[info] Tattoo's 14!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:20

Ik vind het dubbel. Natuurlijk is het niet leuk om te benoemen. Maar het niet benoemen, en het kwaliteit verschil niet aangeven zorgt er mijn inziens alleen maar voor dat meer mensen de foute keuze maken. In het land der blinden is 1 oog koning. Als je alleen maar kwalitatief mindere / slechte tatoeages ziet, denk je dat dat de norm is. Als daar dan een opmerking over volgt, en goede kwaliteit wordt getoond vind ik dat niet zo zeer afzeiken maar ook gewoon een stukje educatie.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:41

en wie ben jij om voor anderen te beslissen wat een “foute” keuze is dan??
Ik heb tattoos van een artist die normaal gesproken een andere stijl tatoeert . Toch wilde ik hem persee met als gevolg dat ik prachtige tattoos heb maar wel met schoonheidsfoutjes. En laat ik dat nou juist zijn charme hebben?
Mensen die blij zijn met hun tattoo hebben sowieso de juiste keuze genaakt. Volgens mij is deze pagina toch geen reclamebord maar een plek waar mensen hun tattoos showen?
Wanneer is deze pagina een ink master geworden?
Ik vind het gewoon jammer en zie er niet de meerwaarde van in iemands trots zo af te branden.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:50

Ik vraag me altijd af of je het irl ook zou zeggen. Dat iemand vol trots zn mouw omhoog doet, zn tattoo showt en jij zegt “dit klopt niet en dat klopt niet en dat is slordig.... maar ja als jij er maar blij mee bent..” :')

Supervixen

Berichten: 12931
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:32

Als ik een foto van mijn tattoo plaats op dit forum, weet ik van tevoren dat er mensen zijn die het niet mooi vinden. Ik vind het helemaal prima als ze dat zeggen. Het doet me namelijk vrij weinig, als ik er maar blij mee ben.
Helemaal afzeiken of tot in den treure benoemen wat fout is hoeft van mij niet. Dat vind ik ook wat overdreven.

Irl zeg ik het wel dat ik het niet mooi vind. Laatst nog bij mijn collega. Maar dat doe ik dan ook een beetje tactisch. Iets van het is niet mijn ding, ik zou dat niet op mijn lijf willen, maar als jij het maar mooi vindt.

Mondy

Berichten: 11883
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:05

Als je niet tot nauwelijks reactie krijgt op je geplaatste tattoo's krijg je soms ook wel het idee dat anderen het dus verdomde lelijk vinden ;)

Dus niks zeggen is ook niet altijd even leuk voor een plaatser.
Ikzelf hou aan dat ik alleen iets zeg wat ik irl ook rustig zou zeggen.
Maar soms is het wel jammer dat de bekende artiesten op fora (niet alleen hier hoor :) ) bejubeld worden.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:06

Ik vind ook dat mensen hun menig mogen geven dat doen ze ook over de mijne en of dat nou positief of negatief is zal mij een worst wezen. :+

Ik doe het ook in het echt.
Als iemand mij een tatoo laat zien en er helemaal onderste boven van is en ik vind hem niet mooi om wat voor reden dan ook hoe hypocriet ben ik dan om toe oeeee en te ahhhhh te zeggen.
Als mensen om een menig vragen kunnen ze een eerlijk antwoord verwachten.

Zo ook op de vraag hoe denken jullie over thuis tatoeëren?
Thuis op zich prima maar wel door een hele goede artiest alleen ik ken die nog niet....dus nee ik zou het nooit doen.
Als er dan een foto geplaatst wordt van dit heb ik door een thuis tatoeerder laten zetten kan je reacties verwachten zowel positief al negatief.
Maar dat kunnen ze ook van mij omdat ik bij een leerling ga.

