Levenslang depressief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:27

Ik herken je verhaal. Alleen andere oorzaken.
Stond op de lijst om in de gaten te worden gehouden vanwege suïcidale neigingen.
Ik heb het idee altijd gehad dat ik zelf precies wist hoe het zat, maar kon geen aansluiting vinden bij een psycholoog.
Medicatie wilde ik niet vanwege de bijwerkingen. Heb lang therapie gehad, maar werd er zo moe van en ik kreeg er vreslijke hoofdpijnen van. Het middel leek erger dan de kwaal.
Uiteindelijk iemand thuis gehad met wie ik een klik had en die op geheel eigen wijze me op een iets ander pad kon brengen.
Momenteel ben ik verhuisd en doet de verandering van omgeving me goed. Ik herken mijn valkuilen en probeer er weg van te blijven. De ene keer lukt dat beter dan de andere.
Ik beng bang dat depressiviteit altijd op de loer blijft liggen. Gelukkig is mijn suïcide neiging weg.
Heel veel sterkte..

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 17:41

Bedankt allemaal.

Het positieve is even helemaal weg. De feestdagen zijn voor mij nooit het hoogtepunt van het jaar geweest, maar drukt mij wel enorm hard met de neus op de feiten. Niemand laat iets weten of reageert op mijn gelukswensen voor kerst, zelfs mijn vader niet.
Alleen een appje van de huisarts...

Ik wist wel dat ik er alleen voor stond en toch hakt het er zo verschrikkelijk hard in. Volgende week is het oud en nieuw, nog zo'n geweldige dag ahum. Volgend jaar wil ik wel proberen iets leuks te maken van de kerst, al is het maar voor mijn zoontje.

Sorry voor het geklaag. Ik wens jullie natuurlijk wel allemaal fijne feestdagen toe, maar voor mij mogen deze dagen snel voorbij zijn.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:54

Wat jammer dat niemand heeft gereageerd. Vanaf hier dan warme gelukswensen

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:05

Ik hoop dat je samen met je zoontje in ieder geval lekker kan eten. Warme wensen voor nu en voor 2020.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:02

Lieve TS, heb je topic gelezen. Ik wens jou en je zoontje een heel mooi en gezond 2020. Ik hoop voor je dat het een heel goed jaar wordt :(:)

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:28

Fijne feestdagen :(:)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:44

Ik wens jou ook fijne feestdagen! Hopelijk kun je er toch een beetje van genieten.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:40

Ook van ons alsnog een fijne kerst toegewenst met je zoontje. Ik vind het superknap hoe je alles aanpakt. Je kunt het. Laat al die andere mensen maar. Die weten niet wie ze missen.

Knuf :(:)

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:50

Dank jullie wel.
Gisteren hebben we samen gekookt, gewoon heel makkelijk. Een lekkere kippenpoot met krieltjes en appelmoes en een lekker toetje. Vandaag hebben we zelf hamburgers gemaakt. Volgend jaar gaan we een kerstboom zetten, dat heeft mijn zoontje nog nooit gehad. Hij verdiend dat.

De positieve kant van deze kerst is dat ik nu weet in welke mensen ik geen energie meer hoef te steken. Een sociaal leven had ik toch al niet meer, dus als ik mij beter voel, laat ik mij alleen nog maar omringen door mensen die dat wel waard zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:32

Wat verdrietig dat je je zo alleen voelt..
Ik wens jullie een warm, gezond, liefdevol en mooi nieuwjaar vol met geluk.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:06

Heel veel geluk en liefde gewenst voor het komende jaar :+:


Citaat:
Al bij al gaat het verrassend snel beter. Zowel de huisarts als de psycholoog vrezen voor een zware terugval, ik probeer er echter van te "genieten" zolang als het mag duren.


Dat is mogelijk ja, ik klapte na 2 week helemaal in elkaar. Dat was poedersuiker. Maar dat ging ook weer voorbij.
Je lichaam moet wennen aan de medicatie, en dat gaat niet zonder slag of stoot.
Maar je bent al op dit punt gekomen. Ook door een eventuele terugval kom jij heen!

En dat je er alleen voor staat...
Door ons mee te nemen op deze reis van je leven, heb je in elk geval mij geraakt. Pb staat altijd voor je open.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:21

Depressief schreef:
De positieve kant van deze kerst is dat ik nu weet in welke mensen ik geen energie meer hoef te steken. Een sociaal leven had ik toch al niet meer, dus als ik mij beter voel, laat ik mij alleen nog maar omringen door mensen die dat wel waard zijn.


En die ga je zeker vinden. Probeer als je je beter voelt ook dingen te doen (hoe klein ook), diejij leuk vindt.
Ik gun jou en je zoontje echt een liefdevolle vriendenkring :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:54

Lieve TS, je bent een pracht vrouw. Zoals je dingen schrijft, alles voor je zoontje doet.

