Levenslang depressief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:28

Wat fijn!!

Sterkte vandaag na een moeilijke nacht, maar gaat je vast lukken! Ik vind het echt heel knap hoe je bezig bent.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:34

Fijn! Toch weer een extra lichtpuntje.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:53

Naaaaaaa yes!! Gefeliciteerd! Heel fijn!

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:58

Fijn bericht!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:09

Dank jullie wel!

Het is een hele zorg minder, te weten dat ik vanaf volgende maand niet meer bang hoef te zijn dat mijn zoontje of de beestjes geen eten heeft/hebben. Dankzij een ontzettend lieve bokker is die zorg deze maand ook al minder, gelukkig.
Dankzij dit goede nieuws is deze dag toch een mooie dag, ondanks de valse start. We hebben ons verslapen, toen ik wakker schrok las ik de tijd ook nog eens verkeerd, ik dacht dat het net 6u geweest was al was ik wel verbaasd dat het al zo licht was. Bleek dus 8u te zijn. Zoontje had dus wederom een snipperdag, maar dit keer door de reistijd en de korte schooldag.

2020 is goed begonnen voor ons, hopelijk mag dit een heel fijn jaar worden. Tot nu toe lijkt dat er wel op. Sinds gisteren heb ik ook het gevoel sterker in mijn schoenen te staan, relativeren gaat iets makkelijker lijkt het.
Ook op school merken ze verschil. Mijn zoontje bloeit op, komt met leuke verhalen over het weekend en is soms zelfs ondeugend in de klas. Zijn cijfers worden ook beter.

Al met al ben ik ontzettend blij dat ik toch de stap naar de medicatie heb gezet. Ondanks de slechte dagen, die er natuurlijk nog steeds zijn, en gevoelens die ik niet echt kan plaatsen, heb ik nog niet te klagen. Ik kan gaan slapen en de volgende vol goede moed opstaan, ipv mezelf uit bed sleuren met de gedachte: Pfff weer een dag, hoe kom ik deze nu weer door.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:25

Top dat het beter gaat
Hoe gaat de school van je zoon om met het verzuim? Hij is 9 jaar en is regelmatig niet op school

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:27

Wauw... ik krijg oprecht gewoon de tranen in m'n ogen als ik dit lees. Gewoon een trots gevoel, en dat terwijl ik je niet eens ken.

Ik vind het echt fijn dat je steeds weer lekkerder in je vel komt te zitten. Ook dat je berichten in tegenstelling met het begin zooooo veel positiever zijn!

Al het geluk van de wereld wens ik je toe. Dat 2020 je mag helpen en jij en je zoontje gelukkig mogen zijn

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 15:35

Dank jullie wel.

Hij is inderdaad een aantal keer afwezig geweest, maar het is nog niet dramatisch. Zijn juf heeft ook laten verstaan dat ze liever had dat ik hem een dag thuis hield, dan dat de politie kwam om te zeggen dat ik mezelf iets had aangedaan. Wel zijn er nu afspraken, dat als ik weer een dag heb dat ik het niet ziet zitten om naar school te gaan. Zijn juf woont vlakbij ons en zij wilt hem dan komen halen. Verder zeggen ze er niet zoveel van omdat hij, ondanks alles, toch netjes mee kan komen in de klas. Momenteel zijn ze vooral blij dat het zoveel beter gaat, zowel thuis als op school.

Ik ben gewoon heel blij dat we die fase (voorlopig) achter ons gelaten hebben.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:43

Depressief, ik ben zo blij voor je. Wat goed dat je om hulp hebt durven vragen en ook jezelf hulp toestaat, zoals die lieve Bokkers, de juf en de medicatie. Dat is het beste voorbeeld dat je je zoontje kunt geven, nu en later!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 12:53

Sinds gisteren is het weer helemaal mis. Al 2 nachten slecht geslapen. Vannacht ben ik om kwart voor 3 opgestaan. Lag al sinds half 1 naar het plafond te staren. Gisteren hoopte ik nog dat het gewoon een offday was, maar helaas.

Mijn zoontje heb ik wel naar school gebracht en ben ook niet meer thuis geweest. Al veel gewandeld, maar niet genoten en nu in het winkelcentrum aan het aftellen om richting school te gaan.

