitwaaien op het strand!
Wel ontzettend balen dat je psycholoog weg gaat. Is best een omschakeling naar een ander, zeker als je het zo fijn bij haar had. Ik ben zelf niet bekend met EMDR, maar als je daar zo heftig meerdere malen op reageert dan lijkt het mij verstandig om daarmee te stoppen. :(:)

Wel heel bizar dat de bedrijfsarts zo negatief deed, doe je knetterhard je best en zoals jij je uren omschrijft, zie ik inderdaad dat je meer bent gaan werken en dat er echt voorruitgang is. Heel bijzonder dat het dan niet gezien wordt. Snap dat je even link werd -O-

@Moirin: Gefeliciteerd met je vaste contract!! Oh wat fijn, super nieuws! Hele goede boost! *\o/* En een nieuwe bank, nice. Hier staat ook nog een oude bank, staat er nu als 'extra' in de woonkamer maar ik wil hem heel graag weghebben en daarvoor in de plaats een mooie stoel. Mijn vriend kan er echter nog geen afscheid van nemen lijkt wel. Frustrerend _O-

@Leandra: Hoe gaat het nu met je verkoudheid en met je dochter?
Pffft, je EMDR sessie klinkt heel heftig! Ik zou echt bang zijn om weer naar huis te rijden, ik denk dat ik de rest van de dag zwaar emotioneel ben en paniekerig. Weet niet of da EMDR iets voor mij zou zijn als ik soms de verhalen hoor.. Wel een heerlijk plekje in het bos zeg! Fijn dat je daar rustig kan zitten en ontspanning kan zoeken.

@Charlotte446: Lastig dat het zo wisselvallig gaat, kan me wel voorstellen dat je liever niet weer aan medicatie begint maar als het jou helpt, dan is dat niet verkeerd. Proberen om je daar minder druk over te maken. Enig idee wanneer je belafspraak gepland gaat worden?

Charlotte446

Berichten: 643
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:08

Heb je al in je bad gezeten Mandyy?
Die vakbond is zeker heel fijn :j Die moeilijke taal van ze met artikel huppeldepup... Ben echt niet in staat om dat zelf helemaal uit te pluizen.

Ontzettend rot dat je weer zo'n slechte nacht had Goldie :(:)
Hopelijk gaan de nachten snel wat beter want dat doet je overdag ook geen goed.
Ik zie nu al zo'n anderhalve maand zonder medicijnen :D Gaat eigenlijk wel heel goed qua fysieke klachten. Alleen de vermoeidheid is bijna niks beter geworden.

Ah Cynn :(:) Mocht het enige troost zijn, zo heb ik er ook bij gezeten. Was bij mij echt een rotfase waar ik doorheen moest. Gelukkig is dat goed gekomen.
Zo'n soortgelijke opdracht heb ik ook gehad en kostte mij ook heel veel moeite en gaf ontzettend veel stress. Wat mij uiteindelijk heeft geholpen is 1 dag plannen om de opdracht te doen, lukt dat niet dan niet de volgende dag weer proberen maar pas een paar dagen later. Zodat het in je hoofd rust geeft. Voel je je wel aardig de volgende dag, kan je het eventueel wel proberen. Het moeten gaf mij teveel stress. Op den duur kon ik de dagen ertussen minderen en soms wel gewoon 2 dagen achter elkaar iets plannen/doen. Al was het maar 1 klein ding per dag. Kleine stapjes...

Die mixed feelings hebben we ook allemaal wel gehad denk ik. Er wordt gezegd ga leuke dingen doen, maar die kosten ook veel energie. Je klinkt wel heel enthousiast over je pony en hoe ze het daar doet en heeft :D Die zware dag erna kennen de meeste hier ook. Ik had het van de week weer na een half uurtje laminaat leggen... 8)7 Onbegrijpelijk maar niks aan te doen.

Alvast succes voor je gesprek met de bedrijfsarts. Heb je misschien de mogelijkheid om er iemand bij te hebben?

Mijn medicijnen zijn voor mijn auto-immuunziekte, niet voor de burn-out :) Heb in een jaar tijd 5 verschillende soorten medicijnen gehad en ik werd er alleen maar lamlendig van, veel te veel bijwerkingen en achteraf gezien op mentaal vlak een dood vogeltje :( Gaat nu veel beter, maar de voorspelling is dat mijn lichaam de ontstekingen zelf niet tegen kan houden, dit kan wel nog weken of maanden goed gaan, maar het komt een keer terug. Mijn belafspraak stond voor deze maandag maar is nu de 30e. Prima want het gaat voor het grootste gedeelte wel aardig op een paar dagen na. :)

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:11

@Moirin heerlijk regelmatig een stuk wandelen! Ik vind het persoonlijk echt heerlijk nu, lekker koud buiten <3
Balen dat je toch wat last lijkt te hebben van andere AD, ik kreeg van mn sertraline ook elke x een ander merk en had ook het idee dat dat voor wat instabiliteit zorgde... schijnt niet te kunnen maar ik betwijfel het haha. Nu met de venlafaxine krijg ik elke keer hetzelfde merk.

