[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:10

Supervixen schreef:
Het komt nogal ondoordacht over allemaal.. ik wil een tattoo om het hebben van een tattoo. En ik wil het liever gisteren dan vandaag.Dat.

Dat maak jij ervan. :j dat ik al een tijd een tattoo wilt betekent niet meteen dat ik hem zo snel mogelijk zet, ik zoek alleen leuke concepten.

Onali

Berichten: 18485
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:12

Maar wat wij leuk vinden vind jij niet leuk.


Ik loop ook al 15 jaar met een idee voor de paarden.
Maar pas de laatste 2 jaar weet ik pas definitief wat ik wil.
Ik heb alleen nog geen zin gehad om ervoor te sparen, dus deze tattoo ligt voorlopig nog op de planken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:13

Leuke concepten zoek je op basis van een idee dat je hebt. Begin bij de basis: niet DAT je iets wilt, maar WAT je wilt. En dat hoeft niet uitgetekend in een kant en klaar ontwerp. Als jij jou idee helder hebt, dan kan een goede artiest het passende ontwerp erbij maken. Heb je dat niet, dan kan een artiest dat niet.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:14

Lekker op pinterest neuzen, daar staat het vol met tattoo ideeën. Zoek iets wat bij je past, ga naar een shop en maak een afspraak.
En denk er nog een keer over na, of je het echt leuk vindt.

Wat idinn zegt ben ik het helemaal mee eens. Zo gaat het ook met mijn volgende tattoo die ik over twee weken krijg. Ik heb een soort moodboard gemaakt voor de artiest, met plaatjes en zij maakt een ontwerp.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:40

Ik zou lekker rond neuzen op internet en in elk geval zoeken naar welke stijl en artiest je aanspreekt.
Sommige shops hebben ook een flash waar je dus “kant en klare” plaatjes kan uitzoeken.

Ik denk dat mensen vooral zo reageren omdat er echt een kans bestaat dat je iets wat je nu zo uitzoekt over een poosje niet meer leuk zal vinden. Het staat er nu eenmaal voor altijd en niemand neemt een tattoo met het idee dat je hem wel kan weg laseren. Spijt komt toch wel eens voor met tattoos dus mensen willen je denk ik eerder hiervoor behoeden dan belerend of vervelend doen.

Mijn eerste heb ik gezet toen ik 16 was en ben bijna 20 jaar verder. Inmiddels zou ik toch andere keuzes hebben gemaakt en ga ik een van de mijne laten coveren. Ik denk echt dat mensen je hiervoor willen behoeden. Mijn aankomende staat al ruim 2 jaar in de planning en ik kom al bijna 6 jaar bij een artiest die ik nu blindelings vertrouw hiermee. Zij mag ook gewoon freehand werken op mij. Zoiets kost tijd en rondkijken.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:48

Als je nog niet weet wat je wilt dan zou ik daar eerst nog eens even goed over na denken :) Het is iets permanent, je kunt niet over een jaar bedenken dat je toch iets anders wilt (althans, coveren maar niet ideaal). Het komt voor mij ook wat ondoordacht over, dus dan zou ik sowieso afraden iets te laten zetten op korte termijn.

fotolijstje schreef:
Dat maak jij ervan. :j dat ik al een tijd een tattoo wilt betekent niet meteen dat ik hem zo snel mogelijk zet, ik zoek alleen leuke concepten.


Genoeg inspiratie online te vinden als je een generiek idee hebt van waar je naar op zoek bent :Y) Er zijn nogal wat stijlen, b/w of kleur en andere zaken die daar nogal wat verschil in kunnen maken. Wat wij mooi vinden, hoef jij niks te vinden en vice versa.

friendly
Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:29

Ik moet zeggen… ik ben wel begonnen bij DAT ik een tattoo wilde. Al een paar jaar geleden. Alleen doordat de WAT mij onduidelijk was niks mee gedaan. Onlangs ben ik mijn vader verloren en toen was de WAT er meteen. Ik had een week later een afspraak staan en nu heb ik zijn hartslag en geboortedatum in romeinse cijfers op mijn pols. De plek wist ik toen ik de WAT had ook meteen. Niet opgezocht of t pijnlijke plek was ook. Had zoiets van: het is mijn eerste, dus pijn doet t toch wel. Dan maakt de plek ook niet uit.