Ik snap alleen niet waarom ik mijn moeder mis. Ondanks alles wat ze mij heeft aangedaan mis ik haar verschrikkelijk vandaag... En niet eens het hebben van een moeder, nee echt MIJN moeder. Pfff, ik weet niet eens wat ik erger vind. Dat ik haar mis of dat ik niet weet waar dat ineens vandaan komt.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:54

Nú weet je dat wat je moeder heeft gedaan, niet normaal is. Maar toentertijd is dat wel wie je moeder voor jou is geweest: de vrouw die jou zorg heeft gegeven (al dan niet gebrekkig), waarmee je bent opgegroeid vanaf het begin en met wie je je eerste band hebt gelegd. De consequenties van haar fouten ervaar je iedere dag maar er is een tijd geweest dat je simpelweg niet beter wist. Dus het is niet onlogisch dat je die persoon mist, het zegt niets over jou als persoon. Sta jezelf toe om haar te missen en probeer dat gevoel een plekje te geven.

Stel dat eventueel als een doel voor vandaag of de aankomende dagen. Dat zou al een mooi begin vormen voor acceptatie of rouwverwerking.

Vergeet ook niet dat dit neveneffecten van je medicijnen (kunnen) zijn.

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:12

Wat heb je dat ontzettend mooi verwoord silverdapple.
Lieve ts, ik wens je heel veel sterkte, ik vind jou in elk geval een hele lieve moeder. Je hoeft niet 100% perfect te zijn, als je maar liefde kan geven en je intenties goed zijn!

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:28

Wat een moeder een kind ook aandoet een moeder missen blijf je altijd. Helaas kan ik het niet anders voor je maken... :(:)
Wat gezegd is, gun het jezelf om je (een) moeder te missen. Gun jezelf de emotie. En hoe hard het ook is het laat zien dat jij zoveel liefde in jezelf hebt.

Het gaat met ups en downs. HEt is nooit een rechte lijn omhoog. Ook dat is 'genezen' of leren omgaan met. Je doet het fantastisch +:)+

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:48

Op zich is het logisch dat je na je beter voelen weer een dip krijgt. Doordat je je beter voelt ontstaat er weer nieuwe ruimte. Dat is fijn maar opeens wordt die ruimte weer gevuld met issues die dan weer aangepakt moeten worden. Je hebt nu dus ruimte om hier over na te denken en er met een nieuwe blik naar te kijken. Heb je dat weer overwonnen ontstaat er weer ruimte. Enz. Elke keer ontstaat er meer ruimte en leer je steeds beter hoe je die in wil vullen.

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:58

Dank jullie wel.

Het gemis van mijn moeder heb ik de afgelopen 2 jaar zo veel mogelijk verdrongen. Als het de kop opstak heb ik mezelf ook duidelijk gemaakt dat dat gevoel er niet hoort te zijn, ze is dat niet waard, maar het is wat het is en hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft mijn moeder.

Omdat het de laatste dagen weer minder gaat heb ik morgen een extra therapie sessie. De donkerste gedachten blijven gelukkig wel weg. Ik merk het verschil bij de kat ook heel goed. Waar ze (eindelijk) wat afstand nam, wijkt ze opnieuw niet meer van mijn zijde. Zoontje doet het gelukkig nog steeds heel goed. Gisteren ook een heel fijn gesprek op school gehad en beslist dat hij op school psychische ondersteuning krijgt. Het is natuurlijk voor hem ook veel (geweest).

Verder verloopt vandaag weer als anders, lang leve de woensdag. Ik ben moe en zit slecht in mijn vel, maar we gaan weer op pad. Een beetje qualititime voor ons zal ons beide goed doen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:24

Ik vind dat je echt super goed bezig bent! Dat zul je nu misschien niet zo voelen, maar echt...

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:09

Lieve ts ik hoop dat het weer iets beter gaat en je iets gehad hebt aan je sessie. Misschien sta je stil op de ladder van geluk, na net weer een trede naar beneden te zijn gedonderd. Wie weet zie je de trede boven je en lukt het je toch die trede te pakken.
Klote trap ....een ieder bewandeld die trap op zijn manier. De een rent naar boven en is gelukkig. Een ander rent ook maar heeft in die reis minder geluk....struikelt vaker.
Ook jij komt boven maar op jou tempo!!!

