[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 07:53

Ik smeer echt nog weken na het zetten met bepathen, zodat het nooit droog is. Ik heb dat zo ook geleerd in mijn PMU-opleiding, droog geneest het gewoon minder mooi.
Zoals nu heb ik second skin, en erna smeer ik ook gewoon.
En zo afbouwen naar 2 keer, 1 keer per dag :)
En als alles echt genezen is, smeer ik al mijn tattoos in na het douchen met bodymilk.

Superleuk Marlon!


De mijne is af *\o/*
Afbeelding

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:04

Ieder zijn keus en ervaring en huid.
ik heb een extreem gevoelige huid en vaseline werkt daar schijnbaar niet aan mee.
Ik kan ook niet dagen achter elkaar met bepanthen smeren , dat gaat ook irriteren dus dan wissel ik even af met de butter.
Dat werkt voor mij goed maar dat hoeft voor een ander zeker niet zo te zijn ;)

marlonnaldo hij is echt heel
leuk :j

farjen heel nice +:)+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:19

Ik smeer mijn tattoos 1 week 2x per dag in met Oshun en daarna nooit meer. Ook mijne genezen prima en zien er nog altijd top uit :+

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:09

Ik vraag me ook af of het echt zoveel verschil maakt. Misschien ook per persoon verschillend. Ik smeer wondjes ook nooit in, ik heb ook amper littekens oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:27

Ik kreeg toen ik mijn tattoo nog liet bijwerken wel de opmerking van de artiest dat ze duidelijk kon zien dat ik goed gesmeerd had. Ik had op dat moment nog niks gezegd over hoe ik het verzorgde dus ik ga er van uit dat een artiest dan inderdaad het verschil ziet :)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:27

Jester_ schreef:
Ik vraag me ook af of het echt zoveel verschil maakt. Misschien ook per persoon verschillend. Ik smeer wondjes ook nooit in, ik heb ook amper littekens oid


Lijkt me ook dat dat per persoon verschilt.

Hier net de eerste schetsen binnen voor mijn afspraak van morgen en het is super vet!
Uiteraard nog wel wat dingetjes die ik anders wil, maar ik word er mega enthousiast van *\%/* :):)

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:08

Het gebruik van een goede nazorgzalf word inderdaad geadviseerd.

Deze zalf zorgt ervoor dat de huid soepel blijft en zorgt dat de huis kan blijven ademen.
Vaseline werd vroeger standaard als nazorgzalf geadviseerd. (Net als uierzalf)
Nu weten we dat vaseline eigenlijk de huid te goed afsluit. De vettige laag die achter blijft sluit eventuele bacteriën op, en omdat de huid niet kan ademen, kunnen die bacteriën in je verse tattoo gaan zitten.
En das niet lekker…

Dat gezegd te hebben:
Welke nazorgzalf voor jou werkt, dat kunnen wij niet bepalen. :o
Ik adviseer bepanthen, balm tattoo of hustle butter. Waarom? Ik heb hier zelf goede ervaringen mee.
Bepanthen is gemakkelijk te krijgen bij de drogist, balm tattoo en hustle butter is online te verkrijgen.

O ja, en we kunnen inderdaad zien aan de manier hoe de tattoo is geheeld of er goed voor gezorgd is.

BritHittepit

Berichten: 2566
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:19

ik mag morgen weer :) iemand afgebeld dus ik mag invallen, normaal kon ik pas maart gaan dus dit is weer een meevaller. sessie van 4 uurtjes ingepland

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:49

Bij mijn vorige tattoo kwam de zalf pas 2 dagen later binnen. Bij m'n tattoo die vorige week gezet werd had ik de zalf ruim van te voren in huis gehaald en ik merk wel echt verschil :j veeeel minder korstvorming en de huid is veel soepeler. Ik smeer met tattoomed en heb ook een cleansing gel van hen :) heel tevreden over

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:52

Hij staat erop!
Afbeelding
Zo blij mee <3

Heb er nu uiteindelijk Second Skin op, advies van de shop. Over een paar dagen eraf en dan lekker door smeren :) .

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:21

Oooooh, wat is die gaaf, Josien! :oo <3

Long-time meelezer hier, maar ik heb eindelijk zelf de stap gezet en heb 21 februari een afspraak bij Hossam van Tattoo Hysteria om wat ideeën door te spreken. :D Het wordt m'n eerste tattoo, dus ik vind het onwijs spannend, maar ook heel leuk.

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:23

Ohhhhh wat is die leuk Josien!!

Mkango, wat leuk! Wat voor ideeën heb je?

Ik mag zaterdag weer! <3 Het worden bloemetjes rondom mijn elleboog/elleboogholte.
En voor de rest ben ik langzaam mijn lijstje aan het afwerken met ideeën. Ik mag niet teveel tattoos van mijzelf nemen, anders zit ik over een jaar helemaal vol :+.

