Levenslang depressief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 11:05

Goeiemorgen,

Bokt is inderdaad een prachtig medium.

Gisteren was het een goede dag, vandaag hadden we wel leuke plannen, maar mijn zoontje is ziek geworden. Gisteren was hij al niet zo lekker en vandaag is het nog erger.
Ik ga hem vandaag lekker vertroetelen.

@darkchrystal, dank je wel. Qua "vrienden" ben ik blij dat ze hun ware gezicht gezien heb. Het was heel pijnlijk, maar het scheelt veel energie uiteindelijk.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:29

Ja.. geen verwachtingen meer hebben van zulke mensen. Daar krijg je alleen maar teleurstelling van!

Knuffel maar lekker met hem! Beterschap!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 13:51

En toen was er rust, rust in het koppie. Wat een fijn gevoel is dat zeg.
Sinds ik vanmorgen opgestaan ben, heb ik een bepaalde rust over mij heen. Even geen zorgen, geen angsten en geen doemdenken. Koppie is helemaal leeg.

Zoontje is gelukkig weer beter. Hij is alleen nog een beetje verkouden. Gisteren is hij voor de eerste keer in lange tijd weer echt ondeugend geweest, tegen het stoute aan zelfs. Ik merk vooral aan hem dat het met mij beter lijkt te gaan.

Kortom, een hele fijne zondag gewenst aan alle lieve bokkers.

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:15

Wat een fijn bericht! Ik heb respect voor je!

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:16

Wat een top mama ben jij!!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:17

Ik krijg het helemaal warm van je berichten TS. Wat ben je toch een kanjer!

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:02

Fijne Zondag! Klinkt fijn, geniet er van! Die momenten worden er hopelijk steeds meer :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:35

wauw! wat superfijn te lezen!!!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:39

Wat fijn ts!!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:42

Heerlijk, die rust...!

Hopelijk blijft het lang en ga je ook leren om het zelf op te bouwen.

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 15:14

Voor iedereen een gelukkig en gezond 2020!

Dit jaar wordt ons jaar, een jaar waarin mijn zoontje en ik weer gaan genieten van elkaar, de omgeving en de mensen die ons dierbaar zijn.
Een nieuwjaar, een nieuwe start.

Gisteren was het weer een mindere dag, slapen wordt ook weer wat slechter. Gisteren ben ik opnieuw opgeroepen bij de arts ivm mijn arbeidsongeschiktheid, vrijdag op gesprek. Mijn psycholoog zit er bovenop dat alles zo snel mogelijk in orde moet komen, zodat de zorgen mijn weg naar beterschap niet in de weg blijft staan. Duimen jullie mee voor de goede afloop?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:52

Wow, TS. Ik heb dit topic net in 1 ruk gelezen, en hetgene wat mij het meest opviel was de enorm veel positievere (minder hopeloze) toon die er uit je berichten spreekt. Tuurlijk is niet ineens alles goed, maar er is wat vechtlust en toekomstgerichtheid teruggekomen wat ik enorm knap vind. Respect daarvoor :*

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:55

Gelukkig nieuwjaar TS! Wat je zegt, nieuw jaar, nieuwe start :)

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 19:42

Dank jullie wel.

Ik merk dat ik zelf over het algemeen ook wat positiever in het leven sta. Ik probeer er ook zo veel mogelijk op te letten. Sommige dagen zijn nog heel moeilijk en donker, maar die gaan gelukkig weer voorbij.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:15

Tuurlijk duimen we mee!!!
En gaan we ook duimen op een mooi jaar voor je!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:33

Wat dapper dat je hier je verhaal deelt en toch aan de medicatie begonnen bent!

Manisch depressief zag ik bij iemand voorbij komen dat het levenslang is. Dat betekent dat het niet aan jouw instelling of manier van leven of wat dan ook ligt wat door jou beïnvloedbaar is. Je maakt dan zelf een stofje niet of niet voldoende aan die zorgen voor de depressie/manie. Medicatie kan je wel daarbij helpen om dat onder controle te houden.
Weet ik natuurlijk niet of dat bij jou zo is, of dat je " gewoon" een lange depressie hebt door alle omstandigheden in je leven.

Ik wens je alle goed en geluk toe in dit nieuwe jaar. Op naar een nieuwe kerst waar jullie samen de boom optuigen!

En als antwoord op je eerdere vraag. Je zoontje is altijd beter af bij zijn mama die zo hard haar best doet om samen een gelukkig leven te krijgen! Als je moeder uit het leven stapt, daar geef je hem littekens mee die nooit meer helemaal Helen. Je komt over als een sterk iemand, jij kunt dit!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:03

De AD werkt ook nog niet optimaal hoor! Het wordt wrs nog wel wat beter.
Fijn dat je er al iets beter in staat!

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:20

NatasjavE schreef:
Depressief schreef:
Bedankt allemaal.