Maar ik vind het redelijk absurd om aan vreemden ideeën te vragen voor zoiets permanents. Meerderen gaven t al aan: ons (ieder afzonderlijk) idee van leuk en zo anders en het is zo persoonlijk dat je het toch echt zelf moet bedenken. Ook als het nog jaren bij een idee blijft. Jouw lichaam. Niemand had voor mij kunnen bedenken of bepalen dat dit de tattoo zou worden die ik in mijn lijf zou zetten. Had ook nooit akkoord gegaan met andermans idee.

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:40

Ach ik heb ook een paardje laten zetten toen ik 16 was....ik heb er nooit spijt van gehad en het is voor mij een tattoo uit mn jeugd.
Zou ik er nu weer voor kiezen?nee dat niet maar het maakt het niet minder speciaal.
En neem het stukje verslaving van het tatoeëren erbij en t valt tegen die tijd andere niet eens meer op die kleine eerste tattoo die je op je 16de hebt laten zetten :')
Als tip zou ik kijken op pinterest en nadenken over iets wat bij jou past waarvan je later kan zeggen het is een onderdeel van de tijd in mn jeugd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101871
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 23:02

Ik had ook op mijn 15e een paardenhoofd laten zetten. Op de camping in Zuid Frankrijk. :')

Slim? Nee zeker niet. :+ Spijt ook niet, er zit nu wat anders overheen. Ik heb van alle tattoos geen spijt maar gooi er wel wat anders overheen. :=

Iriscope

Berichten: 8605
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 23:05

Ik krijg morgen ook een cover up en ik kan echt niet wachten. Sterker nog, ik denk niet dat ik straks kan slapen :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:13

Je kan altijd een infinity zetten want dat doe toch de halve wereld :')

Een goede shop zet sowieso pas vanaf 18 vind ik…

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:37

Mijn eerste was ik net 17 :')
Sws geen spijt van dat ik toen een tattoo had laten zetten. Maar wel liever met de kennis van nu.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:09

:wave: Ik meld me hier ook weer eens. Ik wil graag een tattoo op de zijkant van mijn pols laten zetten met de geboortedatum van mijn dochtertje. In Romeinse cijfers en dan niet zo 'hard' maar een wat sierlijker lettertype, maar niet te. Misschien probeer ik het zelf te schrijven. Het werk van InkDistrict uit Amsterdam spreekt me heel erg aan! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:22

Mijn eerste was mijn eigen sterrenbeeld, lekker veilig _O-

En of je met ouder worden verstandiger wordt qua keuzes.. vraag ik me af.. eind deze maand mag ik weer. Voor een rainbow farting unicorn op mijn fun arm in wording :') :')

Onali

Berichten: 18485
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:31

idinn schreef:
Mijn eerste was mijn eigen sterrenbeeld, lekker veilig _O-

En of je met ouder worden verstandiger wordt qua keuzes.. vraag ik me af.. eind deze maand mag ik weer. Voor een rainbow farting unicorn op mijn fun arm in wording :') :')


Maar voor jou is het wel een overwogen keuze om dit te nemen.
Als 16 jarige kan je gewoon zo'n keuze niet maken.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:29

Onali schreef:
Maar voor jou is het wel een overwogen keuze om dit te nemen.
Als 16 jarige kan je gewoon zo'n keuze niet maken.