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:28

Ik had een paar jaar terug een telefoonhoesje ontworpen met een gestileerde kudu en de Southern Cross tussen z'n hoorns, dus het wordt iets dat daarop gebaseerd is, aan de binnenkant van m'n onderarm.

De jouwe zijn ook tof zeg!

Supervixen

Berichten: 12864
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:36

Gaaf, ik heb een groot kudu hoofd op mijn kuit.
Ben gek op kudu's <3 (lijkt wat vervormd, maar komt door de bolling van de kuit en de huid was opgezet)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:10

Mooi!

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:19

Heel tof Josien! Ik wil eigenlijk nog zoiets, maar dan zonder bergen en met paard + hond op de een of andere manier er in afgebeeld, maar dan niet volledig als paard of hond... :')

Die kudu, prachtig!

miereneter

Berichten: 2561
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:32

Hij is mooi Josien! Hoe die zon uit het kader spat, tof gedaan.
De kudu ook!

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:38

Supervixen schreef:
Gaaf, ik heb een groot kudu hoofd op mijn kuit.
Ben gek op kudu's <3 (lijkt wat vervormd, maar komt door de bolling van de kuit en de huid was opgezet)

[ [url=m/f2XNng.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Mooi hoe die de vorm van je been volgt

BritHittepit

Berichten: 2566
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:31

Weer mooie tattoo’s komen voorbij, de mijne staat er ook (eindelijk) op Afbeelding
Afbeelding
Blij mee

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:16

Josien_ schreef:
Hij staat erop!
[ [url=m/GbeHt7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo blij mee <3

Heb er nu uiteindelijk Second Skin op, advies van de shop. Over een paar dagen eraf en dan lekker door smeren :) .


Heel mooi! Mag ik vragen waar je die hebt laten zetten? Ik ben ook langzaamaan me aan het oriënteren op waar ik eventueel het beste een fine line tattoo kan zetten :)

Zoiets als dit zit ik over na te denken:
Wordt dan mijn eerste tattoo, ook op onderarm. Dus als iemand tips heeft of tattoo shop advies heeft, kom maar door! :D
Afbeelding

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:13

Leuk! Ik zou morgen voor een soortgelijk idee gaan, maar dat gaat helaas niet door. Zo jammer.

Ik zou ‘m laten zetten bij Persephoni van 108 tattoos. Zij zitten in Arnhem. Andere artiesten zijn:
- Jenny Olivia
- Aura One
- daarnaast zou zoiets ook heel tot zijn in de stijl van Cir.sium (Didem) of eam.artsy (Lis Maris)

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:31

deksel schreef:
Leuk! Ik zou morgen voor een soortgelijk idee gaan, maar dat gaat helaas niet door. Zo jammer.

Ik zou ‘m laten zetten bij Persephoni van 108 tattoos. Zij zitten in Arnhem. Andere artiesten zijn:
- Jenny Olivia
- Aura One
- daarnaast zou zoiets ook heel tot zijn in de stijl van Cir.sium (Didem) of eam.artsy (Lis Maris)


Dankjewel voor de shop tips! Arnhem komt goed uit want ik woon in die omgeving. Al zou ik het ook niet erg vinden om verder te reizen naar Amsterdam bijvoorbeeld als daar wat beters zit :) Ik ga naar deze iig kijken!
Jammer dat je afspraak niet door gaat, ik was anders wel erg benieuwd hoe ie geworden was :D

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:53

Zij zit ook in arnhem

Afbeelding

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:13

Lunameyza schreef:
Josien_ schreef:
Hij staat erop!
[ [url=m/GbeHt7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo blij mee <3

Heb er nu uiteindelijk Second Skin op, advies van de shop. Over een paar dagen eraf en dan lekker door smeren :) .


Heel mooi! Mag ik vragen waar je die hebt laten zetten? Ik ben ook langzaamaan me aan het oriënteren op waar ik eventueel het beste een fine line tattoo kan zetten :)

Zoiets als dit zit ik over na te denken:
Wordt dan mijn eerste tattoo, ook op onderarm. Dus als iemand tips heeft of tattoo shop advies heeft, kom maar door! :D
[ [url=m/k6YJDs.jpg]Afbeelding[/url] ]



Liza van de Tattoogarden is ook super strak in haar werk: https://www.instagram.com/omgitsliza/
Zit dan wel in Den Haag en haar inschrijvingen zijn dicht tot april dacht ik. Maar super gaaf. Ik ga bij een collega van haar voor mijn tatoeage. :)

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:41

Dankjullie! Ziet er goed uit, vooral Liza werkt zo te zien vaak in de stijl die ik ongeveer zoek. Ver reizen vind ik geen probleem voor een tattoo :)