[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:20

ik was door de war met het laseren (daar zit ik nu in haha) daarna gebruik ik de bepanthen babyzalf

maar na het tatoeëren smeer ik niet vaak en als ik smeer pak ik wat voor handen ligt.
Meestal aloeverabalsem van de action (witte pot met groene deksel) helaas niet meer te koop maar ik heb nog een voorraadje omdat ik het overal voor gebruik :-)
Al mijn tattoo’s zijn super mooi genezen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:33

Ik mag 8 maart weer :):) samen met mijn oma & moeder!

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:48

Ik ga morgen weer.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:59

Dreamy schreef:
Ik mag 8 maart weer :):) samen met mijn oma & moeder!


Oh super vet!!

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:34

Ik ga donderdag weer!! Mijn 7e alweer maar ik twijfel nog over de plaats op de zijkant van mijn onderbeen richting de enkel of op mijn onderarm :+

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:47

Ik ga woensdag. De plek staat bij mij wel vast

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:06

Ik ben vanmiddag weer geweest!
(Foto vertekend een klein beetje, ik heb echt hele kleine handen)

Afbeelding

Super Vers, dus ook nog flink geïrriteerd op de foto.
Ik ben er in elk geval heel blij mee!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:37

Gaaf zeg! :wow: :D

Hoe vond je het om op je vingers getatoeëerd te worden? Het lijkt me een heel vreemd gevoel. En pijnlijk zo dichtbij je knokkels :P

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 01:51

Heel gaaf! Lijkt me wel enorm pijnlijk :o

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:04

wouw cool njiloj

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:45

Goeiemorgen iedereen! Ik laat straks voor het eerst een tatoeage zetten, een kleintje ter grootte van een €2 muntstuk waarschijnlijk. Nu heb ik geen idee wat ik het beste kan doen qua nazorg (uiteraard vraag ik ook de shop) en omdat er hier veel zijn met ervaring, hebben jullie tips? Ik wil mijzelf graag de best mogelijke nazorg geven :+

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:46

Gebruik de zoekfunctie in de dit topic. Deze vraag komt ongeveer drie maal per dag voorbij. :+

Njiloj: heftig, maar mooi gezet!! Veel pijn of viel het mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:49

Knudd schreef:
Goeiemorgen iedereen! Ik laat straks voor het eerst een tatoeage zetten, een kleintje ter grootte van een €2 muntstuk waarschijnlijk. Nu heb ik geen idee wat ik het beste kan doen qua nazorg (uiteraard vraag ik ook de shop) en omdat er hier veel zijn met ervaring, hebben jullie tips? Ik wil mijzelf graag de best mogelijke nazorg geven :+


Smeren met Bepanthen. En goed laten drogen tussen door, maar ook weer niet teveel. Ik smeer altijd ongeveer iedere 4 uur, behalve dan snachts.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:54

Ayasha schreef:
De dames die een sleeve hebben hier. Sliepen jullie gewoon met lange mouwen?
Na de sessie van gisteren zit bijna mijn hele arm onder de zalf (achtergrond een stuk gedaan :+) en ben altijd bang dat de stof te veel zalf op vreet waardoor ie droog wordt.

Eerste dagen ingepakt in de nacht met folie en katoenen shirt met lange mouwen aangehad. Is probleemloos genezen

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:17

Marije_1997 schreef:
Knudd schreef:
Goeiemorgen iedereen! Ik laat straks voor het eerst een tatoeage zetten, een kleintje ter grootte van een €2 muntstuk waarschijnlijk. Nu heb ik geen idee wat ik het beste kan doen qua nazorg (uiteraard vraag ik ook de shop) en omdat er hier veel zijn met ervaring, hebben jullie tips? Ik wil mijzelf graag de best mogelijke nazorg geven :+


Smeren met Bepanthen. En goed laten drogen tussen door, maar ook weer niet teveel. Ik smeer altijd ongeveer iedere 4 uur, behalve dan snachts.

Dit doe ik ook :) Ik smeer ongeveer 3 keer per dag bepanthen. Handen voor het smeren goed wassen, liefst met Unicura zeep. Niet krabben als er korstjes op komen/als het vervelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:20

Danielleeee_ schreef:
Marije_1997 schreef:

Smeren met Bepanthen. En goed laten drogen tussen door, maar ook weer niet teveel. Ik smeer altijd ongeveer iedere 4 uur, behalve dan snachts.