Ik denk aan je en stuur wat liefde naar jullie toe.

Afbeelding

Warme knuffel!

Uppojono

Berichten: 3633
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:00

Wat heftig om te lezen hoe eenzaam je je voelt. Heb je wel sociale contacten of heb je echt niemand waar je je verhaal kwijt kunt?

Hoe oud is je zoontje als ik vragen mag?

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:34

Wauw TS, ik weet niet of je het zelf kan zien, maar ik als buitenstaander zie je al enorme stappen maken!! Super knap!

Begrijpelijk dat feestdagen een bittere pil zijn als je zo op de feiten gedrukt word. Maar wat is lees maak je er zo goed als het beste van met je knul.

Ik wil jullie beide alsnog hele fijne feestdagen wensen!

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 10:35

Bedankt allemaal.

@ Uppojono, momenteel heb ik geen sociale contacten. Juist degene waar ik (dankzij dit topic) via pb contact mee heb en af en toe een babbel met (vage) kennissen die ik op straat tegen kom.

Gelukkig wel een hele lieve oppas gevonden die hem af en toe komt halen om wat met hem te ondernemen. Leuk voor hem en voor mij een rustmomentje. Momenteel doet zij zit zelfs volledig belangenloos.

Mijn zoontje is bijna 9 jaar.

@ bowena_84 Zelf zie ik het inderdaad niet. Het ene moment voel ik mij iets beter, het volgende moment begin ik weer van voor af aan voor mijn gevoel.
Ik probeer er inderdaad het beste van te maken, dat verdiend mijn mannetje.

De kerstboom volgend jaar is trouwens zijn uitgesproken wens. Een moeder-zoon moment maken van het optuigen en leuke verhalen delen.
We hebben een heel fijn, emotioneel en open gesprek gehad. Over wat hij voelt, wat hij graag anders zou willen en hoe we dat gaan aanpakken in de mate van het mogelijke. Was wel een eyeopener, zijn grootste wens is een blije mama die zich goed voelt.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:58

Met een manische depressie ben je gewoon ongeneeslijk ziek en zul je met je ziekte moeten leren leven. Kl*te is het.

Structuur is ontzettend belangrijk, net als doorzettingsvermogen zodat je in de duistere dagen houvast hebt.

Fijne feestdagen ts.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:00

Ik vind dat je heel goed bezig bent, fijn dat je het met je zoontje kan bespreken en dat je af en toe oppas hebt.

Misschien kan je, als je je goed voelt, na kerst in de uitverkoop al wat kerstspulletjes kopen samen met je zoon voor volgend jaar.

Depressief
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 19:53

We gaan inderdaad al wat ideetjes opdoen voor de kerst volgend jaar.

Vandaag weer een betere dag. Ook heel leuk nieuws gehad. Ik kan daar nu nog niet te veel over zeggen, dat komt later wel als het zover is.

Ook wil ik langs deze weg nog een paar bokkers extra bedanken.
Eentje kent mij langer (weet ook wie ik ben en heeft mij al eerder door een diepe periode gehaald), dankzij haar hebben we deze kerst toch iets meer kunnen doen. Zoals een simpele maar hele lekkere maaltijd en een cadeautje kunnen halen voor mijn zoontje.
Een andere bokker heeft mij uitgenodigd voor alle eenzame feestdagen die nog komen. Ook zo'n ontzettend lief aanbod.
Verder een aantal bokkers die mijn gezeur via pb aanhoren, oa over dingen die ik niet kan vermelden in dit topic.

Bedankt dames, echt waar. Dankzij jullie (ook de volgers in dit topic) besef ik dat lang niet alle mensen slecht zijn. Dat ik mij gewoon altijd heb laten omringen door de rotte appels.

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:20

Respect, TS! Je doet het super. Ook op de rotte dagen.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:21

Dikke virtuele knuffel voor jou

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:28

Wat een prachtige wens van jouw zoontje..

Sowieso leuk voor hem misschien naar een tuincentrum te gaan. Kost niets en echt het kerstgevoel. Wat je evt toch meeneemt kan je nog even neerzetten !

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:33

Ik kan het niet laten om te zeggen maar ik vind dit bokt op zijn best. Bökkers die spontaan hun hulp aanbieden aan onbekende.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:47

Wauw ts ik vind dat je alles zo goed kan omschrijven. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen genieten afgelopen dagen. Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je zoon, dat is heel waardevol!

Anoniem

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:00

Knuffel. Mocht je behoefte voelen, mag je altijd een pb sturen.
Ik begrijp hoe het voelt.
Ook qua “ vrienden” trouwens.