Lekker dat je nieuwe bank er is en je er lekker languit op kan liggen :D inmiddels gewend aan het andere aanblik?

Super dat je functioneringsgesprek goed ging en gefeliciteerd met je vaste contract! *\o/*

@Mandy ja was wel een redelijk duur grapje maar een nieuwe motor was vast een heel stuk duurder geweest :P
Wat onwijs balen dat je je weer zo’n stuk minder voelt... vooral die hartkloppingen zijn wel zorgelijk inderdaad! Hoe gaat het nu? Heb je al in je bad gezeten? :D

@Leandra heftige EMDR sessie zeg! Fijn dat het iig wel geholpen heeft. Dat levendige fantasie en inlevingsvermogen ken ik :+ soms heel handig, soms ook niet! Wat een toffe plek in het bos heb je gevonden! Je zou er zo kaboutertjes of elfjes verwachten :D

@Charlotte het doet me eerlijk gezegd wel goed on te lezen dat jouw bedrijfsarts dat ook gezegd heeft, het maakt mij echt onzeker := had het er vandaag even heel kort over met mn leidinggevende en die vond het ook maar raar dat ze dat zei.

Hopelijk voel je je snel wat beter, zo vervelend als je geen patroon of reden kan vinden waarom je je niet goed voelt.

Fijn dat de vakbond je transitievergoeding regelt voor je, hopelijk is dat snel rond.

@Goldie een intake is ook spannend! Maar ze klinkt wel als een fijne behandelaar, hopelijk klikt het een beetje :) heb je een beetje zicht op wanneer je kan beginnen?
Bij mij zat er toen bijna een jaar tussen intake en start behandeling, dat was zo naar |(
Vreselijk ook als je allemaal liedjes door elkaar in je hoofd hoort! Ik heb dat zoooo vaak en het is zó hinderlijk!


@Cynn klinkt heel herkenbaar die huilbuien en het teleurgesteld zijn in jezelf. Ik zou ook kapot zijn na zo’n dag op de manege hoor! Klinkt als best wel veel! Zo vervelend als je altijd een actief persoon (geweest) bent en nu ineens bijna niks meer kan... Klinkt wel als een fijn plekje voor je paard! :) zou iig wel aangeven bij de praktijkondersteuner dat het misschien nog teveel is om “opdrachtjes” te doen, hoe klein ze ook zijn. Ook ik heb er zo bijgezeten. Hopeloos werd ik ervan. Dikke knuffel iig :knuffel:

——

Moet zeggen dat het hier wel oké gaat! Ik ben gisteren weer eens naar de sportschool geweest. Train wel elke week nog met mn personal trainer maar nu ook gewoon lekker zelf gesport. Spierpijn nu :')

Verder voel ik me wel oké ook, m’n energie niveau was wel redelijk normaal deze week.

Ik heb nu 4 dagen vrij en dan vanaf volgende week werk ik voor het eerst weer 4 dagen. Gelijk met Black Friday, wordt natuurlijk chaos := het is nu al zo druk. maar heb met m’n manager en de regiomanager afspraken gemaakt, dat ik gewoon niet (teveel) op de vloer sta maar de telefoon opneem en logistiek doe. Vind het wel spannend hoor, weer 4 dagen werken! Maar komt vast goed.

Verder merk ik dat er vooral wel veel angst blijft voor een terugval. Paar weken terug had ik echt wel weer een flinke dip en dat hakt er wel echt in. Maakt me ook wel een beetje bang voor de toekomst.
Als ik echt in zo’n dip zit dan hoeft het van mij ook eigenlijk allemaal niet meer en dan loop ik echt de hele tijd met zo’n naar, zwaar gevoel, blegh.

Afgelopen dinsdagavond was ik ineens heeeel erg verdrietig en in paniek omdat ik het allemaal niet meer kon overzien -O- maarja goed, hopen maar dat ik me relatief goed blijf voelen..

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:48

Cynn begrijpt je vriend het al meer ondertussen?
Het klinkt als een hele fijne plek voor je pony. Ook fijn voor jou zo!
Bij mijn auto zijn de remschijven, remblokken, stabilisatorstang, knipperlichten en ruitenwissers vervangen en de rem achter zat vast.
Klopt, maar hij heeft ook aangegeven het nooit meer te willen/kunnen meemaken omdat het voor hem ook heel zwaar was. Dat snap ik, maar daardoor ben ik ook bang hem kwijt te raken. :o

Warboel het gaat nu heel goed!
Heb wat rustiger gedaan en slaap ineens weer veel beter, dat helpt!
Heb ook wat dingen aangepast, dit weekend geen mail van werk gekeken bijvoorbeeld.
Aankomende week een dagje vrij genomen.
Wat goed dat je zelf naar de sportschool bent geweest. Succes deze week met werken!
Ik herken je gevoel wat betreft terugvallen en de toekomst. Heel naar. :(:)

Ik kreeg veel vragen van jullie over het bad, ik bewaar hem tot m'n verjaardag.. dus nog even wachten. :D

