[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:18

Ik scheer de plek wel vast de avond of ochtend ervoor.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:50

Namira542 schreef:
Ben echt heel erg benieuwd..
Doen jullie nog bepaalde dingen kwa voorbereiden voor een tattooafspraak? Ik ben wel nieuwsgierig.


Ik adviseer onder andere het volgende:

-je huid goed voeden tot 24 uur van te voren. Dus lekker smeren met lotion, maar op tijd stoppen.
-goed uitrusten de dag ervoor. Ga geen zeer zware handelingen uitvoeren, extreem sporten of een nacht doorhalen. Hoe uitgeruster, hoe beter.
-douchen. :o En ja: dit moet regelmatig uitgelegd worden… :roll:
-geen alcohol de avond/dag ervoor.
- eet en drink goed. Neem snacks mee. Drink voldoende water.
Verder: zorg voor gemakkelijk zittende kleding als je een lange sessie hebt en neem wat te snacken mee.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:10

Needje schreef:
Ik scheer de plek wel vast de avond of ochtend ervoor.

Mijn artiest raadt me altijd aan om juist niet zelf te scheren. Hij doet het liever zelf, dan weet hij zeker dat het goed geschoren wordt.

Verder eet ik altijd goed van tevoren. Dat was het eigenlijk :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:24

Nou ik kan mezelf prima scheren gelukkig. :+

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:28

Needje schreef:
Nou ik kan mezelf prima scheren gelukkig. :+

Hahaha dat geloof ik _O- Maar schijnbaar zijn er toch genoeg mensen die het niet kunnen als ik mijn artiest moet geloven :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:26

Ik reageer nog wel eens op droog scheren met zo’n wegwerpmes. Dus liever dan zo.
Gelukkig heb ik weinig haartjes :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 00:11

Needje schreef:
Ik reageer nog wel eens op droog scheren met zo’n wegwerpmes. Dus liever dan zo.
Gelukkig heb ik weinig haartjes :D

Dat heb ik ook. Meteen rood en geïrriteerd. Ik doe het ook altijd zelf, nooit geen problemen

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:01

Ik doe het ook zelf, ik kan absoluut niet tegen droog scheren.
Zware irritatie en pijnlijk.
Dus ik zorg wel dat het netjes gebeurd voordat ik daar aankom.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:10

njiloj schreef:
Ik adviseer onder andere het volgende:

-je huid goed voeden tot 24 uur van te voren. Dus lekker smeren met lotion, maar op tijd stoppen.
-goed uitrusten de dag ervoor. Ga geen zeer zware handelingen uitvoeren, extreem sporten of een nacht doorhalen. Hoe uitgeruster, hoe beter.
-douchen. :o En ja: dit moet regelmatig uitgelegd worden… :roll:
-geen alcohol de avond/dag ervoor.
- eet en drink goed. Neem snacks mee. Drink voldoende water.
Verder: zorg voor gemakkelijk zittende kleding als je een lange sessie hebt en neem wat te snacken mee.


Ohh okee dankje! Ik zal het onthouden. Ik was nog van plan om donderdag naar de sportschool te gaan. Maar dat houd ik het mooi bij alleen vandaag :D


Danielleeee_ schreef:
Needje schreef:
Nou ik kan mezelf prima scheren gelukkig. :+

Hahaha dat geloof ik _O- Maar schijnbaar zijn er toch genoeg mensen die het niet kunnen als ik mijn artiest moet geloven :')


Het heeft toch ook vaak te maken met scheer bultjes als je het een dag van te voren doet? Dat de tatoeëerder het liever op het moment zelf doet?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:22

njiloj schreef:
Namira542 schreef:
Ben echt heel erg benieuwd..
Doen jullie nog bepaalde dingen kwa voorbereiden voor een tattooafspraak? Ik ben wel nieuwsgierig.


Ik adviseer onder andere het volgende:

-je huid goed voeden tot 24 uur van te voren. Dus lekker smeren met lotion, maar op tijd stoppen.
-goed uitrusten de dag ervoor. Ga geen zeer zware handelingen uitvoeren, extreem sporten of een nacht doorhalen. Hoe uitgeruster, hoe beter.
-douchen. :o En ja: dit moet regelmatig uitgelegd worden… :roll:
-geen alcohol de avond/dag ervoor.
- eet en drink goed. Neem snacks mee. Drink voldoende water.
Verder: zorg voor gemakkelijk zittende kleding als je een lange sessie hebt en neem wat te snacken mee.