Ik zie dus het probleem niet om je mening te geven.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:22

Toch vind ik een mening wel fijn, dat geeft mij weer inzicht in waar ik beter op moet letten. :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:34

Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken, maar er wordt al richting thuis artiest gewezen en ja daar ben ik geen fan van, ook heb ik eigenlijk nog nooit mooi thuis werk gezien. Waarom niet? Geen gedegen opleiding in veel gevallen
Dan wordt er bij de foto's al geplaatst, ja ik dacht wel dat ik deze reacties zou krijgen. Na de uitleg over de vogel, snap ik de lading er achter wel, maar ongelijke en kromme lijnen blijven dan ongelijke en kromme lijnen en IK zou me daar onwijs aan storen. Neemt niet weg dat geen enkele tattoo 100% is, maar zoals gezegd, bij een artiest die zijn strepen ruimschoots heeft verdient, neem je (ik) dat voor lief
Tevens zou ik ook in real life zeggen wat ik er van vind. Maar ik blijf erbij, als diegene er zelf blij mee is? Ik ga er van uit dat als je de wens van een tattoo hebt dag je gedegen onderzoek doet en meningen vraagt aan mensen met tattoos, en niet alleen van de artiest die je op het oog hebt, en dat je dan ook meerdere, positieve dan wel negatieve, reacties en meningen krijgt

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:47

Antheman schreef:
Toch vind ik een mening wel fijn, dat geeft mij weer inzicht in waar ik beter op moet letten. :)

Naja dit dus... Zeker toen ik op zoek ging naar een artiest voor mijn 1e tattoo had ik geen idee waar ik op moest/wilde letten. Daarin heeft dit topic mij een hoop geleerd.

Want, zeker als je nog niet weet waar je op moet letten, heeft kijken naar recensies niet zoveel zin. Ook mensen waarvan ik nooit wat op mijn lichaam wil hebben komen vaak met een 4 a 5 sterren wel weg, ondanks bibberende lijnen, schaduwen die niet kloppen, zeg het maar.
En dat zelfde probleem zie ik vaak ook wel op de vraaghoeken hier in de buurt. Zo'n beetje de 5 zelfde artiesten worden steeds genoemd soms met voorbeeld foto's waarvan ik denk "jeetje := ". Vaak ben ik 1 van de eerste die met namen komt die verder weg zijn dan 10-20km hier vandaan.
Maargoed, ik ben vrij perfectionistisch dus daardoor waarschijnlijk ook behoorlijk kritisch. Zeker als het gaat om iets dat de rest van je leven op je lichaam staat.

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:52

Nou ja, er wordt hier ook altijd flink gezanikt als een tattoo niet de hemel in geprezen wordt, dus 'lief zijn of je mond houden' gaat ook niet altijd helemaal op. Dit topic is informatief bedoeld en niet als complimentjestopic, dus ik vind dat het prima moet kunnen om gewoon te zeggen waar het op staat en als een tattoo niet mooi is gezet, vind ik dat dat best gezegd moet kunnen worden. Dat is leerzaam voor mensen die misschien meelezen omdat ze graag een eerste tattoo willen laten zetten.

Vind wel dat er een verschil zit tussen aangeven dat een lijntje niet helemaal netjes is of een tattoo echt afzeiken. Je moet wel kunnen zeggen wat je er niet mooi aan vindt ipv alleen dat je hem zelf niet zou willen.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:13

Selina schreef:
linda_gigant schreef:
Nieuwste aanwinst [ [url=m/ctsfFm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Schattig. Is het Freddi Fish?


Yes Freddy fish idd !!

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:51

Afspraak voor mijn tattoo van Melanie Mae is gemaakt! 25 april. Duurt nog wel even, maar heb er zin in. Ben heel benieuwd.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:05

Nienke98 schreef:
Afspraak voor mijn tattoo van Melanie Mae is gemaakt! 25 april. Duurt nog wel even, maar heb er zin in. Ben heel benieuwd.


Leuk, ik mag volgende maand bij haar

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:19

Selina schreef:
Nienke98 schreef:
Afspraak voor mijn tattoo van Melanie Mae is gemaakt! 25 april. Duurt nog wel even, maar heb er zin in. Ben heel benieuwd.