Er komt straks een monteur voor de rolgordijnen. Krijg van dat soort dingen altijd een beetje stress. :o Maar wel super fijn als ze straks hangen.
M'n ouders gaan vanmiddag met de kat naar de dierenarts. Hij is al oud en heeft artrose. Gaat nu even niet goed, dus ik ben wel benieuwd. Is de kat die ze al hadden toen ik nog thuis woonde.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:15

Nou de stress was terecht.. Bij ons gaat niets normaal. :=
Er zit een productiefout in de duo rolgordijnen. We hebben er twee naast elkaar en die lijntjes lopen niet gelijk.
De monteur kan er niets aan doen, dus m'n vriend is nu naar de winkel.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:33

@Warboel: Dat gaat gelukkig meteen door, 2 december staat de volgende afspraak :)

@Mandyy: Dat is balen, maar dat wordt vast goed opgelost :j
Fijn dat je beter slaapt...

Ik ben vorige week voor het eerst sinds m'n stap terug weer 3 keer geweest. Gevolg was wel dat ik de hele zaterdag niks waard was :=

En momenteel ben ik ook niks waard.. Onze kat is zaterdagmiddag naar buiten gegaan en sindsdien hebben we hem niet meer gezien. Niks voor hem...
We hebben al bij de weg gekeken en sloten gecheckt, buren gevraagd, oproep op fb van het dorp, op amivedi...
M'n vriend is helemaal overstuur en ik ook... Onze grote vriend, we kunnen echt nog niet zonder hem...
Nu ik dit typ zit ik weer meteen te huilen... ;( ;(
Elke keer hoop ik z'n koppie te zien dat hij naar binnen wil, maar ik ben bang dat we het nooit meer zullen zien ;(

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:24

Wanneer ben je jarig Mandy? :D Fijn dat het beter gaat!
Ik “krijg” (betaal ‘m grotendeels zelf, maar heb een deel van mn ouders en vriend gekregen) voor m’n verjaardag een nieuwe iPad Pro, hij is al binnengekomen op werk. Kan echt niet wachten :):) ik ben 1 december jarig, nog eventjes wachten dus.

Echt onwijs balen van je rolgordijnen! Wordt vast goed opgelost. Maar kan je er dan ook niet bij hebben...

@Goldie 2 december is al snel idd. Gelukkig hoef je niet zo lang te wachten!
Wat onwijs naar van je kat zeg... Ik hoop heel erg dat hij toch nog teruggevonden wordt :knuffel: Heel erg veel sterkte, voor je vriend ook :knuffel: :knuffel: zo machteloos als je al zoveel geprobeerd hebt, je kan niks anders meer als wachten -O- :knuffel:

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:36

*\%/*
Afbeelding

Ik heb nog staan roepen vanmiddag bij de schuur van buurvrouw, maar zag niks bij het raampje achter... Ga ik de deur uit, kijk ik opzij...
Afbeelding
En schreeuwen dat ie me zag.. ik helemaal huilend aanbellen bij buurvrouw en godzijdank was ze thuis...
Hij was helemaal bang, maar ooh we zijn zo opgelucht :o

Tof cadeau Warboel :D

Wij hebben onszelf vast een kerstcadeau gedaan, een nieuwe 4K beamer :):) <<) De vorige was echt al behoorlijk op leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 23-11-20 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:43

Kat van m'n ouders gaat niet goed, is nog de kat die ik voor ze uitgezocht heb toen ik thuis woonde. Hartfunctie is slecht, zit veel vocht achter z'n longen.
De dierenarts wilde bloed afnemen maar dat lukte niet en toen was hij bang dat hij zich zo zou opwinden dat hij zou overlijden. Hij heeft nu een roesje gekregen en m'n ouders worden straks gebeld.

Rolgordijnen zijn nieuwe besteld, dus wordt netjes opgelost maar gaat natuurlijk weer veel tijd overheen.

Super fijn Goldie!
Warboel ook bijna jarig. Gaaf cadeau! Ik ben 11 december jarig.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:05

Ohhh Goldie wat ontzettend fijn! Lekker vertroetelen :+:

Ook een mooi kerst cadeau, een 4K beamer! Nice :D

@Mandy ach sneu voor de kat :knuffel:
Fijn dat het goed opgelost wordt met de rolgordijnen maar balen dat er dan weer veel tijd overheen gaat.

Ohh 11 december! Duurt nog even voor je in bad kan dan :P ik heb ook wel eens naar een Bath Bucket gekeken maar ik ben richting de 1.80 lang, weet niet of dat heel relaxed zit dan.

Denk dat ik m’n iPad van de week vast meeneem, heb ‘m eigenlijk nodig want m’n vriend gebruikt steeds m’n huidige iPad _O-
Ik werk veel op mn iPad (ik illustreer erop) maar m’n vriend heeft ‘m ook steeds nodig dus we hadden sowieso al besloten dat er een iPad bij moest komen, dus nu maar voor mijn verjaardag haha.