Nu ben ik nieuwsgierig, heb je wel eens heel onhygiënische mensen geweigerd?? :=
Je zou denken dat mensen sowieso douchen als ze weten dat iemand zo dicht op je huid zit... maar sommige mensen zijn gewoon smerig _O-

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:34

Ik kom hier ook even binnenvallen. Lees al een hele tijd mee om jullie tattoos te bewonderen. :D

Ik heb er momenteel twee en heb er nog 3 op m'n wensenlijstje staan. Nu heb ik laatst bedacht dat ik een tattoo van mijn hondje wil, alleen nu twijfel ik tussen natuurgetrouw nav een foto of fineline gebaseerd op een foto (zodat je wel zou zien dat zij het is bedoel ik dan). Is dat laatste überhaupt mogelijk?
En hebben jullie aanraders voor zulk soort tattoo's (ik zit in midden Nederland, maar wil best een stukje rijden ervoor)?

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:08

zie die van mij op pagina 312 Mandarijn, is door een fineline tatoeëerder gezet (Danique in Emmen)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:29

@njiloj, wat een prachtige studio heb je! Zodra ik weer een nieuwe tattoo wil, kom ik zeker naar jou want je zit in de buurt!

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:14

Mandarijn schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen. Lees al een hele tijd mee om jullie tattoos te bewonderen. :D

Ik heb er momenteel twee en heb er nog 3 op m'n wensenlijstje staan. Nu heb ik laatst bedacht dat ik een tattoo van mijn hondje wil, alleen nu twijfel ik tussen natuurgetrouw nav een foto of fineline gebaseerd op een foto (zodat je wel zou zien dat zij het is bedoel ik dan). Is dat laatste überhaupt mogelijk?
En hebben jullie aanraders voor zulk soort tattoo's (ik zit in midden Nederland, maar wil best een stukje rijden ervoor)?


Kijk eens bij persephoni tattoos, zij zit in Arnhem bij tattoostudio 108, misschien bedoel je zoiets?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:10

Sowieso Persephoni, die is hier mega goed in :D

Ik wil samen met mijn oma en moeder (hoe cool dat ze dit willen) een tattoo laten zetten. Misschien erg specifiek, maar heeft iemand een aanrader voor een shop in Brugge?

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:13

@ Yonker: ik heb nog nooit iemand geweigerd om zijn of haar hygiëne, maar ik ben een schijtert, en weet dan niet goed hoe ik het moet brengen zonder iemand op z’n ziel te trappen. :o
1 klant geef ik wel een dag van te voren aan: goed douchen! Maar deze jongen is licht verstandelijk beperkt en ziet het ook niet als op of aanmerking. (Vervolgens douched hij zonder water ofzo, m’n doekje met ontsmettingsmiddel is echt bruin als ik zijn huid ontsmet.) maar verder is het een lieve jongen, dus ik neem dit maar voor lief. En hij komt maar 1x per jaar.

Zo heb ik nog een klant: heel hard praten, boeren laten, vieze schoenen, overal troep laten slingeren…. Wilde eigenlijk niet verder met hem, maar ja, om iemand nou met een halve sleeve te laten zitten vind ik ook nogal wat. En hoe breng je dat… dus ik heb hem toch maar weer ingepland O:)

@ Namira542:
Vooral mannen kunnen niet scheren (ja, hun gezicht) en halen zichzelf open, dan kan je dus niks… scheerbultjes is ook niet fijn, maar op een gemiddelde arm of been heb je daar weinig last van.
Het is ook om met het mes huidschilfers te verwijderen bijvoorbeeld, daarom doen we dat graag zelf.

@arzil: thanks! Altijd welkom natuurlijk!

Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:03

Hi allemaal, ik lees zo nu en dan dit topic eens mee, maar ik wil me toch ook graag eens melden! A.s. dinsdag ga ik voor mijn grootste tattoo tot nu toe (mijn eerste dagsessie). Ik ben echt super excited, vandaar dat ik dat hier even van me af kom schrijven :D
Gisteren heb ik de tekening te zien gekregen en jeetje, wat heeft ze me goed begrepen! Alles wat ik voor ogen had heeft ze erin verwerkt <3

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een outline van mijn paard zijn hoofd laten zetten op de binnenkant van mijn onderarm. Op zich ben ik daar heel blij mee, maar graag wilde ik er nog iets groters omheen met bloemen/planten. Wel met een betekenis overigens. Best een uitdaging om dat te combineren met de tattoo die ik al heb, maar ze heeft het dus echt perfect uitgewerkt! Ik laat hem zetten in Nijmegen door Cyn (@thornythoughts op insta). Zij heeft niet de outline gezet, maar wel al een andere tattoo op mijn bovenarm. Daar ben ik ook al zo blij mee *\o/*