Dit doe ik ook :) Ik smeer ongeveer 3 keer per dag bepanthen. Handen voor het smeren goed wassen, liefst met Unicura zeep. Niet krabben als er korstjes op komen/als het vervelt.


Ik was m'n handen nooit tho. Heb er geen gekke dingen van gekregen hahahaha.

Krabben deed ik niet, jeukte gwn niet bij mij blijkbaar. Verschilt ook per persoon hoe dat gaat. Enige wat ik heb is dat ik een korstjes krabber ben. Dus puur uit verveling ga ik korstjes plukken. Dat is nog wel eens een uitdaging.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:39

Marije_1997 schreef:
Danielleeee_ schreef:
Dit doe ik ook :) Ik smeer ongeveer 3 keer per dag bepanthen. Handen voor het smeren goed wassen, liefst met Unicura zeep. Niet krabben als er korstjes op komen/als het vervelt.


Ik was m'n handen nooit tho. Heb er geen gekke dingen van gekregen hahahaha.

Krabben deed ik niet, jeukte gwn niet bij mij blijkbaar. Verschilt ook per persoon hoe dat gaat. Enige wat ik heb is dat ik een korstjes krabber ben. Dus puur uit verveling ga ik korstjes plukken. Dat is nog wel eens een uitdaging.

Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd trouw mijn handen was O:) Maar ik probeer het altijd wel.

Mijn tatoeage jeukt momenteel als de neten en hij vervelt erg goed. En ik. Wil. Krabben. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:41

Danielleeee_ schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik was m'n handen nooit tho. Heb er geen gekke dingen van gekregen hahahaha.

Krabben deed ik niet, jeukte gwn niet bij mij blijkbaar. Verschilt ook per persoon hoe dat gaat. Enige wat ik heb is dat ik een korstjes krabber ben. Dus puur uit verveling ga ik korstjes plukken. Dat is nog wel eens een uitdaging.

Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd trouw mijn handen was O:) Maar ik probeer het altijd wel.

Mijn tatoeage jeukt momenteel als de neten en hij vervelt erg goed. En ik. Wil. Krabben. :Y)


7 februari laat ik me weer onderkrassen. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat laatste tattoo is alweer bijna twee jaar geleden ofzo.

Als ik jeuk kreeg ging ik smeren. Dat hielp altijd wel hahaha

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:19

Mij is verteld toen ik m’n laatste tattoo liet zetten (die oude zit er alweer 25 jaar op dus weet niet meer helemaal zeker wat er toen als nazorg werd verteld) dat ik de eerste 3 weken niet in de zon en niet zwemmen. Ook niet in bad, gewoon een douche nemen. Wel uitkijken met shampoo wat langs de tattoo stroomt. 3x per dag wassen met unicura zeep en daarna smeren met bepanthen zalf. (Niet te dik maar ook niet te dun) De tattoo mag absoluut niet uitdrogen en niet gaan krabben of korstjes eraf trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:26

Pindabear schreef:
Mij is verteld toen ik m’n laatste tattoo liet zetten (die oude zit er alweer 25 jaar op dus weet niet meer helemaal zeker wat er toen als nazorg werd verteld) dat ik de eerste 3 weken niet in de zon en niet zwemmen. Ook niet in bad, gewoon een douche nemen. Wel uitkijken met shampoo wat langs de tattoo stroomt. 3x per dag wassen met unicura zeep en daarna smeren met bepanthen zalf. (Niet te dik maar ook niet te dun) De tattoo mag absoluut niet uitdrogen en niet gaan krabben of korstjes eraf trekken.