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:05

Ben je nog naar je tweede paardentherapie geweest? Misschien voelt het veilig voor je om je gevoelens over je moeder en het verhaal er achter met het paard te delen. Deze zal niet oordelen en met zogenaamde kant en klare antwoorden komen maar hij zal wel luisteren en troosten.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:40

Ben zo benieuwd hoe het met je gaat

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 10:36

Goedemorgen,

Het gaat weer iets beter. Er komt nu een hele spannende week aan die letterlijk bepalend is voor onze toekomst. Dat zal zijn uitwerking wel weer krijgen vrees ik, al hoop ik dat dat pas komt als alles in orde is/kan komen.

Mijn sessie met het therapiepaard is morgen. Ik hoop dat de ervaring weer het zo mooi mag zijn als de vorige keer.
Met mijn eigen therapeut heb ik ook een heel goed gesprek gehad. Het gemis van mijn moeder mag er zijn, het is een soort rouwproces. Helaas begint dat opnieuw, iedere keer als ik haar tegen kom. Dat mijn zoontje zijn oma mist helpt natuurlijk ook niet. Hij heeft soms contact met haar, ze kent de voorwaarden als ze hem wilt zien, maar ze lijkt daar zelf geen behoefte aan te hebben zolang haar griezel niet in onze buurt mag komen.

Verder slaap ik slecht, droom ik heel raar en zit ik in de knoop met mijn gevoelens. Ook heb ik mij vrijdag een moment gegeven om gewoon lekker te huilen. Dat heeft mij wel heel veel goeds gedaan. Het lucht heerlijk op en ik heb hierdoor geleerd waar de zwaarste problemen zitten.

Al bij al duurt de dip lang, maar beetje bij beetje kruip ik uit het dal weer omhoog.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:41

Die spannende week kan goed de reden zijn dat je nu voelt dat het minder gaat.
Huilen kan inderdaad ontzettend bevrijdend werken. Schrijf je je gevoelens ook op? Dat kan ook helpen om er later weer op terug te kunnen kijken om verbanden te kunnen leggen en als je wat verder in dit proces bent om te kijken hoe ver je eigenlijk al vooruit gekomen bent.

Duran123
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:05

Sterkte meid, hopelijk pakt alles goed uit komende week!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:14

Sterkte deze week!

Ik duim dat de ontwikkelingen allemaal goed mogen gaan.

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 18:30

Bedankt allemaal.

Die spannende week lijkt steeds spannender te worden. De story of my life continues.... Het mag ook nooit mee zitten.
Vanwege de financiële beperkte middelen en het opnieuw beschikbaar komen van mijn droomhuisje, heb ik mijn opzeg gedaan. Huisje was voor ons, financieel was dat ook een stuk goedkoper. Lekker op het platteland, klein maar o zo fijn en een grote tuin. 1 februari was de grote dag. Helaas heb ik te horen gekregen dat ze toch liever niet verhuren aan mij, en ik kan er niks tegen doen. Huurcontract was nog niet getekend door een ski vakantie van de eigenaar. Zware tegenvaller dus.

Vandaag was het weer erg confronterend. Tijdens het wandelen heb ik wel fijn mijn hart kunnen luchten. Ik heb zelfs in gezien waarom mijn relaties allemaal mislukken. Dat stukje is mij duidelijk geworden (ergens had ik dat wel al door, maar nu ben ik zeker). Na 2 sessies met mijn therapie paard ben al verder gekomen dan met mijn psycholoog.

De sessies gaan frequenter worden als we weer in rustiger vaarwater zitten. Ik haal er veel hulp uit en de paardenkriebels zijn weer volledig wakker geschud. Ik wil het paardrijden weer oppakken.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:16

Oh bah - kun je de opzeg weer ongedaan krijgen...?

Fijn dat de sessies met het paard zo veel opleveren! (Hoe confronterend het ook is...)
Als je duidelijkheid hebt over je gedrag/ hoe jij aanvoelt voor anderen, kun je stappen gaan zetten.