Goed, voor nu einde bericht hihi. Dinsdag ben ik terug met het eindresultaat!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:27

Supervixen schreef:
Mandarijn schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen. Lees al een hele tijd mee om jullie tattoos te bewonderen. :D

Ik heb er momenteel twee en heb er nog 3 op m'n wensenlijstje staan. Nu heb ik laatst bedacht dat ik een tattoo van mijn hondje wil, alleen nu twijfel ik tussen natuurgetrouw nav een foto of fineline gebaseerd op een foto (zodat je wel zou zien dat zij het is bedoel ik dan). Is dat laatste überhaupt mogelijk?
En hebben jullie aanraders voor zulk soort tattoo's (ik zit in midden Nederland, maar wil best een stukje rijden ervoor)?


Kijk eens bij persephoni tattoos, zij zit in Arnhem bij tattoostudio 108, misschien bedoel je zoiets?


En @Mand, thanks voor de tip! Ik ga eens kijken. :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:55

njiloj schreef:
@ Yonker: ik heb nog nooit iemand geweigerd om zijn of haar hygiëne, maar ik ben een schijtert, en weet dan niet goed hoe ik het moet brengen zonder iemand op z’n ziel te trappen. :o
1 klant geef ik wel een dag van te voren aan: goed douchen! Maar deze jongen is licht verstandelijk beperkt en ziet het ook niet als op of aanmerking. (Vervolgens douched hij zonder water ofzo, m’n doekje met ontsmettingsmiddel is echt bruin als ik zijn huid ontsmet.) maar verder is het een lieve jongen, dus ik neem dit maar voor lief. En hij komt maar 1x per jaar.

Zo heb ik nog een klant: heel hard praten, boeren laten, vieze schoenen, overal troep laten slingeren…. Wilde eigenlijk niet verder met hem, maar ja, om iemand nou met een halve sleeve te laten zitten vind ik ook nogal wat. En hoe breng je dat… dus ik heb hem toch maar weer ingepland O:)


Oef dit snap ik wel ja, dat je ook klanten niet wil weigeren, zou ik denk ik zelf ook niet kunnen. Maar een bruin doekje.... getsie :=

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:13

Ik ben eindelijk ook overstag! Heb een afspraak gemaakt bij Lisanne Handpoke in Utrecht voor een tattoo op mijn arm. Het wordt mn eerste tattoo en ook gelijk best groot, we hebben een dagsessie gepland. Dus ik ben benieuwd en hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen (ben de grootste twijfelkont op aard, maar wil het nu wel al meerdere jaren dus heb nu de knoop maar doorgehakt!)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:49

Ik heb een aantal weken terug ook bij iemand waar ik verliefd was geworden op haar stijl een bericht gestuurd. Maar mijn engels is zo beroerd dat wij elkaar niet begrepen. Dus heb gezegd sorry.
Maar het kriebelt toch wel weer. Dus misschien dat ik binnenkort maar de artiest een berichtje stuur waar ik ook mn enkel en voet heb laten zetten.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:04

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een aantal weken terug ook bij iemand waar ik verliefd was geworden op haar stijl een bericht gestuurd. Maar mijn engels is zo beroerd dat wij elkaar niet begrepen. Dus heb gezegd sorry.
Maar het kriebelt toch wel weer. Dus misschien dat ik binnenkort maar de artiest een berichtje stuur waar ik ook mn enkel en voet heb laten zetten.

Ah misschien kan iemand hier helpen met het vertalen naar Engels?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:07

deksel schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een aantal weken terug ook bij iemand waar ik verliefd was geworden op haar stijl een bericht gestuurd. Maar mijn engels is zo beroerd dat wij elkaar niet begrepen. Dus heb gezegd sorry.
Maar het kriebelt toch wel weer. Dus misschien dat ik binnenkort maar de artiest een berichtje stuur waar ik ook mn enkel en voet heb laten zetten.

Ah misschien kan iemand hier helpen met het vertalen naar Engels?


Zou inderdaad nog een optie zijn :)
Maar ben super blij ook met mijn andere die ik heb. Dus misschien ga ik wel waar ik geweest ben. Maar zit even weer in een twijfel fase :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:12

Ik heb ook maar weer een mail uitgedaan naar een van m'n tatoeëerders.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:29

Mooi, mag maandag :D