Waar ik met de medicijnen ook bang voor ben, dat is mijn eigen gedachten de werking belemmeren.
Met die antidepressiva, het is door de medicijnen dat je je beter voelt, niet omdat je beter bent. Maarja, ik ben het mijn zoontje verplicht om alle opties open te houden.

Sinds ik dit topic heb geopend is er wel een soort opluchting, misschien omdat ik hier wel serieus genomen word. Waarvoor mijn dank.


Ik weet niet welke medicijnen je krijgt uiteraard. Maar afhankelijk van welke het zijn kunnen medicijnen wel helpen die eigen gedachten te doorbreken.

Bij depressies kom je doorgaans bepaalde stoffen in je hersenen te kort. Als je dat stofje dan aanvult dan lukt het vaak om alles weer in een beter perspectief te zien. Dan lukt het beter om je gedachtes te veranderen.

Als je griep hebt en hoofdpijn hebt neem je een paracetamol. Paracetamol geneest de griep niet.Daarvoor zal je toch echt lekker in bed moeten blijven en slapen. Maar je voelt je wel een beetje beter en zonder hoofdpijn kan je beter slapen dus ben je ook iets eerder beter dan wanneer je geen paracetamol neemt. Of het gaat tenminste wat fijner en makkelijker.

Wees dus niet bang voor die medicijnen.


Eens. Ik denk dat ik door de AD (ik slik ze nog steeds) juist méér mezelf ben geworden of in ieder geval een veel fijnere versie van mezelf. In plaats van werkelijk over alles piekeren (en uiteindelijk een depressie), sta ik nu veel relaxter in het leven en voel nog steeds alle emoties, ik kan vrolijk en gelukkig zijn, maar ook verdrietig en boos. Zeker niet afgevlakt, dat word ik eerder zonder.
Maar de eerste paar weken is het doorzetten!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 13:06

Even een update van mijn gesprek vanmorgen:

Na gisteren een zeer slechte dag te hebben gehad, mede door het slechte slapen en de zenuwen, heb ik vandaag min of meer goed nieuws.

Officieel weet ik eind deze maand het verdict pas, maar ik heb wel de bevestiging gehad dat het er deze keer veel beter uitziet voor mij. Blijkbaar stoten ze tegen het probleem dat ik medicatie weigerde, waardoor het voor de andere partijen overkwam alsof ik een zeer goede actrice ben.

De medicatie moet bij mij wel bijgesteld gaan worden, de dosis is toch iets te laag. Dit vertaald zich in zeer slecht slapen weer (de momenten dat ik slaap heb ik zeer realistische nachtmerries), de donkere dagen worden weer steeds meer en de extreme stemmingswisselingen zijn terug. Ik ben met momenten zelfs paranoia.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:11

Het gaat beter worden! De eerste weken van medicatie opstarten zijn het zwaarst, dan heb je de meeste bijwerkingen. Sterkte!

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:33

Of je hebt de verkeerde medicatie. Wat voor de ene werkt, werkt voor de andere niet. Ik heb er 5 gehad voordat ik eindelijk de juiste had die werkte voor mij :j . Het is even een zoektocht, maar eens je de juiste hebt, dan ben je vertrokken !
Ik was ook altijd depressief, maar nu, nu kan ik het al jaren niet meer. Ondanks vele tegenslagen, kan ik gewoon niet meer depressief zijn :) . Ik kan veel makkelijker relativeren ook. Het is mijn redding geweest <3 . Maar het begin is lastig, heel lastig, vooral de bijwerkingen ... En degene dat ik nu al jaren heb, heb ik nooit 1 bijwerking van gehad...

Succes !! Het komt allemaal goed :*

Anoniem

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:35

En al zou je geen medicatie willen gebruiken, betekend dat niet dat je geen hulp wilt..
Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan. Kleine stapjes zijn groot genoeg!
Je bent goed bezig!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 14:25

Bedankt allemaal, maar dat het nu beter gaat is wel dankzij jullie allemaal. De motivatie die ik krijg van jullie (in het topic en via pb) en de overtuigingskracht van Bokt om toch aan de medicatie te gaan. Dankzij jullie tips word ik eindelijk serieus genomen en dat alleen al geeft mij de kracht om te blijven vechten.

De grootste stap die ik gezet heb tot nu toe is de verandering in mijn denkwijze. Ik probeer weer te genieten van de kleine dingen, ipv de vijand te zien in de grote dingen.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:45

AD werkt pas na 4 tot 8 weken optimaal. De eerste 2 weken ervaren veel mensen er negatieve gevoelens door ( suicidaliteit kan verergeren) waarna er langzaam verbetering komt.
Geef het nog even de tijd om eraan te wennen. Prikkels en gevoelens worden anders, dat moet nog een plekje krijgen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:53

BAM..... toppertje ben je! Wat fijn dat je gehoord word!