Leuk, ik mag volgende maand bij haar


Leuk! Wat gaan jullie laten zetten? Ik ben vorig jaar bij haar geweest toen ze nog in Rotterdam zat.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:39

30 januari ga ik mijn roos laten zetten (die flash tattoo dus). Hij komt onder mijn heup, zijkant bovenbeen dus

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:59

Peony schreef:
Leuk! Wat gaan jullie laten zetten? Ik ben vorig jaar bij haar geweest toen ze nog in Rotterdam zat.


Portret van m’n kat

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:08

Je mag toch gewoon eerlijk zeggen dat je iets niet mooi vind?
Ik ben het er echter wel mee eens dat je dan niet ieder lijntje hoeft te benoemen.
Als degene die het draagt het maar mooi vind toch?

Ik vraag me alleen af of mensen die thuis tattoo's zetten ook echt de papieren ervoor hebben gehaald die een professionele tattoo shop ook heeft...

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 20:54

Mijn thuisprikker werkt in een shop.
Thuis heeft ze een 'shop' voor zichzelf.
De GGD komt controleren,en ze heeft de papieren op orde.

Ze is net als mijn thuiskapster.
Die werkt in een kapsalon,en knipt thuis ook.

Toulouze
Berichten: 194
Geregistreerd: 05-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:24

Citaat:
Ik vraag me alleen af of mensen die thuis tattoo's zetten ook echt de papieren ervoor hebben gehaald die een professionele tattoo shop ook heeft...


Welke papieren? Het enige wat je nodig hebt is een vergunning van de GGD..

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:49

Peony schreef:
Leuk! Wat gaan jullie laten zetten? Ik ben vorig jaar bij haar geweest toen ze nog in Rotterdam zat.


Een varenblad op mijn ribben. :)
Gaat mijn 1e tattoo worden.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 01:14

De Freddy Fish van een paar pagina's terug is erg leuk! Dat spel heb ik zoveel gespeeld vroeger :D

Mijn volgende wordt waarschijnlijk zoiets, maar dan zonder dat bovenste trosje: Niet mijn nagels :+

Afbeelding

Samen met mijn zusjes! Waarschijnlijk bij Just Do It in Venray, ik heb wel een goed gevoel bij de shop en ik ben daar wel eens geweest voor mijn piercings. Op instagram ziet hun werk er goed uit in ieder geval. Ik heb alleen nog geen idee op welke plek, dus mocht iemand nog suggesties hebben, graag!

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:14

Toulouze schreef:
Citaat:
Ik vraag me alleen af of mensen die thuis tattoo's zetten ook echt de papieren ervoor hebben gehaald die een professionele tattoo shop ook heeft...


Welke papieren? Het enige wat je nodig hebt is een vergunning van de GGD..



Precies, ik ken genoeg artists die autodidact zijn. Nergens in opleiding geweest, alles zelf geleerd.

Het zou mij meer om de GGD vergunning gaan inderdaad.

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:16

Vind ook wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen artists die een eigen shop hebben ingericht in een ruimte van hun huis (al zou ik me daar ook niet per se heel prettig bij voelen) en daar gewoon GGD certificaten voor hebben en artists die met hun spulletjes bij jou thuis komen om op de bank even een tattoo te zetten. Dat laatste zou ik echt never nooit doen, het eerste wel bij een goede artist.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 13:33

Dat eerste is in mijn geval van toepassing.
Dat tweede lijkt me niet hygiënisch.

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:48

Afbeelding


Deze tattoage is ook aanhuis gezet door Amanda Remmington. Zij heeft een shop ingericht in haar landbouwhuis.

Ik denk dat de kwaliteit heel erg afhangt van de artiest zelf en iedereen is vrij iemand te kiezen waar zijn gevoel goed bij is. Zolang die maar van te voren huiswerk doet :))