Eens. Ik wilde ook vanaf mijn 12e ofzo al heel graag tattoos. Ben ik blij dat mijn ouders het absoluut niet toelieten tot ik 18 werd, ik had echt achterlijke ideeën :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:57

Onali.. ja dat is wel weer waar natuurlijk. Al heeft mijn vriend daar zo zijn twijfels over _O-

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:05

fotolijstje schreef:
Hey!
Als je geen echte ontwerpen hebt en je komt er niet uit wat zal je dan doen? Ik wil graag iets kleins, een tekstje of een klein plaatje en welke plekken zijn dan vooral leuk/goed om te doen om ze wel snel te kunnen zien voor mijzelf?


Wat je natuurlijk ook kan doen is een tekenafspraak maken met een tattoo artiest. Dan kan je samen om tafel gaan zitten om te kijken wat mogelijkheden zijn.

Wat je ook kan doen is kijken naar verschillende tattoo stijlen op pinterest bijvoorbeeld dan kan je al wel een bord maken met wat je vet vindt en wat je natuurlijk niet vet vindt :)

Daar kan je ook veel inspo opdoen voor teksten quotes en kleine tattoos :)

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:48

Onali schreef:
idinn schreef:
Mijn eerste was mijn eigen sterrenbeeld, lekker veilig _O-

En of je met ouder worden verstandiger wordt qua keuzes.. vraag ik me af.. eind deze maand mag ik weer. Voor een rainbow farting unicorn op mijn fun arm in wording :') :')


Maar voor jou is het wel een overwogen keuze om dit te nemen.
Als 16 jarige kan je gewoon zo'n keuze niet maken.

Niet gemeen bedoeld maar smaken blijven altijd veranderen, ongeacht 16 of 30 dus wat je zegt slaat nergens op, ja het is permanent maar als je het goed doordenkt en je wilt het echt dan kan je prima een keuze maken?

Onali

Berichten: 18485
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:39

Er is een reden waarom je nog niet mag stemmen, auto rijden, alcohol mag drinken en geen tattoo's mag zetten.

Je hersenen en je denkvermogen kunnen de langdurige gevolgen nog niet overzien.

Maar weet je meid, veel plezier ermee :evaw:

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 23:09

fotolijstje schreef:
Niet gemeen bedoeld maar smaken blijven altijd veranderen, ongeacht 16 of 30 dus wat je zegt slaat nergens op, ja het is permanent maar als je het goed doordenkt en je wilt het echt dan kan je prima een keuze maken?


Als je het zo goed weet en niks van ons wil aannemen, wat wil je dan wél van ons horen? :)

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:46

Ik vind het een beetje kinderachtig hoe jullie reageren.
Ze vraagt toch gewoon om leuke ideeen?!
Wat zal het jullie nou een zorg zijn dat ze miss over een paar jaar denkt zou ik hem nog nemen?

Ik ben inmiddels 38 en heb beiden armen oa vol zitten maar wie verteld mij dat ik t over 30 jaar nog leuk vind?
Het is toch een onderdeel van hoe je toen was?
Leven en laten leven hoor mensen.

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:00

Nee het probleem is jullie speculeren van alles :') "oh ja komt ondoordacht over". Dat klopt omdat ik er niet aan denk om hem nu te zetten, waarvan jullie maken dat ik dat wel doe wat ik al meerdere keren zei dat ik dat niet wil. Het advies is vervelend want ik vroeg er niet om en heb het niet nodig want ik ga geen tattoo zetten op mijn 16e. :=

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:01

Onali schreef:
Er is een reden waarom je nog niet mag stemmen, auto rijden, alcohol mag drinken en geen tattoo's mag zetten.

Je hersenen en je denkvermogen kunnen de langdurige gevolgen nog niet overzien.

Maar weet je meid, veel plezier ermee :evaw:

Toevallig mag je op je 16e wel een tattoo nemen?

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:16

Je eerste bericht kwam dan blijkbaar op iedereen anders over als bedoelt. Kan gebeuren, weten we dat nu.

Zonder toestemming en dus wat denkvermogen van ouders mag dat op je 16e nog niet. Dus ja het mag, maar niet zomaar.