Alles behalve het 3X per dag wassen klopt wel hoor. 3x per dag wassen is volgens mij niet ideaal. Mij werd altijd gezegd om de eerste 2 a 3 dagen het niet nat te laten worden en dan voorzichtig met een washandje schoonmaken in die dagen zonder zeep. Daarna kun je gewoon douchen.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:34

Marije_1997 schreef:
Pindabear schreef:
Mij is verteld toen ik m’n laatste tattoo liet zetten (die oude zit er alweer 25 jaar op dus weet niet meer helemaal zeker wat er toen als nazorg werd verteld) dat ik de eerste 3 weken niet in de zon en niet zwemmen. Ook niet in bad, gewoon een douche nemen. Wel uitkijken met shampoo wat langs de tattoo stroomt. 3x per dag wassen met unicura zeep en daarna smeren met bepanthen zalf. (Niet te dik maar ook niet te dun) De tattoo mag absoluut niet uitdrogen en niet gaan krabben of korstjes eraf trekken.

Alles behalve het 3X per dag wassen klopt wel hoor. 3x per dag wassen is volgens mij niet ideaal. Mij werd altijd gezegd om de eerste 2 a 3 dagen het niet nat te laten worden en dan voorzichtig met een washandje schoonmaken in die dagen zonder zeep. Daarna kun je gewoon douchen.


Ik lees/hoor gewoon bij veel tattoo shops allemaal verschillende nazorg handelingen. Ik heb gewoon de nazorg gevolgd van mijn tattoo artiest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:35

Pindabear schreef:
Marije_1997 schreef:

Alles behalve het 3X per dag wassen klopt wel hoor. 3x per dag wassen is volgens mij niet ideaal. Mij werd altijd gezegd om de eerste 2 a 3 dagen het niet nat te laten worden en dan voorzichtig met een washandje schoonmaken in die dagen zonder zeep. Daarna kun je gewoon douchen.


Ik lees/hoor gewoon bij veel tattoo shops allemaal verschillende nazorg handelingen. Ik heb gewoon de nazorg gevolgd van mijn tattoo artiest


Ik ben bij verschillende geweest, maar heb dat 3x per dag wassen nog nooit gehoord hahha. Lijkt mij ook niet het beste, omdat het daardoor wel uit kan drogen.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:37

Ik moest het echt 3x per dag wassen en daarna natuurlijk wel insmeren met bepanthen. Hij is gewoon mooi en goed genezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:15

Knudd schreef:
Goeiemorgen iedereen! Ik laat straks voor het eerst een tatoeage zetten, een kleintje ter grootte van een €2 muntstuk waarschijnlijk. Nu heb ik geen idee wat ik het beste kan doen qua nazorg (uiteraard vraag ik ook de shop) en omdat er hier veel zijn met ervaring, hebben jullie tips? Ik wil mijzelf graag de best mogelijke nazorg geven :+


Ik heb zelf met mijn laatste 2 tattoos een second skin er op gekregen, scheelde weer afplakken :P Vond het ideaal. Nadat ik die er af haalde even schoon gespoeld onder de douche, harde straal er op is niet perse heel prettig dus ik liet het er meer op lopen vanaf m'n hand. Daarna 2 tot 3 keer per dag smeren met bepanthen beschermende zalf, en nu zou het voor jou mee vallen gezien de grote maar omdenken met strakke kleding er over dat het niet gaat schuren en anders even met folie afplakken. Zo veel mogelijk aan de lucht laten drogen. Zelf heb ik hem op de zijkant van m'n onderbeen en ik draag nu tijdelijk alleen even m'n wijd zittende broeken zodat het niet schuurt. En als ik op de bank lig ofzo stroop ik m'n broek omhoog :) Dat is opzich genoeg.


SdaphneS schreef:
Gebruik de zoekfunctie in de dit topic. Deze vraag komt ongeveer drie maal per dag voorbij. :+

Njiloj: heftig, maar mooi gezet!! Veel pijn of viel het mee?


Ze vraagt toch gewoon iets :+ Beetje kattig :x

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:30

Pindabear schreef:
Ik moest het echt 3x per dag wassen en daarna natuurlijk wel insmeren met bepanthen. Hij is gewoon mooi en goed genezen :j


Ik ook hoor.
En mijn tattoo's zijn geen 25 jaar oud.
Ik moest de eerste 48 uur afdekken met folie.
Maar wel iedere 6 uur verschonen.
Voordat ik dan nieuw folie erop deed moest ik wassen met unicura en daarna dun insmeren met bepanthen.
Na die 48 uur moest ik de tattoo 5x per dag dun insmeren tenzij het al eerder droog aanvoelde.